Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
Posted 07 June 2013 - 12:19
Nå får bil være bil, og oljen er byttet.
Om 4 timer er Band bussen pakket, en maraton helg med 4 konserter venter.
Saxophonen er klargjort og kofferten er pakket, mangler bare å pakke de som står nederst i kjøleskapet.
- Rangler, Dæng og Sub_1994_diesel like this
Posted 07 June 2013 - 17:53
Posted 07 June 2013 - 18:54
Dette ang oljer på 6.5Td. Min Tahoe hadde gått 174000km når jeg solgte den. I mitt eie gikk den kun på delsynt. 5w/40 olje, aldri noe problem med oljetrykk/ulyd fra løftere. Har brukt mye tid på amerikanske 6.5td forum og der bruker de fleste 5w/40 olje uten problemer.
Dette sier meg at de motorene som ikke godtar noe annet enn tjukk sirup-olje er så og si utslitt.. Siste oljeskiftet på Tahoen min prøvde jeg 15w/40 mineralolje uten å merke noe som helst forskjell på hverken motorgange eller oljetrykk.
Dere som sier "Ja, starter fint i -30c." Greit nok det, men det tar LANG tid før den sirup'en kommer seg rundt alle steder - stor slitasje.
Posted 07 June 2013 - 19:12
Edited by pajeroturbo, 07 June 2013 - 19:13.
Posted 08 June 2013 - 00:32
bestilt mere dela, da eg fikk en ubeskrivelig bankelyd i vakumpumpa.. så håper bare det er det stammer fra, ellers så har eg et motor havari på gang... og det håpe eg ikke.,,
Forstillings kontroll er også bestilt så når eg kommer hjem så er det bare å klappe inn hjul lageret gramme så er det for håpentligvis ferdig med utgiftene før ferien.. nu må den være flink, har ikke tid til mere tull. hverken i ferien eller etter.
Hallen
H_K_H@msn.com
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
Posted 08 June 2013 - 05:16
Kaffe
Nå får bil være bil, og oljen er byttet.
Om 4 timer er Band bussen pakket, en maraton helg med 4 konserter venter.
Saxophonen er klargjort og kofferten er pakket, mangler bare å pakke de som står nederst i kjøleskapet.
Detta lukter dansband
- Tahoe 2000 likes this
Posted 08 June 2013 - 05:24
Posted 08 June 2013 - 06:56
.Detta lukter dansband
Nope, storband med god gammel gla jazz, sving men vi spiller også mer moderne popp, rock og til å med rap. Men for to år siden var ønske fra en som var u. hemmet, en viking låt så da fikk han selvsagt " Mina gulbruna øgon" med 5 vokalister så er det ett stort spekter vi kan spille.
- Dæng likes this
Posted 09 June 2013 - 00:01
Puuhh
Hva heter gjengen?
Posted 09 June 2013 - 20:34
Puuhh
Hva heter gjengen?
Pm. Sendt da dette ikke har med bil å gjøre.
Posted 10 June 2013 - 10:38
Dette ang oljer på 6.5Td. Min Tahoe hadde gått 174000km når jeg solgte den. I mitt eie gikk den kun på delsynt. 5w/40 olje, aldri noe problem med oljetrykk/ulyd fra løftere. Har brukt mye tid på amerikanske 6.5td forum og der bruker de fleste 5w/40 olje uten problemer.
Dette sier meg at de motorene som ikke godtar noe annet enn tjukk sirup-olje er så og si utslitt.. Siste oljeskiftet på Tahoen min prøvde jeg 15w/40 mineralolje uten å merke noe som helst forskjell på hverken motorgange eller oljetrykk.
Dere som sier "Ja, starter fint i -30c." Greit nok det, men det tar LANG tid før den sirup'en kommer seg rundt alle steder - stor slitasje.
Håper ikke min motor er utslitt, da den var fabrikkny i 2009.
Om den har rullet 15-20K i året, så har den ikke rundet 100K enda.
Skjønner det att iskald olje bruker lang tid å komme til overalt.
Nå har de vel laget den motoren i over 20 år, så da regner jeg med den oljen som er foreskrevet er den rette.
Posted 11 June 2013 - 21:54
Idag fikk jeg byttet glødeplugger,alle sammen faktisk :-) veldig grei jobb så er fornøyd jeg fikk gjort det før snøen kommer igjen! :-)
Jeg var forresten innom chey verksted idag og fikk en mekaniker til å se på vakuum regulatoren til turboen pga den er bindt opp med ståltråd og gir max hele tiden,han konkluderte med at vakuumpumpa er gåen!!
Er det noen her inne som har byttet den? mekanikeren sa jeg måtte ha spesialverktøy for å få av reimhjulet,stemmer det tro?
Posted 11 June 2013 - 23:14
Idag fikk jeg byttet glødeplugger,alle sammen faktisk :-) veldig grei jobb så er fornøyd jeg fikk gjort det før snøen kommer igjen! :-)
Jeg var forresten innom chey verksted idag og fikk en mekaniker til å se på vakuum regulatoren til turboen pga den er bindt opp med ståltråd og gir max hele tiden,han konkluderte med at vakuumpumpa er gåen!!
Er det noen her inne som har byttet den? mekanikeren sa jeg måtte ha spesialverktøy for å få av reimhjulet,stemmer det tro?
spesial og spesial... en tersj fungerer vel regner jeg med, men jeg bestilte nytt remhjul med vakumpumpa her om dagen, og det kosta 2-300 så eg gidda ikke plages med det når eg kommer hjem, da eg kommer hjem lørdag og mandag skal eg ta forstillingskontroll og kjøre på ferie på tirsdag/onsdag.
så her må alt fungere..
Hallen
H_K_H@msn.com
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
Posted 14 June 2013 - 10:23
Lakka subben på nytt med plastidip
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Ser ikke gærnt ut det
Må begynne å se etter en grønn også nå da.
Forrige eieren av min kom med en i sølv hit i går, han fikk ikke kjøpt tilbake min, så da måtte han finne en ny.
Posted 14 June 2013 - 14:33
I dag har bilen vært hos doktor mannen, og der fikk den byttet: Lenke arm fremme, justert nærlysene, skiftet bremserør bak, og stramet park-brems. Og i random spørsmål, så spurte jeg hva han tok for å blende EGR og omprogamere hjernen, og det var ikke en brøkdel av hva Bergheim skulle ha. Så det ble gjort også.
Alt dette kom på 3800kr
Edit: inkl deler. Så må rette en stor takk til Sub_Diesel_1994, for tipset, om hvem jeg skulle ta kontakt med
Edited by Dæng, 14 June 2013 - 14:34.
Posted 14 June 2013 - 14:36
I dag har bilen vært hos doktor mannen, og der fikk den byttet: Lenke arm fremme, justert nærlysene, skiftet bremserør bak, og stramet park-brems. Og i random spørsmål, så spurte jeg hva han tok for å blende EGR og omprogamere hjernen, og det var ikke en brøkdel av hva Bergheim skulle ha. Så det ble gjort også.
Alt dette kom på 3800kr
Tror jeg kjører til Bægen på neste service.
Posted 14 June 2013 - 14:53
Tror jeg kjører til Bægen på neste service.
Fanken meg verd turen, for noen av de prisene han kom med. Var helt utrolige. For å skifter lykter fremme, og legge opp nytt rele og og litt tykkere ledninger, slik at det ble bedre lys. Var rundt 1 time jobb, og det skulle ikke ha så mye for. Så nå må jeg bestemme meg, om jeg skal kjøpe lykter av han, og "tape" 1000kr og få han til fikse alt, eller bestille fra ebay, og "tjene" 1000kr. Frister mer å støtte han, slik at vi har han lenger og i arbeid. Håper ikke at han forsvinner.
- Hallen likes this
Posted 14 June 2013 - 20:41
Ingen båt følelse lenger og ikke drar den dit jeg ikke styrer i dumper og sving, kun flyter over dumper og stor limmo følelsen er der nå.
Regner med det blir som natt og dag når vogna kommer etter.
Fikk de rette slangene til oljekjøleren også, men selvsagt glemte jeg å få med Oringen til filter adapteren. :/
Er jo en dag i morgen også, så jeg for se om det ikke blir å cruce en tur opp til den andre byen.
Posted 15 June 2013 - 13:03
Posted 15 June 2013 - 13:33
Alt dette kom på 3800kr
Edit: inkl deler. Så må rette en stor takk til Sub_Diesel_1994, for tipset, om hvem jeg skulle ta kontakt med
Gott att höra. Tyckte du såg lite "naken" ut igår, när de va kaffe på Åsane Center utan bil....
Hyggligt med en lite prat o kaffe i alla fall.
Med vänlig hälsning
Manfred