Gå til innhold

Foto

Bygge om til gass i utlandet?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
175 replies to this topic

#141 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 13:09

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 09:34) <{POST_SNAPBACK}>
Da synes jeg kanskje du kan opplyse offentligheten her om alt det du har spurt om selv da? - eller feier man ikke for egen dør?
Her må jeg ha det inn med teskje hva du sikter til.

Hvorfor har du sittet og ruget på dette uten å dele informasjonen med eks trådstarter og alle andre personer som kunne hatt nytte av din informasjon? Av to muligheter slik jeg ser det. Enten er du bare en stakkars kranglefant, eller så later du nå som du vet mer om disse anleggene enn du vet... uansett så setter du deg selv i en pussig lys for alle dine fremtidige diskusjoner her på forumet i mine øyne. Litt sykt egentlig at du mener du har sittet med slik nyttig info til andre her på forumet, sier i så fall mer om deg som person.
[bDet jeg sikter til har jo kommet frem p.g.a. denne diskusjonen . Pussig lys??? det har jo faktisk iløpet av denne siste uke fremkommet et tilbud på finn.no, som du selv har slaktet seriøsiteten på.

Så kommer Tone med det hun har sagt, og det kan vel verken du eller noen andre si ikke stemmer, eller.

Siden du er så glad i direkte spørsmål så kan vi jo starte med noen få og enkle som du burde ha
svar på i hodet da...

1. Hvilke merker er disse anleggene

Hvilke annlegg?

Stag har jeg fått tilbud på, og Prinz til en meget god pris i Norge og i Tyskland og Polen linker ligger ute før i tråden........

2. Referanser på personer i Norge som har brukt disse. Tenker da ikke på tredjeparts uttalelser, for det er jo synsing i følge deg selv. Blir jo litt vanskelig også, for de personene skal vel egentlig ikke kunne uttale seg heller når de har anleggene. Det er jo også feil i dine øyne.

Ditt problem er at du synser om noe du ikke har prøvd og du sier "nesten" rett frem at disse annleggene er noe dritt, og det er kun dine venner som selger Prinz som leverer god nok kvalitet. Tone er vel et eksempel på at flere som er fornøyde var også et par andre før i tråden

3. Priser ferdig montert på 4 timer. Tenker da ikke bare prisen ut til kunde, men også som du var så opptatt av selv, et detaljert regnestykke fra delene kommer ut av fabrikken, til de er ferdig montert på bilen. Som du også la vekt på selv, få med prispåslaget under hele leveringskjeden.....

4-6n timer er tiden som det ble montert et SINGEL (tbi) dyse annlegg på en passat, i polen.

4. Hvilke temperaturer kan disse anleggene operere under. Mener da de som er garantert fra fabrikken.

Ikke hva en person har kjørt noen meter med. Hvor kaldt er det i Polen da...... Sist jeg var der i Februar, frøys jeg noe jævlig. Polen er kaldt på vintern det også.

5. Hvem monterer disse anleggene? - Nå sparer du jo folket her for mange timer leting og telefoner til utlandet. Er jo bare for deg å legge ut kontaktinfo. Skal se du får en stjerne i boken hos mange her nå.
Du har snakket om både utland og Norge omhverandre. Kanskje på tide å bestemme seg om man skal anbefale folket å dra helt til utlandet eller ikke, når du nå sier de monteres i Norge. Og når de monteres i Norge og du profilerer de, då må det jo også være til en camarocab pris....er spent på den nå... (eller har du ikke helt kontroll på hva du skriver i innleggene dine?)

Hvem har jeg profilert................ jeg bare sier at det er andre tilbydere, og noen av dem har ikke greie priser. Jeg kommer vel til å montere i NOrge NÅ etteresom det har kommet en aktør som har folkelige priser.

6. Er det stor prisforskjell på om det er 4 eller 10 sylinder? Har de erfaringer med Ford sine 10 sylindere?

Vet ikke Ford er ikke noe tema for meg og heller ikke på GMC/Chevy forum.

