Gå til innhold

Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#281 1-sporet

1-sporet

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 18 June 2013 - 08:51

Har også gjort dette, men slenger ut en advarsel her. Kostet 3000,- ekstra å gjøre det fra Drammen, endte opp med over 20' for nedvektingen.

Eller er det noen andre som har fått det til 17' i Drammen?

4x4 - Gjør det enklere

Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil

Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet

#282 kjeag

kjeag

Offroad-wannabe

• Validating
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 18 June 2013 - 09:24

2/3 eller 5 seter?
Fikk 2 priser selv, 18500 og 20500 el no. 18500 om man hadde 5seter, og så kosta d visst 20500 el no,hvis det var 2 el 3 seter.

Mvh
Kjetil André

Sent from my GT-N7000

- Chevrolet Tahoe 2001 -

#283 1-sporet

1-sporet

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 86 Innlegg:

Posted 18 June 2013 - 11:47

Den siste prisen er om de må bygge den om fra lastebil med skille-vegg til personbil, altså fjerne veggen og plata i lasterommet. Min var ferdig ombygd til ni seter, etter omregistrering er den nå åtte seter.

4x4 - Gjør det enklere

Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil

Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet

#284 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 14 August 2013 - 09:58

Noen flere som har fått dette gjort ?

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#285 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 21 August 2013 - 18:35

Noen flere som har fått dette gjort ?

Jepsi Pepsi.
Jeg.
18 lapper. 6 seters personbil.
Men nå må jeg selge den... :(
Husprosjektet mitt gikk på en stjernesmell så jeg må betale noen håndverkere ca en Tahoe med penger. Suger, men sånn er livet :(

Elvis has left the buil….

#286 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 27 August 2013 - 18:33

Nå er infoen om dette fjernet fra sidene til Bergheim, så kanskje døren enda en gang er lukket (midlertidig)?

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

#287 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 28 August 2013 - 12:59

Siste oppdatering i "the neverending story":

Jeg ble på Risløkka Trafikkstasjon i dag fortalt at de ikke lenger godtar vektgarantipapirer fra IFS Europe, som har utstedt disse før. Etter å ha ringt både til IFS og til GM i USA viser det seg nå at ansvaret for å utstede disse dokumentene er overført fra IFS Europe til KnowMotive som ny representant for godkjenningsdokumenter fra GM på USA-produserte biler. De var på Risløkka ikke informert ennå om at KnowMotive er ny representant, da dette skiftet skjedde forrige uke.

Dokumentene vil være de samme, men KnowMotive er nå ifølge IFS Europe GMs representant i Europa. Dette blir vel forhåpentligvis de som utfører kontroller og godkjenninger orientert om i nær fremtid.. Dette med nedregistrering av disse bilene ser ut til å være en "neverending story", men det ordner seg nok til slutt.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

#288 Gurba

Gurba

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 28 August 2013 - 17:13

Da er det vel bare en liten pause før det er i gang igjen. Det er egentlig nokså utrolig at det skal være så tungvint. At hver bil må ha eget papir med VIN som viser at de kan bli godkjent slik de var ment som fra fabrikk. Alle disse bilene er jo like så et skriv som sier at alle 2000-2006 Tahoe, Suburban 1500 og Avalanche 1500 kan nedregistreres hadde jo vært det mest fornuftige og tids- og pengebesparende. Men det er vel ikke slik Norge skal fungere. Det skal være så tungvint og dyrt som mulig.

#289 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 28 August 2013 - 17:27

Siste oppdatering om saken: Statens Vegvesen vil ikke godta dokumenter fra KnowMobile før de har en bekreftelse fra GM i USA på at KnowMotive er GMs forlengede arm i Europa og bemyndiget til å utstede slike dokumenter på GMs vegne og ikke en vanlig importør, da importører ikke har anledning til å utstede vektgaranti som godtas av norske myndigheter.

