Gå til innhold



Foto

Reklame for firma, økonomi på forumet og diverse krangling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
89 replies to this topic

#21 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 03 October 2007 - 15:06

QUOTE(SkogsBjønn @ 3 Oct 2007, 15:39) <{POST_SNAPBACK}>
Skjønner ikke helt hvorfor dette blir tatt opp i plenum når det er noe som berører 2-3 personer.
Colormax sitter tydeligvis inne med mye kunnskap om det mange av oss driver med. Å det kan ikke være spesielt gøy å bli dratt ned i gjørma når man har ofret så mye for å hjelpe folk her.


Den tekniske kompetansen er noe vi og dere setter pris på, den er ikke et tema i tråden.


Forholdet mellom Lømo og Colormax legger vi oss ikke borti. Tidligere ville vi nok slettet, men vi har jo uten unntak fått pepper for sletting før, så vi velger nå å la det gå så lenge diskusjonen holder seg på et nivå som ikke er direkte useriøst.

Vårt innspill kommer av at Colormax ikke retter seg etter våre retningslinjer når vi kontakter ham personlig.
Alternativet til å ta dette offentlig er naturligvis utestengelse, noe vi svært sjelden har gjort og heller ikke ønsker å gjøre.
Tror de fleste forstår at et forum som er driftet på dugnad ser på det som naturlig at komersielle aktører må yte litt for å få tilgang til å bruke forumet som arena for forretningsdriften. Våre andre annonsører ser jo at de faktisk får igjen noe for sin reklame avtale.
Alternativet til å ta dette offentlig er naturligvis utestengelse, noe vi svært sjelden har gjort og heller ikke ønsker å gjøre.

Edited by Frode, 03 October 2007 - 15:15.

IPB Image

www.terrengbil.com

#22 57sugge

57sugge

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 03 October 2007 - 23:14

Makan til offentlig gapestokk skal du lete lenge etter! Har handla masse hos Colormax uten noe som helst problemer. Han tjener dessuten ikke en krone på det han driver med! Alt jeg og mine 4x4 bekjente har kjøpt gjennom Colormax har alt kommet med ryddig kvittering og ikke noe tull. Pengene betales ikke til Colormax, men til respektive firma som delene kommer fra. Kom ikke å fortelle meg at Scania dekksenter selger dekker uten moms! Har selv kjøpt en masse dekker gjennom colormax, og alt kommer med kvitering m/moms fra respektive forhandler. Deler jeg har kjøp i Danmark har blitt betalt gjennom bank dirrekte til forhandleren i danmark. Det må jo være lov til å hjelpe andre med å fortelle hvor de kan kjøpe billige deler og dekk! Er det et stort problem hvordan delene blir transportert og tollet inn til landet så må jeg minne folk på at du kan ta med varer hjem for 6000kr når man har vært i utlandet. Mener man at man har ungått moms, kan man bare ta turen til nærmeste tollkontor og betale moms for kjøpesum og frakt helt frivillig. Har selv vært i danmark med bilen min sammen med colormax, og vi har tatt med deler for venner i miljøet som har kjøpt deler i danmark. Summen av disse delene blir under grensen og kan tas med tollfritt. Skal aldrig gjøre den tjenesten for andre igjen i frykt for å blitt dratt ned i søla. Hvem kommer med disse påstandene egentlig? Er det delepusherne i norge som føler seg truet? Er fortsatt i ulovlig i norge å drive veiledning når det gjelder priser? Hvordan kan Colormax egentlig tjene penger på dette, når det er så billig at det er umulig for norske forhandlere å konkurrere på pris? Det er flere i offroad miljøet rundt colormax som hjelper til med en interesse for å hjelpe alle til å få tak i så billige deler som mulig. Dette medfører som alle nå kan se at noen føler seg tråkket på tærne. Denne saken kommer neppe opp pga en sak mellom colormax og lømo angående noen felger, men det ligger noen bak å presser OFFROAD.no
TG

#23 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 03 October 2007 - 23:41

Føler på meg at jeg kommer til å gjenta meg selv mange ganger i denne tråden....

Hvilken måte varene finner veien inn i Norge på er på ingen måte hovedtemaet her. Temaet er at hverken Colormax eller de han representerer har rettet seg etter våre pålegg om at vi ikke godtar bruken av forumet som salgsarena uten at de er med og støtter forumet med en reklameavtale. At det koster å annonsere er en helt naturlig ting for den som driver butikk. Når så Colormax trosser oss gang på gang blir alternativet å legge ut saken på denne måten.

