Bilder av modifiseringa av luftfilter boks?
---------------------------------------
Ble ikke tatt så mange bilder av jobben, men har noen få.
Ble gjort følgende:
Demonterte alt fra tb og til boks, deretter tok jeg og borret 110mm hull i stålplaten under boksen hvor det var best plass og gjorte nøyaktig likt i luftfilter boksen, på undersiden.
Tok deretter og borret ekstra luftehull rundt 110 hullet for så og tilpasse nettingfilter over det hele.
Gjorde deretter det samme over stålplate hullet og brukte aluminiumsrør for og trekke fra stålplaten og nærmere fronten/dekket og lage filter til denne enden også.
Da tar bilen inn mer luft via det filtrerte luftrøret under bilen, som er montert slikt at vann og dritt ikke kommer til godt, deretter filter på stålplaten og på luftfilter boksen. Da det er litt rom mellom platen og boksen. Ble da ekstra hull mot fronten. Men bare nøye med plasseringen av hullene og de må ikke være på feil side, forklares godt i linken under.
Ble da montert nytt acdelco filter for denne gang, men ny Airaid tube. Får prøve powerfilter en annen gang !
Virker uansett meget godt på rpm, den har fått en grommere fin og dyp 8'er lyd ved pådrag men går som nydelig ellers, så slipper suselyden som blir falsk..
Om det ble økt noe krefter og bedre forbruk vet jeg ikke enda,men bilen går lettere, og forbruket er redusert må jeg komme tilbake til, men når den er fra 2-2500 rpm, da bruker den nok mer, for det våknet noe nytt må jeg si :-D
Legger ved link til forumet jeg fikk ideen av!
http://www.tahoeyuko...d.14022/page-13