Gå til innhold



Foto

Reklame for firma, økonomi på forumet og diverse krangling


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
89 replies to this topic

#41 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 21:25

Nå er vi på rett vei.. smile.gif

Ser at noen av dere mener denne diskusjonen ikke burde vert tatt offentlig.
Greit nok å kritisere, men hva er løsningen deres? Direktekontakt har vert prøvt mange ganger, uten at noe endrer seg. Ikke det at denne tråden heller har hjulpet, aktiviteten fortsetter og inleggene med tilbud om varer bærer preg av å skulle irritere oss, noe de også gjør... Ikke sett noen tegn på at Våre krav om reklameavtale er forsøkt å oppfylles. Team Bertelsen ringte rett nok for å spørre om hva det koster, men det var på eget initiativ siden de hadde lest tråden og følte seg uskyldig uthengt.

En reklameavtale løser heller ikke alt, den store aktiviteten med delepushing i tekniske tråder er uansett ikke ønskelig. Vi vil helst at annonsørene skal bruke de gule-sidene på forumet til sin aktivitet. Til nå har det ikke vert noe problem at en annonsør gir et velment råd om hva som finnes som løsning på et problem, men om flere annonsører skal begynne å fylle tekniske tråder med tilbud på varer til en stakkar som har spørsmål om andres erfaring med et produkt vil det bli rot.

Edited by Frode, 07 October 2007 - 21:32.

IPB Image

www.terrengbil.com

#42 knut4x4

knut4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 14:31

Må blande meg litt inn. Kjenner begge to godt og begge er hjelpsomme karer. De har tydlivis blitt litt uenige og det er en sak mellom dem, men jeg vet ikke alt.
MEN hold andre firmaer og NLCK utenfor

#43 gass

gass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 08 October 2007 - 17:04

Kjenner colormax og har hatt en del med han og gjøre, aldri hatt noe som helst problemer,
fyren er jo hjelpsomheten selv. Snill som dagen er lang og vel så det.
Kjøpt masse deler igjennom han og kjenner meg ikke igjen i enkelte sine beskyldninger
her på forumet.
Stå på Roger, vi trenger slike som deg.

thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif

#44 advance

advance

    King Kong

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 09 October 2007 - 21:39

Offroad.no er helt klart et flott forum med masse kunnskap og interesse samlet på et sted. Mange flotte personligheter, og noen ikke så flotte kanskje biggrin.gif. Når dette er sagt er jeg ikke nødvendighvis enig med driftingen av forumet. Min personlige meningen er at forumet er litt på kanten komersielt. Men jeg retter meg deretter.

Derfor har noen av oss besluttet og åpne et nytt forum rettet i første omgang mot Nissan. Selvfølgelig er alle velkommen uansett bil. Men i første omgang er det Nissan som blir hoved-målgruppe.

Dette skal driftes på dugnad (Uten sponsor, reklameinntekter, og/eller inntekter fra web siden). På sikt vil det komme treff, samlinger, kveldshygge og så mange aktiviteter vi (medlemer) selv ønsker. Alle aktører/private er selvfølgelig velkomne med sine tilbud/kampanier!

Selve forumet kommer før helgen. Så følg med biggrin.gif
Hilsen Anders ;)

#45 gass

gass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 09 October 2007 - 21:49

QUOTE(advance @ 9 Oct 2007, 21:39) <{POST_SNAPBACK}>
Offroad.no er helt klart et flott forum med masse kunnskap og interesse samlet på et sted. Mange flotte personligheter, og noen ikke så flotte kanskje biggrin.gif. Når dette er sagt er jeg ikke nødvendighvis enig med driftingen av forumet. Min personlige meningen er at forumet er litt på kanten komersielt. Men jeg retter meg deretter.

Derfor har noen av oss besluttet og åpne et nytt forum rettet i første omgang mot Nissan. Selvfølgelig er alle velkommen uansett bil. Men i første omgang er det Nissan som blir hoved-målgruppe.

Dette skal driftes på dugnad (Uten sponsor, reklameinntekter, og/eller inntekter fra web siden). På sikt vil det komme treff, samlinger, kveldshygge og så mange aktiviteter vi (medlemer) selv ønsker. Alle aktører/private er selvfølgelig velkomne med sine tilbud/kampanier!

