Har også gjort dette, men slenger ut en advarsel her. Kostet 3000,- ekstra å gjøre det fra Drammen, endte opp med over 20' for nedvektingen.
Eller er det noen andre som har fått det til 17' i Drammen?
Posted 18 June 2013 - 08:51
Har også gjort dette, men slenger ut en advarsel her. Kostet 3000,- ekstra å gjøre det fra Drammen, endte opp med over 20' for nedvektingen.
Eller er det noen andre som har fått det til 17' i Drammen?
4x4 - Gjør det enklere
Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil
Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet
Posted 18 June 2013 - 09:24
Posted 18 June 2013 - 11:47
Den siste prisen er om de må bygge den om fra lastebil med skille-vegg til personbil, altså fjerne veggen og plata i lasterommet. Min var ferdig ombygd til ni seter, etter omregistrering er den nå åtte seter.
4x4 - Gjør det enklere
Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil
Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet
Posted 14 August 2013 - 09:58
Noen flere som har fått dette gjort ?
Posted 21 August 2013 - 18:35
Noen flere som har fått dette gjort ?
Elvis has left the buil….
Posted 27 August 2013 - 18:33
Nå er infoen om dette fjernet fra sidene til Bergheim, så kanskje døren enda en gang er lukket (midlertidig)?
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 August 2013 - 12:59
Siste oppdatering i "the neverending story":
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 August 2013 - 17:13
Da er det vel bare en liten pause før det er i gang igjen. Det er egentlig nokså utrolig at det skal være så tungvint. At hver bil må ha eget papir med VIN som viser at de kan bli godkjent slik de var ment som fra fabrikk. Alle disse bilene er jo like så et skriv som sier at alle 2000-2006 Tahoe, Suburban 1500 og Avalanche 1500 kan nedregistreres hadde jo vært det mest fornuftige og tids- og pengebesparende. Men det er vel ikke slik Norge skal fungere. Det skal være så tungvint og dyrt som mulig.
Posted 28 August 2013 - 17:27
Siste oppdatering om saken: Statens Vegvesen vil ikke godta dokumenter fra KnowMobile før de har en bekreftelse fra GM i USA på at KnowMotive er GMs forlengede arm i Europa og bemyndiget til å utstede slike dokumenter på GMs vegne og ikke en vanlig importør, da importører ikke har anledning til å utstede vektgaranti som godtas av norske myndigheter.
Jeg tror det er lagt noen føringer fra høyt politisk hold om å "straffe" disse bilene ved å på enhver mulig måte nekte nedregistrering siden staten ikke har tjent penger på dem i utgangspunktet. Jeg fant et svar fra Vegdirektoratet til Amcar på spørsmålet rundt kravet om dokumentert teknisk endring på kjøretøy for å tillate nedregistrering, og det svaret var den reneste politikersvada og en orgie i dårlige grunner uten noe som helst teknisk holdepunkt..
Sitat fra en jeg snakket med i dag: "I know the Norwegian authorities are very, very difficult."
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 August 2013 - 19:00
Galskap! Hadde planer om å kjøpe en C1 Tahoe og nedregistrere her i Juli. Glad jeg ikke gjorde det, hadde vært i saksa nå!
Why are the latest Fords so aerodynamically designed?
It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje
Posted 28 August 2013 - 21:41
Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden: når slike muligheter dukker opp så gjør det med EN gang for det blir garantert lukket igjen....
Fatter'n tok sin i juni og det var helt smertefritt. Har vel snart tjent det inn igjen bare i bomutgifter....
Posted 29 August 2013 - 13:28
Snakket med Vegdirektoratet i dag, og de sa enkelt og greit at både godkjenningsdokumenter og fullmakt fra GM for firma som utsteder på vegne av GM må følge hver enkelt godkjenningsprosess. En generell fullmakt "ville bare bli tatt til etterretning og ikke videresendt til trafikkstasjonene" som en i seksjon for kjøretøyteknikk fortalte meg.
Skulle gjerne nedregistrert bilen min med en gang det lar seg gjøre, men jeg nekter å betale 35k i avgift for statusendring til personbil. Det går ikke å nedregistrere og endre til varebil kl. 2 heller uten ombygging på grunn av takhøyden.
Edited by Turbodrive, 29 August 2013 - 13:29.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 29 August 2013 - 18:22
Posted 29 August 2013 - 19:19
Dokumentert teknisk endring er ingen stor sak, problemet er å få SVV til å godta dokumentene siden det ikke står GM-logo øverst på brevet..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 29 August 2013 - 19:47
Posted 29 August 2013 - 20:55
COC???????
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 30 August 2013 - 08:25
Posted 30 August 2013 - 08:27
Teknisk endring er jo hele kjernen i saken. Det er jo manglende endring som er problemet.Dokumentert teknisk endring er ingen stor sak, problemet er å få SVV til å godta dokumentene siden det ikke står GM-logo øverst på brevet..
Posted 30 August 2013 - 09:17
COC???????
COC = Certificate Of Conformity
Why are the latest Fords so aerodynamically designed?
It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje
Posted 30 August 2013 - 10:10
Status pr. i dag er at dokumentasjon på teknisk endring lar seg fremskaffe, men problemet nå er at siden GM har satt bort utstedelse av godkjenningsdokumenter til et eksternt firma vil ikke SVV godta disse uten at det medfølger bekreftelse fra GM på at dette firmaet kan utstede dokumentasjon på vegne av GM. Det eksterne firmaet har sendt bekreftelse til Vegdirektoratet på deres status, men VD vil ikke viderefordele dette til trafikkstasjonene siden de er av den oppfatning at det er kjøretøyeiers ansvar å fremskaffe denne dokumentasjonen.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.