Gå til innhold

Foto

Dodge praten

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
194 replies to this topic

#101 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 07 November 2009 - 00:46

QUOTE(DirtyogHarry @ 6 Nov 2009, 20:39) <{POST_SNAPBACK}>
http://s839.photobuc...nt=DSC01266.jpg

hmmm....var ikke helt det e hadde tenkt meg.......vi prøver irfanviw da....

Næææ....får azz ik bildene unde 22kb......
Noen forslag????

#102 General Lee

General Lee

Secret Squirrel

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 07 November 2009 - 02:18

22kb? Hvorfor skal du ha de så langt ned?
Road Warrior

#103 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 07 November 2009 - 13:32

QUOTE(General Lee @ 7 Nov 2009, 02:18) <{POST_SNAPBACK}>
22kb? Hvorfor skal du ha de så langt ned?

Vel....når jeg skal legge ut bilder her,så får e besjed om at max størrelse på det e kan laste inn her er 22kb.

Det minste er får krympa bilda tel e 250-150 kb sad.gif

#104 General Lee

General Lee

Secret Squirrel

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 07 November 2009 - 15:27

Bruk photobucket.
Så velger du 'Insert Image', ikke 'Insert Link', som du gjorde her, knappen til venstre for smileyen.
Road Warrior

#105 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 08 November 2009 - 12:48

#106 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 08 November 2009 - 13:06

Nei dææææææææææææææven!!!!!

Fy fan så genialt.Endeli fikk eg te nåkka eg og.

My gentlemans;håpe dette beviser at eg ikkje e heeeeilt ubrukeli!!

Tusen takk for tipsa.Detta va jo genialt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vel,da er vi i gang.

Bilde viser forøvrig to komponenter til SBS-en(steering box stabelizer) e holder på å lage meg.

Mutterakslingen er fra 32mm sekskantstål som eg dreide ned til 25mm aksling.
I andre enden borret jeg opp til 19mm og gjenget 7/8 UNC.
Har ikke prøvd om den passer enda,men vi får c.

Spurte fatter om han kunne bestille en sånn lagerbukk m lager på firmaet hans.
Fant fram betegnelsen på den lagerbukken som er brukt på SBS-en som man får kjøpt fra BD eller solid steel.
Vil poste den her etterhvert.

Men da va no fattern i rotskuffa si og rota,og trur dokker fan ikkje han kom opp med akkurat sånn lagerbukk e trengte,lagerbukk i stål med utvendig sværisk kulelager,med 25mm innvendig diameter og set-skruver samt smørenippel.

E bi statig imponert over ka den mannen dær har ligganes rundt om kring.
Noe han har hadd liggende i ca 20år som han tok med i fra den forrige jobben........

Det e no lite status i dagens samfunn å ha mykje rot og rask type "kjekt å ha" ligganes,men no man e pellementmakar e det jo heilt UTRULI ka man pluttseli kan få bruk for av gammelt dritt.... laugh.gif

#107 General Lee

General Lee

Secret Squirrel

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 15 November 2009 - 22:43

Bare slenger ut en liten tanke...
Ser det begynner å bli en del RAM rundt omkring i Møre og Romsdal, så hva med ett lite treff eller cruising til våren?
Road Warrior

#108 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 12 January 2010 - 21:37

#109 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 20:51

Ikke akkurat dodge relatert, men driver å bygger om en campingvogn til snøscooterhenger. Lurer litt på hva jeg skal bruke i bunn av hengern? Skulle helst vært treverk, men det må tåle vann og det må tåle litt juling. Har tenkt litt på aluplater, men usikker på pris på det og ikke vet jeg av noen som selger dette her i området. Tenkte også litt på slik Manto (som finnes i kasetter man støper betong i) har kontakter på å få tak i det, men det er jævlig dyrt for nye og gamle brukte er ikke så aktuelt..

Noen som har en ide til hva jeg kan bruke?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#110 General Lee

General Lee

Secret Squirrel

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:23

Finn en bonde med gammal sauefjøs og se om han har noe rustfritt strekkmetall.

Road Warrior

#111 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:26

Strekkmetall er nok ikke tingen for meg. Jeg skal ha fall på gulvet får å lede vannet dit det skal og så huker styrejerna på scootern sånn i det strekkmetallet. Ikke er det sunt til beltet heller.
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#112 RamDodge

RamDodge

Bildåre

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 22:50

Hofstads i Oslo har alt i forskjellige typer finer til planbunner. Slik forskalingsfiner er jo jævlig glatt da, spesielt når den blir våt.

Hva med å kontakte Bussbygg å høre om de har noe feilvarer eller overskuddsmateriale etter skap-produksjonen sin?
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#113 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 28 January 2010 - 23:49

Hmm. kanskje det ja. Skulle hatt det så fort som mulig. Men har pratet med en kar her nå. Skal prøve å få tak i slike plater som brukes i tilhengere. Er et trevarefirma her som distribuerer dem, men de har ikke lov å selge til privatpersoner. Så skal prøve å gå gjennom fattern i morgen og se hva jeg får til. Problemet er at de kommer i 1,5 x 3 metersplater og jeg skulle hatt to på 1x4 meter. så det blir noe skjøting da...

#114 DirtyogHarry

DirtyogHarry

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 22 June 2010 - 23:27

Ah....da var det endeli liv i cumminsen igjen.
Skal koble på noen slanger og ledninger og ut å prøvekjøre i mårra.

Starta ganske greit,og nå er det ikke lenger bankelyd eller oljerøyk ut av veivhusventilasjon.......

Tok en del bilder under oppbygginga,men skal ut på sjøen igjen om et par dager.
Kommer meg ikkje inn på photobucket på nettet om bord,så det blir dessverre enda en god månede før det kommer ut no bilder på den linken.

Stay tuned...:-P

#115 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 18 November 2010 - 23:45

hadde tidenes raskeste handel fra statene nå nettopp... bestilte to bremseskiver fra rockauto og 40 minutter etter bestillingen så var de sendt! Så kjapt har det aldrig gått noen plass før....

#116 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 19 February 2011 - 22:36

Akkurat kjøpt min første Dodge Ramcharger AW100 fra 1978... biggrin.gif
Langt fra strøken, men et godt utgangspunkt!

Men det virker som at det er mye "nye" biler i Dodgedelen, eller er det mange her som kjører rundt i biler som er på alder med dem selv...?
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#117 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 08 March 2011 - 09:45

Hehe en av naboguttene knuste far sin i en diskusjon her på utsiden... Han kom med sjefsargumentet mens han pekte på sønnen min og sa: "dessuten har pappaen hannes mye tøffere bil enn d du har!" Faren hans kjører en 2000ognåkka Mitsubishi L200... cool.gif
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#118 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 08 March 2011 - 12:10

QUOTE(HardKåre @ 8 Mar 2011, 09:45) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe en av naboguttene knuste far sin i en diskusjon her på utsiden... Han kom med sjefsargumentet mens han pekte på sønnen min og sa: "dessuten har pappaen hannes mye tøffere bil enn d du har!" Faren hans kjører en 2000ognåkka Mitsubishi L200... cool.gif

Slikt lever man lenge på cool.gif

#119 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 13 March 2011 - 09:56

Noen som vet hva de heter, de små plast-klipsene som holder på plass all krommen jeg har på bilen?? Har søkt og søkt på amerikanske nettbutikker uten å finne noe emnet enn "panel trim", som da er nye lister som limes på... Synes det er genialt med disse klipsene da jeg lett kan ta av listene for rustbehandling mm.

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#120 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 21 March 2011 - 12:25

ERRE' MUUUULIG!!! Etter et offensiv hvor jeg fikk koblet sikringer på alle de 4! ledningene somgikk på batteriet så klarte jeg f... meg å finne 2 ledninger til på starteren, som var koblet til uten sikring... Og når jeg nøstet opp i disse to ledningene så endte de to opp LØSE inne i dashbordet, uten isolasjon... :shaking: Stakkars bilen har jo vært en forsikringssak waiting to happen... sad.gif

Klipsene heter forresten moulding clip, og leveres av bl.a www.mrGusa.com.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere