Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#6981
Posted 05 January 2016 - 19:22
- Sotengel likes this
#6982
Posted 05 January 2016 - 21:54
Har alltid gjort det jeg også. Ja dritten sitter i filteret og det vil den fortsette å gjøre i 8.000 km til . Så lenge oljetrykket er bra så er vel ikke filteret tett... Så nå tenker jeg at det får holde 16.000 som på alle andre lastebiler. Som riktignok har dobbelt så mye olje men det tar jeg igjen når jeg skifter ved 8.000.
Nei det er ikke for å spare penger, det sitter bare så jævli krøkkete til (har ikke fått færdig smøregrava enda)
#6983
Posted 06 January 2016 - 04:33
#6984
Posted 06 January 2016 - 07:56
Mr.C
Edited by cned86, 06 January 2016 - 08:04.
#6985
Posted 06 January 2016 - 10:18
De fleste oljefilter av anstendig kvalitet har vel en overtrykksventil (sikkerhetsventil) for å forhindre filter-sprengning hvis filter-elementet er tett.
Da vil jo olja sirkulere ufiltrert.
#6986
Posted 06 January 2016 - 14:35
Får ta det slik man ønsker selv når jeg var liten spurte jeg en mekaniker om hvorfor det var så viktig å bytte filter - han svarte: du bruker vel ikke en skitten boxer etter du har dusjet?
Mr.C
#6987
Posted 06 January 2016 - 23:34
La oss si at olje kapasiteten på 6.5'n var det dobbelte, ca 12 liter. Da ville skiftintervallene sikkert vært rundt 16.000 Skulle vi da bytta filter allerede på 8.000?
Edited by Jonta, 06 January 2016 - 23:51.
#6988
Posted 07 January 2016 - 04:43
#6989
Posted 07 January 2016 - 19:17
#6990
Posted 08 January 2016 - 11:32
#6991
Posted 12 January 2016 - 18:01
Under helgen så har jag fått prova 4wd i snön.
Dagen idag blev de ny fönsterhiss mekanism i förardörren då viren hade gått av. Bytte samtidigt ut till nya 6,5" högtalare i dörrarna fram.
//M
- Tahoe 2000 likes this
#6992
Posted 12 January 2016 - 19:22
- cned86 and S-A like this
#6993
Posted 13 January 2016 - 10:30
Fikk montert Heath diesels super quiet 4" eksos crossover og downpipe. Har fra før av hans Max etork performance ecm. Cold air intake og turbomaster. Wow..dettefunka helt sinnsykt. Fikk ned eksostempen også. Kona protesterer da det ble litt støy i cupen så kommer til å kjøre 3" fra downpipen og bakover. Vel mye resonans i 4" rør..er vel rett og slett for lite motstand. Jaja..får vel kjøre en stund med dette..ser ut som den bruker mindre diesel no da. Hvis noen har lyst å kjøpe anlegget fra downpipen så send mld..
Hei,
Har du byttet kompressorhjul på turbo?
I så fall, mer info? (Billett hjul? Eller er det bare jeg som innbiller meg å se "maskineringsstriper" mellom bladene?)
MVH
S-A
#6994
Posted 13 January 2016 - 22:57
- S-A likes this
#6995
Posted 14 January 2016 - 09:31
EU kontr. med min 95' K2500 i dag, måtte etterfylle spylervæske, og det var det eneste de fant
P.S. Liker oppsettet ditt "chevy4wd"
#6996
Posted 14 January 2016 - 13:58
#6997
Posted 20 January 2016 - 00:14
Fikk byttet glødepluggene i dag, 2 av 8, som funket. Et under, at jeg har fått start på bilen i vinter.
Krasjet gjorde man også i dag, dyttet en liten mercedes 1 meter inn i en rundkjøring. Heldigvis, bare en bulk, så eier brydde seg ikke, han kjørte vekk.
Så har jeg sprøsmål på tampen, på motorvarmeren bilen. Den som går inn i blokken, der er det 2 "pinner" mellom kontakt og blokken. Er det den "norske" DEFA varmeren? Den jeg kan bruke i norge?
#6998
Posted 20 January 2016 - 01:03
Mener det skal være en rund 3 pinner kontakt (alltså jordet) Det orginale 110V elementet er skrudd fast med en press annordning, det "norske" er bare banket inn...
Edited by Jonta, 20 January 2016 - 01:04.
#6999
Posted 20 January 2016 - 02:50
Mener det skal være en rund 3 pinner kontakt (alltså jordet) Det orginale 110V elementet er skrudd fast med en press annordning, det "norske" er bare banket inn..
Hvordan ser jeg forskjell? Det er tre pinner, i pluggen fremme i grillen, men varmeelementet i blokken, så er det bare 2 "pinner". Og inni bilen, under setet, så er det "norsk" stikkontakt.
#7000
Posted 21 January 2016 - 20:46
Her er to defa elementer, det første ser veldig likt ut det jeg satte i min 6.5 diesel, på det andre bildet ser du den runde 3 pin kontakten. Har du 2 pin kontakt på elementet ,er jeg redd at du kanskje har 110V orginal utgaven.
Edited by Jonta, 21 January 2016 - 20:50.