Edited by HardKåre, 09 June 2013 - 00:02.
Dodge praten
#141
Posted 09 June 2013 - 00:00
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#142
Posted 09 June 2013 - 00:01
Selv om det ikke er avgjort noe her, enda.
Sent from my iPhone using Tapatalk
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#143
Posted 09 June 2013 - 11:32
Hmm.. kanskje det blir en commonrail-maskin til salgs da snart... Har konkludert med at jeg aldri blir å få nok krefter ut av vp44-pumpa.. Her blir det commonrail før eller siden...
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#144
Posted 09 June 2013 - 21:20
Da e det G56 girkasse og clutch på vei over dammen..
#145
Posted 10 June 2013 - 06:00
Tøft! Dette blir spennende.. Påsser lengdene på mellomakslinger? Travers? På 2.gen må/bør ECM-reflashes for at den skal skjønne at det henger ei automatkasse bak..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#146
Posted 10 June 2013 - 09:23
Er vel egentlig ingenting som passer..
Det at ECU må flashes har eg egentlig ikkje så mye tro på. Det samme sa dem om ABS modulen også, og det stemte ikkje..
Men eg får en recovery flash av smarty, så eg har den liggende sånn i tilfelle.
#147
Posted 10 June 2013 - 12:05
Håper du tar noen bilder underveis og lager en tråd om byttet. Hadde vært spennede å fulgt med på.
#148
Posted 10 June 2013 - 17:01
Da har det kommet en litt artig bil hit til landet. Undertegnede har hjulpet Geir Wullum som er eier av Wiks AS som driver med import og salg av rullende arbeidsbrakker og yrkeshengere med å finne en passende Ram som skal gå på stripa og diverse arrangement som Gatebil og andre muligheter for gøy og støy
Valget falt på en ex-racetruck som de ansatte hos Source Automotive i Portland, OR har brukt til produktutvikling og gøy på diverse racetracks på veskysten. Den ser litt beskjeden ut. Er en hvit 98 2500 24v quadcab, shortbed 2wd. Men skinnet bedrar, for motoren er bremset til 655hk og har gått ca. 11,6 på kvartmila. De har kjørt med litt redusert effekt på bracket racing med 11,9 som break-out.
Jeg har bare fått prøvd den litt på en liten p-plass, men det fantes ikke problemer å dra løs slicksa på 33"10,5"x16 ved ca 20psi ladetrykk. Eieren har så vidt prøvd den på på Vålerbanen med slicksa bak og dårlige gatedekk foran, men holdt en AC cobra bak i fem runder før det var slutt på bremsene på Ramen. Gjør seg nok best på dragstrippen vil jeg tro.
Bilder kommer når den er ferdig profilert.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#149
Posted 10 June 2013 - 17:17
Håper du tar noen bilder underveis og lager en tråd om byttet. Hadde vært spennede å fulgt med på.
Skal se om eg får til å ta noen bilder, men kjenne eg meg sjøl rett så glemme eg det i kampens hete..)))
#150
Posted 10 June 2013 - 17:19
Da har det kommet en litt artig bil hit til landet. Undertegnede har hjulpet Geir Wullum som er eier av Wiks AS som driver med import og salg av rullende arbeidsbrakker og yrkeshengere med å finne en passende Ram som skal gå på stripa og diverse arrangement som Gatebil og andre muligheter for gøy og støy
Valget falt på en ex-racetruck som de ansatte hos Source Automotive i Portland, OR har brukt til produktutvikling og gøy på diverse racetracks på veskysten. Den ser litt beskjeden ut. Er en hvit 98 2500 24v quadcab, shortbed 2wd. Men skinnet bedrar, for motoren er bremset til 655hk og har gått ca. 11,6 på kvartmila. De har kjørt med litt redusert effekt på bracket racing med 11,9 som break-out.