Selve forumet kommer før helgen. Så følg med biggrin.gif


Dette gleder jeg meg til

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

#46 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 09:33

QUOTE(gass @ 9 Oct 2007, 21:49) <{POST_SNAPBACK}>
Dette gleder jeg meg til

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif



Siden Frode skal ha kontrol over alt jeg skriver shiftyninja.gif
og moderrer det sån det passer seg.

Vil jeg ønske det nye Nissan forumet hjertlig velkommen, mener det vi ser her, er et stjærne exempel på hvor galt ting blir, når grådigheten tar over cool.gif
Nissan forumet var veldig rolig, nå har det blitt fart i det.da .vil de ta full kontrol.
Virker som forumet vil miste mye engasjemang fremmover
Dette kan bare bli Mye bedre for Nissan folket.

#47 Sirkusbamsen

Sirkusbamsen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 23:20

Stiller meg i køen til 57sugge, RTH og Advance. Veldig bra formulert og ordentlig fremstilling av saken. Gode referater og konklusjoner med andre ord. Støtter deres uttalelser og meninger 100%

Må bare bukke og takke dypt for all hjelp, tips og råd Roger:)
Feil av offroad.no å sette en 3dje person i gapestokken her, når det er firmaene som skulle vært hakket på etter annonser.

Må bare tilføye at: Jeg også er enig i at folk med fingrene sine i butikkdrift og salg ikke bør være moderatorer/administratorer på en side som dette da det fort blir en såkalt "conflict of interest". Ikke sunne greier og ikke bra for offroad.no i det lange løp som kredibel og objektiv side for likesinnede.

Ny Nissan side? Dette blir spennende! Gleder meg.
Men kommer samtidig absolutt til å beholde abbonementet mitt på nissanforumet her på offroad.no ja. Har vært utrolig lærerikt den lille tiden jeg har vært her, og ser frem til å lære mer.

Nissan Patrol 2005 GU Y61, Fjallasport 35x12,5x16.
Nissan Pathfinder 2007 IT, Xtreme4x4, 35x12,5x17
Nissan Patrol 1992 GR Y60, 3dørs, 3"OME, 33x12,5x15


#48 rappkjeft

rappkjeft

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 311 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 20:56

Eg vil takke Roger for all hjelp, støte og kunskap som han har vist og gjort for oss offroad folk.
Går de ikke, så gje fullgass.
http://www.fordvan4x4.com

#49 Bernt S

Bernt S

    Direktør

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 19:06

Stå på du Colormax biggrin.gif
Og alle dere her andre her inn på forumet som pusher deler for Norske og utenlandske foretninger.

Og til Offroad.no så er det bare å fortsette med den fine modererings/sletting jobben dere gjør! unsure.gif
No flytter folk til nytt nissanland og det er sikkert fordi de er så fornøyde her.......
Kanskje det er på tide å moderere/justere seg selv?

KNA Offroaders Hordaland
 


#50 2 BAD

2 BAD

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 869 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 19:23

QUOTE(Rett til himmels @ 7 Oct 2007, 21:04) <{POST_SNAPBACK}>
Utestengelse fra forum? Dette sjedde på NLCK... Noe skikkelig sprøyt der svakeste person ble kastet ut fordi en annen var litt flinkere med ordleggingen. Slik skal det ikke være mad.gif og slik blir det ikke her heller.


Grunnen til utestengelsen kjenner du lite til skjønner jeg....... Uten å rippe opp i Rogers sin opptreden mtp NLCK så kan jeg si at etter utallige oppfordringer til måtehold både med det ene og det andre overså han alle hendvendelser (som han tydeligvis også gjør på Offroad) Hvis Roger har sagt at det du hevder er grunnen så er det direkte feil.

Jeg kan ikke skjønne at noen handler det di trenger av folk som driver butikk på denne måten, det er jo som å pisse i buksa en kald vinterdag. Nei folkens...... Hold liv i butikkene som er her i morgen også, med ett bredt utvalg av varer.

#51 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 20:45

QUOTE(2 BAD @ 13 Oct 2007, 19:23) <{POST_SNAPBACK}>
Grunnen til utestengelsen kjenner du lite til skjønner jeg....... Uten å rippe opp i Rogers sin opptreden mtp NLCK så kan jeg si at etter utallige oppfordringer til måtehold både med det ene og det andre overså han alle hendvendelser (som han tydeligvis også gjør på Offroad) Hvis Roger har sagt at det du hevder er grunnen så er det direkte feil.

