The Castle Of ZukiJack ! ! !
Posted 11 June 2007 - 23:12
Klokt valg av minigraver ser jeg.....
Liker å se bilen din ta form også.
Var liksom et stykke unna da vi holdt til på Økern.
Kenneth
Posted 11 June 2007 - 23:26
ellers så ser det ut som en veldig fin garasje du har henta deg Terje, hvor stor i grunnflate?
Posted 12 June 2007 - 00:39

Posted 12 June 2007 - 15:46
Klokt valg av minigraver ser jeg.....
Liker å se bilen din ta form også.
Var liksom et stykke unna da vi holdt til på Økern.
Kenneth
Sikkert bra den graver'n, men fyttirakkern for en veltepetter da gitt...

Om ikke underlaget under beltene var helt flatt så holdt det nesten bare å strekke armen rett ut med tom skuff...så tippa den fremover....særlig sideveis i forhold til beltene....
Ja...det har da skjedd LITT siden vi holdt til på Økern...
ellers så ser det ut som en veldig fin garasje du har henta deg Terje, hvor stor i grunnflate?
Jeg skal støpe opp em 5-10cm kant opp fra gulvet så ikke evnt. vann på gulvet renner rett ut under svillene...så de stadig står å blir våte.
Jeg kommer akkurat inn porten der med zuk'n uten noe oppbygg under svilla....
Har forresten tenkt store tanker om å kutte ned litt på høyden på taken på zuk'n før jeg bygger buret.
Skjære bort ned til den falsen på sidene og forran over frontruta og legge på ei plate på en måte over der.
Garasjen er 25m². Ja...litt liten, men det blir så trangt på tomta med større garasje. Og med litt orden der inne...så skal jeg få plass til å mekke litt...
Hmmm...verktøy er det jo alltid plass til...uansett hvor trangt det er...hehe
Posted 17 June 2007 - 12:56
Posted 17 June 2007 - 18:48
Pickup'er vokser jo heller ikke på trær...
Vet ikke hvor lett det er å finne en som ikke lenger trenger sitt tak.
Posted 18 June 2007 - 00:58
Posted 18 June 2007 - 17:24
Posted 18 June 2007 - 18:17
Jeg har aldri kjørt på noe annet enn disse Mudzilla-dekkene...for uten et par timer med 35x16x15" Boggere.... så jeg har egentlig liten erfaring å sammenligne på.
Jeg synes de tar seg godt frem. Om du ser på den videosnutten litt tidligere i garasjen min her hvor jeg kjører med boggerene...så ser du det var en bakke hvor jeg ikke klarte å krype opp. Jeg måtte ha fart for å klare det. Der har jeg mange ganger etterpå krøpet opp hele bakken med Mudzillaene... Til og med stoppet opp i bakken og og startet opp igjen og kjørt videre opp.
Jeg tror nok at boggere i mange tilfeller er bedre til å klore seg frem enn Mudzilla, men boggerene har også lett for å begynne å grave seg ned synes jeg.
Hvordan Mudzilla fungerer i terreng i forholt til andre mud.-dekk kan jeg ikke svare på.
Har fått vite at Mudzilla bråker mye på asfaltkjøring og kan være litt leie å balansere....men dette er bare det jeg har hørt. Her er også smaken som baken...og den er delt....
Posted 22 July 2007 - 21:03
Kuttet hjulbuene og innerskjermer slik at innerskjermene går rett ut...

Har fått pynta litt i "garasjen" min med Suki-banners....
Synes de er tøffe jeg...

"Jai sover ikke, Jai skruuuur!"
->>MIN GARASJE!!!<<-
Hvor kommer Suzuki bannersa fra? Hva kosta de?
Kjempefin bil du har forresten, ser dritrå ut

Posted 23 July 2007 - 16:29
Kjempefin bil du har forresten, ser dritrå ut

De kostet meg ingen ting.
Jeg skrev en mail til Suzuki Norge I Drammen, med spørsmål om de hadde litt slikt å gi bort/selge til litt pønting i garasjen....og som jeg også ville bruke litt i klubbsammenheng.
Fikk aldri noe svarmail på den, så jeg regnet med at de ikke tok seg tid til slikt, men et par uker etter kom det en postpakke med to horisontale og en vertikal banner pluss masse vimpler sammenhengende på snorer.
Posted 23 July 2007 - 16:54
Posted 23 July 2007 - 17:30
Håper på å komme i gang med veltebur nå denne uka...
Her er noen bilder fra forige helgs kjøring i Nord Odal.
Får å få meg skikkelige felger med beadlocks, kjøpte jeg fire felger av Pål Blesvik.
11.5"+beadlocks.
De hadde sentere for Volvo-portaler, så jeg måtte kappe ut sentrene fra fire "6-bolts" felger, Kappe ut portal-setrene og sveise inn 6-bolts sentrene på beadlocks-felgene.
Flyttet sentrene mere inn enn de var med portal-sentrene slik at felgene bygger mer ut.
Nå bygger de 20cm ut fra annlegget mot akslingen...
Posted 24 July 2007 - 08:50

Posted 12 September 2007 - 22:42
Posted 18 September 2007 - 17:37

"Du er heldig, Team Oops snublet i tråden din"
Posted 18 September 2007 - 18:56
HiLux akslene er på vei.
B20/23 motor i siget og.
Men, jeg vil gå for Add a Leaf settet....
Får jo 100Kg ekstra på forakselen da.
Invendinger?
(asking a guru2be)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
Posted 18 September 2007 - 22:56
HiLux akslene er på vei.
B20/23 motor i siget og.
Men, jeg vil gå for Add a Leaf settet....
Får jo 100Kg ekstra på forakselen da.
Invendinger?
(asking a guru2be)
Greit nok at ekstra fjærblad vil gi stiv nok fjæring til tyngre motor, men samtidig må man huske på vektbalanse i bilen.
Våre lette biler kan fort bli mer ustabil om bilen blir mye tyngre fremme enn orginalt.
Det blir dårlig marktrykk på bakhjulene i forhold til fremhjulene...og det resulterer i at bilen ofte løfter et bakhjul fra bakken når det flexer..og da blir det fort en vippesituasjon.
Posted 27 September 2007 - 19:12
så det er nok ikke noe å tvile på sånn sett. Men nå er vel kanskje ikke Terjes garasje helt riktig sted å diskutere slikt