Gå til innhold

Foto

Bygge om til gass i utlandet?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
175 replies to this topic

#81 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 12:15

Det er fortjeneste firmaer lever av. Det er ikke mange idealistiske organisasjoner som driver med montering av gass-anlegg i bil.

Hva slags jobb har du camarocab? Bare lurer på hvilket firma som driver med underskudd og som ikke lønner arbeiderne sine og tydeligvis er fornøyd med det.

Edited by Gurba, 02 March 2008 - 12:18.

#82 v8

v8

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 993 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 13:05

Alt er dyrt i Norge. Sånn er det bare. Jeg tviler ikke på at det tar 2 dager å montere gassanlegg i feks en Tahoe, og da er timeprisen de sitter igjen med ikke stort mer enn de må ha.
Husk at de skal ha garantiansvar også. I de aller fleste bransjer får man veldig lite refundert fra forhandler/produsent og garanti arbeid er veldig ofte rent dugnadsarbeid. (Snakker om bilbransjen generellt. Mange bilmerker dekker ikke mer enn 1 time feilsøking uansett om verkstedet bruker flere dager) .
Derfor er det ikke rart at firma vegrer seg for å utføre garantireperasjoner på annlegg montert i utlandet ol.
Forhjulstrekk er feminint
Too much rice makes me sick!

#83 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 15:59

QUOTE(Gurba @ 2 Mar 2008, 12:15) <{POST_SNAPBACK}>
Det er fortjeneste firmaer lever av. Det er ikke mange idealistiske organisasjoner som driver med montering av gass-anlegg i bil.

Hva slags jobb har du camarocab? Bare lurer på hvilket firma som driver med underskudd og som ikke lønner arbeiderne sine og tydeligvis er fornøyd med det.

Er ihvertfall så ærlig at jeg sier at noene ganger tjener jeg gode penger, andre ganger i så gode penger, men det var da fælt så grinete du er, har jeg truffet et ømt punkt hos deg eller............. ohmy.gif

QUOTE(v8 @ 2 Mar 2008, 13:05) <{POST_SNAPBACK}>
Alt er dyrt i Norge. Sånn er det bare. Jeg tviler ikke på at det tar 2 dager å montere gassanlegg i feks en Tahoe, og da er timeprisen de sitter igjen med ikke stort mer enn de må ha.
Husk at de skal ha garantiansvar også. I de aller fleste bransjer får man veldig lite refundert fra forhandler/produsent og garanti arbeid er veldig ofte rent dugnadsarbeid. (Snakker om bilbransjen generellt. Mange bilmerker dekker ikke mer enn 1 time feilsøking uansett om verkstedet bruker flere dager) .
Derfor er det ikke rart at firma vegrer seg for å utføre garantireperasjoner på annlegg montert i utlandet ol.

Det er sånne holdninger som du har som gjør at ting blir DYRERE en det behøver å være, sitat "alt er dyrt i Norge, Sånn er det bare" sånne holdninger vet tilbydere at vi har derfor blir ting enda litt dyrere.
Bare vent å se når prisen på lpg går opp og det vil den, da vil prisen på ferdig monterete annlegg gå ned. HVIS DU IKKE SKJØNNER DET, JA DA TROR DU PÅ DEN RØD KLEDE MANNEN SOM BESØKER UNGA DINE PÅ JULAFTEN OGSÅ noexpression.gif .
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#84 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 16:20

For meg spiller det ingen rolle hva det koster å montere et gass-anlegg. Jeg får samme lønn uansett. Jeg er ikke grinete. Blir bare helt slapp av sånne som deg.

Hvis prisen på å montere gass-anlegg går ned så slutter folk å gjøre det for det blir ikke penger i det lengre. Selvsagt ønsker jeg at Norge var et billigere land å leve i og at ting blir billigere, men jeg tror ikke på julenissen. Hvis du tror på det du skriver så tror sikkert du på "den rød klede mannen".

Men jeg gidder ikke å diskutere med deg lengre. Det er lettere å få sønnen på under 2 år til å forstå. Du får bare leve i den røyken du tydeligvis lever i. Prøv å slutte å røyke sokkene dine så kanskje du klarner opp.

