Gå til innhold



Foto

Reklame for firma, økonomi på forumet og diverse krangling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
89 replies to this topic

#61 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 18:35

Denne diskusjonen har omfattet hele offroad.no og ikke bare roger. Derfor spør jeg rett ut det ingen tør.

1. Kan dere gjøre rede for hvor pengene blir av?

2. Hva koster så mye penger?

Jeg betaler 5£ i mnd. og har 360GB på savage server i Tyskland. Så bilder blir det mer enn nok plass til.

Hvis det er prisen på driften som hindrer "dugnaden". Kanskje vurdere å bytte server?

Jeg må bare presisere i en så amper tråd at dette er IKKE kritikk biggrin.gif

Edited by advance, 14 October 2007 - 18:36.

Hilsen Anders ;)

#62 Garmel

Garmel

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1031 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 19:44

Vil bare komme kort innpå i denne diskusjonen, og si at jeg leser, følger med, og prater med Frode på telefon ved siden av.
Denne saken har Frode tatt stor del i, men av egen fri vilje, og ikke på oppfordring eller ønske fra oss.
Frode har aldri fått en krone betalt for den innsatsen han har lagt ned hos oss.

Så et lite svar på advance sin forespørsel:
Med tanke på Offroad.no's økonomi så er det jo i utgangspunktet ikke noe det offentlige har noe med, dette er et firma, og ikke en klubb/organisasjon. Sier ikke med det at vi har noe å skjule, men vi har tidligere fått spørsmål og til og med krav om offentligjøring av regnskap. Jeg kan likevel svare litt på det. Vi har en rask server i Norge (Drammen), gjør det enklere mht backup, og support, vi har fysisk tilgang på server og vi har rask support tilgjengelig på norsk.
Programvare er en stor kostnad, forumsystem, support-system (support.offroad.no), markedsplass, blog-system, sms-system med faste kostnader, litt spons har vi drevet (bl.a. startmerker til biltrial flere år på rad), vi har kjøpt et varelager (som selvfølgelig vil gi inntekt etter hvert).
I tillegg er inntektene ikke høye. Derfor er det kun de siste år at Offroad.no har gått rundt uten innhogg i min eller Anders Venaa's private lommebok. I tillegg er ikke det vi la ut den første perioden betalt tilbake fullstendig.
I tillegg er det også viktig å ta med seg at plassen på harddisken til en server ikke er kostnaden, men hvor mye som blir overført, og hvor mye som bli overført samtidig. Vi takler nå at det er mange på samtidig, og at de leser innlegg med mye bilder.


:-)
///Anders
garmel@broadpark.no

#63 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 21:58

QUOTE(Garmel @ 14 Oct 2007, 20:44) <{POST_SNAPBACK}>
Programvare er en stor kostnad, forumsystem, support-system (support.offroad.no), markedsplass, blog-system, sms-system med faste kostnader, litt spons har vi drevet (bl.a. startmerker til biltrial flere år på rad), vi har kjøpt et varelager (som selvfølgelig vil gi inntekt etter hvert).

:-)
///Anders


Nå bruker dere den samme løsningen som jeg har kjøpt, til ett forum som er på vei.
Dette forumet blir nok ikke noe konkurrent til dere når det vil rette seg litt mer inn på noen spesifikke bilmodeller, og ellers litt rusk og rask, sånn som jakt og fiske, samband, gps, garasjer (ala garagejournal.com) også videre alt som er morro, og sist men ikke minst blir det laget for det amerikanske marked som målgruppe.
Men tilbake til det jeg ville si, prisene for Invision sine produkter er langt fra avskrekkende :

IP. Board 299 dollar
IP. Gallery 65 dollar
IP. Blogg 50 dollar

Utover det har dere vel utgifter på sms-tjenesten og marked , men den kan da ikke dra opp utgiftene så mye, så dere kan kalle det store utgifter. Og med tanke på hvor billig serverplass er for store lagringsmuligheter skulle dere vel sitte igjen med en god slump etter alt er dekket.
Og når som du sier : "dette er et firma, og ikke en klubb/organisasjon" må dere da sparer masse penger på alle admin og moderatorer som gjøre dette for å få dekke den skarve utgiften et abo er i året.
Billig arbeidsraft ja!!

