Da er 2.9'en på plass... Festet til girkassa og motorfestene...
Det var godt det løste seg med disse flokene om dette med converter og greier...
Orker ikke å skrive alt om det problemet på nytt her, men har laget et emne om dette på Ford-forumet Fastford.no
Link til mitt emne på Fastford.noMen, det har oppstått litt nytt hodebry. Dynamoen måtte jeg fjerne da den kræsjet totalt i ramma. Den sitter lenger ned og lenger ut fra blokka enn den gjorde på 2.8'n. Her sitter også servopumpa på motsatt side i forhold til på 2.8'n så den har spist opp masse av plassen for dynamoen. Jeg skal se om jeg klarer å lage dette om slik det var på 2.8'n. Er alle boltehull og festebrakettene likt her så skal jeg flytte over systemet derfra. Da kan jeg beholde oljeslangene til servopumpa slik de er...så det kan brukes slik frem til orbitrolen kommer.
Da er det å få tilpasset eksosanlegget på nytt, koble til kjølevanns-sytemet, all vacum og masse ledninger.
Nå benytter jeg også sjansen til å koble varmeapparatet til kjølevannet også og koble opp det så det blir fungerende igjen.
Jeg skal legge om hele det opprinnelige el.anlegget jeg laget for 2.8'n. Der hadde jeg bare en enkel tenningslås på dach'n med nøkkel og en startknapp.
Jeg har fått orginale tenningslåsen fra Holten, så den skal på plass og så blir det koblet skikkelig opplegg der igjen.
Skal legge opp alt med sikringsboksen på nytt og sette den på en litt mer tilgjengelig plass i steden for langt oppunder dach'n. Da blir også vindusviskeropplegget og varmeapparatet koblet opp skikkelig.
Må også lage et nytt system for å få kick down-wiren til å passe inn på gass-wire-sytemet, for på Scorpioen var det vacum/elektrisk-styrt kick down...noe jeg ikke får til på den gamle Granada-kassa...
Så må el.-bensinpumpa på plass og ledninger og slanger for det....huhhh...
NOK å henge fingrene i enda før man kan få skiten til å fyre...
Har press på meg nå for å bli ferdig til Motorfestivalen 2007 på Exporama. helgen 20-22/4.
Der skal vi i NAF MR OR ha et skikkelig offroadopplegg hvor vi har fått tildelt et eget område å lage kjørefelt på....og med vår egen utendørs stand...
Vi skal ha et opplegg for å fremstille Trial-grenen og Terreng Touring-prosjekt med mulighet for de besøkende å få sitte på i løypene mot betaling.
Var hos Stålrør a/s i Nittedal på fredag for å kjøpe rør til burbygging, men han kameraten der oppe var fa... i meg tom for sømløse rør...
Så de må jeg prøve å få tak i på annen måte og forhåpentligvis bli ferdig til Motorfestivalen med dette også.
Takk Kenneth32 for ros.
All ros blir skrevet opp i underbevistheten...slik at man kan slå opp der og se tilbake på det når man står ute og mekker...og alt går motsatt vei og mest mot helv.....ete...
Da er det godt å vite at man får litt ros når man fikk det til og det funker...
Edited by ZukiJack, 31 March 2007 - 22:52.