Om vi blir presset? Ikke direkte, men det er naturligvis et ris bak speilet at våre annonsører ser at enkelte driver komersielt salg på forumet uten å yte noe tilbake for bruken av den gode markedsplassen dette forumet er. Hvorfor skal våre annonsører da fortsette å støtte oss? Dere som er gode kunder av Colormax er jo levende bevis på at Scania dekksenter og andre han formidler fra har et godt salg gjennom forumet. Er det da for mye forlangt at de gjennom Colormax eller direkte betaler litt for å bruke forumet?

Vi legger oss ikke borti om dere får billige varer, bare finner det helt naturlig at de betaler for det som forumet tilbyr colormax og hans partnere, nemlig kunder.


Offentlig gapestokk? Ja, helt sikkert.. Men hvordan mener du 57sugge at vi skal angripe saken når våre regler /retningslinjer blir neglisjert?
Er ikke mer enn et par mnd siden Colormax lovte meg at dette skulle han ordne opp i når han var tilbake fra ferie.. Er rimelig sikker på at ferien er over nå.

Edited by Frode, 04 October 2007 - 00:05.

IPB Image

www.terrengbil.com

#24 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 01:58

QUOTE(roger holm @ 2 Oct 2007, 13:11) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor er 37" Goodyear dekka som ble lovet å komme før 13 juli..

hei roger holm.
må bare gjenta dette med mtr i 37 12.5-15. det har ikke vært å oppdrive mtr i 37.
men til opplysning fikk jeg ny bekreftelse i dag på den 27-10 så da er du og alle de andre som har ventet på disse velkomene til å hente de etter nærmere avtale da biggrin.gif .
burder vel legge til at roger holm ikke har bekreftet du skal ha disse dekka. heller aldrig betalt for de. bare så ingen tror det. men som skrevet etter 27-10 skal det komme ca 120stk i 37.
mvh roger.
direkte fra color line. rolleyes.gif

#25 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 02:49

QUOTE(Frode @ 3 Oct 2007, 23:41) <{POST_SNAPBACK}>
Føler på meg at jeg kommer til å gjenta meg selv mange ganger i denne tråden....

Hvilken måte varene finner veien inn i Norge på er på ingen måte hovedtemaet her. Temaet er at hverken Colormax eller de han representerer har rettet seg etter våre pålegg om at vi ikke godtar bruken av forumet som salgsarena uten at de er med og støtter forumet med en reklameavtale. At det koster å annonsere er en helt naturlig ting for den som driver butikk. Når så Colormax trosser oss gang på gang blir alternativet å legge ut saken på denne måten.

Om vi blir presset? Ikke direkte, men det er naturligvis et ris bak speilet at våre annonsører ser at enkelte driver komersielt salg på forumet uten å yte noe tilbake for bruken av den gode markedsplassen dette forumet er. Hvorfor skal våre annonsører da fortsette å støtte oss? Dere som er gode kunder av Colormax er jo levende bevis på at Scania dekksenter og andre han formidler fra har et godt salg gjennom forumet. Er det da for mye forlangt at de gjennom Colormax eller direkte betaler litt for å bruke forumet?

Vi legger oss ikke borti om dere får billige varer, bare finner det helt naturlig at de betaler for det som forumet tilbyr colormax og hans partnere, nemlig kunder.
Offentlig gapestokk? Ja, helt sikkert.. Men hvordan mener du 57sugge at vi skal angripe saken når våre regler /retningslinjer blir neglisjert?
Er ikke mer enn et par mnd siden Colormax lovte meg at dette skulle han ordne opp i når han var tilbake fra ferie.. Er rimelig sikker på at ferien er over nå.


lømo gidder jeg ikke bruke tid på å komentere. dessuteten tror jeg allle har forstått dette med han rofl.gif
frode har helt rett i hva jeg har sakt ,om dette med betaling til offroad. no.
men når de ønsker ,at jeg skal betale penger for å hjelpe andre på forumet , er jeg ikke enig.
når de ønsker straffe meg med utestengning, forde medlemmene får gode kontakter på billige deler, da burde vel de flleste se det er en rød lampe som lyser.
sist men ikke minst, hvor kommer al informasjonen derres fra, ikke tilfeldigvis min private mail boks pm håper jeg.
når det gjelder støtte til offroad.no så har jeg selfølgelig som jeg lovet ,bet flere av firmaene vurdere dette, men det skal vurderes og så får vi svar og det tar tid. kua dør mens grasset gror med andre ord noexpression.gif ser vi.
men ingen skal komme å si, at ikke offroad.no ikke tar godt vare på sponsorene sine. biggrin.gif
lømo mener det er bare idioter på offroad.no
min erfaring er at det på ingen måtte er sån,. faktik bare possetive bra mensker jeg har møtt her.
blir jeg utesttengt , ja hva kan je





og jeg er jo enig i di burde ha betalt noe her.

