Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?


  • Please log in to reply
7333 replies to this topic

#6981 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 05 January 2016 - 19:22

Ikke filter? Hvorfor helle på ny olje da..koster 80 kr eller. Den var ny. Er jo i filteret dritten sitter. Skifter det med olje, ikke mye vits bare skifte det ene. Like langt da jo
  • Sotengel likes this
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#6982 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 05 January 2016 - 21:54

Har alltid gjort det jeg også. Ja dritten sitter i filteret og det vil den fortsette å gjøre i 8.000 km til . Så lenge oljetrykket er bra så er vel ikke filteret tett... Så nå tenker jeg at det får holde 16.000 som på alle andre lastebiler. Som riktignok har dobbelt så mye olje men det tar jeg igjen når jeg skifter ved 8.000.

Nei det er ikke for å spare penger, det sitter bare så jævli krøkkete til (har ikke fått færdig smøregrava enda)



#6983 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 06 January 2016 - 04:33

Ja, der kan du se.. Er litt som å skylle ut kaffegrut av filteret på kaffetrakter'n og bruke det på nytt. Går nok men blir ikke gjort.. Meeeeee for all del, filter filtrerer jo selv om det bare blir byttet olje.
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#6984 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Buick Skylark 1965 454cid
    Chrysler 2.4 aut 2003 mod - Kjerring bilen
    Jeep GC 2.7 Crd 2002mod
    Chevrolet tahoe 6.5td

Posted 06 January 2016 - 07:56

Får ta det slik man ønsker selv ;) når jeg var liten spurte jeg en mekaniker om hvorfor det var så viktig å bytte filter - han svarte: du bruker vel ikke en skitten boxer etter du har dusjet? ;)

Mr.C

Edited by cned86, 06 January 2016 - 08:04.


#6985 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 06 January 2016 - 10:18

De fleste oljefilter av anstendig kvalitet har vel en overtrykksventil (sikkerhetsventil) for å forhindre filter-sprengning hvis filter-elementet er tett. 

Da vil jo olja sirkulere ufiltrert. 



#6986 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 06 January 2016 - 14:35

Ha ha ha ha

Får ta det slik man ønsker selv ;) når jeg var liten spurte jeg en mekaniker om hvorfor det var så viktig å bytte filter - han svarte: du bruker vel ikke en skitten boxer etter du har dusjet? ;)

Mr.C


Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#6987 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 06 January 2016 - 23:34

Kom igjen da, disse motorene går jo nesten ikke rundt, en kompis som er buss eier, ler av meg når jeg nevner skift intervallene på disse bilene. Selvførgelig er det viktig å bytte filter, men dusjer du to ganger om dagen, holder det vel å bytte undertøy bare en gang, eller...
La oss si at olje kapasiteten på 6.5'n var det dobbelte, ca 12 liter. Da ville skiftintervallene sikkert vært rundt 16.000 Skulle vi da bytta filter allerede på 8.000?

Edited by Jonta, 06 January 2016 - 23:51.


#6988 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 07 January 2016 - 04:43

Ja, det hadde jeg gjort. Husk det trekker til seg fukt og møk legger seg i det filteret. Skifter olje 2 til 3 ganger i året jeg, tar det når bilen syter i info displayet. Går på 10 liter ca..
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#6989 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 07 January 2016 - 19:17

10L, det var ikke verst. Hva er egentlig skift intervallene på duramax da? 15W-40 olje?

#6990 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 08 January 2016 - 11:32

Skifter når bilen sier i fra, hd diesel oil fra Castrol. 5w 40
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#6991 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 12 January 2016 - 18:01

Under helgen så har jag fått prova 4wd i snön.  :thumbsup: 

Dagen idag blev de ny fönsterhiss mekanism i förardörren då viren hade gått av. Bytte samtidigt ut till nya 6,5" högtalare i dörrarna fram.

 

//M


  • Tahoe 2000 likes this

#6992 chevy4wd

chevy4wd

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:trøndelag,malvik
  • Mine Kjøretøy:
    2000 chrysler voyager lt
    1999 chevrolet tahoe

Posted 12 January 2016 - 19:22

Fikk montert Heath diesels super quiet 4" eksos crossover og downpipe. Har fra før av hans Max etork performance ecm. Cold air intake og turbomaster. Wow..dettefunka helt sinnsykt. Fikk ned eksostempen også. Kona protesterer da det ble litt støy i cupen så kommer til å kjøre 3" fra downpipen og bakover. Vel mye resonans i 4" rør..er vel rett og slett for lite motstand. Jaja..får vel kjøre en stund med dette..ser ut som den bruker mindre diesel no da. Hvis noen har lyst å kjøpe anlegget fra downpipen så send mld..

