Gå til innhold

Foto

Kort referat fra service på mitt BRC LPG-anlegg idag

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
89 replies to this topic

#41 tiiim

tiiim

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 15 August 2008 - 20:30

QUOTE(Gurba @ 15 Aug 2008, 17:33) <{POST_SNAPBACK}>
Dette med 80l tank som bare rommer 68l stemmer nok ikke helt. Du får nok i den nokså nærme 80l, men når det begynner å bli lite gass i tanken så blir trykket for lavt til å levere nok fram til fordamperen. Derfor så "får du ikke ut" mer enn ca 68 liter før den kobler over til bensin.

Når dette er sagt så synes jeg at det var en liten tank. Stako har 95l tank for reservehjulbrønnmontering til Tahoe.

hmm.. selv hadde jeg valget mellom en hypermoderne rasktfyllende 102l tank under bilen eller en enkel normal 95l tank under bilen... valgte seff den på 102 mot et tillegg på 1250,-

Tankene kan bare fylles 80% fulle.. men går sikkert alltids å presse i 83-84% tongue.gif
om det ikke da er nærmere 78-79% sad.gif hehee

#42 cwathne

cwathne

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 15 August 2008 - 20:48

Ja staten skal vell sette kjepper i hjula våres hele tida. Men får håpe dem lager papirer til de fleste biler..

Jeg kjenner ikke til akkurat HVORFOR jeg bare får 68L effektivt. Det stemmer sikkert det du sier. Men jeg får bare 68L uansett hva grunnen er....

Jeg har ikke reservehjul under bilen. Og der det står idag var det ikke plass til større tank. Da måtte jeg ha 2 tanker... Og da blir summen litt dyrere også. Så skal se hvor langt jeg kan kjøre på den jeg får med nå. Så får jeg heller oppgradere senere om jeg ønsker det..

Jeg har nå "fått" igjen bilen... Me den brilliante flaksen min så har det seff skjært seg for montørene. Uten at det er direkte dems feil. Det har seg slik at Posten Norge AS er så forbanna fantastiske...
Det som er da er at selve settet som ble levert kom ikke med tankfeste. Det ble da bestilt fra Oslo med bedriftspakke over natt.. Og seff fikk da toget stopp og pakkene måtte flyttes over i et annet tog... Så da ender det opp med pakken kommer på mandag.. Så jeg blir her i Ålesund noen dager ekstra en planlagt. Dem har gjort alt som er mulig å gjøre nå utenom de delene som mangler. Og må si dei har yta god service og bra oppfulgning. Og selve monteringsjobben ser meget bra ut. Så dette har jeg en god magefølelse på.

Og tilbake til hva merke gassanlegget er så er det av merke Impco
Det fins kun 2 typer biler. Nye og brukte Chevrolet !

#43 cwathne

cwathne

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 15 August 2008 - 21:03

Chevy-LPG: En kombinertbil må sikre lasta i varerommet etc.. En personbil har ingen krav til slikt. Så er mulig du må pga måten bilen din er registrert.

#44 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 21:26

QUOTE(Gurba @ 15 Aug 2008, 17:33) <{POST_SNAPBACK}>
Dette med 80l tank som bare rommer 68l stemmer nok ikke helt. Du får nok i den nokså nærme 80l, men når det begynner å bli lite gass i tanken så blir trykket for lavt til å levere nok fram til fordamperen. Derfor så "får du ikke ut" mer enn ca 68 liter før den kobler over til bensin.

Når dette er sagt så synes jeg at det var en liten tank. Stako har 95l tank for reservehjulbrønnmontering til Tahoe.

???? Hallo,,, trodde du Gurba hadde drevet med å montere slikt jeg?

Alle tankventiler som det ikke er tuklet med skal stenge når tanken oppnår 80% av volumet. Dette er en sikkerhetsmargin som er påkrevet. Dvs du får 80 liter på en 100 liters tank. Selv har jeg modda de litt siden subben har så stort forbruk.

