I dag har det skjedd fantastisk mye med bilen.
Hatt besøk av to gode naboer, Roar og Svein.
Fordelingskassa skulle få seg skikkelig feste pluss nytt håndbrekk. Vogga til kassa var litt sakk rett og slett så Svein gav gass med vinkelsliperen og kappet den i to mens jeg hadde ryggen til. Da fikk vi skrudd den fast og sveiset den sammen igjen. Eller Svein fikk den sammen igjen. Sveiseapparatet mitt er på lager så Svein hadde med sitt.
Jeg skulle ha på bremseskive på kassa og Svein klarte jaggu kappe den braketten i to for at han mente den ikke passet, klart den ikke passer opp ned. ;-). Svein baree elsker vinkelsliperen.
Kapp i to og sveis det sammen igjen.
Når vi tok av bremsetrommelen måtte vi sette på en flens og der måtte vi ha ei skive mellom så Svein kappa av 5 mm av håndtaket på garasjejekken min. Etterpå fant vi skivene i monteringssettet. Men Svein vil heller bruke vinkelsliperen.
Ellers var det den gamle 1300 motoren som skulle ut og ny 1600 motor som skulle inn.
Girkassa er overhalt og motoren har fått nytt grenrør på eksosen, 105A dynamo, nye motorfester, ny sterkere clutch og et 1300 svinghjul som er nesten ubrukt, servopumpe montert med adapter, adapter på oljefilter som etterhvert skal erstattes med sett for flytting av oljefilteret. Så skal det monteres nytt 2 tommers eksos med "rett gjennom " potte pluss katalysatorpotte. Sportsluftfilter skal også monteres for å få ut litt ekstra kraft av motoren.
Clutcwire og gasswire er nytt samtidig.