Jeg kan ikke skjønne at noen handler det di trenger av folk som driver butikk på denne måten, det er jo som å pisse i buksa en kald vinterdag. Nei folkens...... Hold liv i butikkene som er her i morgen også, med ett bredt utvalg av varer.



jeg vil bare si en ting, frode har sat på ful kontrol over hva jeg skriver. full overvåking. jeg har avsluttet disse komentarene.
men føler jeg må svare på dette.
når det gjelder NLCK så er jeg på alle treff samt alle møter der og vi har det faktisk ganske hyggelig.
Det værste er forhonds inttatte folk som tror de har den fulle sanheten, og utaler seg der etter,
som jeg ser det ,på inleggene her inn , kommer de fra folk som opplevd og oppfattet meg sån, jeg regner de som oppegående indevider.
Noen ganger kan onskap og dritt kansje få ligge,
som jeg ser det, har jeg og Offroad.no kommet litt på skakke her. med hjelp av gode fornøyde mensker har det kommet en del gode støttende ord her. regner med det er, grunnet at de er fornøyde med meg.
Offroad,no gjør sikkert jobben sin. dette med 4x4 er faktisk ikke jobben min. men vi har alle samme interessen og det vil være dumt om vi ikke kan samarbeide fremover.
Jeg stiller meg jo forundrenne til at det norske 4x4 butikkene ,skulle gå under pågrund av en (liten gårds gutt) fra Tønsberg da aso_orange.gif aso_orange.gif la oss leve i fred.

#52 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 22:03

QUOTE(2 BAD @ 13 Oct 2007, 20:23) <{POST_SNAPBACK}>
Grunnen til utestengelsen kjenner du lite til skjønner jeg....... Uten å rippe opp i Rogers sin opptreden mtp NLCK så kan jeg si at etter utallige oppfordringer til måtehold både med det ene og det andre overså han alle hendvendelser (som han tydeligvis også gjør på Offroad) Hvis Roger har sagt at det du hevder er grunnen så er det direkte feil.

Jeg kan ikke skjønne at noen handler det di trenger av folk som driver butikk på denne måten, det er jo som å pisse i buksa en kald vinterdag. Nei folkens...... Hold liv i butikkene som er her i morgen også, med ett bredt utvalg av varer.


Den historien forstår jeg at du er lite informert rundt... Hadde du fulgt hele veien fra start til finalen der og i tillegg klart å tolke det du leste hadde du gravd deg solid ned i en viss myr med den uttalelsen du kom med nå. Bruk søk funksjonen på NLCK-forumet og bit deg i merke hvor innlegg er slettet. Hva butikk angår: Les denne tråden og mine innlegg en gang til.

#53 ZukiJack

ZukiJack

    Huffroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 22:56

Hei Roger....
Jeg har truffet deg et par tre ganger...i Svarstad, Jamboree'n og Herstua...
Det lille jeg har snakket med deg, så har du virket som en hyggelig kar.

Jeg vil ikke blande meg personlig eller partisk inn i dette, men vil bare gi en liten kommentar.

Jeg bare vet som moderator her...at du har fått denne...(du kaller det sensuren)... fordi du annonserer nye deler som en forhandler. Slik jeg forstår av hva du sier..så er det ikke du som er forhandleren, men du formidler salg FOR en forhandler. Dette ser likevel admin. her på som forhandler-salg...og de mener da at din handel da skal legges under ...skal man kalle det "gule sider"-salg....
Det er det helt vanlig på slike forum at forhandlere må betale en viss avgift for å kunne få annonsere.
Det er dette admin. her har forlanget av deg, og du ikke har etterfulgt...og der står det i dag.
For å nevne det, så må også forhandlere kjøpe seg en farget stjerne på Pirate4x4.no...som jeg tror koster 1000,- pr.år.
Jeg har ikke fulgt med på hvordan de der forholder seg til deg og ditt forhold.

Vil bare også si at det er ikke Frode som har satt i gang den innleggs-godkjennings-sperren på deg... så du skal nok ikke legge skylden på han. Ta den saken med admin. da dette ikke har noe med Frode å gjøre.