Jeg tror det er lagt noen føringer fra høyt politisk hold om å "straffe" disse bilene ved å på enhver mulig måte nekte nedregistrering siden staten ikke har tjent penger på dem i utgangspunktet. Jeg fant et svar fra Vegdirektoratet til Amcar på spørsmålet rundt kravet om dokumentert teknisk endring på kjøretøy for å tillate nedregistrering, og det svaret var den reneste politikersvada og en orgie i dårlige grunner uten noe som helst teknisk holdepunkt..

Sitat fra en jeg snakket med i dag: "I know the Norwegian authorities are very, very difficult."

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

#290 AVIATOR

AVIATOR

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 28 August 2013 - 19:00

Galskap! Hadde planer om å kjøpe en C1 Tahoe og nedregistrere her i Juli. Glad jeg ikke gjorde det, hadde vært i saksa nå!

Why are the latest Fords so aerodynamically designed?

It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje

#291 Roar

Roar

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 28 August 2013 - 21:41

Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden: når slike muligheter dukker opp så gjør det med EN gang for det blir garantert lukket igjen.... :)

Fatter'n tok sin i juni og det var helt smertefritt.  Har vel snart tjent det inn igjen bare i bomutgifter....

Roar, Lightfoot Racing

#292 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 29 August 2013 - 13:28

Snakket med Vegdirektoratet i dag, og de sa enkelt og greit at både godkjenningsdokumenter og fullmakt fra GM for firma som utsteder på vegne av GM må følge hver enkelt godkjenningsprosess. En generell fullmakt "ville bare bli tatt til etterretning og ikke videresendt til trafikkstasjonene" som en i seksjon for kjøretøyteknikk fortalte meg.

Skulle gjerne nedregistrert bilen min med en gang det lar seg gjøre, men jeg nekter å betale 35k i avgift for statusendring til personbil. Det går ikke å nedregistrere og endre til varebil kl. 2 heller uten ombygging på grunn av takhøyden.

Edited by Turbodrive, 29 August 2013 - 13:29.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

#293 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 29 August 2013 - 18:22

Joda, men det er jo ikke det som er saken. Saken er jo manglende teknisk endring. Jeg kan få COC på bilen min fra GM med de orginale vektene, Dette godtas ikke pga manglende teknisk endring.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#294 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 29 August 2013 - 19:19

Dokumentert teknisk endring er ingen stor sak, problemet er å få SVV til å godta dokumentene siden det ikke står GM-logo øverst på brevet..

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

#295 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 29 August 2013 - 19:47

Vil COC med GM logo godtas.... Det var jo manglende endring som er problemet.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#296 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 29 August 2013 - 20:55

COC???????

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#297 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 30 August 2013 - 08:25

COC er et dokument som viser at produktet er etter gjeldene standarder. All bilimport og produksjon er basert på dette. Dette er ikke noe spes for bilbransjen.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#298 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 30 August 2013 - 08:27

Dokumentert teknisk endring er ingen stor sak, problemet er å få SVV til å godta dokumentene siden det ikke står GM-logo øverst på brevet..

Teknisk endring er jo hele kjernen i saken. Det er jo manglende endring som er problemet.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#299 AVIATOR

AVIATOR

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 193 Innlegg:

Posted 30 August 2013 - 09:17

COC???????

COC = Certificate Of Conformity

Why are the latest Fords so aerodynamically designed?

It improves the Chevy tow truck fuel consumption.
Min garasje

#300 Turbodrive

Turbodrive

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 30 August 2013 - 10:10

Status pr. i dag er at dokumentasjon på teknisk endring lar seg fremskaffe, men problemet nå er at siden GM har satt bort utstedelse av godkjenningsdokumenter til et eksternt firma vil ikke SVV godta disse uten at det medfølger bekreftelse fra GM på at dette firmaet kan utstede dokumentasjon på vegne av GM. Det eksterne firmaet har sendt bekreftelse til Vegdirektoratet på deres status, men VD vil ikke viderefordele dette til trafikkstasjonene siden de er av den oppfatning at det er kjøretøyeiers ansvar å fremskaffe denne dokumentasjonen.

'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf