Gå til innhold

Foto

Bygge om til gass i utlandet?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
175 replies to this topic

#101 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 March 2008 - 22:03

http://www.finn.no/f...amp;WT.svl=Link

#102 rottert

rottert

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 22 March 2008 - 23:41

QUOTE(Gurba @ 22 Mar 2008, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>

Hmm... syns annonsen var litt dårlig. Siden det står " KUN BILTILSYNETS AVGIFTER PA KR.775 KOMMER I TILLEGG" Bør det vel være inkludert tank og utstyr.

Ser du hvilket anlegg det der er? Pleier det å være noe stor kostnadforskjeller på f.eks hummer og tahoe med v8?

#103 Goblin

Goblin

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 22 March 2008 - 23:43

Ja Ja intresangt diskusjon på denne tråden, når det gjelder påslag og "høye" verksdeds regninger så har noen her glemt to ting som skrur prisene opp i Norge. det ene er "Herr" moms. dette er 25% av regninga som staten SKAL ha for at vi skal få kjøpe varer og tjenester her i steinrøysa. dette er forsåget sånn det er og alle veit det. wink.gif

Om moms er noe som vi som enkeltpersoner vil betale, vell alternatvet er ikke å trakte etter tror jeg.

Det andre og for meg KOMPLETT idiotiske er ARBEIDSGIVERAVGIFT. devil.gif

Altså når en stakkar som jobber for 165kr timen, altså det arbeidstakeren får før staten legger sine klame hender på lønnsutbetalinga og reduserer den med ca 36% for de fleste av oss. Men staten nøyer seg ikke med de 36% prosentene av arbeidstaker sinn lønning nei.

Før arbeidstaker får sine mere eller mindre velfortjente penger så TAR staten (om jeg husker helt riktig nå er jeg ikke sikker på men tror) godt over 14% av de 165 kr timen som arbeidsgiver betaler til arbeidstaker for og jobbe i bedriften. Altså 25% mons + 14% arbeidsgiver avgift. Klart det blir mye penger av sånt. Og det må vi som handler varer eller tjenester betale.

Om det skal innføres noe som helst sosialpolitisk virkemidel som funker i dette landet så fjern arbeidsgiveravgiften. Det og betale skatt på og gi noen en jobb er jo f...... så inn i h...... VILT.

samt at det ville redusere prisene på alt som mennesker gjør eller har noe med. Untaket er HB da det er jo både moms og skattefrittat. Enda biggrin.gif

Men
Ingenting er umulig!
Det umulige tar bare litt lengere tid:)

#104 rottert

rottert

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 22 March 2008 - 23:53

Det er vel en del å betale i forsikring også? En arbeider som blir lønnet 150 kr timen koster fort 6-700 tar jeg ikke feil... Å verre skal det bli. Blir vel mer og mer polakker å se framover å tenker jeg.

#105 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 23 March 2008 - 00:29

Prisene er riktige de...nettopp fordi kunden betaler. Når en handel blir inngått, er det forde selger å kjøper er enige, at kjøper syns det kan være mye å betale noen ganger, er gjerne riktig, men det er ikke noe som er for dyrt... smile.gif er det for dyrt, blir det ikke solgt..."tilbud/etterspørsel"..

..som det ble sagt...folk kjøper mer enn gjerne en !/2 liter vann til kr 17.- på en bensinstasjon, selv om vann er gratis i springen....ingen som klager....altså en literpris på 34 kr for noe som er gratis...hehehehe..vi er dumme alle sammen alt ettersom..

#106 aeomholt

aeomholt

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 03:52

QUOTE(axsling @ 23 Mar 2008, 00:29) <{POST_SNAPBACK}>
Prisene er riktige de...nettopp fordi kunden betaler. Når en handel blir inngått, er det forde selger å kjøper er enige, at kjøper syns det kan være mye å betale noen ganger, er gjerne riktig, men det er ikke noe som er for dyrt... smile.gif er det for dyrt, blir det ikke solgt..."tilbud/etterspørsel"..

..som det ble sagt...folk kjøper mer enn gjerne en !/2 liter vann til kr 17.- på en bensinstasjon, selv om vann er gratis i springen....ingen som klager....altså en literpris på 34 kr for noe som er gratis...hehehehe..vi er dumme alle sammen alt ettersom..

Vann i springen hjemme er så definitivt ikke gratis! Man betaler da kommunale avgifter?
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#107 rottert

rottert

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 04:08

QUOTE(aeomholt @ 23 Mar 2008, 03:52) <{POST_SNAPBACK}>
Vann i springen hjemme er så definitivt ikke gratis! Man betaler da kommunale avgifter?

noexpression.gif Skal vi ikke diskutere hva som kom av først av høna og egget med det samme du er så godt i gang? biggrin.gif

Edited by rottert, 23 March 2008 - 04:08.

#108 Goblin

Goblin

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 10:33

Uten egg ingen høne.

Uten høne inget egg.

Uff dette ble vanskelig dette.

Men joda alt er "dyrt" her det er så, men jaggu reparete de beintet mitt uten og så mye som og spøre om ei eneste krone den gangen jeg jobbet som tømmerhuger og felte ei j..... stor gran over det!

Det var heleikoptertur, opprasjon, intensivavdeling i tre døgn og sykepenger fikk jeg jaggu på toppen!

Trør ikke tenke på hvordan den giroen så ut fordi jeg var ubetenksom i ca 5 sec.
Ingenting er umulig!
Det umulige tar bare litt lengere tid:)

#109 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 23 March 2008 - 21:01

QUOTE(rottert @ 23 Mar 2008, 04:08) <{POST_SNAPBACK}>
noexpression.gif Skal vi ikke diskutere hva som kom av først av høna og egget med det samme du er så godt i gang? biggrin.gif

gjerne det...kjøper man noe, er det til rett pris...punktum.

#110 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 21:08

QUOTE(axsling @ 23 Mar 2008, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
gjerne det...kjøper man noe, er det til rett pris...punktum.

Så hvis jeg ikke kjøper..... så er det feil pris blink.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#111 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 23 March 2008 - 21:51

QUOTE(camarocab @ 23 Mar 2008, 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Så hvis jeg ikke kjøper..... så er det feil pris blink.gif

det er det vel kun du som kan svare på.....

#112 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 23:14

QUOTE(axsling @ 23 Mar 2008, 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
det er det vel kun du som kan svare på.....

Det som forundrere meg er at vi i dette og andre forumer, skal liksom hjelpe hverandre med spørsmål og hvor vi kan få kjøpt deler til den beste prisen, og folk blir hjulpet hele veien og det er veldig bra og noe alle setter pris på, kjøp ditt og kjøp datt, bestill fra statene er oppfordringene fra folket.

Men hva skjer når noen (meg) begynner å sette fingeren på priser på lpg anlegg i Norge kontra hva du får kjøpt det samme anlegget for i utlandet,....... jo jeg er en tulling som ikke vet hva arbeisgiver avgift er ikke vet jeg hva moms er, det blir nesten som om jeg er en liten "lands sviker". Jeg burde jo skjønne at alle som starter verksted, egentelig er noen barmhjertige samaritanere som ikke har noe ønske om å tjene godt med penger, neida de vil bare "tjene" folket. Dette er tull og hvorfor er det ille at vi (jeg) setter fingeren på dette temaet, vi klager på prisene på alt annet og det er greit bare ikke på lpg montering og dele prising av anlegg. tongue.gif Jeg er sikker på at det er flere her som har montert anlegg i utlandet, hadde hvert fint å få disse på banen. Det er godt å få igang denne diskusjonen igjen whistle.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#113 aeomholt

aeomholt

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 23 March 2008 - 23:37

QUOTE(camarocab @ 23 Mar 2008, 23:14) <{POST_SNAPBACK}>
Det som forundrere meg er at vi i dette og andre forumer, skal liksom hjelpe hverandre med spørsmål og hvor vi kan få kjøpt deler til den beste prisen, og folk blir hjulpet hele veien og det er veldig bra og noe alle setter pris på, kjøp ditt og kjøp datt, bestill fra statene er oppfordringene fra folket.

Men hva skjer når noen (meg) begynner å sette fingeren på priser på lpg anlegg i Norge kontra hva du får kjøpt det samme anlegget for i utlandet,....... jo jeg er en tulling som ikke vet hva arbeisgiver avgift er ikke vet jeg hva moms er, det blir nesten som om jeg er en liten "lands sviker". Jeg burde jo skjønne at alle som starter verksted, egentelig er noen barmhjertige samaritanere som ikke har noe ønske om å tjene godt med penger, neida de vil bare "tjene" folket. Dette er tull og hvorfor er det ille at vi (jeg) setter fingeren på dette temaet, vi klager på prisene på alt annet og det er greit bare ikke på lpg montering og dele prising av anlegg. tongue.gif Jeg er sikker på at det er flere her som har montert anlegg i utlandet, hadde hvert fint å få disse på banen. Det er godt å få igang denne diskusjonen igjen whistle.gif

Jeg spurte også om lpg anlegg til 350 tbi i båt men det var tyst som i graven mtp anbefalinger av utstyr...
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#114 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 00:54

Dette anlegget som det vises til i finn.no annonsen leveres av et firma som kaller seg Borge Gass....som hverken har eget domene eller noe. Kun en start.no adresse. Finner helle ikke noe om firma når jeg googlet. Bortsett fra et firma som drev med gasstetning og avløp...

Uansett så skal de for et V8 anlegg ha kr 26000.-, + 2,500 for en 180liters tank, og 775 for biltilsynets godkjenning. Totalsum blir da kr 29.295.-.

Når anlegget i tillegg er av det kjente og kvalitetsmerkede STAG, så ligger dette på ca halve prisen av et Prins anlegg.

Dermed så viser det seg at også dette firma er like griske som alle andre når det gjelder hva de skal ha for jobben. Eller for å si det på en annen måte, de greier heller ikke å få arbeidsprisen lengre ned. Tar sikkert like lang tid å montere dette som andre anlegg.

Så, løp og kjøp et anlegg jeg aldri har hørt om, hos et firma som jeg aldri har hørt har montert gassanlegg. Kryss fingrene og håp at dette er det første blilliganlegg som nå takler nordiske forhold, og at det blir et godt utbredt nettverk med en importør i Norge. Slik at evt deler i fremtiden ikke blir noe problem. - joda, jeg er ironisk...

Min konklusjon: Det virker ikke som timene det går med å montere et anlegg er så forskjellige, samt at de fleste tar likt betalt for det. Det sluttsummen I NORGE slutter på er hvilken anlegg du velger. Så vil det er være opp til enhver om de vil gamble med et anlegg som er ukjent, eller velge et som man vet fungerer godt her i Norge.

#115 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 24 March 2008 - 01:52

QUOTE(Chevy-LPG @ 24 Mar 2008, 00:54) <{POST_SNAPBACK}>
Dette anlegget som det vises til i finn.no annonsen leveres av et firma som kaller seg Borge Gass....som hverken har eget domene eller noe. Kun en start.no adresse. Finner helle ikke noe om firma når jeg googlet. Bortsett fra et firma som drev med gasstetning og avløp...

Uansett så skal de for et V8 anlegg ha kr 26000.-, + 2,500 for en 180liters tank, og 775 for biltilsynets godkjenning. Totalsum blir da kr 29.295.-.

Når anlegget i tillegg er av det kjente og kvalitetsmerkede STAG, så ligger dette på ca halve prisen av et Prins anlegg.

Dermed så viser det seg at også dette firma er like griske som alle andre når det gjelder hva de skal ha for jobben. Eller for å si det på en annen måte, de greier heller ikke å få arbeidsprisen lengre ned. Tar sikkert like lang tid å montere dette som andre anlegg.

Så, løp og kjøp et anlegg jeg aldri har hørt om, hos et firma som jeg aldri har hørt har montert gassanlegg. Kryss fingrene og håp at dette er det første blilliganlegg som nå takler nordiske forhold, og at det blir et godt utbredt nettverk med en importør i Norge. Slik at evt deler i fremtiden ikke blir noe problem. - joda, jeg er ironisk...

Min konklusjon: Det virker ikke som timene det går med å montere et anlegg er så forskjellige, samt at de fleste tar likt betalt for det. Det sluttsummen I NORGE slutter på er hvilken anlegg du velger. Så vil det er være opp til enhver om de vil gamble med et anlegg som er ukjent, eller velge et som man vet fungerer godt her i Norge.

Ikke noe "Borge Gass" i Brønnøysundregistrene heller...

#116 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 09:46

QUOTE(rottert @ 22 Mar 2008, 23:41) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm... syns annonsen var litt dårlig. Siden det står " KUN BILTILSYNETS AVGIFTER PA KR.775 KOMMER I TILLEGG" Bør det vel være inkludert tank og utstyr.

Ser du hvilket anlegg det der er? Pleier det å være noe stor kostnadforskjeller på f.eks hummer og tahoe med v8?

Sånn jeg leser annonsen så er prisen ferdig montert og så tilkommer prisen for godkjenningen.

Billig, men det kan bli dyrt hvis det ikke virker tilfredsstillende...

Edited by Gurba, 24 March 2008 - 09:47.

#117 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 10:43

Sendte han en mail med forspørsel om priser og hvilket fabrikat anlegget var. Skulle ha 2500 ekstra for en 180 liters tank. Mailen kom fra "Borge gass" som avsender. Nå spurte jeg ikke om jeg måtte vise bilen selv eller ikke hos BT.

#118 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 24 March 2008 - 10:51

Skjønner.

Dette må være et perfekt alternativ for de som bare er ute etter det billigste...

http://cgi.ebay.co.u...tem270221958629

http://www.ac.com.pl...gaz/en/stag300/

Edited by Gurba, 24 March 2008 - 13:14.

#119 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 26 March 2008 - 04:08

QUOTE(Chevy-LPG @ 24 Mar 2008, 00:54) <{POST_SNAPBACK}>

Du .... LPG verdensmester...

å verdens snilleste mann som liksom har laget en guide for å hjelpe folket til å bruke mere gass, finne fylle stasjoner og annet...

HVORFOR bruker ikke du mere tid på å FINNE oppratører, montører, annleggs levrandører til BILLIGERE priser enn "standard"??

HVORFOR har ikke du sett en økonomisk mulighet i å arrangere felles turer til Europa for montering av BRA BILLIGE anlegg?? når andre dra med seg folk i hopetall for fettsuging, laser oprasjoner å ja, gudene vet hva...

Eller gidder du bare hjelpe de som har monopol og mener ALT ANNET ER SKIT?? tongue.gif
Men egentlig så er du vel kjøpt og betalt av disse du mener du driver "testkjøring" for... whistle.gif

Denne her du og Gurba driver å LIKSOM henger ut, kan hende er endel mere seriøs enn det du ØNSKER han skulle være... tongue.gif

Kan i noen tilfeller være bedre med godt omdømme, leve av fornøyde kunder å ha mere enn nok å gjøre,

framfor å bruke halve monteringsbusjettet til å annonsere DYRT for monoplmontering av "eneste LPG anlegget tilpasset for norge"

ELLER??

Edited by Bead-lock-1, 26 March 2008 - 04:10.

Jo STØRRE, jo BEDRE...

615 Cid....ja, den funker... :o)

#120 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 26 March 2008 - 11:22

Det er rart at enkelte ikke skjønner at det er prisforskjell på det som er best og det som er mindre bra. Mange kjøper det som er litt billigere og er fornøyde med det så hvorfor kan ikke dere som syter gjøre det samme? Eller er dere ikke fornøyde før dere får kjøpt en ny Mercedes til samme prisen som en Scoda?

Problemet med dere som syter er at dere vil bli anbefalt å kjøpe noe og når dere ikke blir anbefalt det dere ønsker så blir dere sure. Det kan hende at STAG er like bra som PRINS, men når ingen har hørt om det så kan ingen anbefale det. Det er mulig at saken har blitt lagt fram litt usympatisk, men i bunn og grunn så har dere blitt anbefalt PRINS og BRC så hvis dere velger å se bort i fra disse anbefalingene så gi faen i å syte å kjøp akkurat det dere vil. Men hvis anleggene dere kjøper ikke lever opp til forventningene så ikke klag til oss.

Per idag så koster det for de fleste av oss dessverre noen og 30.000kr å montere et Prins eller BRC gass-anlegg i Norge. Er dere ikke villige til å betale det så får dere finne anlegg som er billigere, eller dra til utlandet og få det montert der istedet for å syte til oss over pris-nivået i Norge.

Edited by Gurba, 26 March 2008 - 12:01.