Vi moderatorer lager ikke reglene her, vi håndhever de... Vil du klage på regler, må du ta det mot admin. ikke moderatorer.
Om du derimot har en klage på spesifike modereringer som vi moderatorer gjør...som du mener ikke er gjort riktig i forhold til de reglene vi er satt til å moderere etter, så ta dette også direkte med admin, så får heller admin. avgjøre om det er gjort en feil av oss moderatorer..rydde opp etter oss og instruere oss i hva vi har gjort feil.

Vi KAN også gjøre feil....desverre er vi også av kjøtt og blod og det hender vi sitter litt fast i gjørma også. Greit om folk slenger ut en vinsj-wire og får oss i land i steden for å spinne et lass gjørme over oss og forlate oss der mitt i myra. laugh.gif laugh.gif

Edited by ZukiJack, 13 October 2007 - 23:00.


#54 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 October 2007 - 23:41

QUOTE(Bernt S @ 13 Oct 2007, 20:06) <{POST_SNAPBACK}>
Stå på du Colormax biggrin.gif
Og alle dere her andre her inn på forumet som pusher deler for Norske og utenlandske foretninger.

Og til Offroad.no så er det bare å fortsette med den fine modererings/sletting jobben dere gjør! unsure.gif
No flytter folk til nytt nissanland og det er sikkert fordi de er så fornøyde her.......
Kanskje det er på tide å moderere/justere seg selv?

  1. Det er ikke noe i veien for å markedsføre firma man er fornøyd med - det er tvert imot til stor hjelp for de som i utgangspunktet stiller spørsmålet.
  2. Jeg med flere er nok uenige i moderatorenes håndtering av en del ting her på offroad.no, men - dette er og har lenge vært ett betent tema. Frode som har fått i oppgave av offroad,no å håndtere denne saken har tatt en ny vri: Diskusjonen har fått lov til å gå sin gang. Det kaller jeg tøfft og bra jobba! Min oppfordring her er derfor at alle tømmer ut det de ønsker, men samtidig finner seg i å få svar på tiltale - meg inklusive.
  3. colormax er ikke utestengt. Kun offroad.no som ønsker å lese gjennom colormax' svar før de postes. Dvs han har fortsatt full mulighet til å hjelpe i de tekniske trådene, komme med innspill etc runt turer og treff osv, men får altså ikke lov til å fortelle noen at han kan hjelpe dere med deler osv.
  4. Nissanland - www.nissan4x4.no er rett rundt hjørnet. Ikke bare forum - dette blir den første oppegående og levedyktige Nissan 4x4 klubb vi har hatt her i Norge. Ett sårt savn fra mange av oss. Vi ønsker en spennvidde fra gatas Qashqai til den råeste challenge Patrol der alle med en Nissan 4x4 føler seg velkommen.
  5. Vi ønsker ikke at noen skal offre offroad.no, pirate4x4.no eller andre forum av denne grunn. Dette er ingen protest mot noen av dem, men et supplement.
  6. Og for dere som lurer: Lømo - du er en sann Nissan 4x4 entusiast. Denne tråden startet pga ett av dine innlegg. Jeg ble ikke imponert av innlegget ditt som medførte denne tråden. Men - du hadde rett i noe av det du sa. Resten hang ikke sammen med virkeligheten. Jeg ønsker at vi setter en fet sort strek over hele konflikten og ser frem til å ha deg med i den nye Nissan 4x4 klubben. Velkommen! Vi trenger deg også!


#55 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 00:22

PS: ZuciJack - jeg tillater meg å svare for colormax på en ting og vet jeg svarer rett; colormax/Roger har ikke sett på Frode som noen annen enn moderatoren som har tatt sitt ansvar for offroad.no her. Dvs ikke noe personlig.

Frode har tidligere sagt at offroad.no drives på dugnad, Av ildsjeler vil jeg si. All respekt for dere alle. Det er mange hensyn som må tas. Ikke lett å tråkke rett til enhver tid og enhver avgjørelse vil inneholde ett MEN... I dette tilfellet som i mange andre kan dette "mennet" diskuteres.