80% av en 80 liters tank er 64 liter.

Edited by Chevy-LPG, 16 August 2008 - 21:29.

#45 cwathne

cwathne

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 487 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 23:11

Dette er dårlig reklame ass Gurba ! tongue.gif

#46 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 16 August 2008 - 23:22

Hvorfor er det ikke plass til større tank da? Jeg har nå kastet ut den bakerste tanken, skal nå oppgradere den ene til en 160 liters tank.

#47 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 08:11

QUOTE(cwathne @ 16 Aug 2008, 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er dårlig reklame ass Gurba ! tongue.gif

Driver ikke med det lengre. smile.gif

QUOTE(Chevy-LPG @ 16 Aug 2008, 21:26) <{POST_SNAPBACK}>
???? Hallo,,, trodde du Gurba hadde drevet med å montere slikt jeg?

Alle tankventiler som det ikke er tuklet med skal stenge når tanken oppnår 80% av volumet. Dette er en sikkerhetsmargin som er påkrevet. Dvs du får 80 liter på en 100 liters tank. Selv har jeg modda de litt siden subben har så stort forbruk.

80% av en 80 liters tank er 64 liter.

Monterte bare. Drev ikke å fylte, men vi fylte mer enn 80% vi ja. Mulig ventilene ikke stengte når de skulle da. Ikke vet jeg og ikke bryr jeg meg om det heller. smile.gif

#48 PeMa

PeMa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 43 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 10:15

Jeg har en 95 l tank under bilen, klarer å fylle den med 77 liter.. så det med 20 % margin stemmer veldig bra.
Da kan jeg kjøre ca 43 mil..

Per

Edited by PeMa, 17 August 2008 - 10:18.

#49 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 10:37

QUOTE(Gurba @ 17 Aug 2008, 09:11) <{POST_SNAPBACK}>
Monterte bare. Drev ikke å fylte, men vi fylte mer enn 80% vi ja. Mulig ventilene ikke stengte når de skulle da. Ikke vet jeg og ikke bryr jeg meg om det heller. smile.gif

??? Tankene kommer jo uten ventiler, så en montør vil jo montere den også.
??? En montør / tidligere montør som ikke bryr seg om sikkerhetsmarginer på det han monterer/har montert? - hvor er seriøsiteten Gurba?

Hvis ikke ventilen stenger, så er den kaputt, eller ulovlig modda. Det er jo noe en montør skal gjøre noe med.

#50 tiiim

tiiim

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 12:54

...ja nå ble jeg skeptisk til å betale en montør over 35000 for et gassanlegg, kan jo nesten like gjerne gjøre det selv da jo... ?! :S

#51 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 20:01

QUOTE(Chevy-LPG @ 17 Aug 2008, 10:37) <{POST_SNAPBACK}>
??? Tankene kommer jo uten ventiler, så en montør vil jo montere den også.
??? En montør / tidligere montør som ikke bryr seg om sikkerhetsmarginer på det han monterer/har montert? - hvor er seriøsiteten Gurba?

Hvis ikke ventilen stenger, så er den kaputt, eller ulovlig modda. Det er jo noe en montør skal gjøre noe med.

Mulig det ja. Du vet jo hvem som kurset meg...

QUOTE(tiiim @ 17 Aug 2008, 12:54) <{POST_SNAPBACK}>
...ja nå ble jeg skeptisk til å betale en montør over 35000 for et gassanlegg, kan jo nesten like gjerne gjøre det selv da jo... ?! :S

Det kan du jo godt gjøre. Det spiller forsvinnende liten rolle for meg hva dere gjør med bilene deres. Alle kan jo slenge i et gassanlegg dere får kjøpt på nettet. Lykke til. smile.gif

Jeg monterte forresten ingen tanker. Vi var to som delte på jobben, jeg tok foran og han andre tok bak. smile.gif

Edited by Gurba, 17 August 2008 - 20:04.

#52 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 17 August 2008 - 20:08

QUOTE(cwathne @ 15 Aug 2008, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har nå "fått" igjen bilen... Me den brilliante flaksen min så har det seff skjært seg for montørene. Uten at det er direkte dems feil. Det har seg slik at Posten Norge AS er så forbanna fantastiske...
Det som er da er at selve settet som ble levert kom ikke med tankfeste. Det ble da bestilt fra Oslo med bedriftspakke over natt.. Og seff fikk da toget stopp og pakkene måtte flyttes over i et annet tog...

Hvorfor er Posten som er "fantastiske", når det er toget til NSB som har problemer?????
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#53 tiiim

tiiim

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 804 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 00:50

QUOTE(Gurba @ 17 Aug 2008, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
Mulig det ja. Du vet jo hvem som kurset meg...
Det kan du jo godt gjøre. Det spiller forsvinnende liten rolle for meg hva dere gjør med bilene deres. Alle kan jo slenge i et gassanlegg dere får kjøpt på nettet. Lykke til. smile.gif

Jeg monterte forresten ingen tanker. Vi var to som delte på jobben, jeg tok foran og han andre tok bak. smile.gif

Tror Gurba har fått mensen tongue.gif

Edited by tiiim, 18 August 2008 - 00:51.

#54 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 10:26

QUOTE(tiiim @ 18 Aug 2008, 00:50) <{POST_SNAPBACK}>
Tror Gurba har fått mensen tongue.gif

Jeg er så femi at jeg blør neseblod én gang i måneden. smile.gif

Men sånn helt seriøst så spiller det ingen rolle for meg noe av dette. Det er over ett år siden jeg monterte gassanlegg så det kan godt hende at jeg husker feil. Men det med at du ikke får ut all gassen pga for lavt trykk når det nærmer seg slutten stemmer ihvertfall.

Men jeg vil ikke anbefale at dere monterer gassanlegg selv selv om dere synes at det ser lett ut. Det er ting dere må vite for å få det riktig + at dere må har utstyr for å programmere hjernen, samt at dere får det ikke godtkjent hos BT hvis dere ikke er godkjente montører. Hvis dette ikke betyr nor så sett i gang. smile.gif

Edited by Gurba, 18 August 2008 - 10:31.

#55 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 07:33

QUOTE(Gurba @ 17 Aug 2008, 08:11) <{POST_SNAPBACK}>

Flirer godt av deg Gurba, etter alle visdomsord som du har kommet med til meg i diskusjoner ang. gas, troddde du var Orakelet jeg........... whistle.gif Husker ikke, hehehe, monterte BARE foran. Fylte ikke gas, og du din luring skulle ha 25 tusen for jobben... rofl.gif rofl.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#56 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 10:46

QUOTE(camarocab @ 20 Aug 2008, 07:33) <{POST_SNAPBACK}>
Flirer godt av deg Gurba, etter alle visdomsord som du har kommet med til meg i diskusjoner ang. gas, troddde du var Orakelet jeg........... whistle.gif Husker ikke, hehehe, monterte BARE foran. Fylte ikke gas, og du din luring skulle ha 25 tusen for jobben... rofl.gif rofl.gif

Bare le du. Alle på forumet her vet hva slags fyr du er.

Dessuten så kom jeg ikke med visdomsord. Jeg prøvde bare å få inn i den tjukke skallen din at du må betale for det du vil ha i Norge.

Går det dårlig med butikken din siden du har tid til å sitte på internett?

Edited by Gurba, 20 August 2008 - 10:48.

#57 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 11:46

QUOTE(Gurba @ 20 Aug 2008, 10:46) <{POST_SNAPBACK}>
Bare le du. Alle på forumet her vet hva slags fyr du er.

Dessuten så kom jeg ikke med visdomsord. Jeg prøvde bare å få inn i den tjukke skallen din at du må betale for det du vil ha i Norge.