#26 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 06:38

Colormax, er det ikke nye varer du driver å selger på forumet? For når det er nye varer du selger må du bli oppfattet som en profesjonell (en som driver butikk) og har andre spilleregler å forholde deg til. Salget ditt skulle vel vært under gulesider.

Jeg er en av di som har sett meg grundig lei av alt salget ditt på Nissan forumet, jeg har også sendt beskjed om det til moduratoren på forumet.

Men du må gjerne drive med salg for min del. Men ikke gjør det i forumet. Kommer det opp en tråd om noen som leter etter priser m.m kan du jo sende PM til dem det gjelder.

#27 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 08:04

Dette må vel være en enkel sak å ordne i.
Hvis Offroad.no mener han driver butikk så må dere få han til å følge deres retningslinjer.
Enkelt og greit.
Hvis ikke så vil det fortsette som det gjør nå.

Dette er en sak som Administratorne skulle ha avgort ikke vi brukere.
Reglene er vel ganske klare?? Eller...

Men jeg har kjøpt winsjer på netthandelen og solgt de videre skal jeg også betale da?

KNA Offroaders Hordaland
 


#28 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 08:43

Nei, Bernt du blir ikke sett på som en komersiell aktør fordi om du selger noen vinsjer her.

Firma som aktivt driver salg på forumet enten ved å reklamere i trådene eller som aktivt tar kontakt med brukerne når brukerne har bedt om råd ang deler er de vi mener skal yte en liten skjerv til forumet.

Selv om en skulle velge å se på Colormax sin aktivitet som ren nestekjærlighet, er jobben han gjør for de nevnte firmaer så stor at man ikke kan se på det som noe annet enn at de gjennom han bruker forumet svært mye til salgsarena. Det er egentlig ikke noe mål eller ønske å ha en banner med bilde av Colormax på toppen her, men Scania dekksenter og team bertelsen er annonsører vi ønsker velkommen.

Det er stor forskjell på å legge ut en link eller å fortelle at varene kan kjøpes der og der til å legge ut priser i trådene, sende pm om at "jeg skaffer deg delen til kr...", levere varene på døra osv... Det som Colormax gjør er rett og slett for mye til at vi kan la det passere. Hans partnere må inngå reklameavtale for å få fortsette. Noen tjener penger på dette om ikke colormax gjørd det.

Etter det jeg forstår har Team Bertelsen fått en representant i Norge, så de vil vel velge å selge sine varer gjennom det firmaet i fremtiden?

At det skal ta tid å bestemme sej for en annonse har jeg absolutt ingen forståelse for, firmaer bestiller annonser daglig uten å bruke månedsvis på å tenke over det. De kan gjerne bruke år på å bestemme seg om de vil, men inntil da må aktiviteten stoppe.
IPB Image

www.terrengbil.com

#29 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 11:39

Fikk forresten telefon fra Per på Team Bertelsen i dag. Hadde en hyggelig samtale med ham på et språk jeg virkelig sliter med, men tror vi kom fram til at de kan vær interessert i reklameavtale, mest sansynlig gjennom sin nye Norske partner.
IPB Image

www.terrengbil.com

#30 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 11:50

Og med det du skriver så er han da en komerisell aktør og Offroad.no kommer til å behandle ham deretter?
Enkelt og greit, og dette kunne også vært unngått hvis Administratorene hadde gjort noe med det for lenge siden. Skjedde jo ikke over natten dette heller?
Men poenget er sikkert kommet fram tydeligt nok nå.
Penger inn til Offroad.no og post videre Colormax biggrin.gif

Gule sider er stedet å reklamere for komersielle aktører og det koster litt.
Sånn er det bare.