Jeg kjenner ikke til alle offroad.no's rettningslinjer og sponsoravtaler, men forstår det slik at dere er bundet til deres sponsorer på den måten at aktører som ikke direkte bidrar med støtte til forumet ikke ønskes markedsført her. Forståelig nok - det koster kroner å drifte et så stort forum som offroad.no. Problemet til colormax er at han ikke er en direkte aktør. Han er en "hjelper" for de som har stilt spørsmålet om hvor de kan fa billigst deler. Mannen har, ærlig og hjelpsom som han er, svart på de spørsmålene og i de fleste tilfeller hjulpet vedkommende. Her dukker dillemaet opp... Er han en komersiell aktør eller kun en "barmhjertig samaritan"? Jeg vet han er det siste, men forstår samtidig at dette kan ødelegge for vår norske 4x4 utstyrleverandører og offroad.no's sponsorer. Vi trenger konkurranse på 4x4 markedet i Norge. Formidlingen til colormax er et bidrag i denne retningen, men offroad.no kan nok ha rett i en ting; det bir ikke helt "fair play" her.

Team-Bertelsen får snart en egen avdeling i Norge. Et positivt innslag for oss alle vil jeg håpe og tro. Hvem som er best på levering, utvalg og service gjenstår å se.Frem til det: Støtt våre norske 4x4 utstyr leverandører - vi trenger dem alle. De trenger oss, men vi trenger dem for å realisere våre drømmer. Vi trenger mangfold, men de trenger voleum for å kunne leve av det. Ikke enkelt dette...

#56 Guest_Punisher_*

Guest_Punisher_*
  • Guests

Posted 14 October 2007 - 00:25

Det som er utrolig synd er offroad.no tar seg betalt for å legge inn bilder på noe som skal være et møte sted for folk som er genuint opptatt og lever for offroad kjøring!!! etter at dette kostet penger synes jeg at dette stedet har tapt seg!!!!!!

Jeg handler av Roger fremfor BGNOR som ikke bare har noen sinnsykt høye priser, men stinker på service.
Synes at denne uthengningen av Roger er noe av det dummeste som er skjedd her. Talentløst å bidra med penger til dette stedet!!!!! Stå på Roger!!!

#57 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 04:13

QUOTE(Punisher @ 14 Oct 2007, 01:25) <{POST_SNAPBACK}>
Det som er utrolig synd er offroad.no tar seg betalt for å legge inn bilder på noe som skal være et møte sted for folk som er genuint opptatt og lever for offroad kjøring!!! etter at dette kostet penger synes jeg at dette stedet har tapt seg!!!!!!


Man kan bli helt utslitt av sakligheten.. Hva har dette med diskusjonen å gjøre? Men siden du slenger det ut skal jeg svare deg.. På Offroad.no er det gratis å være medlem/bruker. Man kan også innen en viss begrensing legge ut bilder uten at det koster. Ved å bli superbruker får man legge ut flere bilder, samt noen andre utvidede muligheter. Dersom man ikke ønsker å betale for å få legge ut flere bilder enn det som er gratis har man to valg, enten la vær å legge ut bilder eller legge de på et annet nettsted foreksempel photobucket og legge link her. Grunnen til at vi tar en symbolsk sum for å legge ut flere bilder direkte på vår server er så enkelt som at det er bildene som i all hovedsak tar serverplass og som dermed koster noe.

Ser at du mener at det er feil at offroad.no tar seg betalt for bildene, siden dette skal være en møteplass for folk med genuin interesse for offroad. Siden din genuine interesse begrenser seg til at du synes den symbolske summen er for mye, hvor mener du grensen for den genuine interessen til eierne av forumet skal gå? Skal de si stopp når de må legge ut 10.000,- eller ved 50.000,-???

Jeg må bare minne om at på pirate får du ikke legge ut et eneste bilde uten å være betalende medlem (og det ser jeg absolutt ikke noe negativt i).

En annen kalte offroad.no for komersielt? Hvordan begrunnes det? Det er jo gratis å være bruker? Mener dere brukere at vi ikke skal ta betalt av firmaer som tjener penger på at offroad.no er her? Hvor skal pengene da komme fra om brukerne for alvor mener at forumet ikke skal ha inntekter hverken fra firmaer som nytter nettstedet som salgssted og heller ikke fra brukerne? Tenk dere nå godt om, mener dere innerst inne at eierne av forumet skal betale av egen lomme for at dere skal ha et sted å dyrke den genuine interessen for offroad? Vi snakker om 5-sifrede beløp...


Over til Roger igjen.. Vi hadde aldri (dette har jeg sagt mange ganger før) lagt ut dette offentlig om han hadde rettet seg etter våre henvendelser. Vi har heller ikke sagt noe som helst negativt om den tekniske hjelpen han etter deres utsagn gir dere på forumet. Vi legger oss borti den formidlingen (joda, det er formidling) av varer han driver med på forumet. Han får rett og slett ikke lov til å drive slik formidling for firmaer som ikke har avtale. Formidlingen hans er til det altfor aktiv, vi snakker ikke om vanlig linking til en nettbutikk, men om en som faktisk sender deg PM og tilbyr deg varer, som han også henter for deg i Danmark eller hvor nå varen kommer fra. Fyren er sikkert en engel, barmhjertig sameritan, dummsnill, Mor teresa eller rett og slett verdens mest hjelpsomme fyr. Men uansett hvordan man ser på saken så skaffer han dere varer fra firmaer og denne aktiviteten skjer her på forumet. Roger har lovet oss at han skal ordne slike avtaler, men ingenting har skjedd. Om noen gir oss en liste over hvilke firmaer vi snakker om kan jeg gjerne ta jobben med å kontakte de og be dem skaffe seg en reklameavtale. Roger må da godta at de firmaer som nekter å være med på en slik avtale, men som heller velger å snylte på forumet som markedsplass, ikke kan formidles fra. Husk nå at det ikke dreier seg om store beløp en slik avtale koster.

Roger sier i et innlegg at jeg ønsker å styre og moderere hans innlegg på forumet (Sorry Kåre, her tok du faktisk feil om Roger). Dette er feil og det er Roger fult klar over. Jeg har ikke slettet noe av hans utsagn. Det er heller ikke jeg som har lagt inn en funksjon der alle hans inlegg i en periode må godkjennes. Jeg har heller ikke bedt om det, selv om jeg støtter vedtaket fult ut, ene og alene pga at Roger ikke bryr seg det minste om våre henvendelser.

Til dere som er inne og skriver støttende inlegg til Roger: Dere har sikkert rett i at han er en fin fyr, men det er ikke det saken handler om.. Roger undergraver våre inntektsmuligheter, og de inntektene trenger vi.
Har dere bedre forslag til hvordan vi skaffer oss inntekter til å betale for regningene, er dere mer enn gjerne velkomne til å hjelpe til med det.
Ingen kan i lengden drive et forum av denne størrelsen uten at inntekter dekker utgiftene.
Håper ingen av dere fortsatt tror at offroad.no er en overskudsbedrift, her går alt av inntekter til driften og det legges ned mange tusen timer i dugnad.
IPB Image

www.terrengbil.com

#58 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 15:01

QUOTE(Frode @ 14 Oct 2007, 04:13) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg må bare minne om at på pirate får du ikke legge ut et eneste bilde uten å være betalende medlem (og det ser jeg absolutt ikke noe negativt i).

En annen kalte offroad.no for komersielt? Hvordan begrunnes det? Det er jo gratis å være bruker? Mener dere brukere at vi ikke skal ta betalt av firmaer som tjener penger på at offroad.no er her? Hvor skal pengene da komme fra om brukerne for alvor mener at forumet ikke skal ha inntekter hverken fra firmaer som nytter nettstedet som salgssted og heller ikke fra brukerne? Tenk dere nå godt om, mener dere innerst inne at eierne av forumet skal betale av egen lomme for at dere skal ha et sted å dyrke den genuine interessen for offroad? Vi snakker om 5-sifrede beløp...

Til dere som er inne og skriver støttende inlegg til Roger: Dere har sikkert rett i at han er en fin fyr, men det er ikke det saken handler om.. Roger undergraver våre inntektsmuligheter, og de inntektene trenger vi.
Har dere bedre forslag til hvordan vi skaffer oss inntekter til å betale for regningene, er dere mer enn gjerne velkomne til å hjelpe til med det.
Ingen kan i lengden drive et forum av denne størrelsen uten at inntekter dekker utgiftene.
Håper ingen av dere fortsatt tror at offroad.no er en overskudsbedrift, her går alt av inntekter til driften og det legges ned mange tusen timer i dugnad.



