Kjørt tur-retur Gardermoen ca.18 mil. Med bompenger koster det ca.500 kr
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#6421
Posted 11 February 2014 - 12:26
#6422
Posted 12 February 2014 - 22:50
Startet greit og gikk noen minutter på tomgang, kjørte en billengde utenfor gården og så var det som tenningen ble slått av. :I
#6423
Posted 12 February 2014 - 22:52
fsd?
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6424
Posted 13 February 2014 - 07:33
Rust i tankarmaturet er det, hvordan det ser ut over tank nå finner jeg vel ut på lørdag.
Da tank, armatur, slanger og pumpe ligger klart for bytte.
Er det FSD, blir det en tur til Sarpsborg Motor på fredag og får hentet en ny til 2365kr - prosentene.
#6425
Posted 13 February 2014 - 20:38
fikk endelig ny FSD i posten fra usa.. under ei uke fra kennedydiesel
men de jeg skulle demontere gammel fsd fra kjøreribba.. da knakk samtlige skruver
fy F å uflaks.. må vel finne meg i å kjøre Jeep`n til brodern i morra også
så får jeg finne noen skruver som er i rett dimensjon men enten torx eller umbracho
men jeg lurer på om jeg skal ta å frese ut spor i kjølern så jeg kan bruke gjennomgående bolter med mutter
- Hallen likes this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6426
Posted 14 February 2014 - 00:36
Edited by Sub_1994_diesel, 14 February 2014 - 00:37.
#6427
Posted 14 February 2014 - 13:41
Vasket caprice'n og kjørt et lass med søppel, så nå står den på Flesland klar for 14 nye dager der.. Subben står i garasjen i på vente av ny dynamo, så eg kan få den ut på verkstedet og skru gearkasse igjen. Var visst ikk helt frisk den eg fikk tak i...
HÆ? Har du vært hjemme i 3-4 uker alt? Og ikke en gang, vært her på kaffe. Nei dette må vi gjøre noe med.
#6428
Posted 14 February 2014 - 16:04
#6429
Posted 14 February 2014 - 19:45
Husker ikke helt hva jeg har skrevet i det siste.
Vært gjort litt gradvis på den.
Byttet begge styrestag
Byttet begge calipere inkl klosser
Tatt firehjulskontroll på den i dag.
Edited by Chevy-LPG, 14 February 2014 - 19:45.
#6430
Posted 14 February 2014 - 20:48
Tahoe2000 du skulle hatt regnfrakk og sydvest
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6431
Posted 14 February 2014 - 21:13
Montert ny FSD...
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6432
Posted 14 February 2014 - 21:21
Fikk byttet FSD og prøveturen gikk fint
Da står det en god eske med deler i gangen, og nylakert tank på trappa.
Klar til en tur til Sverige imorgen, da skulle vel det bli en grei dag i garasjen.
#6433
Posted 14 February 2014 - 23:18
HÆ? Har du vært hjemme i 3-4 uker alt? Og ikke en gang, vært her på kaffe. Nei dette må vi gjøre noe med.
Nei ble bare 2 uker denne gangen, mn kaffe blir det når eg kommer hjem igjen, så kanskje du kan bli med en tur østover med kassen....
#6434
Posted 15 February 2014 - 16:56
Nei ble bare 2 uker denne gangen, mn kaffe blir det når eg kommer hjem igjen, så kanskje du kan bli med en tur østover med kassen....
Alt har sin forklaring Ja kanskje det kanskje For se om det passer.
#6435
Posted 16 February 2014 - 00:05
Alt har sin forklaring Ja kanskje det kanskje For se om det passer.
Høres jo ikk gale ut det... [q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>
#6436
Posted 16 February 2014 - 00:09
Bilen var overraskende fin over tank og bakover, rensket av sand og sprayet hele bakparten med olje.
Tank og armatur fikk ett godt lag med tektyl før den ble montert, da får det holde til Funnerud får tatt hele under en gang til høsten.
Bremserørene i stål fra midten av bilen og bakover bør nok byttes fort, det holder nok ikke gjennom noen kontroll.
Får ta det i løpet av Mars/April, sammen med feste på fordelerkassa som var litt frynsete i gummien.
Takk til Manfred for lånet av garasje og bukk, hyggelig å treffes igjen over en kaffe og litt bilprat.
- manfred, cned86 og Sub_1994_diesel like this
#6437
Posted 16 February 2014 - 20:53
Var på Risløkka på fredag og nedregga til kl.B.
- cned86 likes this
#6438
Posted 17 February 2014 - 15:15
Byttet dempere bak. For å jobbe med den på høyre side måtte reserve hjulet ned. Da så jeg at det lå vann i felgen, som lager et fuktig miljø under bak. MEN, det går å snu hjulet, man får tightet det akkurat nok
#6439
Posted 27 February 2014 - 12:40
Nok en tur til Sverige for å handle pellets, var riktignok igår og ikke idag, men er iaf hva jeg har gjort med Chevy'n Er imponert over hvor lite den faktisk henger med rumpa, selv med 850 kg baki . Bilder fra fergjeleiet i Strømstad på vei hjem til Drammen via Sandefjord:
Ble forresten stoppet i tollen da jeg kom til Sandefjord. Tolleren som stoppet meg utbrøt: "Stor bil ja! Den må vi kikke nærmere på!" Fikk lyst til å svare med en Obi Wan Knobi: These aren't the droids you're looking for! Men tok meg idet, fikk heller nyte skuffelsen da de ikke fant noe . Har aldri med meg mer enn kvota.
#6440
Posted 27 February 2014 - 15:03
Ser ikke lavere ut enn min var før jeg klosset den opp....
Husk å ta hensyn til akseltrykk også.... med 850kg kun i bagasjerommet regner jeg med at du har overvekt der..... kjedelig å begynne å spa ut pellets på vektkontrollen.....