SLUTT

Edited by Gurba, 02 March 2008 - 16:23.

#85 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 16:50

QUOTE(Gurba @ 2 Mar 2008, 16:20) <{POST_SNAPBACK}>
For meg spiller det ingen rolle hva det koster å montere et gass-anlegg. Jeg får samme lønn uansett. Jeg er ikke grinete. Blir bare helt slapp av sånne som deg.

Hvis prisen på å montere gass-anlegg går ned så slutter folk å gjøre det for det blir ikke penger i det lengre. Selvsagt ønsker jeg at Norge var et billigere land å leve i og at ting blir billigere, men jeg tror ikke på julenissen. Hvis du tror på det du skriver så tror sikkert du på "den rød klede mannen".

Men jeg gidder ikke å diskutere med deg lengre. Det er lettere å få sønnen på under 2 år til å forstå. Du får bare leve i den røyken du tydeligvis lever i. Prøv å slutte å røyke sokkene dine så kanskje du klarner opp.

SLUTT

Edited by camarocab, 02 March 2008 - 18:16.

CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#86 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 08:31

For dere 2-3 som da flagger at dere er ansatt som monterer slike anlegg...

Kan dere ikke da legge fram en slikkelig arbeidsplan på HVA dere gjør vad montering...f.eks
Ledninger, dyser, ALLE brakettene, slanger, ja... ALT...

HVA det koster INN til butikken... tongue.gif
Men det tørr dere vel ikke...(kjenner endel bransjer og vet hvor sinnsyke påslagene er , så kom med sannheten nå!!! devil.gif

å at 2 mann skal ha 9000 i betaling for to dager, eller koster detta for bedriften???

DA skal jeg finne meg en slik jobb...

For med timelønn på 165kr time er ca 1237 kroner om dagen...minus skatt

4500 per mann burde bli en GREI timepris....per mann... whistle.gif
Så da er regnestykket noe over det vi vil synes ville være fornuftig...

Kom med det nå.... rofl.gif
Jo STØRRE, jo BEDRE...

615 Cid....ja, den funker... :o)

#87 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 09:21

Det er ikke mange firma som bare tar betalt for å dekke lønna til arbeiderne. Det er snakk om verkstedtimer og hvis du vet om et verksted som tar 165kr/timen så si ifra.

Hvis du tror at vi tar høy avanse på ting vi selger så kan du gå på butikken og spørre hva de betaler inn for buksa du har på deg.

Du får slå deg sammen med camarocab og koke ihop noen konspirasjons-teorier. :-)

#88 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 09:40

2 mann i 2 dager = 30 timer. 9000kr/30timer=300kr/time. Det er det verkstedet tjener. Minus det arbeiderne skal ha og andre utgifter. Synes dere fortsatt det er dyrt?

#89 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 10:07

QUOTE(Gurba @ 14 Mar 2008, 09:40) <{POST_SNAPBACK}>
2 mann i 2 dager = 30 timer. 9000kr/30timer=300kr/time. Det er det verkstedet tjener. Minus det arbeiderne skal ha og andre utgifter. Synes dere fortsatt det er dyrt?

Time prisen er en ting, men tidsforbruket er en annen ting.
Hvem stakkars jævel er det som betaler full verkstedspris for at du skal sitte å skrive på forumer hele dagen for det er det du gjør................. DA er det kanskje ikke så rart at det tar 2 dager å montere et lpg annlegg når de som skal gjøre det, sitter å skriver på Offroad.no . whistle.gif

Edited by camarocab, 14 March 2008 - 10:12.

CamaroCab.

#90 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 10:51

QUOTE(camarocab @ 14 Mar 2008, 10:07) <{POST_SNAPBACK}>
Time prisen er en ting, men tidsforbruket er en annen ting.
Hvem stakkars jævel er det som betaler full verkstedspris for at du skal sitte å skrive på forumer hele dagen for det er det du gjør................. DA er det kanskje ikke så rart at det tar 2 dager å montere et lpg annlegg når de som skal gjøre det, sitter å skriver på Offroad.no . whistle.gif

Ser ut som om at det ikke er bare jeg som skriver på forumet her i arbeidstiden...