Håper du har betaling/godtgjørelse for å stå i skuddlinjen forran eierne av Offroad.no Frode biggrin.gif

KNA Offroaders Hordaland
 


#31 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 12:17

Hehe.. Genuin interesse, Bernt. smile.gif
Saken kom ikke over nattta, nei. Mer som en oljetønne som har rent over...
Mye har vert prøvt, men ikke nyttet.
Med denne tråden har vi kommet lenger enn vi har gjort på et år..
Om team Bertelsen eller deres nye norske partner/forhandler ordner avtale har de grønt lys, men ikke andre som man så aktivt formidler eller pusher varer for. I det lange løp må offroad.no ta inn nok penger til å takle sine egne utgifter uten sponsing fra eiere, dersom ikke vil all utvikling og engasjement stoppe med tiden. Slik er det med alle forum av denne størrelse.
IPB Image

www.terrengbil.com

#32 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 14:06

Eier av firmaet som har gjort forhandleravtale med Team Bertelsen ringte meg også i dag.
Hun ønsker å pressisere at hennes firma ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre. Hun har sendt offroad.no en forespørsel om reklameplass, noe som vi også har besvart, men som hun ikke har mottat. At svaret ikke er kommet frem, beklager vi.
Vi har forøvrig heller ikke noe negativt å laste Team Bertelsen for, virker som et seriøst firma.

Jeg nevner ikke navn på det nye Offroad firmaet, hun sørger nok for å slå på stortromma når hun er klar. smile.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#33 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 04 October 2007 - 19:33

QUOTE(Frode @ 4 Oct 2007, 14:06) <{POST_SNAPBACK}>
Eier av firmaet som har gjort forhandleravtale med Team Bertelsen ringte meg også i dag.
Hun ønsker å pressisere at hennes firma ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre. Hun har sendt offroad.no en forespørsel om reklameplass, noe som vi også har besvart, men som hun ikke har mottat. At svaret ikke er kommet frem, beklager vi.
Vi har forøvrig heller ikke noe negativt å laste Team Bertelsen for, virker som et seriøst firma.

Jeg nevner ikke navn på det nye Offroad firmaet, hun sørger nok for å slå på stortromma når hun er klar. smile.gif


Det har altid vært en vurdering att Team Bertelsen skulle inn i Norge.
Vi har snakket om det i flere år.
Tam Bertelsen er et meget bra firma, med en kompetanse som vi alle savner,
han har som vi ser også altid bedre priser, en norske levrandører .
Så vil vel sikkert noen si at det endelig blir i lovlige former blink.gif det vil jeg bare opplyse at det altid har vært.
Jeg må jo bare nevne, at denne konkurenten ville offroad butikkene i norge tvilsomt fått nå.om det ikke var for enkelt personer her, over lengere tid har ønsket å lage helvete for meg og det jeg står for biggrin.gif
Tenk hva derre egentlig har oppnåd,........ Jeg bare ler av enkelte onde skjeller her , som kun tenker på seg selv.
Til sist vil jeg bare ønske Janne lykke til med sit golf og fjærutsalg.
Fortset med orntlig gode priser, så vil du ikke ha noen problemer med å konkurerre ut de fleste her.
Er det noe jeg kan bidra med for derre brukere, så gjør jeg jo som alltid fortst gjærne det.
Jeg driver ikke butik, har ikke drevet butik, men vært med å støttet grunlaget for en som ønsker drive butikk,
så der var det i box dribble.gif
Men nå skal jeg videre , så føll med i neste episode.
mit samarbeid , og vennskap med Team Bertesen er selfølgelig som tidligere,om ikke bedre.
Noen som fikk noe å tenke på her whistle.gif
retferdigheten seirer altid.
MVH ROGER

Edited by colormax, 05 October 2007 - 20:56.


#34 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 11:57

QUOTE(1911 @ 4 Oct 2007, 06:38) <{POST_SNAPBACK}>
Colormax, er det ikke nye varer du driver å selger på forumet? For når det er nye varer du selger må du bli oppfattet som en profesjonell (en som driver butikk) og har andre spilleregler å forholde deg til. Salget ditt skulle vel vært under gulesider.

Jeg er en av di som har sett meg grundig lei av alt salget ditt på Nissan forumet, jeg har også sendt beskjed om det til moduratoren på forumet.

Men du må gjerne drive med salg for min del. Men ikke gjør det i forumet. Kommer det opp en tråd om noen som leter etter priser m.m kan du jo sende PM til dem det gjelder.



Forslag til offroad.no biggrin.gif
Nå har derre holt på å herse meg og henge meg i lengere tid.
Kansje derre burde ta lit lærdom av dette selv også.

