Nei jeg får ikke gjort dette selv om jeg veit hva som er gjort og delenr. på fjører. For det første så får en ikke tak i godkjente vektdokumenter og for det andre så er det vegdirektoratet som skal godkjenne ned reg av bilen og ikke BT. Det må bestilles timer Riseløkka som skal samfalle med tid for kontrolører fra vegdirektoratet. Så Vegdirektoratet vil ikke forholde seg til privat personer i denne saken, og har derfor valgt å kun forholde seg til Bergheim da det er de som må fremskaffe dokumentasjonen.Det blir vel ikke så vanskelig å skjønne det kaoset som hadde blitt hvis alle skulle kunne gjort dette.
Jeg greier derfor ikke helt å se problemet i den løsningen som pr i dag er på å kunne ned reg en Tahoe fra lastebil til Person/varebil. Det blir litt mere plunder for de som bor litt lang unna men hadde vegdirektoratet ligget i Bergen vel da hadde jeg reist dit.
At det er så mye hemmelighets kremmeri rundt dette er egentlig bare surr og rør, for spør du på Bergheim så får du svar på alt der. Det er nå engang Vegdirektoratet som har åpnet for å kunne ned reg Tahoe på disse premissene så da er det vel egentlig bare å forholde seg til det eller drite i å reg ned, enkelt og greit. JA det koster noen kr men på sikt så får du dette og mer igjen i verdi økning av bilen så det er egentlig lite å sutre over. Ja det hadde vært greit å kunne ordnet det selv men så er det nå en gang ikke.
BT og Veidirektoratet er samme butikken. Heter vel ikke biltilsynet lenger. Er trafikkstasjoner som er underlagt Veidirektoratet.
Normalt så forholder de seg like mye til privatpersoner som bedrifter.