På pirate kan du legge inn bilder gratis via imageshack eller andre tjenester uten å betale for det... rofl.gif

Roger ER en fin fyr!!!

Det poengteres ofte at du jobber på dugnad Frode, men her beskriver du de inntektene du/dere trenger... Hvordan er det egentlig??? Får du penger fra offroad.no???

Min moderator rolle på pirate gjør at jeg sparer 100kr i året, det er alt... dribble.gif

Vil jo tro at dere tjente gode penger på dobbelbelastningen av medlemmene her, jeg har ihvertfall mottatt 2 kvitterings meldinger med "takk for pengene dine" i 6måneder uten at jeg har fått noen penger tilbake eller noe annet.

Jeg synes det er fint at slette-gleden har tatt slutt her, men liker fremdeles ikke fraværet av admin i slike diskusjoner. JEG blir aldri å fronte noe på vegne av pirate, det er Tommy sin jobb. Han ville vel neppe satt pris på det heller. Er du bedt om å gjøre dette Frode, eller ser du på det som din jobb? Og hvorfor er ikke du admin da, du fremstår jo som admin. Jeg forstår ikke hvorfor du gjør dette, du har ingenting igjen for å fronte slike diskusjoner hverken personlig eller profesjonelt.

Du skal riktignok ha skryt for at du står på i miljøet, jeg har INGENTING imot deg og støtter det meste som fremmer sporten/hobbyen vår. Og jeg vil tro at hadde jeg møtt deg så har vi nok mye felles, og hatt mye å snakke om. smile.gif Jeepen du bygde fikk meg jo nesten til å kjøpe en Jeep... og det skal jo litt til... wink.gif

Og dette skriver jeg ikke som moderator på pirate, men som medlem på offroad.no noe jeg har vært en stund...

#59 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 15:31

QUOTE(Frode @ 14 Oct 2007, 05:13) <{POST_SNAPBACK}>
Roger sier i et innlegg at jeg ønsker å styre og moderere hans innlegg på forumet (Sorry Kåre, her tok du faktisk feil om Roger). Dette er feil og det er Roger fult klar over. Jeg har ikke slettet noe av hans utsagn. Det er heller ikke jeg som har lagt inn en funksjon der alle hans inlegg i en periode må godkjennes. Jeg har heller ikke bedt om det, selv om jeg støtter vedtaket fult ut, ene og alene pga at Roger ikke bryr seg det minste om våre henvendelser.


OK, OK. Jeg er klar over at det ikke er du som har stoppet muligheten hans til å svare uten at svarene først blir kontrollert av admin.

#60 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 14 October 2007 - 16:57

QUOTE(knixen @ 14 Oct 2007, 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
På pirate kan du legge inn bilder gratis via imageshack eller andre tjenester uten å betale for det... rofl.gif


Og som jeg skriver lenger oppe, det kan du også på offroad, I TILLEGG til den gratisplassen som alle disponerer. smile.gif

QUOTE(knixen @ 14 Oct 2007, 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
Det poengteres ofte at du jobber på dugnad Frode, men her beskriver du de inntektene du/dere trenger... Hvordan er det egentlig??? Får du penger fra offroad.no???



Ikke en krone... har gratis abb som du, dvs at du har litt mer å spare enn meg siden offroad er billigere enn pirate smile.gif smile.gif

QUOTE(knixen @ 14 Oct 2007, 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
JEG blir aldri å fronte noe på vegne av pirate, det er Tommy sin jobb. Han ville vel neppe satt pris på det heller.


Dette er ikke pirate.....

QUOTE(knixen @ 14 Oct 2007, 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
Du skal riktignok ha skryt for at du står på i miljøet, jeg har INGENTING imot deg og støtter det meste som fremmer sporten/hobbyen vår. Og jeg vil tro at hadde jeg møtt deg så har vi nok mye felles, og hatt mye å snakke om. smile.gif Jeepen du bygde fikk meg jo nesten til å kjøpe en Jeep... og det skal jo litt til... wink.gif



Takk! biggrin.gif

Edited by Frode, 14 October 2007 - 16:47.

IPB Image

www.terrengbil.com