Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#2621
Posted 28 May 2010 - 13:01
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#2622
Posted 29 May 2010 - 15:25
Mine headers feis en del på høyre siden. Tok de av, av med bandasjen... og der var det skikkelig med lekkasje. Viste det var noe, for bilen gikk dårlig ved tungt pådrag. Men at det var så ille som dette trodde jeg ikke. Er ikke sveis skjøter som har sprukket i hovedsak, men faktisk selve rørene. Om det er varmen de ikke har tålt er ikke godt å vite....
I allefall... ikke kjøp de billigste på summit......
Har nå midlertidig satt på igjen manifollene som var originalt... Fikk den nesten ferdig før jobb i går, en annen gjorde den ferdig i går kveld. Men har ikke fått testet den enda... litt spent på om den går silkemykt nå, slik som jeg håper.....
Begynner jo nesten å ha en helt standart sub igjen jo.....
Edited by Chevy-LPG, 29 May 2010 - 15:26.
#2623
Posted 29 May 2010 - 17:14
- 2 ekstra ryggelys under bakfanger
- xenon nærlys
- diode parklys i 1000 metrene
- ladetrykksmåler
- oljetemp måler på girkassa
- forsterker, sub og 6x9 høgtalara
problemer eg har hatt:
- fødepumpa (defekt)
- innfestning til stabstag (knekkt)
- hjullager framme på førarsiden (smelta og genererte nok varme til at bremseveska begynnte å koke og eg mista bremsene)
planer videre:
- oljetemp måler for motorolja
- eksostemp måler
- ladeluft kjøler
- xenon lys med nær og fjærnlys i begge lykter + 1000 metre.
- mandige offroad dekk 33''
- bytta ut den orginale "sterio reolen"
- kufanger
har nåken her montert ladeluft kjøler?
#2624
Posted 29 May 2010 - 17:23
- 2 ekstra ryggelys under bakfanger
- xenon nærlys
- diode parklys i 1000 metrene
- ladetrykksmåler
- oljetemp måler på girkassa
- forsterker, sub og 6x9 høgtalara
problemer eg har hatt:
- fødepumpa (defekt)
- innfestning til stabstag (knekkt)
- hjullager framme på førarsiden (smelta og genererte nok varme til at bremseveska begynnte å koke og eg mista bremsene)
planer videre:
- oljetemp måler for motorolja
- eksostemp måler
- ladeluft kjøler
- xenon lys med nær og fjærnlys i begge lykter + 1000 metre.
- mandige offroad dekk 33''
- bytta ut den orginale "sterio reolen"
- kufanger
har nåken her montert ladeluft kjøler?
Har ligende, men itte fått montert enda. Får ferdige sett for noa laken fra Kennedy diesel over fjorden.
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2625
Posted 29 May 2010 - 19:30
Med så lavt ladetrykk fra turboen originalt... vil det ha noen hensikt med intercooler? for du får jo ikke noe særlig effektiv kjøling på coolern da den blir liggende delvis under bilen i vinkel.
men nå er tromler av, parkbremswire er av, bremserør er av... mangler bare å få løsna de forp..... Uboltene som holder akslingen sitter der i 1 år og sitter som om de skulle vært sveisa/rusta fast
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#2626
Posted 29 May 2010 - 21:15
Mine headers feis en del på høyre siden. Tok de av, av med bandasjen... og der var det skikkelig med lekkasje. Viste det var noe, for bilen gikk dårlig ved tungt pådrag. Men at det var så ille som dette trodde jeg ikke. Er ikke sveis skjøter som har sprukket i hovedsak, men faktisk selve rørene. Om det er varmen de ikke har tålt er ikke godt å vite....
I allefall... ikke kjøp de billigste på summit......
Har nå midlertidig satt på igjen manifollene som var originalt... Fikk den nesten ferdig før jobb i går, en annen gjorde den ferdig i går kveld. Men har ikke fått testet den enda... litt spent på om den går silkemykt nå, slik som jeg håper.....
Begynner jo nesten å ha en helt standart sub igjen jo.....
Eksosbandasje gir en ekkel bieffekt som kan være årsak til det du opplever.
Det akslererer opprusting fra innsiden og ut; Tynnt stål = sprekkdannelser.
Men en liten sveis her gir dem sikkert mange nye mil :-)
Edited by aeomholt, 29 May 2010 - 21:17.
#2627
Posted 29 May 2010 - 21:53
men nå er tromler av, parkbremswire er av, bremserør er av... mangler bare å få løsna de forp..... Uboltene som holder akslingen sitter der i 1 år og sitter som om de skulle vært sveisa/rusta fast
Saken er at hver grad du klarer å kjøle ner innsugingslufta vil merkes veldig godt på temperaturen i sylindra. Økt ladtrøkk vil selvsagt trenge mer kjøling og IC blir et krav. Spesielt vil du på dissa motora her merke stor forskjell hvis du kjører med åpent filter (som je gjør). Har sett litt på løsninger og finni ut at de som Kennedy selger, kanskje itte vil gi den største virkningsgraden uten litt hjelp ta litt luftstyring. Testa litt med detta på en Volvo 240 for endel år sea, og det er overraskende å lite som ske te før det begynner å hjølpe med en IC faktisk.
Lang latmannsarm og godt spenntak fikser som regel biffen på vrange skruer veitu! Hehe.. Løkke tel
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2628
Posted 29 May 2010 - 22:07
Værsågod... Ser itte cruiselights'n så godt i dom ekstra 500 lampene på bjelken, blir (merkelignok) så mye ani lys som dekker over!!!
Da mangler det bare LED kjørelys, men hakke heilt bestemt meg for plassering og type... Bak blir det i tillegg til original oppsett i baklampene og LED lista under dørene 5 stk 9 modulers LED oppe på vingen (bremse- og kjørelys) Må bare få lakkert brakettene og litt ta lampene. Er krom og mye blank plast så det blir så "bling-bling"!!
Åsså fins det visst mer å stappe inni bjelken som sagt.. Og sikkert mer "usynlig" blinkestæsj her og der Moro med lys a gitt!!!
OBS OBS!!! Je vil påpeke at detta KUN er for "showbruk, og itte vil bli brukt etter offentlig veg. Iht norsk lovgivning er detta itte lov!! OBS OBS!!
Edited by Skauing, 29 May 2010 - 22:09.
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2629
Posted 29 May 2010 - 22:39
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#2630
Posted 30 May 2010 - 14:32
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions
#2631
Posted 30 May 2010 - 15:37
#2632
Posted 30 May 2010 - 15:49
Jepp Ske det væra så ske det væra
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2633
Posted 30 May 2010 - 17:12
#2634
Posted 30 May 2010 - 17:14
Var litt leie å få inn... Så litt motstand var det i dom. Neida, trukke det? Sku ihvertfall itte væra det.
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2635
Posted 30 May 2010 - 18:22
#2636
Posted 30 May 2010 - 20:07
I dag har jeg hentet den ut igjen...nå med original manifoller. Den går silkemyk og nesten lydløs igjen...merker nå hvor mye de headersene utgjorde på kupestøy...nå kan jeg igjen irritere meg over støyen fra kupeviften... Heldigvis var det fisingen på headers som gjorde at den gikk dårlig ved tungt pådrag. Var nok lambda sondene som ga feil signaler pga det. Nå med preppet kasse , nye topper og tett eksos går den så bra som den aldri har gjort før....HÆRLIG.. kun kjørt på bensin i dag. Tømte hjernen på den så den trenger litt læringstid igjen før jeg tar en ny gasstuning på den i morgen.
Som dere ser så gikk jeg over til diode markeringslys på den....eneste problemet mitt nå er at jeg ikke får de til å virke med markering / blink slik som de gjorde med glødepærer...
Edited by Chevy-LPG, 30 May 2010 - 20:08.
#2637
Posted 30 May 2010 - 20:21
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#2638
Posted 30 May 2010 - 21:03
å bytta ledningsnettet til pumpa og FSD`n.
Er fullstendig ødelagt i knea
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".
#2639
Posted 30 May 2010 - 21:05
Sånn er det med høy bil,hehe
#2640
Posted 30 May 2010 - 22:30
I dag har jeg hentet den ut igjen...nå med original manifoller. Den går silkemyk og nesten lydløs igjen...merker nå hvor mye de headersene utgjorde på kupestøy...nå kan jeg igjen irritere meg over støyen fra kupeviften... Heldigvis var det fisingen på headers som gjorde at den gikk dårlig ved tungt pådrag. Var nok lambda sondene som ga feil signaler pga det. Nå med preppet kasse , nye topper og tett eksos går den så bra som den aldri har gjort før....HÆRLIG.. kun kjørt på bensin i dag. Tømte hjernen på den så den trenger litt læringstid igjen før jeg tar en ny gasstuning på den i morgen.
Som dere ser så gikk jeg over til diode markeringslys på den....eneste problemet mitt nå er at jeg ikke får de til å virke med markering / blink slik som de gjorde med glødepærer...
Du har kjøpt de samme som jeg har ser jeg.
Jeg hadde samme "problem" med mine og det viste seg å være "pæresoklene" i lyktene som var feil montert. Hvis du lodder om (bytter plass) ledningene på de to kontaktene i bunnen av sokkelen så vil du få park/blink. Det er blinklyset ditt som lyser nå