Går det dårlig med butikken din siden du har tid til å sitte på internett?

Åssen fyr jeg er............ jeg har ihvertfall ikke påberopet meg masse kunskap om montering av lpg annlegg har mest synsa jeg rofl.gif.

Ser vel ut til at jeg også kommer til å montere et annlegg her i Norge, har finni en edrulig montør skjønner du, venter bare på sist runde med tilbud.

Om butikken min går dårlig----tror ikke det, har du pappapermisjon enda ettersom du har tid til å sitte her hele dagen eller har du begynt i ny jobb som webmaster nå som du ikke driver med lpg montering mer, eller "husker" du ikke eller kansje bare du ikke bryr deg rolleyes2.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#58 Bead-lock-1

Bead-lock-1

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 12:15

Vanvittig bra svar fra noen og enhver her...

Rister på hode å flirer...

Montøren husker ikke, har ikke sett hva han 2 meter unna monterte å har ikke hatt så faglig interesse for det han holdt på med at han viste at tankene ikke skulle fylles 100%... snakker om kurset, godkjent montør...
Jo STØRRE, jo BEDRE...

615 Cid....ja, den funker... :o)

#59 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 17:40

Vi gjorde hver vår del av monteringen så det skulle gå fortere. Han andre monterte tanken under bilen og jeg monterte det i motorrommet. Hvis det er så vanskelig å forstå så bruker dere sikkert joggesko med borrelås.

Jeg er hjernedød så jeg fikk ikke med meg alt polakken som kurset meg og som knapt nok kunne forståelig engelsk sa. Derfor var det bra at vi var to for sammen fikk vi med oss alt. Det spiller vel egentlig ingen rolle om jeg husker hvor mange prosent av tanken som ble fylt for det stopper av seg selv når det ikke skal på mer. Om det da er 80% så har dere sikkert rett i det. Husker ikke for det er 1,5 år siden det ble forklart (som sagt på dårlig engelsk). Beklager at jeg ikke har klisterhjerne og innebygget gebrokkent engelsk/norsk ordbok innebygget.

Men dette er jo ikke noe problem lenger siden jeg ikke driver med dette lengre. Så dere har ingenting å frykte, selv om jeg har glemt mer om montering av gassanlegg enn de fleste av dere vet om emnet.

#60 camarocab

camarocab

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 407 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 19:37

QUOTE(Gurba @ 20 Aug 2008, 17:40) <{POST_SNAPBACK}>
Vi gjorde hver vår del av monteringen så det skulle gå fortere. Han andre monterte tanken under bilen og jeg monterte det i motorrommet. Hvis det er så vanskelig å forstå så bruker dere sikkert joggesko med borrelås.

Jeg er hjernedød så jeg fikk ikke med meg alt polakken som kurset meg og som knapt nok kunne forståelig engelsk sa. Derfor var det bra at vi var to for sammen fikk vi med oss alt. Det spiller vel egentlig ingen rolle om jeg husker hvor mange prosent av tanken som ble fylt for det stopper av seg selv når det ikke skal på mer. Om det da er 80% så har dere sikkert rett i det. Husker ikke for det er 1,5 år siden det ble forklart (som sagt på dårlig engelsk). Beklager at jeg ikke har klisterhjerne og innebygget gebrokkent engelsk/norsk ordbok innebygget.

Men dette er jo ikke noe problem lenger siden jeg ikke driver med dette lengre. Så dere har ingenting å frykte, selv om jeg har glemt mer om montering av gassanlegg enn de fleste av dere vet om emnet.

Detta blir bare værre og værre (rister på hode), VAR du i POLEN og gikk på kurs, husker jeg feil eller ble det ikke sagt noe engang om hvor elendig montering i Polen var og Hvor elendige polakker er, UFF dette var ikke bra... noexpression.gif

Edited by camarocab, 20 August 2008 - 19:40.

CamaroCab.