Er jo ikke akkurat romfartsteknologi detta da, så det er vel bare å vent på at flere tilbydere kommer på banen, så kommer vel den rette prisen frem etterhvert.
Men atte 38000 kroner for å montere i en v8 bil er uhørt, tror jeg de fleste er enige i. Og sånne forumer som dette er vel til for å hjelpe hverandre med å fremskaffe ting til bilene våre billigst mulig og derfor syns jeg at denne diskusjonen om å suge mest mulig ut av andre "bilkompiser" er litt drøy. Burde det ikke hvert slik at vi hjalp hverandre til å finne frem til den billigste tilbyderen, i stedenfor en forsvarstale fra dere om hvorfor det må koste dyrt å få gjort det her ilandet.
Blir vel ikke det samme å sammenligne priser på to forskjellige land med forskjellige levestandarder i form av lønninger.
Trådstarter spurte om erfaringer med å bygge om til gass i utlandet, og om BRC. Han har fått mine erfaringer fra de anleggene jeg har sett bygget om i Polen. Grunnen til at jeg har sett disse, er jo fordi de står til modifisering til vanlig timepris for å få de godkjent hos BT i Norge. Klart det er de som også får sine igjennom uten problemer. Men de ser jeg ikke. - En annen ting er jo at firma som monterer slikt i Norge ikke ønsker å røre noe som er halvmontert og som ikke går igjennom her hjemme. De vil ikke ha sitt firmanavn i befatning med de bilene hos BT.
Klart vi skal hjelpe hverandre med å få ting billigst mulig, det er jo det jeg har fokusert på. Ser du på mine innlegg tidligere, så sier jeg at prisen for å montere i utlandet blir høy den også, om man kalkulrerer en del kostnader som jeg mener man bør ta med seg. Min fritid/ feriedager er for meg også en kalkulert kostnad.
Samt evt kostnader når du kommer hjem igjen og kanskje ikke får ting godkjent. Da kan man begynne å regne timespriser, hvis man får det gjort i det hele tatt. Jeg tar utgangspunkt i meg selv, en person som ikke kan skru, men som må leie andre til alt slikt.
Nå er systemet i Norge en gang slik, at man må forholde seg til importører, hvis man skal operere redelig som firma. Selv om det kommer flere aktører på banene, så tror jeg ikke montørene i dag tar seg så ille betalt for selve anlegget. De nye anleggene er forholdsvis dyre netto inn, selv i komplette sett. Man kan ikke sammenligne slike priser med parallellimport, og på grensen til smugling for å få inn anlegg uten mva etc. Dette gjelder jo alle ting til biler, ikke bare gassanlegg.
Synes man det er så mye billigere å betale en 15-20000kr for å få montert en webasto, noe som gjøres samme dag som du setter den inn?
Edited by Chevy-LPG, 26 February 2008 - 15:06.