Det er værre at du gjør det som sikkert er på jobb enn at jeg gjør det som er hjemme med pappa-perm...

#91 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 11:35

QUOTE(Gurba @ 14 Mar 2008, 10:51) <{POST_SNAPBACK}>
Ser ut som om at det ikke er bare jeg som skriver på forumet her i arbeidstiden...

Det er værre at du gjør det som sikkert er på jobb enn at jeg gjør det som er hjemme med pappa-perm...

Er ikke annsatt jeg, rofl.gif så det blir ikke belastet andre en meg selv laugh.gif , men du har vel ikke hatt pappaperm bestandig sad.gif .
CamaroCab.

#92 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 11:40

Ser dårlig ut for firmaet ditt hvis du kan bruke så mye tid her på forumet...

Har vært hjemme siden 1. september gitt. :-)

#93 RamDodge

RamDodge

Bildåre

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 12:01

Skal vi avslutte denne diskusjonen nå? Det begynner å bli rimelig usaklig.
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#94 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 12:04

QUOTE(RamDodge @ 14 Mar 2008, 12:01) <{POST_SNAPBACK}>
Skal vi avslutte denne diskusjonen nå? Det begynner å bli rimelig usaklig.

Usaklig er vel at enkelte uttaler seg som ting de ikke vet noe om. Ikke du RamDodge. :-)
Må være lov å forsvare seg når en blir nærmest anklaget for svindel? Men jeg er lei denne diskusjonen ihvertfall. Enkelte er bare ikke realistiske, men lever i en fanasi-verden.

Nå er jeg ferdig. Hehehe

#95 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 13:19

En ting er å diskutere pris og kostnader og slikt.

Derimot blir det skitkasting mot personer blir det sensurert over en lav sko. Det aksepteres ikke på Chevyforumet.

#96 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 14:37

QUOTE(Chevy-LPG @ 14 Mar 2008, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
En ting er å diskutere pris og kostnader og slikt.

Derimot blir det skitkasting mot personer blir det sensurert over en lav sko. Det aksepteres ikke på Chevyforumet.

Like barn leker best rofl.gif
CamaroCab.

#97 raymondb

raymondb

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 17:42

Hvis prisen er forholdsvis lik rundt om i Norge, så er det jo nærligende å tro at det er den faktiske prisen på ett produkt / tjeneste.
Hvis ikke det er den faktiske prisen, men den er høyere enn reelt, og alle de konkurerende holder den, så er det jo pris samarbeid, og det er faktisk ulovlig og straffes rimelig hardt.

Vi kan synes hva vi vil om timepriser på verksteder, rørlegger, elektrikker osv.
Men det er vel ikke gutta som sitter igjen med mest, ikke eieren heller.

Jeg også driver ett firma for meg selv med noen ansatte, og vi som driver sjapper rundt om i dette landet veit vel hva som drar opp prisen? Gjør vi ikke shifty.gif

Så jeg tror nok, at drar vi denne samenligningen ut til andre varer så kan vi vel si at, alt er dyrt i dette landet.

Jeg pleier bare å kjøpe det jeg har råd til jeg, så jeg slipper gudskjelov problemet med å spekulere og ødelegge nattsøvnen min, med hvordan jeg skal få tak i noe jeg ikke har råd til cool.gif
Men meg om det unsure.gif

#98 cwathne

cwathne

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 20:54

Nå har jeg lest litt av dine innlegg camarocab. Dine synsvinkler på verkstedene sine "grove" fortjenester som blir beskrevet som uforsvarlige priser..

Faktisk så har verkstedene alt for liten timepris spør du meg! Det nettop folk som deg som gjør at verkstedene ikke våger å skru opp prisene. For dem skal alltid finne dem som er billigst samme f***. Og ja det er jo forståelig. Og dette gjør at det blir et bra konkuranse marked idag med alle bilmerkene og bilverkstedene det er rundt om idag. La oss si du er en eier av en forhandler, ville du da priset deg ut ? Eller ville du priset deg litt under for å få flest mulig kunder slik omsetninga di øker? Du hadde selvfølgelig presset priser for å kapre kunder. Verkstedene rundt om idag har en svimmlende lav profit av totalt omsetning. Tenk på alt det verktøy og utstyr bilverkstedene må kjøpe/leie av importør. For ikke å si de flotte bygga merkeforhandlerene må lage etter f.eks Audi sine bygge instrukser. Tror du da du kan spare på interiøret ? Nei du må betale hva det koster og ferdig med det. Jeg skal si deg en ting og det er stort sett delesalget som holder butikken i gang! Verksted drifta i seg selv går ikke mye i profit. Mange sliter nokk med minus, men er berga av godt dele salg.

Og å sammenligne vår økonomi med f.eks polen som er gjentatt nevnt her. Så er vi litt ut på bærtur. Her må vi snakke om hva DU tjener og hva ting koster i NORGE. Da det skal være en økonomisk balanse i landet vårt. Det er en grunn for at renta stiger. Det er for å dempe økonomien til folket. Høye lønninger lager høyere priser og der skiller norge seg ut og er helt det motsatte av polen.

Så jeg synes du bør tenke deg litt bedre om før du sier at norske montører tar seg for godt betalt. Dem skal jo ha smør på skiva dem også !

PS. Dette er absolutt ikke et personlig angrep. Bare en liten "heads up!"
Det fins kun 2 typer biler. Nye og brukte Chevrolet !

#99 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 15 March 2008 - 08:31

QUOTE(Gurba @ 14 Mar 2008, 09:21) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ikke mange firma som bare tar betalt for å dekke lønna til arbeiderne. Det er snakk om verkstedtimer og hvis du vet om et verksted som tar 165kr/timen så si ifra.

Hvis du tror at vi tar høy avanse på ting vi selger så kan du gå på butikken og spørre hva de betaler inn for buksa du har på deg.

Du får slå deg sammen med camarocab og koke ihop noen konspirasjons-teorier. :-)

Du... som jeg skreiv så vet jeg litt om hva ting koster rundtforbi...

Har sett i den 20cm katalogen som Hjula, biltema,clasolsson, mekonomen, og MANGE handler grossist av så jeg vet å landet ligger hen...
Mistenker at de som importerer GAS annlegg også tar ett godt mellomlegg før verkstedet får anlegget...

Det er vel derfor jeg IKKE handler NOE før jeg får en skikkelig rabatt...

Men hadde det ikke vært bedre å selge 100 anlegg til redusert pris enn å selge 20??

Vil vel bli mye mere etter rep. på x antall biler eid kløner av 100 enn av 20??

Så dere skal vel leve av ettermarkedet også??
Jo STØRRE, jo BEDRE...

#100 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 15 March 2008 - 08:46

Å dere biggrin.gif

Noen av oss har susa på forum noen år... å... det er fort at en legger ut en hundrelapp for å se om noen hiver seg over den...

å det kan en vel si at noen har gjort her... whistle.gif

ironi og godt fiske med lite agn kan en vel si har fungert utmerket her i denne tråden

Å vi forstår tankegangen her... rolleyes.gif

De som monterer vil ha de prisene de tar i Dag...
De som allerede har betalt de prisene som montørene operer med, vil gjerne rettferdigjøre sine utlegg med å skryte av servicen...
Endel montører vil selvsagt "skremme " med å si at VI ikke reparerer på utenlands monterte anlegg...
å sånn fortsetter det...

Men de som allerde har tatt turen til utlandet å fått slikt montert til en fornuftig sum penger, som ikke har hatt problemer, som har ett verksted i nærheten som forstår at det er penger i etterarbeid og service, de kommer ikke på ohffrod . NO å leiter etter en tråd som denne...

Men det gjør familie far som ønsker LPG på sin Van, sub eller annet stort ... Å HATER DIESEL...

(tenk at en må sitte her å forklare ironi....) huh.gif

Men vi leter fortsatt etter noen som virkelig kan montere LPG anlegg til fornuftige priser...for jeg å : HATER DIESEL
Jo STØRRE, jo BEDRE...