1,
Personer med økonomiske innteresser i dele salg ,bør ikke være administrator i forumet, da dette lett fører til , egen tilretteleggning og ikke nødvendigvis til brukernes beste. (hindrer utvikling

2
Se mulighetene til å skaffe seg reklame av firmaer som blir nevnt ofte i salgs sammenheng.

3
Jeg har anbefalt å sponse forumet og vil fortsatt gjøre det. så bare ring å snakk med de som
sitter på pengene her.
Dette må jo være mye mer riktig fremgang, en å kreve at de som anbefaler firmaene, skal stå ansvarlig for dette.
4
Har dere tenkt litt på mine rettigheter for person beskyttelse i forumet.
Tenker da på eks Lømos løgnaktige påstander om forsøk på svindel og det som værre er.
Nei, her glemte vist plutselig alle moderatorene sitt ansvar.
er det noen som etter min mening burde vært utestenkt, så er jeg ikke i tvil om hvem det er.

Det jeg har gjort, har jeg gjort i ærlige hensikter for alle de som har ønsket min bistand.
Dette er også bekreftet av diverse levrandører til moderator , kommer kansje ikke så tydlig frem av det de skriver.
En ting man også burde ta høyde for, dette ( har værtt) min hobby. ikke min jobb, derfor må det være høyde for forsinkelser og at det oppstår enkelte feil 1-2 ganger i året whistle.gif

Det gode med dette,
Jo Offroad miljøet i Norge har fått 2 nye levrandører,
En meget bra dele levrandør med god økonomi og stort dele lager og gode priser.
Et nytt bilbygger firma som også skal bistå eldre biler med godkjenninger ombygninger rolleyes.gif
som også vil selge deler. dribble.gif
og ikke minst offroad Forumet har fått, nye sponsorer. mitt ønske å få de til å sponse så godt at forumet velger å bli nøytralt. så sånne intriger og svartmaling kan unngås.
istedefor å se ned i dette oljefatet som gradvis renner over, se runt dere og se hvor mye plass vi er heldige å ha rundt oss.
Til slutt vil jeg rette en stor takk til alle som støtter meg Takk . men jeg vil også takke de som lot være.
sikkert noen som kunne gjort dette mer negativt men også mange som kunne bidrat i til en endring possetiv retning. rolleyes.gif .
MVH Roger
97616000

#35 edition

edition

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 24 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 17:48

Har lest gjennom tråden her nå, og sitter bare og rister på hodet...
blink.gif
Hadde saken vært at Colormax driver eget firma, så skulle jeg forstått frustrasjonen... huh.gif

Dette blir kun ris til egen ræv. Og ender med at prisene vil gå opp...
Vær heller fornøyde med at en person gidder å være hyggelig og skaffer greie varer til en flott pris!
Og til offroad.no admin: Dere burde vel heller prøvd å fått til avtaler med firmaene som Colormax handler med, og ikke legge han ut som en syndebukk....
En diskusjon som dette har vel heller ingenting på et åpent forum å gjøre...

Privatpersoner er mer enn velkommen til å registrere seg hos oss for å kjøpe og selge deler på www.curbz.org

Og firma som tar kontaktl (så lenger det er relative varer) lager vi en avtale med. smile.gif

Og alle andre er mer en velkommen innom www.curbz.org - En nettside og et forum for deg som interesserer deg for bil, og media i sammenheng med bil.

mvh

Edition - Curbz Admin
IPB Image

#36 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 12:58

Synes overskriften her sier mye.
Krangel ble flyttet fra en seriøs tråd. I stedet ble det laget en useriøs en! Makan!
Jeg har aldri vært borti en persom som er så villig til å bruke tid på at folk skal få hjelp, uten å gjøre det for å pakke sin egen lomme full av penger.
Hva slags vinning har han ut fra dette han driver med bortsett fra tilfredsstillelsen av at andre får tilgang på deler etc til bra priser?
Det er vel her hele problemet ligger. Noen selger mindre av sånt....
En måte å prøve å fjerne sånne problemer på, er å forsøke å ta vekk det som gjør det interessant å holde på.
For de fleste er det penger, men for colormax er det genuin interesse for det mange av oss her inne driver med. Nemlig bilbygging og kjøring og de sosiale sidene ved å treffe folk med samme interesse og dele erfaringer.

Dere treffer i så henseende spikeren på hodet her, for det har ikke noen økonomiske følger for colormax at dere driver på på denne måten, men det er jo en fare for at interessen hans dabber av.

Jeg står iallefall på Davids side i denne saken, også på grunn av at han blir som David mot Goliat når det blir lagt ut på denne måten.
Mulig han har overtrådt retningslinjene til BG Nor her, men dette er ikke rett måte å rydde opp.
Han kan etter min mening tiltales for å være for snill med de som er kyniske, der er du skyldig Roger!

Jeg er redd dette ikke akkurat hjelper offroad.no i det lange løp.

Jeg har herved fjernet Offroad.no fra favoritter på min pc.

