Gå til innhold



Foto
- - - - -

Esbensj's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
275 replies to this topic

#21 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 00:32

da har jeg faktisk fått gjort noe innimelleom bursdags feiringen også her i hlja:P hehe




tenningslåsen fra vitara ferdig integrert;)


også kom jeg over denne for en billig penge:D hehe (nei ikkje gress klipperen nei,,,, )



#22 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 12:30

QUOTE(Esbensj @ 4 Aug 2008, 01:32) <{POST_SNAPBACK}>
da har jeg faktisk fått gjort noe innimelleom bursdags feiringen også her i hlja:P hehe


tenningslåsen fra vitara ferdig integrert;)
også kom jeg over denne for en billig penge:D hehe (nei ikkje gress klipperen nei,,,, )


Det går fremover ser jeg. Spennende prosjekt det der.

Glassfibertopp, kjører med det om vinteren selv og det er utrolig godt på vinterstid.

#23 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 04 August 2008 - 13:07

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 4 Aug 2008, 13:30) <{POST_SNAPBACK}>
Det går fremover ser jeg. Spennende prosjekt det der.

Glassfibertopp, kjører med det om vinteren selv og det er utrolig godt på vinterstid.


å ja gleder meg som en unge til jeg kan konstatere at bilen går som den skal og begynner faktisk og se fremover mot vinteren hvor det bare er å sette seg i bilen og kjøre utav snøen uansett hvor langt du må grave for og finne døra:P hehe regner med jeg skal sette motororen i bilen i løpet av uka nå,, motor festene ligger til fortolling og bør være hos meg i løpet av torsdagen tenker jeg, så blir nok litt skruing på meg og supervitara te helja biggrin.gif bare morro det.! også er det bare en uke til jeg skal ringe bt å høre hvordan det går med søknaden. de skulle ha den behandlet i løpet av uke 33 sa de før sommern tongue.gif

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 4 Aug 2008, 13:30) <{POST_SNAPBACK}>
Glassfibertopp, kjører med det om vinteren selv og det er utrolig godt på vinterstid.


ja hvertfall for 500kr... tongue.gif

#24 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 10 August 2008 - 23:31

litt bilder...



adapter plata montert på bilen



nytt feste til girkassa som må droppes litt ned grunnet motor størrelse



1.6l på vei ned i bilen med nye motorfester biggrin.gif



litt stress når elefanten ikkje kommer mellom dekka på bilen så blei litt skjeft, men har jo ikkje noe å si med så lett moror.



motor på plass



litt liten plass med orginalt 410 panser tongue.gif hehe men 413 panser står klart... cool.gif

da gjenstår det bare og koble opp alt, installere ledningsnett til motor stryring, koble til alt av bensin og vakum slanger samt sette på bensin pumpe... (det jeg kom på i farta, er vel altids noe mer å gjøre der,,! )

også hadde vi jo seff litt pauser,, ;


flex test...

(offroad show by vegsir..! yeah..!)

#25 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 00:15

Fet offroad show ihvertfall tongue.gif he he, neida, resten var å meget bra, blir moro når vi blir ferdig med bilen din nå (for denne gang)
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#26 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 07:04

Flotte greier. Det du må være litt obs på er at med den nye bensinpumpa til inj så kan det hende returen må legges litt grovere for å klare å ta unna.

Det er en fordel med Bodylift for å få plass til G16 motoren under panseret.

Har du moddet bunnpanna for åšfå klaring til akslingen?

Hva gjorde du med 413 balja? Skrotet du den? Var det mye rust på den?

Edited by Nöcke Gunnar, 11 August 2008 - 07:07.


#27 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 07:49

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 11 Aug 2008, 08:04) <{POST_SNAPBACK}>
Flotte greier. Det du må være litt obs på er at med den nye bensinpumpa til inj så kan det hende returen må legges litt grovere for å klare å ta unna.

Det er en fordel med Bodylift for å få plass til G16 motoren under panseret.

Har du moddet bunnpanna for åšfå klaring til akslingen?

Hva gjorde du med 413 balja? Skrotet du den? Var det mye rust på den?



aha, takk for tips lurte litt på det med returen på bensinen... og er det vanskelig og legge bensinpumpa oppi tanken? eller hadde veng en tank som var ferdig tilpassa? (for og slippe rust og eventuelle hull`:P )

bunnpanna er fra 413 og gikk klar av akslen... og tenkte jeg skulle ha 50mm godkjennt bl på før jeg viser motoren slik at det kan skrives inn i vognkortet samtidig... skal opp på bt og høre ang. motor søknaden nå....