7. Er det stor forskjell i pris på å gå for en 180 liters tank?, hva følger standard med i pakken?

Jeg skal ha et reservehjul tank, det koster sikker mer ettersom størrelsen på tanken vokser, tror du ikke.

8. Følger det med papirer på anleggene, på et språk som gjør at man får de godkjent i Norge?

Ferdig godkjent BT. Nå er j heller ikke det noe problem med annlegg montert i utlandet heller, EU regler. (dette viste du)

9. Hvilke Euro miljøkrav tilfredsstiller disse anleggene?

Skal jeg som forbruker bry meg med det, jeg kjøper et annlegg ferdig godkjent BT, tror de tilfredstiller det meste da, du vet jo hvordan BT er rolleyes2.gif

Du kan jo starte med disse, så ser vi hvor det ender.... tongue.gif

Syns det gikk bra jeg, eller wink.gif

CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#142 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 13:19

Tone har hatt et innlegg, henviser til VI som hun ikke kan si noe mer om. Hundrevis av biler....jarra.....

Jeg vet hva som er dyrest av en 50 liter hjulbrønnstank eller en 180 liters sylindertank....hehehe ikke sikkert det er som du kanskje tror..... men Stako er vel kanskje også for dyrt merke?

Gikk bra? hehe...stryk spør du meg.... Du har ingen konkrete firma eller noe å henge dette på, og det morer meg. Håper bare de andre som leser her gjennomskuer deg før du ødelegger for mye av gassmarkedet med prat bare for å ha det moro i en diskusjon.

#143 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 13:26

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 12:41) <{POST_SNAPBACK}>
GJEEEEESP......du er en slik som jeg trodde ja.... pass på så du ikke tråkker på halen....som henger langt inn mellom bena.....
Har svart deg

Ikke glem denne da:
Hvor finner du den tråden? kan du linke til den?
Du sier det var Borge du mente her, det er jo helt feil. Viser til mitt tidligere innlegg hvor nettopp dette ble avkreftet, bassert på hans egne tilbakemeldinger til meg. De blir ikke MONTERT i Norge til en MYE lavere pris. Det er kun anlegget som er billigere..... vedkommende skal ha like mye som andre skal ha. Eller som du vil kalle det, er like grådig som andre.

Er han...............Det dette handler om er hvis dere ikke har skjønt det er, og nå skal jeg stave det: PRIS og at dere konsekvent PRATER DRITT om andre levrandører, håper dere får godt betalt av PRINZ importøren for dette merarbeid dere har med å diskutere med denne "kødden" camarocab. Hadde jeg hvert importøren av Prinz hadde jeg stoppa dere for lenge siden, for en god reklame for Prinz er det ikke.

CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#144 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 13:39

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>
Tone har hatt et innlegg, henviser til VI som hun ikke kan si noe mer om. Hundrevis av biler....jarra.....
Tone kommer sikker med flere innlegg.

Jeg vet hva som er dyrest av en 50 liter hjulbrønnstank eller en 180 liters sylindertank....hehehe ikke sikkert det er som du kanskje tror..... men Stako er vel kanskje også for dyrt merke?
Kan hende det er kvalitet også

Gikk bra? hehe...stryk spør du meg.... Du har ingen konkrete firma eller noe å henge dette på, og det morer meg. Håper bare de andre som leser her gjennomskuer deg før du ødelegger for mye av gassmarkedet med prat bare for å ha det moro i en diskusjon.
Hvorfor skal jeg henvise til noen konkrete firmaer, det for firmaene gjøre selv. Jeg prater kunn om pris og at dere slenger dritt om andres varer, som dere ikke har prøvd. Selvfølgelig er det gøy med en diskusjon. Tror faktisk ikke denne diskusjonen ødelegger noe gasmarked i så fall er det vel bare omsetningen av slike uforholdsmessinge dyre annleg som blir noe lavere. rolleyes.gif
CamaroCab.