Brukerne på offroad.no er kjempe hyggelige og supre, men eierne lukter det litt av!

Edited by Mr. Winchester, 14 October 2007 - 22:02.


#64 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 14:00

Jeg har vært utenfor dekning de siste dagene å har ikke hatt mulighet å svare eller gjøre noe med forumet.

Ønker å ta tak i noen ting jeg har lest her nå.

1. Dette med dobbelt belastning av sms tjeneste var et problem vi hadde til å begynne med. Dette har vi nå løst. De som nå blir dobbelt belastet har registrert seg 2 ganger i systemet. Vi har også sagt at de som ble dobbelt belastet skulle bare sende en mail til support@offroad.no så skulle vi sørge for at de fikk ekstra mnd for dette. Da det ikke er bare bare å kreditere sms tjenester. Alle som har sagt ifra har fått igjen.

2. Dette med at server plass ikke koster er bare tull. Hvis man skal ha en helt enkel server er det riktig, men offroad.no er ikke på en delt server. Vi var det tidligere og da hadde vi store hastighets problemer. Nå er vi på en stor dedikert server som bare har offroad.no sine sider. Blog'n vi bruker ligger ikke på denne serveren men en av mine private. Med en gang man skal ha en dedikert server med masse overførsel så stiger prisen.

3. Dette med at softwaren ikke koster er jo noe man skal ta med en klype salt, da det er løpende utgifter for å holde softwaren oppdatert. Ja kanskje vi kunne gått for en gratis løsning, men vi synes at når vi først skulle over på en dedikert server så kunne vi også gå for en løsning som er godt utprøvd med mange brukere å har god sikkerhet.

4. Ingen i offroad.no eiere eller moderatorer tjener noen penger på forumet, men føler vel litt at selv hvor mange ganger vi ser det så er det ingen som tror oss. Nå i disse skatte liste tider. Ta å sjekk meg opp da. Anders Venaas, 34 år http://www.dagbladet...6/ANDERS VENAAS Har ingenting å skjule.

5. Vi har prøvd mange ganger å si ifra til colormax/roger at han ikke får lov til å bruke forumet til salg av deler. Og han bare ignorerer dette så må det jo skje noe. Det siste jeg fikk høre fra frode nå er at roger skal saksøke oss. Hvorfor er jeg litt usikker, men får se hva som skjer. Vi ikke skrevet noe negativt om roger. Det vi har skrevet er at han må slutte å selge varer igjennom offroad.no.
Og vi henviser nok engang til vilkårene alle brukerene her har godkjent.
QUOTE
14) Det er ikke tillatt å bruke Offroad.no til spredning av reklame, eller direkte salg uten avtale med Offroad.no. Untatt fra dette er privat kjøp og salg. Bedrifter henvises til å tegne avtale for bruk av bedriftsannonser, eller annonsering. Emner eller innlegg i forumet som strider med dette forbudet vil bli slettet, og brukeren kan bli utestengt. Dette forbudet er av hensyn til våre annonsører.

Vi tolker det ditt hen at han aktivt selger nye varer han ikke har liggende i garasjen, men skaffer.

At han også truer våre redaktører med søksmål synes jeg blir feil, da det er jeg Anders Venaas (en av eierne) som har begrenset hans bruker her på forumet og innleggene hans måtte godkjennes. Har også sendt han pm om dette og fikk et lite svar tilbake om sensur.

