Vet ikke om jeg skal si gratulere eller kondolere Manfred
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
Posted 20 June 2013 - 00:45
Posted 20 June 2013 - 06:56
Tömt Chevroleten k1500 -98 för div privat saker och bilen rullade söderut med ny ägare bakom ratten. En yngre förmåga med lite planer.
Fick de jag ville ha o han var nöjd.
Får se etter den på vegen ned til Mellerud i helgen.
Blir K 10an bruksbilen nu ?
Posted 20 June 2013 - 09:00
Får se etter den på vegen ned til Mellerud i helgen.
Blir K 10an bruksbilen nu ?
Ja de kan du gott göra. Den skall gå ner åt Bäckefors/ Mellerud så inte helt omöjligt att du får syn på´n
Tanken är den ja, Stepsiden skall få rulla lite när chafförn blir drogfri o gasfoten är hel igen......
Vet ikke om jeg skal si gratulere eller kondolere Manfred
Grattulera du, satte ut den själv så ville väl sälja av den. Den började få lite "krom" runt omkring o känner inte att de finns tid till allt och då är de bättre att lämna över o sköta några färre.
Posted 20 June 2013 - 10:10
Ja de kan du gott göra. Den skall gå ner åt Bäckefors/ Mellerud så inte helt omöjligt att du får syn på´n
Tanken är den ja, Stepsiden skall få rulla lite när chafförn blir drogfri o gasfoten är hel igen......
Grattulera du, satte ut den själv så ville väl sälja av den. Den började få lite "krom" runt omkring o känner inte att de finns tid till allt och då är de bättre att lämna över o sköta några färre.
Hva har hendt med høyrebenet da, ikke noe alvorlig som gir lengre sommerferie og krykker i 6 uker eller ?
Posted 20 June 2013 - 11:31
Gratulere, og god bedring
Posted 20 June 2013 - 14:44
Hva har hendt med høyrebenet da, ikke noe alvorlig som gir lengre sommerferie og krykker i 6 uker eller ?
.... minst 6 veckor
Posted 20 June 2013 - 16:52
Da får du lære opp Venstrefoten til å bli gass og bremsefot....
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 20 June 2013 - 18:01
Finnes vel noen Talbot handikap bil fra 80 tallet han kan bruke så lenge, de har gass og brems på stang.
Posted 20 June 2013 - 18:21
.... minst 6 veckor
Du får ha god bedring då, og ta livet med ro..
Posted 20 June 2013 - 18:55
Ja, den har gått i lära på långturer så den kan ta över, men väntar tills man är "drogfri" så blir nog bilkörning länge före gipset är borta.
Du får ha god bedring då, og ta livet med ro..
Tack för de
Posted 20 June 2013 - 22:29
Posted 21 June 2013 - 18:10
Tatt setebeltelåsen fremme, og byttet med en bak. Måtte borre opp hullet, men det gikk greit, når man fikk mer strøm på drillen
Posted 21 June 2013 - 23:17
Grillet og koste oss en stund før vi fikk lagt barna, nå er det voksen kos før det er natta.
Bilen gikk fint, så da er den friskmeldt etter siste oljeskift.
Satt å la inn en liten bestilling på RockAuto, som blir sendt til uka.
Skiver, klosser, hubs, styresnekke, håndbrekkwire, bremsesko, trommler, dieselrør, bremserør bak, tankarmatur med pumpe, pumpe på ramma, spoiler leppa, dørlister skiltys og en ny FDS til hanskerommet.
Sikkert noe mere som kommer på før den blir sendt.
Godt jeg får litt å gjøre, nå midt i flyttingen.
Posted 23 June 2013 - 17:02
Posted 23 June 2013 - 17:57
Har vært på kaffebesøk hos Dæng, dro han med meg å fikk vasket bilen..
Kommer dere hit også da... er god på å koke kaffe;)
- Sub_1994_diesel likes this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 23 June 2013 - 18:28
Posted 23 June 2013 - 20:12
hjullaget blei prøvd skiftet i går, hadde selvsagt ikke sjekket det nye lageret, før eg demonterte, så når eg sku sette inn nylageret, så va det f... meg mere slakk i det nye lageret enn det gammle...
men eg fikk skiftet vannpumpe og vakumpumpe, montert ekstra midlertidig temp. føler på kjølevann da jeg har hatt nøkking i temp. føler. så nå håper jeg å kunne ha kontroll over temp. på motoren.
Skal prøve å finne service nippelen på girkassa så jeg får visning på girkassetemp.
også blir det vel litt jobb på det elektriske da det er mye rart som er gjort opp gjennom tiden.
Hallen
H_K_H@msn.com
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
Posted 23 June 2013 - 22:31
hjullaget blei prøvd skiftet i går, hadde selvsagt ikke sjekket det nye lageret, før eg demonterte, så når eg sku sette inn nylageret, så va det f... meg mere slakk i det nye lageret enn det gammle...
Efter att du tightade till drivaxelmutter?
Posted 23 June 2013 - 22:44
Byttet bremseskive og klosser på høyre side forran (venstre sia ble tatt på fredag) og søkt halve motor etter dieselekkasje.. Bak-kant av starter og motor - fremkant av gearboks var dryppvåt av diesel.. Av med innerskjerm og eksosrør men alle dyserør, dyser og returslanger så fine ut.. Så opp på toppen av motor, sjekk rundt dieselfilter. Jo da, vått rundt slange og slangeklemme som går inn på filteret. Fikk dratt til 2-3 runder på klemma og venter nå i spenning om det var så enkelt eller om det er noe annet kødd...
Posted 24 June 2013 - 00:15
Efter att du tightade till drivaxelmutter?
jeg monterte den ikke da jeg anså det for å være slark siden det var mindre slak i det gamle lageret kontra det nye, men er det justering på lagerene på disse? jeg trudde ikke man kunne stramme lageret da det er kule lager og ikke koniske lager. Men hvis du mener at selv om det er slakk før jeg monterer så skal det ikke være det når alt er montert?
Hallen
H_K_H@msn.com
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges