Gå til innhold



Foto
- - - - -

Esbensj's garasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
275 replies to this topic

#41 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 11:14

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 Aug 2008, 09:15) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tror ikke du kommer til å angre på det. Bilen din steg akkurat betydelig i verdi også vil jeg påstå. Jeg vil påstå og tro at den er verdt 10 tusen mer med godkjent 1600 enn standard motor.

GRATULERER.
(ps du må være god til å skrive søknader whistle.gif whistle.gif )



oh yeah blir bra detta, sitter bare og tripper og venter på tuv gokjennt BL her så jeg får plass til vitara tanken og kan fyre bilen igjen,

og ja lurer på om ikkje jeg må begynne som søknads skriver jeg.! rofl.gif laugh.gif (eller var det deg det ja takk igjen cool.gif )

ps. åssen går det med ditt gunnar, har du søkt om 33" enda?

Edited by Esbensj, 26 August 2008 - 11:15.


#42 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 11:59

skal du ha påfyllingsrøret mellom ramma og karosseriet? er tankbytte nevnt i godkjenninga? moro at det blir flere og flere med 1600 og at det blir godkjent
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#43 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 12:28

QUOTE(Esbensj @ 26 Aug 2008, 12:14) <{POST_SNAPBACK}>
ps. åssen går det med ditt gunnar, har du søkt om 33" enda?

Har hatt et par diskusjoner med BT om det. De høres villige ut til å godkjenne SPOA og 33" på felg med offset på 26mm.

Ellers er det nok ikke umulig at 50+50 heving pluss samuraiakslinger gir grunnlag for å få godkjent 33" en en liten stund

Men det kan hende det tar et par runder til før det går gjennom. Mye av det handler bare om å ikke gi seg.

Spark et lite hull i forsvaret deres med en enkelt godkjenning, bruk den som grunnlag for nye søknader og dermed kan en vise til praksis og vips så er det bare en rutinesak å vise slike ombygginger for å få dem inn i vognkortet.

#44 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 12:51

QUOTE(ShuDuck @ 26 Aug 2008, 12:59) <{POST_SNAPBACK}>
skal du ha påfyllingsrøret mellom ramma og karosseriet? er tankbytte nevnt i godkjenninga? moro at det blir flere og flere med 1600 og at det blir godkjent


regner md at jeg bruker orginalt sj påfyllings rør på vitara tanken passer jo overrens så da går det og trenger heller ikkje og forlenge det siden vitara tanken har påfyllings røret høyere oppen en hva sj tanken har, jevner nesten ut BL settet,

nei tank bytte har jeg ikkje nevnt for hadde egentlig tenkt og bruke ekstern pumpe, men når jeg først har kommet så langt så virka det litt mer int. med vitara tanken under der bak, og venter på bl fordi bilen ikkje er heva noe som helst nå :S og vitara tanken er jo en del høyere over festene en hva sj tanken er..

har noen 2" heve fjører liggendes hjemme men trur ikke jeg kommer til og sette på de iogmed at de ikkje er godkjent og sinnsykt stive noexpression.gif så derfor jeg driver og ser på litt forskjellig hevesett og fjør oppsett for tiden;)


hadde jo vært gennialt med gokjent 33" da dribble.gif dribble.gif hehe
har du fått godkjent noe spoa sett enda gunnar? lurte kansje på sammy akslinger med bolt on spoa sett eller noe isteden for hevefjører... vet ikkje enda da var bare en tanke... cool.gif

#45 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 14:24

QUOTE(Esbensj @ 26 Aug 2008, 13:51) <{POST_SNAPBACK}>
regner md at jeg bruker orginalt sj påfyllings rør på vitara tanken passer jo overrens så da går det og trenger heller ikkje og forlenge det siden vitara tanken har påfyllings røret høyere oppen en hva sj tanken har, jevner nesten ut BL settet,

nei tank bytte har jeg ikkje nevnt for hadde egentlig tenkt og bruke ekstern pumpe, men når jeg først har kommet så langt så virka det litt mer int. med vitara tanken under der bak, og venter på bl fordi bilen ikkje er heva noe som helst nå :S og vitara tanken er jo en del høyere over festene en hva sj tanken er..

har noen 2" heve fjører liggendes hjemme men trur ikke jeg kommer til og sette på de iogmed at de ikkje er godkjent og sinnsykt stive noexpression.gif så derfor jeg driver og ser på litt forskjellig hevesett og fjør oppsett for tiden;)
hadde jo vært gennialt med gokjent 33" da dribble.gif dribble.gif hehe
har du fått godkjent noe spoa sett enda gunnar? lurte kansje på sammy akslinger med bolt on spoa sett eller noe isteden for hevefjører... vet ikkje enda da var bare en tanke... cool.gif


Hvis du kunne tenke deg det kan jeg bruke bilen din som prosjekt på en søknad om SPOA og 33" dekk. Det hadde egentlig passet bra.

Da blir det SPOA med originalfjærer, 33" dekk på 9" felg kombinert med high-steer.

Så skivebremser rund baut i netse runde
Vi kan snakkes om det hvis du har lyst.

#46 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 14:44

Kan godt prosjektere litt med godkjenninger av 1600, sammyakslinger og 31" hjul på min 410 pick-up også Gunnar. Klarer du den skal du få en dyyyr konjak av meg.
Tlf: 98883546

#47 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 15:27

QUOTE(Roar Hovet @ 26 Aug 2008, 15:44) <{POST_SNAPBACK}>
Kan godt prosjektere litt med godkjenninger av 1600, sammyakslinger og 31" hjul på min 410 pick-up også Gunnar. Klarer du den skal du få en dyyyr konjak av meg.

Tror jeg har rundt 30 flasker cocnac stående og om du matcher den dyreste der så snakker vi faktisk timebetaling.

Men jeg ser det ikke som noen umulighet å klare å få til de godkjenningene der, egentlig.

Akslingene er ikke så vanskelige å argumentere for, motoren bør gå, mens det vanskeligste er faktisk 31" dekk. Men det bør være mulig å finne en åpning på det også.

#48 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 15:47

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 Aug 2008, 15:27) <{POST_SNAPBACK}>
Tror jeg har rundt 30 flasker cocnac stående og om du matcher den dyreste der så snakker vi faktisk timebetaling.

Men jeg ser det ikke som noen umulighet å klare å få til de godkjenningene der, egentlig.

Akslingene er ikke så vanskelige å argumentere for, motoren bør gå, mens det vanskeligste er faktisk 31" dekk. Men det bør være mulig å finne en åpning på det også.


Har svigermor som jobbet på båt jeg biggrin.gif Hadde vært happy om du fikk til akslinger og motor bare jeg. Så kunne jeg for engangs skyld kjørt lovlig Suzuki.

Bare rop ut du, så skal du få all den infoen du trenger om bilen. Er ikke fremmed for å bruke litt penger på den. Håper å holde meg til minimum av heving.
Tlf: 98883546

#49 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 16:54

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 Aug 2008, 14:24) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du kunne tenke deg det kan jeg bruke bilen din som prosjekt på en søknad om SPOA og 33" dekk. Det hadde egentlig passet bra.

Da blir det SPOA med originalfjærer, 33" dekk på 9" felg kombinert med high-steer.

Så skivebremser rund baut i netse runde
Vi kan snakkes om det hvis du har lyst.


jeg har en 413-pickup som hadde tatt seg godt ut med et slikt oppsett biggrin.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#50 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 17:21

QUOTE(ShuDuck @ 26 Aug 2008, 17:54) <{POST_SNAPBACK}>
jeg har en 413-pickup som hadde tatt seg godt ut med et slikt oppsett biggrin.gif

Det handler om å få gjennom en som brekkstang og da er porten åpnet for å si det slik. Det går å kjøre samme søknad til flere regioner på samme tid og om en får gjennomslag ett sted og avslag et annet sted benyttes godkjenningen i anken over avslaget.

#51 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 26 August 2008 - 21:37

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 26 Aug 2008, 18:21) <{POST_SNAPBACK}>
Det handler om å få gjennom en som brekkstang og da er porten åpnet for å si det slik. Det går å kjøre samme søknad til flere regioner på samme tid og om en får gjennomslag ett sted og avslag et annet sted benyttes godkjenningen i anken over avslaget.



høres ut som en plan;) hehe

#52 slimjim

slimjim

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1928 Innlegg:

Posted 31 August 2008 - 11:01

Se det espensj... Fått montert vinsjen ennå?

Slimjim

Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 -  2,5" løft, 32/11,5-16

Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)

Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt :(
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt :(
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886

Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....


#53 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 31 August 2008 - 13:05

QUOTE(slimjim @ 31 Aug 2008, 12:01) <{POST_SNAPBACK}>
Se det espensj... Fått montert vinsjen ennå?



hehe nei har nok ikkje kommet så langt enda, ettersom jeg har fått på bl nå så har jeg heller konsentrert meg mest om å få på plass vitara bensin tanken, men nå henger den der,, har noen bilder om hvilke fester jeg måtte lage osv..


: på førersia forran av tanken var det et orginalt feste etter 413 tanken som måtte kappes vekk og bak var det et som måtte lages nytt, ellers var det bare og borre to hull og feste tanken med lange bolter og hylser i mellom, bilder:


rød ring er det nye feste og blå ring der brukte jeg orginalt feste (ser jeg har glemt og ta bilde av en ting men man må feste et øye på tank-festet som skal festes i den blå ringen)


den miderste ringen er det orginale feste som måtte kappes vekk og de to andre er de nye festene


avstandshylsene


påfyllings røret er satt sammen av sj og vitara orginal rør og går mellom ramma og karosseriet.

#54 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 August 2008 - 13:59

Flott. Dette er et flott bidrag til hvordan en kan løse en rekke problemer med ombygging til inj og større motor.

Flotte bilder.

Det eneste jeg lurer på er om påfyllingsrøret ligger litt mye i klem og om det kan løses på noen måte ved å modde i balja?

Hvorlange hylser har du benyttet? Hva med tankbeskyttelsen?

Flott jobb. Det der skal jeg kopiere. Hvor mange liter rommer vitaratanken? Vet du det?

Da får jeg plutselig ei ubrukt bensinpumpe til inj å selge. :-)

Edited by Nöcke Gunnar, 31 August 2008 - 14:01.


#55 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 31 August 2008 - 18:51

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 31 Aug 2008, 14:59) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor mange liter rommer vitaratanken? Vet du det?


Tror det er 50 L, TROR...
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#56 vegsir

vegsir

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 329 Innlegg:

Posted 03 September 2008 - 09:37

herrejord, oppdaterer du ikke Esben? motoren har vært startet, venter spent på videoklipp dribble.gif
Landcruiser HJ60: ''BESTEMOR''delebil
Hilux mk3 37ATtte det var??
I got your jeep thing, now it burns when i pee

#57 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 September 2008 - 09:50

QUOTE(vegsir @ 3 Sep 2008, 10:37) <{POST_SNAPBACK}>
herrejord, oppdaterer du ikke Esben? motoren har vært startet, venter spent på videoklipp dribble.gif



hehe har akkurat flytta sammen med min kjære her så har sitti utën internett er par dager. og jepp bilen blei starta for første gang i går:D mangler bare litt eksos og litt plunder her og der så er det tut og kjør..



gunnar: hylsene jeg brukte var på 16cm og ved og kappe litt i balja så kommer ikkje påfyllingsrøret til og være så mye i klem men tenkte jeg skulle prøve sånn først. vet ikkje hvor stor tanken er men bygger jo en del mer en orginale, men en ting man må passe på er ikke plass til orginal eksos heller etter detta, den går jo normaltsett ved siden av tanken mens den nye tanken går jo ifra ramme vang til ramme vang... tankbeskyttelsen må monteres på undersia men tenkte og lage ny selv om det går og montere den orginale vitara beskyttelsen med litt mindere modifikasjoner.

#58 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 September 2008 - 12:02

Så da er den i gang. Artig. Hva var det som buttet første dagen?

Venter spent på hva du synes etter første prøveturen. biggrin.gif

Du må legge ut mere bilder av tanken og hvordan du løser eksosproblemet rundt tanken.

Det finnes en TÜV på sidepipes på 413. Da kunne du lagt eksosen ut rett foran bakhjulet og sluppet å snokle deg forbi tanken.

#59 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 03 September 2008 - 21:09

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 3 Sep 2008, 13:02) <{POST_SNAPBACK}>
Så da er den i gang. Artig. Hva var det som buttet første dagen?

Venter spent på hva du synes etter første prøveturen. biggrin.gif

Du må legge ut mere bilder av tanken og hvordan du løser eksosproblemet rundt tanken.

Det finnes en TÜV på sidepipes på 413. Da kunne du lagt eksosen ut rett foran bakhjulet og sluppet å snokle deg forbi tanken.



det var veiva som tok i mot det midterste feste jeg hadde laget på olje pickupen, (jeg har jo aldri vært inni en motor før så tenkte jo ikkje på at den går rundt:P blink.gif )

ang. eksosen så hadde jeg tenkt på og legge den ut rett foran bakhjulet, men de tuv dikumentene dekker vel ikkje 2'' rør?

#60 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 September 2008 - 08:38

QUOTE(Esbensj @ 3 Sep 2008, 22:09) <{POST_SNAPBACK}>
det var veiva som tok i mot det midterste feste jeg hadde laget på olje pickupen, (jeg har jo aldri vært inni en motor før så tenkte jo ikkje på at den går rundt:P blink.gif )

ang. eksosen så hadde jeg tenkt på og legge den ut rett foran bakhjulet, men de tuv dikumentene dekker vel ikkje 2'' rør?


Jeg har heller aldri sittet inne i en motor som går rundt biggrin.gif biggrin.gif

De Tüv papirene sier ikke noe om dimensjoner i det hele tatt. Det jeg mener de er brukbare til er som underlag for å hevde at det er ok å legge eksosen ut foran bakhjulet (jeg vil jo ikke ha noen digre sidepipes langs bilen).

Jeg skal rote litt i papirene en dag og se hva som kommer ut.