Stå På Roger! smile.gif

Edited by pat42, 07 October 2007 - 13:00.

http://www.4x4norway.no

Patrol Y61 SE
4.2TDI

#37 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 17:07

Tror egentlig ikke dere som støtter fremgangsmåten til Colormax ensidig og som rakker ned på offroad.no sin holdning helt skjønner va det dreier seg om. Som sagt legger vi oss ikke bort i Colormax sin formidling av varer i seg selv. Men som representant/formidler så formidles det varer for enkelte firmaer uansett om han tjener penger eller ikke. Skal de firmaene få selge sine varer her på forumet må det opprettes en reklameavtale. Vi har ikke tatt kontakt med de firmaene og spurt etter dette pga at Roger selv ville gjøre det. Det er heller ikke naturlig for oss å gjøre det, siden det er han som aktivt formidler varer. Dersom han vil fortsette å formidle varer for enkelte firmaer med offroad.no som markedsplass må han ta jobben med å spørre sine kontakter om de vil ha slik avtale, evt må han slutte å aktivt formidle varer for de her på forumet.






Det er to grunner til at en komersiell aktør må ha en slik reklameavtale..

1. Vi har noen få og svært trofaste annonsører som gjør at forumet kan driftes uten at eiere må bruke for mye av sin personlige økonomi til å drifte et forum jeg tror de fleste av dere setter pris på. Vi kan ikke gi de annonsørene en følelse av at de hadde fått samme tilgang til forumet uten å betale. Det er faktisk svært alvorlig for forumet om noen av de trofaste kutter ut uten at vi greier å erstatte de. Derfor må opplegget være likt for alle, uansett om varene formidles av en engel som kun ønsker å hjelpe Nissan eiere til å skaffe billige deler..

2. Forumet tilbyr en ikke helt ubetydelig medlemsmasse som bruker betydelige beløp på bilene sine. Det gjør offroad.no til en markedsplass av stor interesse for de firmaene. Medlemsmassen er offroad.no sin verdi, ene og alene. Eneste måten å få noe ut av denne verdien på er å selge tilgang til firmaer som er interessert i det. Men ingen betaler for noe de ser at de likegodt kan får gratis ved å gi blaffen i vårt regelverk.


Vi ber om forståelse for at vi trenger litt penger inn for å kunne drifte forumet. Andelen betalende medlemmer er en vits i forhold til brukermassen, vi er avhengig av våre annonsører for å betale regningene..

Det er ingen grunn til å skylde på BG-nor for at vi forlanger at andre komersielle aktører skal betale for seg. De har pr i dag ikke truet med noe som helst, men det skal ikke så mye tankegang til å forstå at det kan lett skje. Forholdene må være like. Slike reklameavtaler koster ikke skjorta for et firma, tilgang til 12.000 medlemmer i et år koster knapt mer enn en annonse i lokalavisa.


Jeg har også sagt tidligere at vi skulle ønske at denne tråden ikke eksisterte, vi liker best å ordne slike ting person til person, men det har ikke hjulpet trass i flere forsøk og advarsler. Tror også det bare er bra at andre leser dette og forhåpentligvis forstår hvorfor ting må fungere slik.

Edited by Frode, 07 October 2007 - 19:56.

IPB Image

www.terrengbil.com

#38 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 19:29

Vel talt Frode og det gjelder flere her inkl colormax.

Har holdt meg unna denne diskusjonen, men fulgt godt med på utviklingen og nå mener jeg du, Frode, fikk poenget veldig godt frem på en veldig god måte uten å skade noen som helst.

Colormax har samtidig fått det godt frem hva han ser på seg selv som og som jeg også kjenner ham som. En god hjelper og god venn. En som stiller opp når spørsmål eller problemer melder seg. Er behjelpelig med å skaffe deler og tilbehør. Eller for den saks skyld, hjelper til med å få bilen til og fra verksted for ombygging, vedlikehold osv osv. At Roger ikke tjener noe på dette er jeg ikke i tvil om. Må nesten true ham for å få lov til å betale fergebilletter eller spandere en middag. Roger har som han sier dette som hobby og er en sann entusiast som ønsker et stort og oppegående norsk offroadmiljø. Hans bidrag utover hjelpen med å arrangere treff og turer. Bistand i spørsmål vedr modifiseringer eller vedlikehold er det mange har oppfattet som butikk for egen vinning. Det det egentlig er, er faktisk ren transporthjelp. Hvem tjener på dette? Jo som Roger selv sier - Team-Bertelsen. De får salg av et ikke ubetydelig voleum og dermed kan de gi Roger gode priser. Han er jo tross alt en storkunde. Men! Og da mener jeg men - han gir alle rabattene rett videre til de han transporterer varene for. Det er dette som er vanskelig å forstå! Hvem andre tenker vel sånn? Og hvem er vel i det hele tatt villige til å holde på på denne måten?! Uansett - dette er Roger i et nøtteskall.