Jeg har bare fått prøvd den litt på en liten p-plass, men det fantes ikke problemer å dra løs slicksa på 33"10,5"x16 ved ca 20psi ladetrykk. Eieren har så vidt prøvd den på på Vålerbanen med slicksa bak og dårlige gatedekk foran, men holdt en AC cobra bak i fem runder før det var slutt på bremsene på Ramen. Gjør seg nok best på dragstrippen vil jeg tro.
Bilder kommer når den er ferdig profilert.
Må bare slutte å bremse så mye da..)))
#151
Posted 14 June 2013 - 14:21
Har du kjøpt kasse og utstyr fra en delebil med aksler, pedaler, clutsh osv.osv
Hva kalkulerer du å havne på prismessig om det er lov å spørre om det ).....spør da jeg er meget intressert å bygge om min til manuell istedenfor oppgradering på automatkassa
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#152
Posted 14 June 2013 - 14:31
Har du kjøpt kasse og utstyr fra en delebil med aksler, pedaler, clutsh osv.osv
Hva kalkulerer du å havne på prismessig om det er lov å spørre om det ).....spør da jeg er meget intressert å bygge om min til manuell istedenfor oppgradering på automatkassa
Kjøpte fra en annen som hadde plan om å bygge om men droppa det..
Så har det meste utenom aksler..
Har vel kosta ca $6000.. Ink ny South Bend Competition 850HP clutch.
#153
Posted 26 September 2013 - 22:35
#154
Posted 03 October 2013 - 23:32
ERRE' MUUUULIG!!! Etter et offensiv hvor jeg fikk koblet sikringer på alle de 4! ledningene somgikk på batteriet så klarte jeg f... meg å finne 2 ledninger til på starteren, som var koblet til uten sikring... Og når jeg nøstet opp i disse to ledningene så endte de to opp LØSE inne i dashbordet, uten isolasjon... :shaking: Stakkars bilen har jo vært en forsikringssak waiting to happen...
Klipsene heter forresten moulding clip, og leveres av bl.a www.mrGusa.com.
Hadde samme problem i min 95 sub, der va en sikkringsholder til anlegget, og 35mm2 kabel bak til forsterker. holderen var tapet så eg hadde ikke tatt den opp da alt fungerte...
Men i anledning opprydding i motorrommet, så fjerna eg den stygge mcaiver tapen og da fikk eg sjokk, "sikkringa" besto av 3/8 Messing skjøt til rør.. så den ville nok ikke gitt etter..
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#155
Posted 04 October 2013 - 18:28
Vel etter ombygging til manuell gir så må eg nok ha noen breier hjul sida eg dra løst til og med 5 gir på tørr asfalt.. Med SSR'n så er eg oppe i 55psi ladetrykk.. Og siden motoren min nå har passert 250k km, så begynne eg planlegginga av ny motor. Da blir det en 6.7l blokk som blir borra opp og 5.9 topp med runners eller side innsug.
Ja, det er noe dritt når ræva kommer ut i 80-90 km/t under forbikjøringer på tørr asfalt
Jeg har muligens en commonrailmaskin for hånden, dvs hel bil... hmm.... Har mest lyst til å sleppe nedi en CR-maskin i bil, da den er veldig god ellers, men med VP44-pumpa som begrenser det seg rimelig kjapt.. P-pumpe er uaktuelt...
Edited by wazzza, 04 October 2013 - 18:30.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#156
Posted 01 April 2014 - 11:54
Sent from my iPhone using Tapatalk
Edited by HardKåre, 01 April 2014 - 14:15.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#157
Posted 09 April 2014 - 20:28
Har fått godkjent bilen med 5" eksos. Innskrevet i vognkortet og gode greier
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#158
Posted 09 April 2014 - 21:30
Stilig.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#159
Posted 13 April 2014 - 17:12
Savnet ble for mye å bære etter å ha solgt min forrige Ram, så nå måtte jeg ha ny Ram....fant en ganske ok 95 modell, så nå er planlegginga igang....hell yeah
#160
Posted 09 May 2014 - 19:36
Må bare ta av meg hatten for source automotive i US, dem er bare helt suveren innen deler og ikke minst levering. Har brukt dem før, men denne gangen overgikk dem forrige gang gitt