Føler vel at saken har nå har blitt diskutert ferdig. Og hvis colormax/roger ønsker å fortsette som bruker her på forumet, så løser han dette enkelt. Ved å slutte å tilby varer og følger de vilkårene vi har satt.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#65 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 14:31

QUOTE(anders @ 15 Oct 2007, 15:00) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har vært utenfor dekning de siste dagene å har ikke hatt mulighet å svare eller gjøre noe med forumet.

Ønker å ta tak i noen ting jeg har lest her nå.

2. Dette med at server plass ikke koster er bare tull. Hvis man skal ha en helt enkel server er det riktig, men offroad.no er ikke på en delt server. Vi var det tidligere og da hadde vi store hastighets problemer. Nå er vi på en stor dedikert server som bare har offroad.no sine sider. Blog'n vi bruker ligger ikke på denne serveren men en av mine private. Med en gang man skal ha en dedikert server med masse overførsel så stiger prisen.

3. Dette med at softwaren ikke koster er jo noe man skal ta med en klype salt, da det er løpende utgifter for å holde softwaren oppdatert. Ja kanskje vi kunne gått for en gratis løsning, men vi synes at når vi først skulle over på en dedikert server så kunne vi også gå for en løsning som er godt utprøvd med mange brukere å har god sikkerhet.


Må riste litt på hodet av disse påstandene. Dere må jo ikke glemme at noen som bruker dette forumet faktisk har andre interesser enn bil da, og som kansje kan en del, hvis ikke mer om mye av dette enn dere.
Serverplass er billig! Det er ikke noe behov for en dedikert server, men du må ta deg tid til å sette deg inn i hva de forskjellige serverne har av egenskaper. Bruker du litt tid på dette, slipper du en DEDIKERT server, med PERSONLIG TILGANG og NORSK SUPPORT. Velger du en server med godt rep. og fri bruk er sjansene nær 100% at du stort sett vil være uten problemer.

En annen ting er deres utgifter til oppdateringer av programvaren, eller scriptene som jeg vil kalle det, dette er i starten kostnadsfritt, samt fri support, etter 6 mnd må du ut med en liten avgift.

Så uansett hvordan du vrir og vrenger på dette, så stemmer ikke deres så kalte pro bono arbeid med virkeligheten. Med sponsorer og betalende brukere skulle dere havne godt over driftskostnadene.
Ikke glem at det bare i deres google ad alene ligger en del penger!

#66 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 15:00

rolleyes.gif rolleyes.gif


Det er nesten så jeg føler for å påstå du har kortidsminne, Tom.
Husker du ikke hvordan farten på forumet var før vi kom over på egen server med tilhørende linjer?
Husker du ikke hvor mye databasefeil vi hadde pga de andre som leide plass på serveren?
Husker du ikke hvor mye klaging det var fra brukerne over farten og problemene?
Husker du ikke hvor fornøyde alle var når vi kom over på egen server?

Anders har kompetanse som overstiger de fleste på dette.

Selv om jeg har liten kompetanse på dette, så er jo det i andre "bransjer" slik at man får det man betaler for.

Hadde mann blitt rik på google-annonser hadde alle hatt dem smile.gif

Hvor mange betalende annonsører offroad.no har ser du jo selv.. smile.gif smile.gif Hvor mye tror du de betaler når de ser at andre får samme reklamen gratis??

Anntal betalende brukere er jo ikke noe å skryte av heller, selv om ikke det manglet på folk som skulle betale hva det skulle være bare garasjene kom tilbake...
IPB Image

www.terrengbil.com

#67 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 15:21

En ting man ikke får lov til på disse delte serverener å installere egen software på serveren. Og da tenker jeg ikke på dette med php script. Disse kan man legge på nesten alle serverene.

Vi har noen egene php pluggins og disse får man ikke installer hvor som helst. Har hørt med flere andre leverandører og ingen av disse ville fravike fra sitt standard oppsett, pga fare for feil.

Har selv hatt noen servere i utlandet og der har jeg hatt litt blandet hastighet. Da har jeg prøvd fra flere nett leverandører og fått alt ifra kjempe god hastighet (som overstiger den vi har idag) til ISDN hastighet. Alt kom ann på hvilken nett leverandør man hadde.

