Min er også uendret og er fortsatt på 3500 kg.
De nye vektene som en Tahoe får finner du ved å dekode hva vin nummeret på bilen opprinelig var beregnet for
.
Posted 26 March 2013 - 19:07
Min er også uendret og er fortsatt på 3500 kg.
De nye vektene som en Tahoe får finner du ved å dekode hva vin nummeret på bilen opprinelig var beregnet for
.
Posted 26 March 2013 - 20:00
Posted 26 March 2013 - 20:06
Curb Weight
Det er egenvekta på bilen med full tank og andre vesker for motor og drivverk uten fører og bagasje
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 26 March 2013 - 20:22
Posted 26 March 2013 - 21:32
Posted 26 March 2013 - 21:58
1 kg er ca 2.2 lbs
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 26 March 2013 - 22:31
Posted 27 March 2013 - 22:03
Det går fortsatt og nedregge Gmt 800 Tahoe.
Fikk mail av Berheim på fredag som var.
Posted 01 April 2013 - 21:50
Veldig spesielt......
Posted 02 April 2013 - 11:21
Veldig spesielt......
Ja, det kan jeg vel si meg enig i. Noen fakta på hvordan det nå lovlig gjøres?
Altså for enkeltpersoner - uten å gå gjennom firma.
Det er vel ikke noe hemmelig bak dette, så det hadde vært artig å visst om hvordan.
For min egen vinning, på lik linje med dere som har fått vekt ned - vil jeg ha min opp.
Det er derfor jeg undrer. OG - ikke f... om jeg lar noe firma gjøre det når jeg kan gjøre det selv med loven i hånd.
Ikke for å kverulere, men rettferdighetsansometeret går i rødt for min del hvis dette ikke er noe en faktisk kan gjøre selv.
Posted 03 April 2013 - 18:28
Veldig spesielt......
Ja, det kan jeg vel si meg enig i. Noen fakta på hvordan det nå lovlig gjøres?
Altså for enkeltpersoner - uten å gå gjennom firma.
Det er vel ikke noe hemmelig bak dette, så det hadde vært artig å visst om hvordan.
For min egen vinning, på lik linje med dere som har fått vekt ned - vil jeg ha min opp.
Det er derfor jeg undrer. OG - ikke f... om jeg lar noe firma gjøre det når jeg kan gjøre det selv med loven i hånd.
Ikke for å kverulere, men rettferdighetsansometeret går i rødt for min del hvis dette ikke er noe en faktisk kan gjøre selv.
Elvis has left the buil….
Posted 03 April 2013 - 18:37
Er det åpnet for nedreg. igjen...?
Jeg hadde time i januar, men den ble kansellert.
Midlertidig, sa Bergheim.
Er det noe ny info på gang?
Trodde du hadde regga ned jeg?
Ja, overskrifta i tråden er korrekt igjen. Du kan nå registrere ned Tahoe 2000+ modeller
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 03 April 2013 - 20:13
Blir vel å tat uren til trafikkstasjonene igjen da, eller ringe til Riseløkka....
Posted 03 April 2013 - 22:40
Trodde du hadde regga ned jeg?
Ja, overskrifta i tråden er korrekt igjen. Du kan nå registrere ned Tahoe 2000+ modeller
jahaa... nei har ikke gjort noe med dette siden det ble en stopp. Jeg trodde de skulle ringe meg når ting var på stell igjen.
Vel, får ta en tlf da.
Eller er det noe nytt med tanke på å gjøre dette selv kontra papirene fra Bergheim til 18.000 kr ??
Edited by FairDinkum, 03 April 2013 - 22:41.
Elvis has left the buil….
Posted 04 April 2013 - 17:13
Eller er det noe nytt med tanke på å gjøre dette selv kontra papirene fra Bergheim til 18.000 kr ??
Nei ikke noe nytt med tanke på å gjøre det selv. Var på BT i går for godkjenning av gass anlegg og hente ut grønne skilt da ei av tantene i skranken gikk i fistel for hu mente det ikke gikk å nedreg Tahonen til selv om det stod at den var godkjent og alt i orden. Mista timen til godkjenning av gass anlegget på grunn dette, å måtte derfor vente i 2 -3 timer før dem greide å få tatt den inn. Hu var litt flau hu som rotet det til når hu fant ut at hu hadde feil selv om hu ikke ville innrømme det.
Så jeg trur det går dårlig å få det til uten å gå igjennom bergheim og vektdokument med nye vekter og nr på nye fjærer.
Posted 04 April 2013 - 18:16
Posted 05 April 2013 - 09:44
Posted 05 April 2013 - 11:34
Blir litt matt av hele greia, hva er det som er så hemmelig at ikke Riseløkka vet hva de godkjenner etter.
Posted 05 April 2013 - 19:30
har vel noe med hva bilen i utgangspunktet er levert fra fabrikk som vel, m.h.t vekter og slikt
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 06 April 2013 - 09:56