Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?


  • Please log in to reply
7330 replies to this topic

#6961 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 24 November 2015 - 14:02

Hepp.

 

 

Jeg har ikke fysisk gjort noe med Chevy'en idag, men jeg har hvertfall tenkt tanken "Kanskje det er på tide å legge om til vinterdekk".... 

 

(Bruker ikke bilen for øyeblikket, så jeg kan heldigvis ikke beskyldes for å skli rundt på sommerdekk....)

 

 

MVH

S-A



#6962 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Hvaler
  • Mine Kjøretøy:
    Tahoe 2000
    HD V rod 2002
    Fokus 2011 solgt
    Kia Niro hybrid 2017 solgt
    Hobby 720 KFUMe 2013mod. solgt

Posted 24 November 2015 - 17:02

Brukt den som stereoanlegg på jobben, som forventet av 8 år gamle baterier måtte det starthjelp til for å komme hjem. 😆


Glemte jo å skrive att den fikk en skikkelig innvendig rens av tepper og matter.
Seter og annet skinn ble vasket, smurt og polert, resten ble vasket godt.
I morgen skal den få en 6 timers spabehandling utvendig. 😊

Edited by Tahoe 2000, 24 November 2015 - 17:12.

  • TahoePeder likes this

#6963 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frosta
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    95 Polo 1,6 Bensin
    12 Golf 1,6 Tdi
    08 Tiguan 2.0 diesel 4wd
    Solgt høsten 2016: 03 Tahoe Bensin/Gass, nedreg til kl B 6 seter. Må bli en ny igjen....

Posted 24 November 2015 - 21:04

Fire hull på PKK;

1erfeil på lekkasje styreinnretning og 1erfeil på lite servoojle ;)

2erfeil på ujevnt handbrekk. Skal se inne i trommel over hælga, regner med slitte bånd.

2erfeil på defekt tåkelys. Pæreskift :) Skal lete opp nån ledpæra æ har en plass...

 

Tåkelys blir jo aldri brukt, de lyser jo så dårlig. :thumbsdown:


  • S-A likes this

#6964 tilrum

tilrum

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Thaoe 98

Posted 25 November 2015 - 10:21

 
 
Hei,
 
Med forbehold om feil; 
Hvis du bytter olje (flusher) omgående, uten å kjøre noe mere, så _kanskje_ du klarer deg. Hvis f.eks olje er såpass gammel at alt av tilsatser er borte / brukt opp, så kan det som nevnt hjelpe å få på ny olje. 
 
På den annen side, hvis det slurrer pga. f.eks dårlig / lavt linjetrykk(?) i girkassa, så hjelper det nok ikke med bare oljebytte.
 
Er det lenge siden olja ble byttet? Hva med filter / sugesil i bunnpanne på girkass?
Hvor langt er bilen gått? Og har du kjørt mye med stor tung henger?
 
 
MVH
S-A
 




Heisan, girkassn er gått 43000 etter girkasse overhaling, så det er enda garanti på girkassn,

Biln blir stort sett bare brukt til å kjøre vrakbiler, så har stort sett vert tung henger bakom hele tiden,

Så det kan hjelpe å bare flushe kassa og bytt filter???, olja på peilestaven er forholdsvis rød/brun

 
 
Hei,
 
Med forbehold om feil; 
Hvis du bytter olje (flusher) omgående, uten å kjøre noe mere, så _kanskje_ du klarer deg. Hvis f.eks olje er såpass gammel at alt av tilsatser er borte / brukt opp, så kan det som nevnt hjelpe å få på ny olje. 
 
På den annen side, hvis det slurrer pga. f.eks dårlig / lavt linjetrykk(?) i girkassa, så hjelper det nok ikke med bare oljebytte.
 
Er det lenge siden olja ble byttet? Hva med filter / sugesil i bunnpanne på girkass?
Hvor langt er bilen gått? Og har du kjørt mye med stor tung henger?
 
