Gå til innhold



Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#261 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 00:47

Tørr å påstå at de pengene der er en investering. De får du garantert igjen den dagen du legger bilen ut for salg. 

 

Se på C1 bilene som ligger på finn.no. Hadde de vært B klasset og kostet 18.750kr mer, så hadde de blitt solgt med en gang.



#262 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 10:06

"bygges lik" eller "fysisk endring" er jo samme sak slik jeg ser det.


Bygges lik slik det ble skrevet innebærer at bilen skal være lik slik den kom fra fabrikk. Det er den jo mest sannsynlig allerede med tanke på understell uansett om den er registrert som eller C1. Fysisk endring i dette tilfellet innebærer at bilen må endres selv om bilen trolig er slik den var da den forlot fabrikken.

#263 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 10:07

Det blir uansett feil å betale for ombygging når de fjærene som står på etter all sannsynlighet er de som stod på bilen når den forlot fabrikken. Jeg har aldri hørt eller lest at det ble byttet fjærer på disse bilene den gangen de ble registrert som C1. I såfall så må det ligge store hauger med fjærer et eller annet sted med mindre de ble kastet og det er i såfall rart.

Edited by Gurba, 03 May 2013 - 10:11.


#264 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 14:59

Det er papiret man betaler for og ikke ombyggingen.  Skjønner godt at Bergheim tviholder på dette for det har nok ikke vært lett å få det til med GM i USA.

Tror det bestilles opp papirer fra GM i USA til hvert enkelt VIN nummer som skal godkjennes - altså ikke noe "universalpapir".

 

Som tidligere nevnt i tråden her, bilen blir mer verdt med dette og bor du rundt Oslo med 90,- pr passering i bomringen sparer man dette inn ganske raskt.


Roar, Lightfoot Racing

#265 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 19:28

Egentlig så skulle ikke dette være en sak i det hele tatt. Det eneste som skal til av ombygging til den stand bilene var i da de forlot fabrikken er å fjerne grindene og sette i baksetene. Det saken henger i er at bilene ble "ulovlig" godkjente som C1-biler og nå skal i hvert fall BT gjøre sitt til at det skal være vanskeligst mulig å få nedregistert bilene som straff til alle de som lurte staten for noen avgiftskroner.



#266 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 21:09

Det blir uansett feil å betale for ombygging når de fjærene som står på etter all sannsynlighet er de som stod på bilen når den forlot fabrikken. Jeg har aldri hørt eller lest at det ble byttet fjærer på disse bilene den gangen de ble registrert som C1. I såfall så må det ligge store hauger med fjærer et eller annet sted med mindre de ble kastet og det er i såfall rart.

 

 

Det er samme fjærer på norsk C1 bil og orginal bygget eksportbil/ US utgave. Samme delenr.  Kan selv få papirer fra GM som verfiserer dette og COC som verfiserer vekter og alt men ingen nedklassing. Men det som er rart i denne saken er at dette ikke er lov. Har vært høyt  oppe i veidirektoratet med denne saken 2runder  og de sier at dette er umulig. De sier at de er klar over hva som skjer på Riseløkka men kan/ vil ikke gjøre noe med dette.


Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#267 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 21:21

Endret faktisk teknisk totalvekt på en trekkvogn for litt siden. Tok av chassisplata, satte på ny og preget inn chassinummer og de nye vektene fra papiret vi fikk fra Volvofabrikken. Ingen andre endringer på bilen ble gjort. Kun det. Kunden ordnet med visning selv. Regner med han betalte oss noen tusenlapper for det og. Men han er sikkert uansett glad han nå kan bruke trekkvogna som han vil.

#268 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 22:23

Bygges lik slik det ble skrevet innebærer at bilen skal være lik slik den kom fra fabrikk. Det er den jo mest sannsynlig allerede med tanke på understell uansett om den er registrert som eller C1. Fysisk endring i dette tilfellet innebærer at bilen må endres selv om bilen trolig er slik den var da den forlot fabrikken.

"Bygges lik" kan vel ikke skrives på så mange måter :P men nok "flisespikking" nå.

Person 1 tolket vel forespørselen din om nedregistrering av Avalanche som at dette var en bil som har hatt en opprinnelig totalvekt under 3500 kg, d.v.s. en 5.3/1500, kan det stemme?

 

Kravet om vektgaranti/dokumentasjon og fysisk endring gjelder jo alle biler, uansett om det er Chevrolet Avalanche, Mercedes G-wagen eller Iveco Daily kassebil.

Unntaket er jo gammel diesel-Tahoe.


Edited by Chryslercrap, 03 May 2013 - 22:24.