Attached Thumbnails

  • WP_20151130_21_28_31_Pro.jpg
  • WP_20151130_21_21_03_Pro.jpg
  • WP_20151130_20_40_39_Pro.jpg

  • cned86 and S-A like this

#6993 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 13 January 2016 - 10:30

Fikk montert Heath diesels super quiet 4" eksos crossover og downpipe. Har fra før av hans Max etork performance ecm. Cold air intake og turbomaster. Wow..dettefunka helt sinnsykt. Fikk ned eksostempen også. Kona protesterer da det ble litt støy i cupen så kommer til å kjøre 3" fra downpipen og bakover. Vel mye resonans i 4" rør..er vel rett og slett for lite motstand. Jaja..får vel kjøre en stund med dette..ser ut som den bruker mindre diesel no da. Hvis noen har lyst å kjøpe anlegget fra downpipen så send mld..

 

Hei,

 

Har du byttet kompressorhjul på turbo? 

I så fall, mer info? (Billett hjul? Eller er det bare jeg som innbiller meg å se "maskineringsstriper" mellom bladene?)

 

 

MVH

S-A



#6994 chevy4wd

chevy4wd

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:trøndelag,malvik
  • Mine Kjøretøy:
    2000 chrysler voyager lt
    1999 chevrolet tahoe

Posted 13 January 2016 - 22:57

Kjøpte også dette hjulet av Bill Heath etter en telefonsamtale med ham. Lå på 1200f tempen ved hardt pådrag. Meget fornøyd med alle disse Mods har blitt en annen bil å kjøre no. Se slangen mellom box og turbo,ingen hindringer for fin luftstrøm. Fjerna Egr og maf også så no er det bare å fjerne vacumpumpe og montere ny reim som ikke har med pumpa. Ser forresten at det er mange som selger turbohjulet på eBay. Så ganske likt ut det jeg tok av også.
  • S-A likes this

#6995 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 14 January 2016 - 09:31

EU kontr. med min 95' K2500 i dag, måtte etterfylle spylervæske, og det var det eneste de fant :)

 

P.S. Liker oppsettet ditt "chevy4wd"



#6996 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Hvaler
  • Mine Kjøretøy:
    Tahoe 2000
    HD V rod 2002
    Fokus 2011 solgt
    Kia Niro hybrid 2017 solgt
    Hobby 720 KFUMe 2013mod. solgt

Posted 14 January 2016 - 13:58

Venter på nye batterier, stoler ikke lenger på de 8år gamle batteriene etter å ha stått strømløs 2 x nå i vinter.

#6997 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Åsane
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 1997 6.5 Diesel.

Posted 20 January 2016 - 00:14

Fikk byttet glødepluggene i dag, 2 av 8, som funket. Et under, at jeg har fått start på bilen i vinter.

 

Krasjet gjorde man også i dag, dyttet en liten mercedes 1 meter inn i en rundkjøring. Heldigvis, bare en bulk, så eier brydde seg ikke, han kjørte vekk.

 

Så har jeg sprøsmål på tampen, på motorvarmeren bilen. Den som går inn i blokken, der er det 2 "pinner" mellom kontakt og blokken. Er det den "norske" DEFA varmeren? Den jeg kan bruke i norge?



#6998 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 20 January 2016 - 01:03

Mener det skal være en rund 3 pinner kontakt (alltså jordet) Det orginale 110V elementet er skrudd fast med en press annordning, det "norske" er bare banket inn...


Edited by Jonta, 20 January 2016 - 01:04.


#6999 Dæng

Dæng

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 764 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Åsane
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 1997 6.5 Diesel.

Posted 20 January 2016 - 02:50

Mener det skal være en rund 3 pinner kontakt (alltså jordet) Det orginale 110V elementet er skrudd fast med en press annordning, det "norske" er bare banket inn..

 

Hvordan ser jeg forskjell? Det er tre pinner, i pluggen fremme i grillen, men varmeelementet i blokken, så er det bare 2 "pinner". Og inni bilen, under setet, så er det "norsk" stikkontakt.



#7000 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 21 January 2016 - 20:46

Her er to defa elementer, det første ser veldig likt ut det jeg satte i min 6.5 diesel, på det andre bildet ser du den runde 3 pin kontakten. Har du 2 pin kontakt på elementet ,er jeg redd at du kanskje har 110V  orginal utgaven.

Attached Thumbnails

  • Defa 1.jpg
  • Defa 2.jpg

Edited by Jonta, 21 January 2016 - 20:50.