Jeg sitter og roter litt i oen papirer jeg har på denne pc.
Den samuraien jeg har tatt akslinger fra er godkjent for 575 kg foran og 870 kg bak. Det vil si at med disse vektene ville bilen din vært innenfor grensen.
Trailmaster 80 mm hevesett er godkjent for 580 kg foran og 820 kg bak.
Dessuen kan ikke motorbytte gjøre bilen for tung for den tyske importøren av Suzuki, trodde jeg hadde brevet på denne pc men det er på den stasjonære hjemme, har skrevet et brev hvor det står at det er ingen tekniske betenkeligheter med å bytte ut motoren i en SJ med en hvilken som helst G serie motor. G13/G16 A/B/BB.
Det ville de aldri skrevet om det gjorde at bilen oversteg max vekt.
Det jeg fant i noen gamle papirer her er at en Santana med chassinummr VSEJL03TNT200111 som er en dieselutgave er godkjent med tillatt forakselvekt på 700 kg og en bakakslingsvekt på 930 kg. Noen som klarer finne ut hva slags akslinger den er bygget på? Er de identiske med akslingene til Samurai eller 413? Hva med fjærbladene? Hvor kan de skaffes? Er dette en mulighet for å bygge om til forakselmaksimum på 700 kg?
Med samuraiakslinger og hevefjærer har jeg i alle fall 575 kg maxvekt, men med G16 16V og store dekk pluss kufanger så kanskje jeg skal tenke på hvor tunge seter jeg setter inn og om jeg skal vise bilen til første godkjenning uten store dekk og så ta dem på neste runde?
Men det finnes alltid en vei ut av ethvert uføre. Det er bare å slå seg gjennom bit for bit.
Jeg tror ikke de kan kreve avskilting så lenge det ligger inne enten en søknad eller en klage, det kan sjekkes opp i forvaltningsloven.
Men jeg skal gjøre det jeg kan for å hjelpe deg å løse dette Esben.
Edited by Nöcke Gunnar, 19 November 2008 - 13:03.