Hadde det vært mange her i norge som betalte for banner plass så hadde dette vært et forum man kunne tjene penger på. Dvs hatt en eller flere fulltidsansatte som satt og jobbet med siden. Pr dags dato har vi en trofast banner kjøper og det er BGNOR, ellers er det tradedoubler og google ads. Og de tjener vi ikke rart på. Da det er lite klikk på reklamen.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#68 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 17:14

QUOTE
4. Ingen i offroad.no eiere eller moderatorer tjener noen penger på forumet, men føler vel litt at selv hvor mange ganger vi ser det så er det ingen som tror oss. Nå i disse skatte liste tider. Ta å sjekk meg opp da. Anders Venaas, 34 år http://www.dagbladet...6/ANDERS VENAAS Har ingenting å skjule.


Øhh en liten kommentar til det er vel at skattelistene sier vel ikke stort. Sånn sett at det skulle vel være et dårlig sannhets vitne.

Hadde røkke satt bort sin formue i uskattbare konstellasjoner i utlandet så hadde formuen hans vært svært liten. Men hvor mange tror på at Røkke ikke tjente noe ifjor ?..... Var vel heller kanskje måten han tjente på.....?

http://www.dagbladet...u...8kke&alder=

Nå er det slik at med et par firmaer f.eks nettop et AS og et DA så er det ganske enkelt å fakturere "DA" firmaet med diverse som da igjen må dekkes av personene bak "DA" firmaet. Dvs de må bære tapet på DA firmaet personlig og da blir det ikke mye igjen å skatte av.... wink.gif


Men som sagt bare en kommentar til å benytte skattelistene som et "bevis" på ingen/få tjente kr. For jeg tror absolutt ikke at dere (eiere) har klart på noen måte å hente ut store penger ifra offroad.no.

Så bare en liten kommentar.

#69 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 18:11

QUOTE(Frode @ 15 Oct 2007, 16:00) <{POST_SNAPBACK}>
Anders har kompetanse som overstiger de fleste på dette.


Gidder ikke si noe mer om dette, skal slenge ut en link her når siden er ferdig, så får vi se hvem som overstiger hva. Men blir vel en fare for utstengelse og sladding, for alt blir jo sett på som konkuranse!

#70 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 19:13

Ikke spor helt av her gutter biggrin.gif.

Jeg ser hva Anders mener med egne script han vil kjøre. Og ja, det kan koste. Fordi noen fysisk må inn og endre på oppsettet i hans konto. Kanskje til og med installere software på server. Men det er strengt tatt ikke nødvendig hvis man for eks ikke vil SMS belaste "kundene" sine.

Dette koster penger så fort man erklerer seg som en bedrift og ikke for eks en klubb/stiftelse. Og man opretter ikke en bedrift for enkelthetskyld uten å ville tjene penger. Da velger man en klubb. Om hensikten med OFFROAD.NO er å tjene penger? Nei, sier de. Og da må vi stole på det.

Men at det kommer produkter dere vil tjene penger på er jeg ikke i tvil om. Hvis ikke er vel bedriften bare en belastning?
Hilsen Anders ;)

#71 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 19:15

QUOTE(Mr. Winchester @ 15 Oct 2007, 19:11) <{POST_SNAPBACK}>
Gidder ikke si noe mer om dette, skal slenge ut en link her når siden er ferdig, så får vi se hvem som overstiger hva. Men blir vel en fare for utstengelse og sladding, for alt blir jo sett på som konkuranse!



Tja... Tommy er jo ikke utestengt... smile.gif

Dessuten tenkte jeg ikke på kompetanse på layout og slikt..
IPB Image

www.terrengbil.com

#72 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 21:49

Jeg vil bare først si at jeg ikke tar stilling til hovedtemaet her.