Frode fikk i sitt siste innlegg her nå frem på en veldig klar og tydelig måte hvorfor offroad.no MÅ reagere som de gjør. Dette syntes jeg vi alle bør respektere. Vi har et bra forum her. det er jeg veldig takknemlig for. Ja - det eksisterer også et annet forum. Begge har livets rett - de utfyller hverandre på en veldig god måte. Forumene er til for oss som bruker de og de skapes av oss. Moderatorene har som oppgave å sørge for at vi alle trives uten at noen skal føle seg uthengt og tråkket ned i søla (søle er til for å kjøres i :-)

Til slutt:

Colormax: Jeg håper du nå som en god venn følger Frodes råd. Vi ønsker å fortsette å ha deg her på offroad.no og i offroadmiljøet generelt. Du er en stor ressursperson for flere av oss. Vi ønsker fortsatt din hjelp, men også ett oppegående offroad.no. Dvs jeg vil sette pris på at du retter deg etter Frodes ønske og tar kontakt med de som ønsker billige deler enten via PM, mail, tlf el slik at vi slipper flere diskusjoner av denne typen.

Frode: Glimrende utført moderator jobb!

Dere som bruker forumet til ren skittkasting og offentlig uthenging av personer: En unskyldning hadde vært på sin plass. Det er lov å tenke man snakker selv om Arne Anka mener noe annet...



Hilsen Kåre som handler både via colormax, Team-Bertelsen, Scania i Tønsberg og BGnor. Alle er de gode støttespillere og alle har de livets rett

#39 pat42

pat42

    pat42int

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 20:32

QUOTE(Rett til himmels @ 7 Oct 2007, 19:29) <{POST_SNAPBACK}>
Vel talt Frode og det gjelder flere her inkl colormax.

Har holdt meg unna denne diskusjonen, men fulgt godt med på utviklingen og nå mener jeg du, Frode, fikk poenget veldig godt frem på en veldig god måte uten å skade noen som helst.

Colormax har samtidig fått det godt frem hva han ser på seg selv som og som jeg også kjenner ham som. En god hjelper og god venn. En som stiller opp når spørsmål eller problemer melder seg. Er behjelpelig med å skaffe deler og tilbehør. Eller for den saks skyld, hjelper til med å få bilen til og fra verksted for ombygging, vedlikehold osv osv. At Roger ikke tjener noe på dette er jeg ikke i tvil om. Må nesten true ham for å få lov til å betale fergebilletter eller spandere en middag. Roger har som han sier dette som hobby og er en sann entusiast som ønsker et stort og oppegående norsk offroadmiljø. Hans bidrag utover hjelpen med å arrangere treff og turer. Bistand i spørsmål vedr modifiseringer eller vedlikehold er det mange har oppfattet som butikk for egen vinning. Det det egentlig er, er faktisk ren transporthjelp. Hvem tjener på dette? Jo som Roger selv sier - Team-Bertelsen. De får salg av et ikke ubetydelig voleum og dermed kan de gi Roger gode priser. Han er jo tross alt en storkunde. Men! Og da mener jeg men - han gir alle rabattene rett videre til de han transporterer varene for. Det er dette som er vanskelig å forstå! Hvem andre tenker vel sånn? Og hvem er vel i det hele tatt villige til å holde på på denne måten?! Uansett - dette er Roger i et nøtteskall.

Frode fikk i sitt siste innlegg her nå frem på en veldig klar og tydelig måte hvorfor offroad.no MÅ reagere som de gjør. Dette syntes jeg vi alle bør respektere. Vi har et bra forum her. det er jeg veldig takknemlig for. Ja - det eksisterer også et annet forum. Begge har livets rett - de utfyller hverandre på en veldig god måte. Forumene er til for oss som bruker de og de skapes av oss. Moderatorene har som oppgave å sørge for at vi alle trives uten at noen skal føle seg uthengt og tråkket ned i søla (søle er til for å kjøres i :-)

Til slutt:

Colormax: Jeg håper du nå som en god venn følger Frodes råd. Vi ønsker å fortsette å ha deg her på offroad.no og i offroadmiljøet generelt. Du er en stor ressursperson for flere av oss. Vi ønsker fortsatt din hjelp, men også ett oppegående offroad.no. Dvs jeg vil sette pris på at du retter deg etter Frodes ønske og tar kontakt med de som ønsker billige deler enten via PM, mail, tlf el slik at vi slipper flere diskusjoner av denne typen.