413 balja var gjennom rusta... rolleyes2.gif men står fortsatt heime..

#28 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 10:49

QUOTE(Esbensj @ 11 Aug 2008, 08:49) <{POST_SNAPBACK}>
aha, takk for tips lurte litt på det med returen på bensinen... og er det vanskelig og legge bensinpumpa oppi tanken? eller hadde veng en tank som var ferdig tilpassa? (for og slippe rust og eventuelle hull`:P )

bunnpanna er fra 413 og gikk klar av akslen... og tenkte jeg skulle ha 50mm godkjennt bl på før jeg viser motoren slik at det kan skrives inn i vognkortet samtidig... skal opp på bt og høre ang. motor søknaden nå....

413 balja var gjennom rusta... rolleyes2.gif men står fortsatt heime..

Med tanken fra Veng tror jeg det er svært enkelt å legge ei vitarapumpe ned i tanken. Svein54 fra Drammen holder p med et slikt prosjekt.
Den ytvendige pumpa har en litt irriterende høyfrekvent lyd som en kan bli lei av. Svein var i alle fall lei av å høre på bensinpumpa.

Med ei 413 bunnpanne går det greit, men lurt å sette på Bodylift samtidig for da slipper en å betale for nytt vognkort og vising to ganger.

#29 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 11 August 2008 - 21:49

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 11 Aug 2008, 11:49) <{POST_SNAPBACK}>
Med tanken fra Veng tror jeg det er svært enkelt å legge ei vitarapumpe ned i tanken. Svein54 fra Drammen holder p med et slikt prosjekt.
Den ytvendige pumpa har en litt irriterende høyfrekvent lyd som en kan bli lei av. Svein var i alle fall lei av å høre på bensinpumpa.

Med ei 413 bunnpanne går det greit, men lurt å sette på Bodylift samtidig for da slipper en å betale for nytt vognkort og vising to ganger.



jepp bl skal på så fort pengene kommer inn fra andre prosjekter...
og så den tanken fra veng... er en grei mulighet, se litt ann hvordan det går med svein.. cool.gif men vitara tank passer absolutt ikkje det siden det ikkje er noen som bruker det? skal til i garasjen til fredag igjen, får ikkje tid før grunnet mye som skjer på jobb sad.gif men men... skal innom supervitara og skru ned vitara tanken fra delbilen slik at jeg kan ta med den og evntuellt retur røyret så jeg får bytta det også...

#30 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 August 2008 - 08:43

QUOTE(Esbensj @ 11 Aug 2008, 22:49) <{POST_SNAPBACK}>
jepp bl skal på så fort pengene kommer inn fra andre prosjekter...
og så den tanken fra veng... er en grei mulighet, se litt ann hvordan det går med svein.. cool.gif men vitara tank passer absolutt ikkje det siden det ikkje er noen som bruker det? skal til i garasjen til fredag igjen, får ikkje tid før grunnet mye som skjer på jobb sad.gif men men... skal innom supervitara og skru ned vitara tanken fra delbilen slik at jeg kan ta med den og evntuellt retur røyret så jeg får bytta det også...


Vitaratanken passer ikke uten vesentlig modifisering. Bare så det er sagt.

Og så kunne du gjort rent o motorrommet før du setter inn ny motor. Gammal drit er grobunn for rust og når du legger ned så mye innsats i bilen begynner det å bli viktig å begrense rusten

Kjøp ei kanne med krypende, penetrerende rustløsende og beskyttende olje og spøyt det inn i kroker og kriker så bremser rusten drastisk hastigheten.

#31 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 13 August 2008 - 22:21

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 12 Aug 2008, 09:43) <{POST_SNAPBACK}>
Vitaratanken passer ikke uten vesentlig modifisering. Bare så det er sagt.

Og så kunne du gjort rent o motorrommet før du setter inn ny motor. Gammal drit er grobunn for rust og når du legger ned så mye innsats i bilen begynner det å bli viktig å begrense rusten

Kjøp ei kanne med krypende, penetrerende rustløsende og beskyttende olje og spøyt det inn i kroker og kriker så bremser rusten drastisk hastigheten.

"Multispray" fra Biltema fungerer veldig bra til det, samt at det løser opp gammel møkk i en fei! biggrin.gif
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#32 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 13 August 2008 - 22:48

jaja hadde ikkje tenkt og legge meg alt for mye opp i detta med rusta nå men kansje jeg får gjøre som dere sier og bøye meg i støvet, og kikke litt på en motorrom vask og litt i kriker og kroker;P

#33 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 07:24

QUOTE(Esbensj @ 13 Aug 2008, 23:48) <{POST_SNAPBACK}>
jaja hadde ikkje tenkt og legge meg alt for mye opp i detta med rusta nå men kansje jeg får gjøre som dere sier og bøye meg i støvet, og kikke litt på en motorrom vask og litt i kriker og kroker;P


Når du først har motoren ute er det greit å vaske i kriker og kroker som en kommer lettere til i alle fall.

Når en har tredd motoren ned i myra et par ganger blir det saktens skittent nok igjen, men møkk som gror fast er værre med hensyn til rust. Og det er rusten som tar livet av disse bilene. Motorer og slitedeler kan byttes ut og fikses, men ramma og karosseriet er det værre å gjøre så mye med når det er rusthull over alt.

#34 JarleA

JarleA

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 08:15

Det var det første som slo meg og! Den rene motoren og det skitne motorrommet! Mye triveligere å jobbe i rene omgivelser.
Slik ser det ut i min:


Hva er slags greier er den RC'en? Ser morro ut!

Edited by JarleA, 16 August 2008 - 08:17.

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#35 vegsir

vegsir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 329 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 16:39

QUOTE(JarleA @ 16 Aug 2008, 08:15) <{POST_SNAPBACK}>
Det var det første som slo meg og! Den rene motoren og det skitne motorrommet! Mye triveligere å jobbe i rene omgivelser.
Slik ser det ut i min:


Hva er slags greier er den RC'en? Ser morro ut!


det var strøkent. rofl.gif det er en såkalt rc-crawler, eller dette er en skalabil. du kan lese om de på www.norcc.com/vb

er sinnsykt gøy ja dribble.gif

Edited by vegsir, 20 August 2008 - 16:39.

Landcruiser HJ60: ''BESTEMOR''delebil
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee

#36 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 23:53

ja det motor rommet der var jo heilt sinnsykt, endten har du hatt utav alt eller så har du stjelt en og annen tannbørste liksom..! hehe men fett når det er sånn da... sier vel egentlig bare en ting, at jeg hører til den generasjonen som ikke tar det så nøye, går jo altids ann å gjøre senere... :S egentlig en veldig dum filosofi det der... men men..
'
skal også sies at jeg brukte ca 30l+ olje på den tiden jeg hadde f10a motoren i da:P eller hva den heter,
(dvs 30l på under 3\4 år blink.gif )



nok om det, i dag har det vingla litt frem og tilbake på om det blir vitara tank på sj'en eller om det blir ekstern pumpe. så grunnet min beslutning om at vitara tanken skal på plass under sjen så blir oppstart noe forskjøvet siden jeg må vente på et 50mm bl for at det skal passe overens med nye fester og høyde, men etter at det er montert så regner jeg med at jeg skal klare og få vitara tanken til og havne på samme høyde som orginal sj tanke, selv om vitara tanken i seg selv er 7cm høyere fra festene rundt tanken og opp. noe som kan kuttes ned til 4-5cm etter at en firkanta dings oppå vitara tanken forsvinner. (hadde vist noe med canister\bensindamp fra motoren og gjøre. hvis man kobler opp canister på motoren kan jo denne flyttes fra toppen av tanken til evn. bakkant av tanken ved bruk av 6mm bensinslange og noen slangeklemmer sikkert) da går jo den resterende høydeforskjellen opp i opp med BL.

så min oppstart er nå ca en radiator og et Bodylift unna ... tongue.gif

(og sikkert sytten timer med feil søk og tjooghei.!)
((eventuellt par timer i tlf med de rette folka))

#37 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 25 August 2008 - 22:46

og der i dag kl 13:10 blei søknaden min om MOTOR BYTTE G O D K J E N N T! !!
rofl.gif biggrin.gif whistle.gif shifty.gif laugh.gif smile.gif






takk til

Nöcke Gunnar

Edited by Esbensj, 25 August 2008 - 22:47.


#38 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 25 August 2008 - 22:48

GRATULERER biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#39 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 25 August 2008 - 22:53

QUOTE(Esbensj @ 25 Aug 2008, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
og der i dag kl 13:10 blei søknaden min om MOTOR BYTTE G O D K J E N N T! !!
rofl.gif biggrin.gif whistle.gif shifty.gif laugh.gif smile.gif
takk til

Nöcke Gunnar



Så nice, gratulerer smile.gif

#40 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 08:15

Jeg tror ikke du kommer til å angre på det. Bilen din steg akkurat betydelig i verdi også vil jeg påstå. Jeg vil påstå og tro at den er verdt 10 tusen mer med godkjent 1600 enn standard motor.

GRATULERER.


(ps du må være god til å skrive søknader whistle.gif whistle.gif )