Vil bare minne dere litt på at offroad.no har samlet folk med interesse for 4x4 og offroad i over 5 år nå, og jeg tviler sterkt på at det er gratis å drive et slikt nettsted.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#73 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 22:41

QUOTE(FrankWS @ 15 Oct 2007, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg vil bare først si at jeg ikke tar stilling til hovedtemaet her.

Vil bare minne dere litt på at offroad.no har samlet folk med interesse for 4x4 og offroad i over 5 år nå, og jeg tviler sterkt på at det er gratis å drive et slikt nettsted.


Jeg har et forslag, LA OSS VINNE FREDEN dribble.gif EN KRIG VINNER INGEN.

Jeg kan ikke se dette som noe problem at offroad er en butikk, som sammen med BG Nord ønsker tjene penger på vår interesse, og hobby .
det jeg ikke liker derimot er at di gjør seg ynkelige og ikke inrømmer at det er sån.
virker også preget av dårlig personal behandling her , men de betales kansje svart fra treff avgift og lignende.

Glass hus virkningen ser vi her og den stopper sikkert ikke her.

men jeg har lyst til å bruke tiden på offroad bygging kjøring morro . la oss stoppe her for alles del.
med venligs hilsen Grill Grisen, det begynner vel å bi bra nå unsure.gif

#74 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 23:12

QUOTE(FrankWS @ 15 Oct 2007, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Vil bare minne dere litt på at offroad.no har samlet folk med interesse for 4x4 og offroad i over 5 år nå, og jeg tviler sterkt på at det er gratis å drive et slikt nettsted.


Kan ikke få vært mer enig med deg. Har hatt mange hundre timer inne på dette forumet, har lært en masse og fått mange venner. Når ett forum blir så stort som dette koster det penger. Og jeg betaler gladlig litt for å kunne legge inn bilder og slikt. Hater å legge inn bilder via Imageshack og andre slike plasser, her er det bare å dytte inn bildet, enkelt og raskt. En annen ting er jo hvor raskt og flott forumet har blitt, stabilt og sikkert uten at det blir tregt pga en masse reklame skjit.

Skønner faktisk ikke at A og A har giddi å drivi dette forumet så lenge med all den sutingen og klagingen det har vært.

Edited by Geared, 15 October 2007 - 23:14.

Tlf: 98883546

#75 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 15 October 2007 - 23:18

QUOTE(Geared @ 16 Oct 2007, 00:12) <{POST_SNAPBACK}>
Kan ikke få vært mer enig med deg. Har hatt mange hundre timer inne på dette forumet, har lært en masse og fått mange venner. Når ett forum blir så stort som dette koster det penger. Og jeg betaler gladlig litt for å kunne legge inn bilder og slikt. Hater å legge inn bilder via Imageshack og andre slike plasser, her er det bare å dytte inn bildet, enkelt og raskt. En annen ting er jo hvor raskt og flott forumet har blitt, stabilt og sikkert uten at det blir tregt pga en masse reklame skjit.

Skønner faktisk ikke at A og A har giddi å drivi dette forumet så lenge med all den sutingen og klagingen det har vært.



Uten å snakke for dem, men likevel med en viss erfaring med å ta i mot galle , så er det slike kommentarer som dette som gjør at man gidder.. smile.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#76 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 16 October 2007 - 01:05

QUOTE(Frode @ 15 Oct 2007, 20:15) <{POST_SNAPBACK}>
Tja... Tommy er jo ikke utestengt... smile.gif

Dessuten tenkte jeg ikke på kompetanse på layout og slikt..


Tja... Vanskelig å drive ett forum med ren html, så kompetansen må vel strekke seg noe utover layout, tror du ikke?! Klart du kan jo designe en side i php, java eller flash, men det var vel ikke det du tenkte på?

