Pers garasje
#81
Posted 22 April 2003 - 23:00
Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#82
Posted 21 December 2003 - 00:00
Mangler ikke så innmari mye, men er kaldt å stå ute, Rocky'n går nemlig ikke inn i verkstedet...!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Endret av - Per F on 22 des 2003 15:59:11
#83
Posted 21 December 2003 - 00:00
Når får vi se Rockyen i skogen igen
#84
Posted 23 April 2003 - 23:00
Hehe. Sakset fra Offroaders Hordaland sine sider, her: http://www.offroader...p/t15020327.php
#85
Posted 23 April 2003 - 23:00
Men det er moro å se at andre også utnytter Rocky'en som potensiale!
Kommer du snart å kjører eller, Amund!
Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#86
Posted 23 April 2003 - 23:00
#87
Posted 23 April 2003 - 23:00
Takk til RAGNAR for oppmuntrende komentarer og bidragende som mekaniker!
Begynte med å lage styrestag.
Dette gikk faktisk ganske greit, men da ser jeg at kingpinboltene hadde løsnet. Dermed hadde lageret fått litt juling, men ikke værre en at vi satte dem inn med fett og skrudde det sammen. Olje fikk vi også skiftet i samme slengen.
Verre skulle det bli!
Sist gang ble det litt mye fjellklatring i Svinndal og dette fikk jeg se konsekvensene av idag! Jeg hadde subba på avtappningspluggen til transferkassa, så alt av gjenger i huset var borte!! Vel, vi fikk gjenget nye gjenger, laget ny tappeplugg som vi satte inn med Locktight, og laget beskyttelsesplate under, så nå får vi se om det problemet er borte!
I tillegg sliter jeg nå med bensintanken min! Det er en båttank som har funket fint i alle år, med den orginale koblingen på. (fint med tankmåler og greier...)!! Nå har koblingen på slangen sprekt så jeg idag, så den må jeg bytte. Da håper jeg også problemet med at den koblingen hopper av blir borte, dette er noe den har begynnt med de to siste gangene vi har vært ute å kjørt.
Når disse tingene var utbedret ble det så mørkt at jeg må fortsette i morgen, håper det verste er gjordt nå!
Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Endret av - Per F on 25 apr 2003 13:29:06
#88
Posted 25 April 2003 - 23:00
I dag har vi:
-Strammet til kingbolten på andre siden også!
-Byttet kryss i mellomaksel bak.
-Etterstrammet mutteren på piniongen bak.
-Fylt olje på transfer kassa.
-Sveiset om braketten til transferkassa.
-Byttet plugger.
-Skiftet bensintank.
-Gjordt om innfestingen av slangen mellom K&N filteret og forgasseren.
-Ladet batteri
Dvs en litt utvidet service, men det viktigste: vi er klare til i morgen!!
Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Endret av - Per F on 26 apr 2003 18:17:06
#89
Posted 18 June 2004 - 23:00
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Delespørsmål:23032000
Mfa@offroad.no
OBS: GÅR UT I FERIE FRA 18/6!!
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#90
Posted 26 April 2003 - 23:00
Har lagt merke til en ting, Per: Alle bilder jeg har sett av deg og Rocky'n din har du fullt hjulspinn! Kjører du litt hard, eller? I så fall tåler den mye! Gleder meg til å se "på ordentlig". Eller finnes det noen filmklipp av deg i farta?
#91
Posted 26 April 2003 - 23:00
Derfor blir det endel småreperasjoner innimellom, dessverre!
Men stort sett går det veldig bra, det som irriterer meg mest akkurat nå er at jeg tror transferkassa mi har gått at skogen pga at jeg landet på tappeskruen da vi var i Svinndal 17/4 og oljen har lekket ut! Det var ingenting å se der med en gang, men når jeg kom hjem og begynte å se over fikk jeg se at det ikke var mere gjenger igjen i huset, dvs skruen satt der men kunne ikke skrus til og det lakk!
Etter at vi fikk gjenget opp og satt inn ny skrue, fylt olje, så kjørte vi vel halve dagen i går uten noe anntydning til noe galt, men deretter ble det en ulyd som vi TROR kommer fra transferkassa,(det er litt vanskelig å konstaterere hvor lyden kommer fra),
Utover det har jeg ikke tatt drivverkdeler, men det kan jeg kun takke den lave vekten for, før jeg bygde om til spiralfjærer bak veide bilen 970 kg med neg i bilen! har ikke veid den etterpå, men den er nok over 1000kg nå!
Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#92
Posted 26 April 2003 - 23:00
#93
Posted 26 April 2003 - 23:00
I tillegg er jo Volvo motor og gir mye lettere enn td motoren som satt i bilen!
Jeg trodde heller ikke at bilen var så lett, men vekta nede på biltilsynet sa så!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#94
Posted 26 April 2003 - 23:00
Hadde ikke fått med meg at du hadde volvomotor i den, av en eller annen grunn trodde jeg du hadde dieselmotor.. ? Aner ikke hvorfor jeg trodde det, men.. Knakande fin motor, da, B230? K eller F (forgasser eller injection)?
#95
Posted 27 April 2003 - 23:00
Kjører foreløpig med Stromberg-forgasser, men det er noen planer om injection.
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#96
Posted 27 April 2003 - 23:00
#97
Posted 27 April 2003 - 23:00
Skal du ikke til Gjerstad og kjøre Clasic til helga?
Kan ikke se deg på lista, hadde vert morro å sett deg live.
Mvh Haugen
#98
Posted 27 April 2003 - 23:00
Tommy Olsen
#99
Posted 27 April 2003 - 23:00
Håper å komme sterkere tilbake!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#100
Posted 27 April 2003 - 23:00
Nei, skulle kanskje brukt alle fire, men det blir ikke alltid sånn ved frikjøringene!Er greit å ha fri mulighet til å se bakover bla!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Endret av - Per F on 28 apr 2003 13:41:27