Frode: Glimrende utført moderator jobb!

Dere som bruker forumet til ren skittkasting og offentlig uthenging av personer: En unskyldning hadde vært på sin plass. Det er lov å tenke man snakker selv om Arne Anka mener noe annet...



Hilsen Kåre som handler både via colormax, Team-Bertelsen, Scania i Tønsberg og BGnor. Alle er de gode støttespillere og alle har de livets rett


Ja nå synes jeg det ligner noe.
Veldig enig med deg i alt du sier bortsett fra at det MÅ reageres som det her gjør. Hva er det som skal bli bedre av at dette legges ut som en egen tråd her.

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke vet alt som bør vites for å skrive noe som helst i denne tråden, det samme gjelder de fleste av brukerne, og det er derfor jeg mener det er så grunnleggende feil å gjøre det til en offentlig debatt, spesiellt når den ene parten er de som driver forumet.
Håper også alt ordner seg for alle parter her for sånn som det drives på nå er det mye å tape, for alle.
Har brukt dette forumet i flere år like mye for å hjelpe folk som for å få hjelp selv, derfor synes jeg det er for jævlig at en annen som er her MEST FOR Å HJELPE, skal bli utsatt for en sånn aksjon uansett grunn.

Nå har vel jeg sagt nok og fått fram min mening, og jeg skal ikke skrive mer her.
Synes det er litt synd at ikke starten av dette med uttalelsene til Lømo er med for det er mye starten på disputten som gjorde meg vred...

Men som sagt, er jeg enig med deg Kåre i alt det andre wink.gif
Håper folk kan bli enige her snart smile.gif smile.gif smile.gif
http://www.4x4norway.no

Patrol Y61 SE
4.2TDI

#40 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 21:04

Nei, verken du, jeg, eller noen annen vet nok alt her. Jeg vet mer enn jeg har skrevet og kommer til å skrive. Mye er privat og/eller en sak mellom de de gjelder/er direkte involverte. Dette er ting vi ikke trenger å vite. Ting som ikke trenger å belyses i all offentlighet.

Det er mulig det ikke var helt godt gjennomtenkt å trekke deler av diskusjonen i den opprinnelige tråden ut for så å opprette en egen tråd rundt det vi her og nå diskuterer. Men - den opprinnelige tråden var allerede ødelagt pga deltagernes sletting og redigering. Greit nok, kan være enig i det, men samtidig - tråden denne diskusjonen ble løftet ut av startet som en fin tråd vi senere kan søke oss frem til for å finne svar på det den i utgangspunktet dreide seg om. Fint å slippe å tråle gjennom dette her i den forbindelse. Der er poenget til Frode og det jeg oppfatter som hans tankegang genial i mine øyne. Samtidig får vi denne diskusjonen i en egen tråd og kan ta den her og ikke i alle de andre tekniske trådene slik det skjedde i Toyotaforumet en gang i fjor. Andre deler av dette forumet har vært igjennom samme tema mer enn en gang også. Diskusjonene har alldri kommet helt i mål noen av stedene. Diskusjonene har blitt stoppet. Trådene blitt slettet osv osv og dette uten at noen har kommet helt frem til sine synspunkter, fått lagt frem sine meninger. Dvs diskusjonene har aldri kommet i mål. Det tror jeg vi klarer nå! thumbsup.gif

Utestengelse fra forum? Dette sjedde på NLCK... Noe skikkelig sprøyt der svakeste person ble kastet ut fordi en annen var litt flinkere med ordleggingen. Slik skal det ikke være mad.gif og slik blir det ikke her heller. Det er det Frode prøver å unngå. offroad.no får lagt frem sitt dilema for offentligheten på en måte vi alle kan og bør forstå til vårt eget beste og samtidig får vi frem Rogers side eller vinkel å se tingene fra slik at vi også kan forstå det. Dette har tydeligvis vært ett stort problem. Jjeg også brukte tid en gang på å kunne forstå at noen kun var ute etter å hjelpe fordi han hadde lyst og syntes det var lønn mer enn nok å kunne få være en bidragsyter, venn og støttespiller.) Noen har dessverre ikke forstått dette og sett på Roger som en mann som driver en lusky forretning, ref. Lømo's uttalelser i den opprinnelige tråden.

Fikk jeg klarlagt det litt bedre nå?