 
MVH
S-A
 




Heisan, girkassn er gått 43000 etter girkasse overhaling, så det er enda garanti på girkassn,

Biln blir stort sett bare brukt til å kjøre vrakbiler, så har stort sett vert tung henger bakom hele tiden,

Så det kan hjelpe å bare flushe kassa og bytt filter???, olja på peilestaven er forholdsvis rød/brun

 
 
Hei,
 
Med forbehold om feil; 
Hvis du bytter olje (flusher) omgående, uten å kjøre noe mere, så _kanskje_ du klarer deg. Hvis f.eks olje er såpass gammel at alt av tilsatser er borte / brukt opp, så kan det som nevnt hjelpe å få på ny olje. 
 
På den annen side, hvis det slurrer pga. f.eks dårlig / lavt linjetrykk(?) i girkassa, så hjelper det nok ikke med bare oljebytte.
 
Er det lenge siden olja ble byttet? Hva med filter / sugesil i bunnpanne på girkass?
Hvor langt er bilen gått? Og har du kjørt mye med stor tung henger?
 
 
MVH
S-A
 




Heisan, girkassn er gått 43000 etter girkasse overhaling, så det er enda garanti på girkassn,

Biln blir stort sett bare brukt til å kjøre vrakbiler, så har stort sett vert tung henger bakom hele tiden,

Så det kan hjelpe å bare flushe kassa og bytt filter???, olja på peilestaven er forholdsvis rød/brun

#6965 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Chev Tahoe 03

Posted 25 November 2015 - 13:36

Bytta multireim og ac-reim, samt strammere.... slutt på piping og plystring, maler som en katt igjen
  • S-A likes this

#6966 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Chev Tahoe 03

Posted 28 November 2015 - 22:53

Kjørte i går fra Hirtshals til Hamburg, bare koselyder
  • Jonta, cned86 og S-A like this

#6967 chevy4wd

chevy4wd

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:trøndelag,malvik
  • Mine Kjøretøy:
    2000 chrysler voyager lt
    1999 chevrolet tahoe

Posted 29 November 2015 - 00:23

skifta ecm i dag. kjøpte max etork program fra heath diesel. gikk veldig ujevnt på tomgang fra 600 og opptil 1800 og så ned og så opp osv..viste seg at det ikke stod i resistor i driveren da den ble bytta for en tid tilbake. fikk satt i resistor no 9 og starta opp. gikk som ei klokke nå. gjenstår å montere 4" eksos og ny crossover så jeg får senka eksostempen. går opp til 1300 fahrenheit ved hard kjøring. skal også montere heaths coldair intake,turbomaster og nytt viftehjul på turboen. mindre temp mere power.
skifta ecm i dag. kjøpte max etork program fra heath diesel. gikk veldig ujevnt på tomgang fra 600 og opptil 1800 og så ned og så opp osv..viste seg at det ikke stod i resistor i driveren da den ble bytta for en tid tilbake. fikk satt i resistor no 9 og starta opp. gikk som ei klokke nå. gjenstår å montere 4" eksos og ny crossover så jeg får senka eksostempen. går opp til 1300 fahrenheit ved hard kjøring. skal også montere heaths coldair intake,turbomaster og nytt viftehjul på turboen. mindre temp mere power.
skifta ecm i dag. kjøpte max etork program fra heath diesel. gikk veldig ujevnt på tomgang fra 600 og opptil 1800 og så ned og så opp osv..viste seg at det ikke stod i resistor i driveren da den ble bytta for en tid tilbake. fikk satt i resistor no 9 og starta opp. gikk som ei klokke nå. gjenstår å montere 4" eksos og ny crossover så jeg får senka eksostempen. går opp til 1300 fahrenheit ved hard kjøring. skal også montere heaths coldair intake,turbomaster og nytt viftehjul på turboen. mindre temp mere power.
skifta ecm i dag. kjøpte max etork program fra heath diesel. gikk veldig ujevnt på tomgang fra 600 og opptil 1800 og så ned og så opp osv..viste seg at det ikke stod i resistor i driveren da den ble bytta for en tid tilbake. fikk satt i resistor no 9 og starta opp. gikk som ei klokke nå. gjenstår å montere 4" eksos og ny crossover så jeg får senka eksostempen. går opp til 1300 fahrenheit ved hard kjøring. skal også montere heaths coldair intake,turbomaster og nytt viftehjul på turboen. mindre temp mere power.
  • cned86 likes this

