Esbensj's garasje
#21
Posted 04 August 2008 - 00:32
tenningslåsen fra vitara ferdig integrert;)
også kom jeg over denne for en billig penge:D hehe (nei ikkje gress klipperen nei,,,, )
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#22
Posted 04 August 2008 - 12:30
tenningslåsen fra vitara ferdig integrert;)
også kom jeg over denne for en billig penge:D hehe (nei ikkje gress klipperen nei,,,, )
Det går fremover ser jeg. Spennende prosjekt det der.
Glassfibertopp, kjører med det om vinteren selv og det er utrolig godt på vinterstid.
#23
Posted 04 August 2008 - 13:07
Glassfibertopp, kjører med det om vinteren selv og det er utrolig godt på vinterstid.
å ja gleder meg som en unge til jeg kan konstatere at bilen går som den skal og begynner faktisk og se fremover mot vinteren hvor det bare er å sette seg i bilen og kjøre utav snøen uansett hvor langt du må grave for og finne døra:P hehe regner med jeg skal sette motororen i bilen i løpet av uka nå,, motor festene ligger til fortolling og bør være hos meg i løpet av torsdagen tenker jeg, så blir nok litt skruing på meg og supervitara te helja bare morro det.! også er det bare en uke til jeg skal ringe bt å høre hvordan det går med søknaden. de skulle ha den behandlet i løpet av uke 33 sa de før sommern
ja hvertfall for 500kr...
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#24
Posted 10 August 2008 - 23:31
adapter plata montert på bilen
nytt feste til girkassa som må droppes litt ned grunnet motor størrelse
1.6l på vei ned i bilen med nye motorfester
litt stress når elefanten ikkje kommer mellom dekka på bilen så blei litt skjeft, men har jo ikkje noe å si med så lett moror.
motor på plass
litt liten plass med orginalt 410 panser hehe men 413 panser står klart...
da gjenstår det bare og koble opp alt, installere ledningsnett til motor stryring, koble til alt av bensin og vakum slanger samt sette på bensin pumpe... (det jeg kom på i farta, er vel altids noe mer å gjøre der,,! )
også hadde vi jo seff litt pauser,, ;
flex test...
(offroad show by vegsir..! yeah..!)
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#25
Posted 11 August 2008 - 00:15
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#26
Posted 11 August 2008 - 07:04
Det er en fordel med Bodylift for å få plass til G16 motoren under panseret.
Har du moddet bunnpanna for åšfå klaring til akslingen?
Hva gjorde du med 413 balja? Skrotet du den? Var det mye rust på den?
Edited by Nöcke Gunnar, 11 August 2008 - 07:07.
#27
Posted 11 August 2008 - 07:49
Det er en fordel med Bodylift for å få plass til G16 motoren under panseret.
Har du moddet bunnpanna for åšfå klaring til akslingen?
Hva gjorde du med 413 balja? Skrotet du den? Var det mye rust på den?
aha, takk for tips lurte litt på det med returen på bensinen... og er det vanskelig og legge bensinpumpa oppi tanken? eller hadde veng en tank som var ferdig tilpassa? (for og slippe rust og eventuelle hull` )
bunnpanna er fra 413 og gikk klar av akslen... og tenkte jeg skulle ha 50mm godkjennt bl på før jeg viser motoren slik at det kan skrives inn i vognkortet samtidig... skal opp på bt og høre ang. motor søknaden nå....
413 balja var gjennom rusta... men står fortsatt heime..
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#28
Posted 11 August 2008 - 10:49
bunnpanna er fra 413 og gikk klar av akslen... og tenkte jeg skulle ha 50mm godkjennt bl på før jeg viser motoren slik at det kan skrives inn i vognkortet samtidig... skal opp på bt og høre ang. motor søknaden nå....
413 balja var gjennom rusta... men står fortsatt heime..
Med tanken fra Veng tror jeg det er svært enkelt å legge ei vitarapumpe ned i tanken. Svein54 fra Drammen holder p med et slikt prosjekt.
Den ytvendige pumpa har en litt irriterende høyfrekvent lyd som en kan bli lei av. Svein var i alle fall lei av å høre på bensinpumpa.
Med ei 413 bunnpanne går det greit, men lurt å sette på Bodylift samtidig for da slipper en å betale for nytt vognkort og vising to ganger.
#29
Posted 11 August 2008 - 21:49
Den ytvendige pumpa har en litt irriterende høyfrekvent lyd som en kan bli lei av. Svein var i alle fall lei av å høre på bensinpumpa.