#145 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 13:50

Det dette handler om er hvis dere ikke har skjønt det er, og nå skal jeg stave det: PRIS...

Å, da beklager jeg så mye. Har vist misforstått jeg da.... Jeg har hele tiden sett helteten jeg. Også kvalitet og en sikker plattform hos det firma som selger meg en vare...... les videre så ser du kanskje hva jeg mener.

QUOTE(camarocab @ 26 Mar 2008, 11:57) <{POST_SNAPBACK}>
burde du være forsiktig med å henge andres vare/annlegg som dårlig, dette gjelder Chevy-lpg også.

Det å montere gass har jo ikke bare med anleggene å gjøre og hvor billig man kan få det. Det er like mye verkstedet og personellet. Det er mange døgnfluer, personer som tror de skal gjøre raske penger i et marked de ikke behersker, men later som. Et marked som også kan være ukjent for mange kunder.

Siden du synes jeg henger ut den stakkaren på finn.no annonsen, så skal jeg kjøre løpet fullt ut. En fordel med LPG markedet i dag er jo at det er ganske gjennomsiktig blant de profesjonelle aktørene.

Tar man utgangspunkt i annonsen, så er kontaktpunktet her registrert mot et firma som heter NOPO Norge as i Lillesand. Dette er et firma som pr i dag står med en næringskode som heter : 52.410 Butikkhandel med tekstiler og utstyrsvarer.

Ser man på de siste årene så har dette firma fra revisor fått følgende anmerkninger:

2006
Presisering: Usikkerhet vedrørende fortsatt drift. (Kilde: Revisor)
Presisering: Skattetrekk er ikke innsatt på egen konto eller ikke fullt innbetalt. (Kilde: Revisor)
Presisering: Hele eller deler av aksjekapitalen tapt, videre drift forutsetter kapitaltilførsel og/eller resultatforbedring. (Kilde: Revisor)
2005
Presisering: Hele eller deler av aksjekapitalen tapt, videre drift forutsetter kapitaltilførsel og/eller resultatforbedring. (Kilde: Revisor)
2004
2003

Ser man litt på regnskapet deres i 2006 så sier det enda mer. Totalt innkjøp av varer var på 38.000kr. Sikkert mange gassanlegg det.

Bare synd at lønnskostnader og andre kostnader kommer på en kvart mill..

Hvorfor dra dette inn i diskusjonen? - jo, fordi du nettopp sa du KUN fokuserer på PRIS. Mens jeg og forhåpentligvis andre kunder også ser helheten. Jeg velger å bruke firma man faktisk vet er der etter neste skattetermin... Jeg vil ikke ha en som driver tekstilbutikk til å mekke på subben min, (hadde jeg hatt japse så kanskje , det er jo symaskiner..hehe), heller ikke en som de fire siste regnskapsår har tapt hele eller deler av sin aksjekapitalen.

Hvis det viser seg at det kun er en ansatt i denne tekstilbutikken som bruker kontaktpunktet som "firmatelefon", er firma unnskyldt. Men "gassleverandøren" vil i mine øyne fortsatt være like mye hum bug....

Har sagt det før, sier det igjen. Når du velger et anlegg så bør du tenke på at du bør velge et anlegg og en leverandør som er der om 1-3 år frem i tid. Ellers så blir kanskje dette det dyreste anlegget du noen gang har kjøpt, eller du ikke får brukt det.

Alle opplysinger er hentet fra åpne kilder. Man bare systematisere de...

QUOTE(camarocab @ 27 Mar 2008, 13:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hvorfor skal jeg henvise til noen konkrete firmaer, det for firmaene gjøre selv.

Mest for å vise at du ikke bare farer med bull...... noe det bare heller mer og mer mot....

Edited by Chevy-LPG, 27 March 2008 - 14:19.

