Tørr å påstå at de pengene der er en investering. De får du garantert igjen den dagen du legger bilen ut for salg.
Se på C1 bilene som ligger på finn.no. Hadde de vært B klasset og kostet 18.750kr mer, så hadde de blitt solgt med en gang.
Posted 03 May 2013 - 00:47
Tørr å påstå at de pengene der er en investering. De får du garantert igjen den dagen du legger bilen ut for salg.
Se på C1 bilene som ligger på finn.no. Hadde de vært B klasset og kostet 18.750kr mer, så hadde de blitt solgt med en gang.
Posted 03 May 2013 - 10:06
"bygges lik" eller "fysisk endring" er jo samme sak slik jeg ser det.
Posted 03 May 2013 - 10:07
Edited by Gurba, 03 May 2013 - 10:11.
Posted 03 May 2013 - 14:59
Det er papiret man betaler for og ikke ombyggingen. Skjønner godt at Bergheim tviholder på dette for det har nok ikke vært lett å få det til med GM i USA.
Tror det bestilles opp papirer fra GM i USA til hvert enkelt VIN nummer som skal godkjennes - altså ikke noe "universalpapir".
Som tidligere nevnt i tråden her, bilen blir mer verdt med dette og bor du rundt Oslo med 90,- pr passering i bomringen sparer man dette inn ganske raskt.
Posted 03 May 2013 - 19:28
Egentlig så skulle ikke dette være en sak i det hele tatt. Det eneste som skal til av ombygging til den stand bilene var i da de forlot fabrikken er å fjerne grindene og sette i baksetene. Det saken henger i er at bilene ble "ulovlig" godkjente som C1-biler og nå skal i hvert fall BT gjøre sitt til at det skal være vanskeligst mulig å få nedregistert bilene som straff til alle de som lurte staten for noen avgiftskroner.
Posted 03 May 2013 - 21:09
Det blir uansett feil å betale for ombygging når de fjærene som står på etter all sannsynlighet er de som stod på bilen når den forlot fabrikken. Jeg har aldri hørt eller lest at det ble byttet fjærer på disse bilene den gangen de ble registrert som C1. I såfall så må det ligge store hauger med fjærer et eller annet sted med mindre de ble kastet og det er i såfall rart.
Det er samme fjærer på norsk C1 bil og orginal bygget eksportbil/ US utgave. Samme delenr. Kan selv få papirer fra GM som verfiserer dette og COC som verfiserer vekter og alt men ingen nedklassing. Men det som er rart i denne saken er at dette ikke er lov. Har vært høyt oppe i veidirektoratet med denne saken 2runder og de sier at dette er umulig. De sier at de er klar over hva som skjer på Riseløkka men kan/ vil ikke gjøre noe med dette.
Posted 03 May 2013 - 21:21
Posted 03 May 2013 - 22:23
Bygges lik slik det ble skrevet innebærer at bilen skal være lik slik den kom fra fabrikk. Det er den jo mest sannsynlig allerede med tanke på understell uansett om den er registrert som eller C1. Fysisk endring i dette tilfellet innebærer at bilen må endres selv om bilen trolig er slik den var da den forlot fabrikken.
"Bygges lik" kan vel ikke skrives på så mange måter men nok "flisespikking" nå.
Person 1 tolket vel forespørselen din om nedregistrering av Avalanche som at dette var en bil som har hatt en opprinnelig totalvekt under 3500 kg, d.v.s. en 5.3/1500, kan det stemme?
Kravet om vektgaranti/dokumentasjon og fysisk endring gjelder jo alle biler, uansett om det er Chevrolet Avalanche, Mercedes G-wagen eller Iveco Daily kassebil.
Unntaket er jo gammel diesel-Tahoe.
Edited by Chryslercrap, 03 May 2013 - 22:24.
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
Posted 03 May 2013 - 23:11
"Bygges lik" kan vel ikke skrives på så mange måter men nok "flisespikking" nå.
Person 1 tolket vel forespørselen din om nedregistrering av Avalanche som at dette var en bil som har hatt en opprinnelig totalvekt under 3500 kg, d.v.s. en 5.3/1500, kan det stemme?
Kravet om vektgaranti/dokumentasjon og fysisk endring gjelder jo alle biler, uansett om det er Chevrolet Avalanche, Mercedes G-wagen eller Iveco Daily kassebil.
Unntaket er jo gammel diesel-Tahoe.
Posted 07 June 2013 - 09:59
Noen som har noe nytt om denne saken ?
Posted 07 June 2013 - 17:51
Edited by The Stig, 07 June 2013 - 18:00.
Posted 07 June 2013 - 19:08
Jeg har!
Registrerte ned bilen min i dag faktisk. Leverte den på Bergheim på Onsdag ettermiddag, Torsdag ble det bytta fjærer, og i dag Fredag ble den vist frem på Riseløkka. Så da fikk jeg og minstejenta et par fine dager i Oslo, samtidig som bilen ble regga ned.
Bakfjærene føles helt like ut som de forrige. Totalvekt 3085 kg,Hengervekt 3500 kg. Så nå har jeg 5 seter personbil under 3500 kg uten å ha kappet i stykker taktrekk og skinner til takluke.
Fakturaen er som så : Arbeid 2985,- Bakfjærer Tahoe 2853,- Dokumentavgift 6000,- Avgift Biltilsyn 450,- Visning Biltilsyn 398,- Verkstedmatriell 398,- Mva 3420,- Totalt 17101,-
Posted 07 June 2013 - 19:53
Posted 08 June 2013 - 09:44
Posted 08 June 2013 - 13:26
Fikk du delenr på fjærene ? Kunne sikert være greit om du skal skifte senere..... Slik en virkelig vet hva som blir satt på.
Posted 08 June 2013 - 15:46
Posted 08 June 2013 - 16:18
Det har du nok rett i og det er det som gjør hele greia så tragisk.
Posted 08 June 2013 - 17:14
Posted 08 June 2013 - 19:20
Kult at dyreste delen er dokumentavgiften... Men bra det går ennå da. Har planer om å få tak i en Avalanche og få nedregistrert.
Kjøp min den blir 10 år i september, nytt originalt baksete medfølger, så den blir 5 seter igjen.
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
Posted 09 June 2013 - 03:42
Man kan velge å se det på den måten og, men jeg synes ihvertfall det er veldig positivt at noen har gjort det er mulig å nedregistrere de
Selvfølgelig er det positivt, men sånn rent prinsippielt så skulle det ikke ha vært nødvendig med bytting av fjærer når man registrerer ned i vekt. Men det er mye som er som det ikke skulle ha vært i bilNorge så vi får være glade for hvert lysglimt vi får.