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#269 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 03 May 2013 - 23:11

"Bygges lik" kan vel ikke skrives på så mange måter :P men nok "flisespikking" nå.
Person 1 tolket vel forespørselen din om nedregistrering av Avalanche som at dette var en bil som har hatt en opprinnelig totalvekt under 3500 kg, d.v.s. en 5.3/1500, kan det stemme?
 
Kravet om vektgaranti/dokumentasjon og fysisk endring gjelder jo alle biler, uansett om det er Chevrolet Avalanche, Mercedes G-wagen eller Iveco Daily kassebil.
Unntaket er jo gammel diesel-Tahoe.


Ser ikke på det som flisespikking, men lar det ligge siden vi trolig ikke blir enige uansett. :-)

1500 ja.

Det er jo litt telt at det må dokumenteres at understellet tåler lavere vekt enn det gjør før nedregistrering.

#270 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 07 June 2013 - 09:59

Noen som har noe nytt om denne saken ?


Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#271 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 07 June 2013 - 17:51

Jeg har!
Registrerte ned bilen min i dag faktisk. Leverte den på Bergheim på Onsdag ettermiddag, Torsdag ble det bytta fjærer, og i dag Fredag ble den vist frem på Riseløkka. Så da fikk jeg og minstejenta et par fine dager i Oslo, samtidig som bilen ble regga ned.
Bakfjærene føles helt like ut som de forrige. Totalvekt 3085 kg,Hengervekt 3500 kg. Så nå har jeg 5 seter personbil under 3500 kg uten å ha kappet i stykker taktrekk og skinner til takluke.
Fakturaen er som så : Arbeid 2985,- Bakfjærer Tahoe 2853,- Dokumentavgift 6000,- Avgift Biltilsyn 450,- Visning Biltilsyn 398,- Verkstedmatriell 398,- Mva 3420,- Totalt 17101,-

Edited by The Stig, 07 June 2013 - 18:00.


#272 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 977 Innlegg:

Posted 07 June 2013 - 19:08

Jeg har!
Registrerte ned bilen min i dag faktisk. Leverte den på Bergheim på Onsdag ettermiddag, Torsdag ble det bytta fjærer, og i dag Fredag ble den vist frem på Riseløkka. Så da fikk jeg og minstejenta et par fine dager i Oslo, samtidig som bilen ble regga ned.
Bakfjærene føles helt like ut som de forrige. Totalvekt 3085 kg,Hengervekt 3500 kg. Så nå har jeg 5 seter personbil under 3500 kg uten å ha kappet i stykker taktrekk og skinner til takluke.
Fakturaen er som så : Arbeid 2985,- Bakfjærer Tahoe 2853,- Dokumentavgift 6000,- Avgift Biltilsyn 450,- Visning Biltilsyn 398,- Verkstedmatriell 398,- Mva 3420,- Totalt 17101,-


Når du bestillte tid, var det lang ventetid da?

#273 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 07 June 2013 - 19:53

Bestilte 6 April. Det er lang ventetid hos BT på dette.

#274 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 09:44

Kult at dyreste delen er dokumentavgiften... Men bra det går ennå da. Har planer om å få tak i en Avalanche og få nedregistrert.

#275 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 13:26

Fikk du delenr på fjærene ? Kunne sikert være greit om du skal skifte senere..... Slik en virkelig vet hva som blir satt på.


Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#276 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 15:46

Tok av klistremerket som sto på fjæra og delenummeret er 15182554. Det er orginale fjærer som går på mange GMC og Ghevy ser det ut til.
De gamle fjærene som sto på bilen la de baki, så om ei fjær skulle knekke setter jeg bare på de igjen. Det er sikkert samme fjæra. Hehe

#277 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 16:18

Det har du nok rett i og det er det som gjør hele greia så tragisk.



#278 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 17:14

Man kan velge å se det på den måten og, men jeg synes ihvertfall det er veldig positivt at noen har gjort det er mulig å nedregistrere de

#279 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 08 June 2013 - 19:20

Kult at dyreste delen er dokumentavgiften... Men bra det går ennå da. Har planer om å få tak i en Avalanche og få nedregistrert.

 

Kjøp min :P  den blir 10 år i september, nytt originalt baksete medfølger, så den blir 5 seter igjen.


92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#280 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 09 June 2013 - 03:42

Man kan velge å se det på den måten og, men jeg synes ihvertfall det er veldig positivt at noen har gjort det er mulig å nedregistrere de

 

Selvfølgelig er det positivt, men sånn rent prinsippielt så skulle det ikke ha vært nødvendig med bytting av fjærer når man registrerer ned i vekt. Men det er mye som er som det ikke skulle ha vært i bilNorge så vi får være glade for hvert lysglimt vi får. :)