#77 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 16 October 2007 - 09:20

QUOTE(Geared @ 16 Oct 2007, 00:12) <{POST_SNAPBACK}>
Skønner faktisk ikke at A og A har giddi å drivi dette forumet så lenge med all den sutingen og klagingen det har vært.


Har vært endel ganger jeg har vært nær på å bare skru av serveren helt. De fleste som har drevet en klubb eller lignende har nok vært inne på tanken når det har vært mye som går enn i mot.

Det er også derfor vi har et lukket redaktør forum slik at de som er redaktører, og a&a kan få luftet litt ut uten at det går ut over noen. Der blir det diskutert og funnet løsninger på hva man kan gjøre for å holde driften igang.

Man blir nok litt herdet etterhvert, skal endel til før ting går innpå enn.

Men det er de få positive kommentarene som gjør at vi føler at dette er verdt å jobbe videre med.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#78 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 16 October 2007 - 09:26

OK! Her er en positiv kommentar til: Takk for at dere holder ut!!! thumbsup.gif

#79 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 16 October 2007 - 13:43

QUOTE(colormax @ 15 Oct 2007, 23:41) <{POST_SNAPBACK}>
virker også preget av dårlig personal behandling her , men de betales kansje svart fra treff avgift og lignende.


Litt usikker på hva du sikter til her ang svarte penger?

Er det at vi får penger svart? Eller er det det at redaktørene får penger svart?

Ingen redaktører får noen penger. Det gjør heller ikke admin.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#80 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 16 October 2007 - 14:29

QUOTE(colormax @ 15 Oct 2007, 23:41) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har et forslag, LA OSS VINNE FREDEN dribble.gif EN KRIG VINNER INGEN.

Jeg kan ikke se dette som noe problem at offroad er en butikk, som sammen med BG Nord ønsker tjene penger på vår interesse, og hobby .
det jeg ikke liker derimot er at di gjør seg ynkelige og ikke inrømmer at det er sån.
virker også preget av dårlig personal behandling her , men de betales kansje svart fra treff avgift og lignende.

Glass hus virkningen ser vi her og den stopper sikkert ikke her.

men jeg har lyst til å bruke tiden på offroad bygging kjøring morro . la oss stoppe her for alles del.
med venligs hilsen Grill Grisen, det begynner vel å bi bra nå unsure.gif



Hehe.. Dette var jo noe til "fredsforslag"...

Mulig du har en krig gående mot offroad.no, men den andre veien handler det kun om å få deg til å forholde deg til reglene.
Bortsettfra at BG-Nor følger våre regler og betaler for bruk av forumet, har vi ikke noe samarbeid.
Offroad.no har ikke akkurat som overordnet mål å tjene penger, men om man greier å få nok firmaer til å bli med som annonsører etterhvert vil jo bedre økonomi være en heldig effekt. Da vil det være opp til eierne å disponere det eventuelle overskuddet.

-Dårlig personalbehandling tror jeg du må grunngi.. Vi redaktørene er ikke ansatt og føler oss heller ikke som noe personal. Vi hjelper til her fordi vi er over gjennomsnittet interessert i offroad og det dette nettstedet står for. Vi har det bra, det skal du slippe å bekymre deg for.

-Påstander som at vi redaktørene tar i mot svart betaling bør du være forsiktig med, plutselig en dag må du stå for det du slenger ut av deg.

-Offroad.no har aldri hatt noen inntekter på noe treff. Treffet på Rena var i regi av NTC og Offroaders Hedemark. Offroad.no hjalp til med reklame og andre ting som trengtes. NTC og offroaders Hedemark delte på utgifter og inntekter. Det eventuelle overskuddet ble delt mellom de. I følge Børre snakker vi småpenger, spesielt sett i forhold til arbeidet.

- Tror vi har en grei løsning nå, Roger. Du driver din salgstrafikk i din egen lekegrind. Du er mer enn velkommen til å delta på forumet med teknisk kompetanse.

Edited by Frode, 16 October 2007 - 16:48.

IPB Image

www.terrengbil.com