#6968 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vakre Aurskog
  • Mine Kjøretøy:
    -88 Volvo 740TIC, -05 Pajero

    Campingvogn og boggiehenger :)
  • Klubb:Gropa Mudders, KNA Kongsvinger

Posted 29 November 2015 - 17:38

Kjøpte meg to nye batterier, ei batterikasse i plast type båt og monterte detta under baksetet :) Nå blir det EU kontroll tel torsdagen, så da får je nok greie på å bra det blei. :innocent:


..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#6969 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 30 November 2015 - 12:50

skifta ecm i dag. kjøpte max etork program fra heath diesel. gikk veldig ujevnt på tomgang fra 600 og opptil 1800 og så ned og så opp osv..viste seg at det ikke stod i resistor i driveren da den ble bytta for en tid tilbake. fikk satt i resistor no 9 og starta opp. gikk som ei klokke nå. gjenstår å montere 4" eksos og ny crossover så jeg får senka eksostempen. går opp til 1300 fahrenheit ved hard kjøring. skal også montere heaths coldair intake,turbomaster og nytt viftehjul på turboen. mindre temp mere power.

 

 

Du har herved meldt deg frivillig til å opprette garasjetråd, samt å oppdatere jevnt & trutt  :icecream:

 

 

MVH

S-A

 

 

 

EDIT; Justerte en stave-leif. 


Edited by S-A, 30 November 2015 - 12:52.


#6970 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 06 December 2015 - 21:37

God kveld,

 

 

Har alle gått i hi for vinteren?

 

"Hva har du gjort med Chevy'en din idag?" - Desverre har jeg ikke gjort noe, men jeg burde gjort noe...

 

Har byttet en bremserør som går fra ABS-enhet og ned på rammevangen.

Så lufting av bremser er neste ting på lista...

Er det noen spesiell prosedyre mtp. lufting av ABS-enheten?

Jeg åpnet lufteniplene på begge bremsepumpene bak, og lot det sige gjennom en del bremsevæske, i håp om at det ville fjerne "en del" luft,

og at jobben med lufting ble noe mindre. Har ikke kommet lenger enn det.

Så det er det jeg burde ha gjort idag... :innocent:

 

 

MVH

S-A

 

 

 

 



#6971 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Frosta
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    95 Polo 1,6 Bensin
    12 Golf 1,6 Tdi
    08 Tiguan 2.0 diesel 4wd
    Solgt høsten 2016: 03 Tahoe Bensin/Gass, nedreg til kl B 6 seter. Må bli en ny igjen....

Posted 09 December 2015 - 20:58

Tenker på når handbrekkbånd og pitarm til brekket kommer, da skal jeg gjøre noe fysisk. Ellers bare gleder jeg meg over å bruke gobil`n ;)


  • S-A likes this

#6972 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 09 December 2015 - 23:34

Då blev de ett litet ryck efter middagen. "Lärlingen" kom innom efter jobbet och hjälpte till med att lyfta i motorn på Duramaxen. Kopplad och provstartad så nu får man bara skruva dit de sista av plast. Bara ett år försent... Skam men så är de. Nu återstår de att få den genom Eu kontroll...

 

//M


  • Tahoe 2000, cned86 og S-A like this

#6973 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Chev Tahoe 03

Posted 10 December 2015 - 17:31

Deilig å kunne stå på gårdsplassen i desember og vaske hoen... riktig fin ble den
  • Tahoe 2000 likes this

#6974 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 10 December 2015 - 20:46

Idag har jeg tatt av kablene til minuspol<->gods, tenkte å få laget noen nye.

Det er de originale kablene, påskrudd noen slags adaptere for å passe til normal topp-pol.

Sålenge en bruker batterier med "rett" polstilling går det greit, men de 2 batteriene jeg har for øyeblikket har ikke det, så da er det like

greit å bygge om først som sist, så har en litt valgmuligheter mtp. batteritype til senere...

 

Neste mission blir å ta bytte pluss-kablene, men det får vente litt..

 

 

MVH

S-A


  • Tahoe 2000 likes this

#6975 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 10 December 2015 - 22:52

Det holder å bare bytte polsko, selve kablene er da tykke å fine.

 

Har kjørt et halvt lass strøgrus i dag.


Edited by Jonta, 10 December 2015 - 22:54.

  • Tahoe 2000 likes this

#6976 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 11 December 2015 - 22:03

Det holder å bare bytte polsko, selve kablene er da tykke å fine.

 

Har kjørt et halvt lass strøgrus i dag.

 

Hei,

 

Var innom lokale elektriker-sjappa idag, fikk ordnet noen fine lengder 70mm2 kabel. 

De originale kablene antok de var 35mm2 eller no der omkring.

Fikk presset på nye ringkabelsko, satser på montering ila. helga. 

 

Mtp. hvor stive de gamle ledningene var/er, så har det nok vært rimelig varmt opptil flere ganger.. 

 

Uansett, så håper jeg det ikke blir noe verre enn det var  :innocent:

 

 

MVH

S-A



#6977 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 11 December 2015 - 23:04

Eu kontroll idag på Gmc Duramax och blankt papper.

Trevlig helg

 

//M


  • Tahoe 2000, TahoePeder og Tahoechase like this

#6978 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 16 December 2015 - 09:35

Då är Duramaxen "parkerad" för 2015 efter en helg med dryga 100mil och inget missöde. På jobb nu. Fick monterat "trucker speglar" och nya däck 285/ 75 16. JA de tar i lite över allt :blink:

Väntar på svar om breddning av orginal k20 plåtfälgar (matt svart med orginal navkapslar) som kom från US nu när jag va hemma.

Sen är de säkert någon som tycker att kromgrillen på GMC`n är fin men de blir lite mycket bling så här får man väl tona ner lite av "shopping looken". Matt svart eller gun grey i 2016.

 

God Jul folkens o Gott nytt år!

 

//M


  • Intimidator, Sotengel og Tahoe 2000 like this

#6979 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 03 January 2016 - 22:42

Her var det lenge siden det hadde skjedd noe!

 

Idag har jeg lagt på kjetting på alle 4 hjula, for å "mosjonere" opp kjettingene så de er klare til dyst utover vinteren. 

De har godt av å få slitt seg blanke i alle ledda, slik at det går fortere / lettere å stramme de når en legger de på... 

 

Kom faktisk ikke opp bakken hjemme uten kjetting, litt småglatt, og 15 cm puddersnø oppå, i kombinasjon med litt dårlige Cooper Discoverer dekk = seila baklengs et stykke. 

 

 

Får tru føret blir bedre når snøen får frysi til litt. 

 

 

 

MVH

S-A



#6980 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 05 January 2016 - 17:13

Skifta olje i dag Castrol Tection 15W-40, som var på tilbud på Hjem og hobby i høst. Skifta ikke filter, det må da klare 16.000....

Fikk allikevel fint på 6 liter. Sikkert bare innbillning men jeg syns den går litt mykere med ny olje. Har også hørt folk mene at bilen går bedre etter oljeskift, sikkert bare sansebedrag det også...