#146 Tone

Tone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:03

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 13:19) <{POST_SNAPBACK}>

Nå oppfører du deg som en bitter halvgammel fyr som er dritt redd for at du skal bli uten jobb. Jeg mener ikke at du gjør en dårlig jobb eller at du er for dyr, det jeg mener er at det er ganske så naivt av deg og tro at du er så mye bedre enn andre.

Jeg er kvinnfolk så jeg er istand til å gjøre to ting på en gang som å studere og kjøre noen turer til polen. Og siden det står VI har hatt med biler nedover så trenger man ikke å være Einstein for og forstå at firmaet ikke trenger å stå i mitt navn. Jeg føler ikke at jeg har noen som helst opplysningsplikt overfor deg om hvem som har gjort det eller hvilke biler som har vært der. Det er meg rasende likegyldig om du tror meg eller ikke.

#147 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:14

Hehe...er ikke redd for å bli uten jobb jeg....hvordan kan du tro det da? Er statsansatt jeg....har kun kjøpt en vare som jeg liker og ikke er i tvil om å anbefale overfor andre personer.

Du har ikke oppgivelsesplikt for meg, hvordan kan du tro det da?

Er bare en annen her på forumet som snakket så varmt om dine bragder, han er så opptatt av åpenhet, så derfor virket det som om du kunne løse prisgåten for mange her. Men vi tok vist helt feil. - beklager....

Nå har du da sjansen til å profilere deg. Hva tar du for å montere gass i en bil? - etter som jeg skjønner så blir det da inkl frakt siden man slipper å kjøre bilen selv?

Hva slags anlegg er det som monteres i bilen?

#148 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:27

QUOTE(Tone @ 27 Mar 2008, 15:03) <{POST_SNAPBACK}>
Nå oppfører du deg som en bitter halvgammel fyr som er dritt redd for at du skal bli uten jobb. Jeg mener ikke at du gjør en dårlig jobb eller at du er for dyr, det jeg mener er at det er ganske så naivt av deg og tro at du er så mye bedre enn andre.

Jeg er kvinnfolk så jeg er istand til å gjøre to ting på en gang som å studere og kjøre noen turer til polen. Og siden det står VI har hatt med biler nedover så trenger man ikke å være Einstein for og forstå at firmaet ikke trenger å stå i mitt navn. Jeg føler ikke at jeg har noen som helst opplysningsplikt overfor deg om hvem som har gjort det eller hvilke biler som har vært der. Det er meg rasende likegyldig om du tror meg eller ikke.

Siden denne tråden startet som et spørsmål om erfaringer om å bygge om biler til gass-drift i utlandet så kan kanskje du som har erfaring med det svare på det så du hjelper han som lagde tråden? Det som er interessant å vite er vel følgende:

- totalpris på noen interessante bil-modeller med frakt av bilen til og fra Polen
- type anlegg
- firma i Norge som fører de anleggene så det går an å få hjelp om det trengs

Det har vært en interessant debatt, men den har vært til liten hjelp for noen. Derfor så foreslår jeg at vi prøver å komme inn på rett spor. Vi kommer aldri til å bli enige om annet enn at vi ønsker så bra gass-anlegg som mulig billigst mulig.

#149 Tone

Tone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:28

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 15:14) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe...er ikke redd for å bli uten jobb jeg....hvordan kan du tro det da? Er statsansatt jeg....har kun kjøpt en vare som jeg liker og ikke er i tvil om å anbefale overfor andre personer.

Du har ikke oppgivelsesplikt for meg, hvordan kan du tro det da?

Er bare en annen her på forumet som snakket så varmt om dine bragder, han er så opptatt av åpenhet, så derfor virket det som om du kunne løse prisgåten for mange her. Men vi tok vist helt feil. - beklager....

Nå har du da sjansen til å profilere deg. Hva tar du for å montere gass i en bil? - etter som jeg skjønner så blir det da inkl frakt siden man slipper å kjøre bilen selv?

Hva slags anlegg er det som monteres i bilen?

Har aldri prøvd å få noen kunder her jeg. Jeg er helt enig i at det er ikke sikkert det lønner seg å kjøre nedover kun for å få montert gass, de bilene som har vært der har vært vrak og blitt totalt oppbygd. Har heller ikke sagt at dere tar for mye betalt, jeg prøvde bare å forklare at det er ikke så unaturlig at det er billigere der. Poenget mitt var bare at det er feil av deg å si at alle der nede gjør en dårlig jobb. Det tekniske dataene på anleggene har jeg ikke helt oversikt på, men det på laguna`n var det beste på markeded og ble litt dyrere siden det var innsprøyting.... Det kom på litt under 10000 kr med jobb, tank og hele pakka.

Jeg synes det er helt latterlig av deg å sitte her inne å stemple meg som løgner, kom med noe konstruktiv kritikk istedet for å gå til personangrep!

#150 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:30

QUOTE(Tone @ 27 Mar 2008, 15:28) <{POST_SNAPBACK}>
Har aldri prøvd å få noen kunder her jeg. Jeg er helt enig i at det er ikke sikkert det lønner seg å kjøre nedover kun for å få montert gass, de bilene som har vært der har vært vrak og blitt totalt oppbygd. Har heller ikke sagt at dere tar for mye betalt, jeg prøvde bare å forklare at det er ikke så unaturlig at det er billigere der. Poenget mitt var bare at det er feil av deg å si at alle der nede gjør en dårlig jobb. Det tekniske dataene på anleggene har jeg ikke helt oversikt på, men det på laguna`n var det beste på markeded og ble litt dyrere siden det var innsprøyting.... Det kom på litt under 10000 kr med jobb, tank og hele pakka.

Jeg synes det er helt latterlig av deg å sitte her inne å stemple meg som løgner, kom med noe konstruktiv kritikk istedet for å gå til personangrep!

Har du ikke mer info? Som sagt så er det nettopp dette tråden ble startet for, ikke den diskusjonen som har vært her. "Det beste på markedet" blir litt vagt.

Prisen der er vel grei nok. Mener å ha sett tilsvarende anlegg i Norge for ca 15.000kr. Prisen øker nok litt fra 4 til 8 sylindrer. Men hvis man først er i Polen allikevel og kan være uten bil et par dager så er det endel kroner å spare.

Edited by Gurba, 27 March 2008 - 15:41.

#151 Tone

Tone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:39

QUOTE(Gurba @ 27 Mar 2008, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>
Har du ikke mer info? Som sagt så er det nettopp dette tråden ble startet for, ikke den diskusjonen som har vært her.

Pratet ikke til deg heller tongue.gif

QUOTE(Tone @ 27 Mar 2008, 15:36) <{POST_SNAPBACK}>
Pratet ikke til deg heller tongue.gif

Sorry.... svarte på feil.... My bad blink.gif

QUOTE(Gurba @ 27 Mar 2008, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>
Har du ikke mer info? Som sagt så er det nettopp dette tråden ble startet for, ikke den diskusjonen som har vært her.

Har sendt nr og navn til noen som kan svare bedre på dette enn meg til trådstarter

#152 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 15:43

Skjønner. Du er altså ikke interessert i å hjelpe de andre som lurer på det samme.

For meg spiller det ingen rolle. Jeg skal ikke til Polen for å montere gass-anlegg allikevel. Jeg kjøper anlegget gjennom jobben og monterer det selv. :-)

#153 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 16:48

Du skal se av vi ikke er så uenige som du kanskje skulle ha det til i starten.

Vi fikk en følelse av at du var jokeren til camarocab.... ser jo nå at det heller var et halmstrå som han klamret og håpet på. Men det er ikke noe du skal unngjelde for....

Jeg er helt enig i at det er ikke sikkert det lønner seg å kjøre nedover kun for å få montert gass

Enig med deg, er det jeg har prøvet å sagt til han andre karen veldig tidlig i denne tråden.

de bilene som har vært der har vært vrak og blitt totalt oppbygd.

Da er det et helt annet regnestykke. - enig igjen.

Har heller ikke sagt at dere tar for mye betalt, jeg prøvde bare å forklare at det er ikke så unaturlig at det er billigere der.

Enig igjen. Det er en "annen person" sin påstand....vi har også prøvet å forklare hvorfor det ikke er så unaturlig at det er dyrere her. Det blir egentlig samme sak.

Poenget mitt var bare at det er feil av deg å si at alle der nede gjør en dårlig jobb.

Har ikke sagt at de gjør en dårlig jobb, jeg sier at det ikke er alltid at bilene har montert anleggene slik de skal være etter norske godkjenningsregler. For at de skal kunne gjøre det så må jo selvsagt også Polske firma få vite inngangsverdiene. Da tar det kanskje litt lengre tid å montere de, og det blir litt dyrere. Men allikevel billig for oss Nordmenn.

Det tekniske dataene på anleggene har jeg ikke helt oversikt på, men det på laguna`n var det beste på markeded og ble litt dyrere siden det var innsprøyting....

Hvis du bare formidler det så spiller det kanskje ikke noen rolle. Selger du varen ferdig montert etc så ville jeg nok kanskje sjekket litt ut de spesifikasjonene. Også i Sør-Trøndelag er det kaldt om vinteren. Det er spesielt når vi passerer 22-25 grader minus at du kan få problemer med enkelte komponenter. Kjedelig å begynne å få klager hvis man ikke har noe støtteapparat her hjemme, men det har du kanskje.... Hvis anlegget var noe av det beste med innsrøytning, så skal du ikke se bort fra at det nettopp var Prins eller BRC som du fikk satt inn. Det leveres vel i Norge nå stort sett bare anlegg med innsprøytningsanlegg. Med mindre bilene er av litt eldre årganger. Når VSI anleggene kom ble det også et merkbart prishopp i Norge. Ikke alle som diskuterer her som skjønner at vi snakker om to type anlegg med dertil to priser. Du har skjønt det ser jeg.

Hadde jo vært fint om du kunne dele noen erfaringer med oss. Når du har gjort dette med flere hundre biler, (flere er jo mer en to, altså over 200 biler) så sier jo prosenten seg at noen av disse også har hatt feil, mangler etc. - har du hatt noen tilbakemeldinger på det? - hvordan har du løst det problemet? Mange her lurer jo på hva som skjer når de får problemer i ettertid. Har det da vært anlegg som allerede er i Norge, og har dine kunder fått gjort garantiarbeide i Norge?

#154 Tone

Tone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 17:31

Hadde jo vært fint om du kunne dele noen erfaringer med oss. Når du har gjort dette med flere hundre biler, (flere er jo mer en to, altså over 200 biler) så sier jo prosenten seg at noen av disse også har hatt feil, mangler etc. - har du hatt noen tilbakemeldinger på det? - hvordan har du løst det problemet? Mange her lurer jo på hva som skjer når de får problemer i ettertid. Har det da vært anlegg som allerede er i Norge, og har dine kunder fått gjort garantiarbeide i Norge?
[/quote]

Jeg sa at vi hadde vært nedover med så mange biler og at NOEN av dem har fått gassanlegg... Har ikke helt oversikt på hvor mange med jeg vil tippe 10-15 stk. Grunnen til at jeg ikke legger ut firmanavn på dem vi bruker der nede så er det fordi at dem har ALT for mye å gjøre så det er kun av egoistiske grunner at jeg ikke gjør det tongue.gif Jeg ga trådstarter tlf nr til en polakk som har bedrift i norge og driver med sånt. (Firmaet heter CTS så nå kan du skynde deg å sjekke det på brreg.no... haha) Så jeg håper at han kan hjelpe han med å svare på di spørsmålene han måtte ha.

#155 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 17:36

Blir litt opp fra noen hundre til 10-15 gassbiler ja....

Er jo kjempebra det hvis ikke noen av de har hatt problemer i ettertid med anleggene i Norge.

Det har vært kurrant å få de igjennom hos BT her også?

#156 Tone

Tone

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 17:54

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 17:36) <{POST_SNAPBACK}>

Er jo kjempebra det hvis ikke noen av de har hatt problemer i ettertid med anleggene i Norge.

ikke noe problem det. Til og med sønnen til sjefen på BT hvor jeg kommer fra har sendt med bilen nedover biggrin.gif

#157 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 18:54

QUOTE(Gurba @ 27 Mar 2008, 15:43) <{POST_SNAPBACK}>
Skjønner. Du er altså ikke interessert i å hjelpe de andre som lurer på det samme.

For meg spiller det ingen rolle. Jeg skal ikke til Polen for å montere gass-anlegg allikevel. Jeg kjøper anlegget gjennom jobben og monterer det selv. :-)

Kjekt å se at den som skriker høyest om at andre skal betale mest... EGENTLIG betaler minst... whistle.gif

QUOTE(Chevy-LPG @ 27 Mar 2008, 17:36) <{POST_SNAPBACK}>

blink.gif Lukta vi ironi og erting her.... rolleyes.gif
Jo STØRRE, jo BEDRE...

615 Cid....ja, den funker... :o)

#158 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 18:56

Nei, hvorfor skulle jeg være ironisk mot en ny en på forumet som ikke kjenner min måte å erte på?

Fikk som du ser også svar på at BT hadde gått greit. Leser du ikke alle innleggene?

#159 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 19:47

QUOTE(Bead-lock-1 @ 27 Mar 2008, 18:54) <{POST_SNAPBACK}>
Kjekt å se at den som skriker høyest om at andre skal betale mest... EGENTLIG betaler minst... whistle.gif
blink.gif Lukta vi ironi og erting her.... rolleyes.gif

Har vel egentlig ikke skreket om at dere skal betale mest. Jeg har bare prøvd å få dere til å forstå at ting og tang koster endel mer i Norge enn i Polen og at det ikke nødvendigvis er det siste leddet i kjeden som sørger for høy pris. Jeg jobber på et landbruksverksted og hvis du visste hvilken gange vi bruker på deler så hadde du ledd. Camarocab nevnte tidligere at han vet hva et Prins anlegg koster inn til Norge. Husk da at det er et ledd til. Firmaet som står for monteringen må også betale for anlegget. Dessuten så kommer det noen kroner i frakt per anlegg.

Tror at dere som skriker over dere over prisene på gass-anlegg bør se litt på andre bransjer. Tror dere at butikker som selger klær med 70% avslag taper på klærne? Samboeren til en jeg kjenner jobber i COOP kjeden og han fortalte at en Diesel-bukse vi må betale 1000kr for (det hadde ikke falt meg inn) betaler butikken 150kr for inn. Dette var bare for å sette ting i perspektiv.

#160 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 27 March 2008 - 20:06

Mange bransjer man ikke kjenner til er jo gjerne slik at man faktisk ikke vet hva ting koster ut fra fabrikk og ut til leverandør. Det er lett å tro at ting er annerledes da....

Men nå er det vel slik at man kjenner best til sin egen bransje.

Kunne jo vært moro å sett hvordan kalkylen er hos andre selgere som selger ting. Hvor mye de synes man skal sitte igjen med som en normal profitt, kontra hva man får ting til om man selv drar til utlandet og smugler det inn.

Kan ikke du camarocab legge frem din kalkyle, den må du da vel vite tallene på? - kunne vært gøy å se hvordan det fungerer eks i AVT bransjen. - http://www.motoshop.no/