Med ei 413 bunnpanne går det greit, men lurt å sette på Bodylift samtidig for da slipper en å betale for nytt vognkort og vising to ganger.
jepp bl skal på så fort pengene kommer inn fra andre prosjekter...
og så den tanken fra veng... er en grei mulighet, se litt ann hvordan det går med svein.. men vitara tank passer absolutt ikkje det siden det ikkje er noen som bruker det? skal til i garasjen til fredag igjen, får ikkje tid før grunnet mye som skjer på jobb men men... skal innom supervitara og skru ned vitara tanken fra delbilen slik at jeg kan ta med den og evntuellt retur røyret så jeg får bytta det også...
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#30
Posted 12 August 2008 - 08:43
og så den tanken fra veng... er en grei mulighet, se litt ann hvordan det går med svein.. men vitara tank passer absolutt ikkje det siden det ikkje er noen som bruker det? skal til i garasjen til fredag igjen, får ikkje tid før grunnet mye som skjer på jobb men men... skal innom supervitara og skru ned vitara tanken fra delbilen slik at jeg kan ta med den og evntuellt retur røyret så jeg får bytta det også...
Vitaratanken passer ikke uten vesentlig modifisering. Bare så det er sagt.
Og så kunne du gjort rent o motorrommet før du setter inn ny motor. Gammal drit er grobunn for rust og når du legger ned så mye innsats i bilen begynner det å bli viktig å begrense rusten
Kjøp ei kanne med krypende, penetrerende rustløsende og beskyttende olje og spøyt det inn i kroker og kriker så bremser rusten drastisk hastigheten.
#31
Posted 13 August 2008 - 22:21
Og så kunne du gjort rent o motorrommet før du setter inn ny motor. Gammal drit er grobunn for rust og når du legger ned så mye innsats i bilen begynner det å bli viktig å begrense rusten
Kjøp ei kanne med krypende, penetrerende rustløsende og beskyttende olje og spøyt det inn i kroker og kriker så bremser rusten drastisk hastigheten.
"Multispray" fra Biltema fungerer veldig bra til det, samt at det løser opp gammel møkk i en fei!
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#32
Posted 13 August 2008 - 22:48
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#33
Posted 16 August 2008 - 07:24
Når du først har motoren ute er det greit å vaske i kriker og kroker som en kommer lettere til i alle fall.
Når en har tredd motoren ned i myra et par ganger blir det saktens skittent nok igjen, men møkk som gror fast er værre med hensyn til rust. Og det er rusten som tar livet av disse bilene. Motorer og slitedeler kan byttes ut og fikses, men ramma og karosseriet er det værre å gjøre så mye med når det er rusthull over alt.
#34
Posted 16 August 2008 - 08:15
Slik ser det ut i min:
Hva er slags greier er den RC'en? Ser morro ut!
Edited by JarleA, 16 August 2008 - 08:17.
#35
Posted 20 August 2008 - 16:39
Slik ser det ut i min:
Hva er slags greier er den RC'en? Ser morro ut!
det var strøkent. det er en såkalt rc-crawler, eller dette er en skalabil. du kan lese om de på www.norcc.com/vb
er sinnsykt gøy ja
Edited by vegsir, 20 August 2008 - 16:39.
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee
#36
Posted 20 August 2008 - 23:53
'
skal også sies at jeg brukte ca 30l+ olje på den tiden jeg hadde f10a motoren i da:P eller hva den heter,
(dvs 30l på under 3\4 år )
nok om det, i dag har det vingla litt frem og tilbake på om det blir vitara tank på sj'en eller om det blir ekstern pumpe. så grunnet min beslutning om at vitara tanken skal på plass under sjen så blir oppstart noe forskjøvet siden jeg må vente på et 50mm bl for at det skal passe overens med nye fester og høyde, men etter at det er montert så regner jeg med at jeg skal klare og få vitara tanken til og havne på samme høyde som orginal sj tanke, selv om vitara tanken i seg selv er 7cm høyere fra festene rundt tanken og opp. noe som kan kuttes ned til 4-5cm etter at en firkanta dings oppå vitara tanken forsvinner. (hadde vist noe med canister\bensindamp fra motoren og gjøre. hvis man kobler opp canister på motoren kan jo denne flyttes fra toppen av tanken til evn. bakkant av tanken ved bruk av 6mm bensinslange og noen slangeklemmer sikkert) da går jo den resterende høydeforskjellen opp i opp med BL.
så min oppstart er nå ca en radiator og et Bodylift unna ...
(og sikkert sytten timer med feil søk og tjooghei.!)
((eventuellt par timer i tlf med de rette folka))
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#37
Posted 25 August 2008 - 22:46
takk til
Nöcke Gunnar
Edited by Esbensj, 25 August 2008 - 22:47.
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#38
Posted 25 August 2008 - 22:48
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#39
Posted 25 August 2008 - 22:53
takk til
Nöcke Gunnar
Så nice, gratulerer
#40
Posted 26 August 2008 - 08:15
GRATULERER.
(ps du må være god til å skrive søknader )