Gå til innhold

Foto

Dodge praten

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
194 replies to this topic

#121 vest_racing

vest_racing

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 22 March 2011 - 13:38

Da har eg bestillt time hos Automatgear Service for oppgradering av girkassa.. tongue.gif

Skulle i utgangspunktet handle kasse fra statene, men dette var vist veldig vanskelig.. hehe

Så da blir det overhaling lokalt i Bergen, med garanti for å klare 600hk og 1400nm og 2 års garanti kan en ikkje klage.

#122 svk

svk

offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 20 April 2011 - 20:38

rampage hugges
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#123 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 26 May 2011 - 23:51

har kjøpt meg nytt leketøy. Tjo-hei hvor det går!!

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#124 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 30 May 2011 - 15:38

Er vel strengt tatt en Chevy, men jeg synes det var litt morsomt med 24" felg med 2 runder elektrikerteip på en så stor bil... biggrin.gif

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#125 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 May 2011 - 13:03

Jeg skulle aldri montert 5" eksos på ram`en..Dieselforbruket har gått kraftig opp.. Nå klarer jeg ikke å holde rocke-foten rolig og chipen står på "fullt skuv" biggrin.gif Fy fan for en herlig lyd det er av bilen nå.. Det er litt drønn inni bilen på enkelte turtall med belastning men bortsett fra det har ikke støynivået inni bilen gått opp noe særlig...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#126 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 31 May 2011 - 16:50

Å, jooooda... Regner med at støynivået også har gått betraktelig opp ut av kryss og slikt fex... biggrin.gif
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#127 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 01 July 2011 - 16:55

HAHAHAHA reservehjul med ratt... biggrin.gif

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#128 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 24 August 2011 - 22:11

Er det noen som har en Smarty for mye til gen2 eller lignenede programmer. skal hente hjem en 1999 model med manuell girkasse igjen.
MVH
Thomas Thoresen
97083598
thomas tømmerkjører

#129 RamDodge

RamDodge

Bildåre

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 24 August 2011 - 23:08

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 24 Aug 2011, 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som har en Smarty for mye til gen2 eller lignenede programmer. skal hente hjem en 1999 model med manuell girkasse igjen.
MVH
Thomas Thoresen
97083598

Jeg har en sprillende ny Superchip liggende. Er jo ikke det vasseste, men gir jo i det minste 60hk... smile.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#130 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 26 August 2011 - 08:27

Ring meg da. bor jo itte så langt unna. 97083598

thomas tømmerkjører

#131 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 28 August 2011 - 09:57

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 24 Aug 2011, 22:11) <{POST_SNAPBACK}>
MVH
Thomas Thoresen
97083598

Hvilken bil er det du snakker om? Går en hvit 99 modell med 5 trinns manuell i Narvik.. Jeg eide den en liten stund...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#132 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 29 August 2011 - 19:05

Nei gud forby. skal ikke ha noe paragraf 1-15 bil meir. Veit litt om bilen som du nevner og har hørt om handelen deres.. hehe.
thomas tømmerkjører

#133 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 27 November 2011 - 03:18

tenkte jeg skulle bestille noen deler på rockauto i kveld, men ser ikke ut til at hodet fungerer sleep.gif

Skulle hatt fire støtdempere, kryssa uti nava i fremakselen, nye ubolter bak, de boltene som går gjennom fjærpakka bak m/rundt hode, og sikkert noe mer.... Men enten så finner jeg det ikke, ellers så står det så mange alternativ under aktuelle kategori at jeg ikke finner ut hvilken jeg skal ha rolleyes.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#134 RamDodge

RamDodge

Bildåre

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 27 November 2011 - 16:05

QUOTE(El Duce @ 27 Nov 2011, 03:18) <{POST_SNAPBACK}>
tenkte jeg skulle bestille noen deler på rockauto i kveld, men ser ikke ut til at hodet fungerer sleep.gif

Skulle hatt fire støtdempere, kryssa uti nava i fremakselen, nye ubolter bak, de boltene som går gjennom fjærpakka bak m/rundt hode, og sikkert noe mer.... Men enten så finner jeg det ikke, ellers så står det så mange alternativ under aktuelle kategori at jeg ikke finner ut hvilken jeg skal ha rolleyes.gif

Du får forsøke igjen nå. Det er sikkert ikke så mange alternativer på en søndag ettermiddag som en sen lørdagskveld. Det hjelper med mere fokus i blikket tongue.gif
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje

#135 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 11 December 2011 - 22:00

som du sier Ramdodge, så hjalp det å ta det siden, funnet det meste nå, men orginale ubolter er jeg ikke kar om å finne på noen av stedene jeg har handlet før :S Tar lett imot et godt tips på hvor jeg kan handle rene ubolter, uten noen klosser eller annet ræl. skal ha bolter med orginal lengde...

#136 RamDodge

RamDodge

Bildåre

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 12 December 2011 - 00:34

QUOTE(El Duce @ 11 Dec 2011, 22:00) <{POST_SNAPBACK}>
som du sier Ramdodge, så hjalp det å ta det siden, funnet det meste nå, men orginale ubolter er jeg ikke kar om å finne på noen av stedene jeg har handlet før :S Tar lett imot et godt tips på hvor jeg kan handle rene ubolter, uten noen klosser eller annet ræl. skal ha bolter med orginal lengde...

U-bolter eller drabånd til fjører er standard vare. Du kan forsøke noe som enkelt Oslo Fjærfabrikk eller LVD i Oslo. Mål diameter på hylsa på akselen, hvor lange boltene må være og ikke minst diameteren på selve bolten. Jeg er ganske så sikker på at de fleste som driver med bladfjærer kan hjelpe deg.

Jeg byttet akkurat mine på den siste bilen jeg tok hjem og de kjøpte jeg fra et lokalt fjærfirma i Tacoma, WA. Litt langt unna, men er sikker på at du finner de nærmere. Om ikke kan jeg sikkert ordne fram et sett til deg smile.gif
--
Min Garasje

#137 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 22 December 2011 - 23:14

På tur hjem i går med Ramchargeren så merket jeg at automatkassen sluret mer enn normalt, og motoren gikk på et høyere turtall. Og i en motbakke merket jeg at jeg mistet all kraft, og begynte å se meg om etter en plass å stoppe. Men før jeg kom til neste avkjøring stoppet fremdriften helt... Når jeg hoppet ut av bilen lå det automatolje over hele veien under bilen, og en tynn stripe på veien frem til stopp.

Når jeg la meg under bilen så er det olje under HELE gearkassa... Kanskje mest i området rundt gearkassetraversen. Og der bilen hadde stått over natta så jeg en LITEN dam med olje, og ingen dryp før i den famøse motbakken.

God jul faen steiki.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#138 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 22 December 2011 - 23:51

QUOTE(El Duce @ 11 Dec 2011, 22:00) <{POST_SNAPBACK}>

bg nor f.eks

eller skaugs i brummundal skaffer

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#139 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 04 February 2013 - 19:19

Reklame vinneren i Super Bowl:   :thumbsup:

#140 storbonden

storbonden

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 390 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 22:56

noen som kjenner til denne? Trist og leit uansett.

http://www.nrk.no/os...okke-1.11069560