Ja, burde kanskje stoppet innom ei vekt å sjekka en gang, men er vel litt redd for resultatet Lettere å leve I "uvitenhet", enn å nekte for sannheten . Men legger ned baksetene og plasserer mest mulig innenfor akslingen mot forsete ryggen. Så får jeg se når jeg får tatt hengerutvidelsen på sertifikatet om jeg tør se sannheten i øynene
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#6441
Posted 27 February 2014 - 16:16
#6442
Posted 28 February 2014 - 14:40
Ja, burde kanskje stoppet innom ei vekt å sjekka en gang, men er vel litt redd for resultatet Lettere å leve I "uvitenhet", enn å nekte for sannheten . Men legger ned baksetene og plasserer mest mulig innenfor akslingen mot forsete ryggen. Så får jeg se når jeg får tatt hengerutvidelsen på sertifikatet om jeg tør se sannheten i øynene
Er det 2500 eller 1500 chassis du kjører med ?
GM POWER
#6443
Posted 28 February 2014 - 16:20
Er 1500, registrert som personbil over 3500 kg. Tillatt totalvekt 3800.
#6444
Posted 28 February 2014 - 19:58
Bestilte 3rd row baksete til Subben på ebay. Måtte bare da prisen var 80 $. Det ble mitt for 81 $ + frakt til Jetcarrier i NJ på 140 $.
Jeg synes det var veldig billig, har fulgt med en stund og de pleier å ligge på 300 - 500 $. Blir spennende å se hva jeg får da...
- cned86 likes this
#6445
Posted 01 March 2014 - 07:14
- Tahoe 2000 and cned86 like this
#6446
Posted 01 March 2014 - 11:25
Ohoi!
Igår kveld tok jeg et røsk på Tahoe'n og ordna / rydda i ledninger til lys, fikk ikke vært ute i mørten å testa, men det _må_ ha blitt bedre enn det var...
(Se også tråden min i "Garasje"-delen, Stig's -97 Tahoe)
MVH
S-A
#6447
Posted 01 March 2014 - 20:21
jeg har fått tak i senterringer til felgene min hos senterringkongen.no , passet bra så nå venter jeg bare på bar asvalt:)
#6448
Posted 03 March 2014 - 20:15
Nå er den fin og blank, og klar for en uke til med regn.
- cned86 likes this
#6449
Posted 06 March 2014 - 14:05
Nok en tur til Sverige for å handle pellets, var riktignok igår og ikke idag, men er iaf hva jeg har gjort med Chevy'n Er imponert over hvor lite den faktisk henger med rumpa, selv med 850 kg baki . Bilder fra fergjeleiet i Strømstad på vei hjem til Drammen via Sandefjord:
Ble forresten stoppet i tollen da jeg kom til Sandefjord. Tolleren som stoppet meg utbrøt: "Stor bil ja! Den må vi kikke nærmere på!" Fikk lyst til å svare med en Obi Wan Knobi: These aren't the droids you're looking for! Men tok meg idet, fikk heller nyte skuffelsen da de ikke fant noe . Har aldri med meg mer enn kvota.
Kvota? Ok, men 850kg pellets skal vel betales 25% moms av? Men tollerne bryr seg kanskje ikke med slikt.........
#6450
Posted 06 March 2014 - 16:09
Pellets er biobrensel og i henhold til tollforskriften fritatt for moms og tollavgift. Så lenge du ikke har med deg verdier for over 6000,- så slipper du avgift. 1 pall koster forøvrig 2132,80 NOK I Sverige mot 3199,- NOK på Felleskjøpet i Drammen. Så jo de bryr seg med slikt, men lovlig innførsel er vel ikke noe de kan klage på
- cned86 likes this
#6451
Posted 06 March 2014 - 22:12
Pellets er biobrensel og i henhold til tollforskriften fritatt for moms og tollavgift. Så lenge du ikke har med deg verdier for over 6000,- så slipper du avgift. 1 pall koster forøvrig 2132,80 NOK I Sverige mot 3199,- NOK på Felleskjøpet i Drammen. Så jo de bryr seg med slikt, men lovlig innførsel er vel ikke noe de kan klage på
Du har reglene på stell ser jeg
Mr.C
#6452
Posted 07 March 2014 - 01:31
Hehe, var nødt til å sjekke det opp før jeg begynte å handle pellets i Sverige for ett par år tilbake. Ingen vits å reise så langt for å handle pellets, om besparelsen skulle bli spist opp av moms og avgift .
#6453
Posted 07 March 2014 - 22:32
Vært på FORF øvesle med Nødetater inne ved Tyin Fonnsbu/Eidsbugarden
- Dæng likes this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6454
Posted 07 March 2014 - 22:55
- Dæng and cned86 like this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6455
Posted 08 March 2014 - 22:36
#6456
Posted 08 March 2014 - 23:20
Bruk orginaldeler da trives den best
ang dynamo der er det å få få tak i kraftigere saker hos www.alternatorparts.com
- Truelovers likes this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6457
Posted 09 March 2014 - 10:00
#6458
Posted 09 March 2014 - 10:48
frister med den 200A som de har hehe
- Truelovers likes this
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6459
Posted 09 March 2014 - 11:25
Standard dynamo er vel på 105 om jeg ikke husker helt feil. Den skal klare å levere til to batterier til dieseldyrene. Selv gikk jeg for 140A når jeg skiftet nå sist og fikk inn to batteri på 80 Ah.
Merk: Dynamoer større enn originalen har muligens annen festebrakett. Jeg måtte bygge nye fester når jeg byttet. Tatt vare på de originale i tilfelle neste er lik de igjen. Det fremkom ikke på autorock sine sider at det var annen festeanordning.
#6460
Posted 09 March 2014 - 19:15
Bytta dekk fra Kumho Powergrip KC11 m/pigg til Yokohama Geolander AT-s
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF