Noen oppdateringer på dette?
Ser flere som annonserer på finn.no med at bilen kan nedregges for den nette sum av 15-17k.
Men det stemmer vell ikke akkuratt nå?
Posted 11 October 2013 - 22:11
Noen oppdateringer på dette?
Ser flere som annonserer på finn.no med at bilen kan nedregges for den nette sum av 15-17k.
Men det stemmer vell ikke akkuratt nå?
Posted 12 October 2013 - 09:34
Siste nytt der er at bekreftelsen fra GM på at Knowmotive kan utstede dokumentasjon på vegne av GM er et eller annet sted i saksbehandlingen til Statens Vegvesen. Med normal treghet, litt godvilje og litt flaks er det tut og kjør med nedregistrering igjen, dog på samme betingelser (nye fjærer bak) om en liten stund.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 12 October 2013 - 17:08
Posted 12 October 2013 - 17:31
Så da er det håp for at vi kan gjøre det selv.....
Tviler jeg på, må nok via importør eller noe vil jeg gjette på......
Posted 13 October 2013 - 09:43
Det skal i utgangspunktet ikke være noe hinder for selv å skaffe vektgarantidokumentet og bytte fjærer. Om det blir praktisert noe annet er det nok i strid med gjeldende regelverk, men det hadde jo ikke overrasket meg, da..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 13 October 2013 - 14:19
Det som hadde vært helt topp er om man kunne gjort det på ett verksted i Stavanger
Jeg vurderer og kjøpe meg en Tahoe igjenn, men må kunne nedregge, så litt skeptisk til og kjøpe enda.
Posted 16 October 2013 - 22:04
Siste oppdatering: Dokumentasjon fra Knowmotive godkjennes for nedregistrering, men fjærer bak må fremdeles skiftes. Vegdirektoratet har lagt føringer på at all nedvekting av disse bilene i utgangspunktet skal skje på Risløkka (Oslo), men forutsatt at man har papirer og fjærene er skiftet kan hvem som helst få gjort dette, man må ikke gjøre det gjennom f.eks. Bergheim eller Autonova.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 16 October 2013 - 22:08
Hva mener du med Risløkka? Er det en BT-stasjon der?
Posted 16 October 2013 - 22:10
Risløkka er der trafikkstasjonen i Oslo befinner seg, den bærer navnet Risløkka trafikkstasjon.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 18 October 2013 - 23:27
Siste oppdatering: Dokumentasjon fra Knowmotive godkjennes for nedregistrering, men fjærer bak må fremdeles skiftes. Vegdirektoratet har lagt føringer på at all nedvekting av disse bilene i utgangspunktet skal skje på Risløkka (Oslo), men forutsatt at man har papirer og fjærene er skiftet kan hvem som helst få gjort dette, man må ikke gjøre det gjennom f.eks. Bergheim eller Autonova.
Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg går fram for å få gjort dette nå?
Posted 19 October 2013 - 08:28
Du må skaffe vektgarantidokument på bilen - så må du skaffe to nye, originale fjærer bak med det delenummeret som står på vektgarantidokumentet. Bytt fjærene, ta ut gitteret, sett inn setene, bestill time på Risløkka trafikkstasjon i Oslo. Ta med vektgarantidokumentet. Verre skal det faktisk ikke være.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 19 October 2013 - 08:32
Vektgarantidokumentet koster 195 Euro og bestilles gjennom www.vdocs.eu. Det er det som heter "Permissible masses statement" som er det man trenger. Kommer i postkassen et par uker etter bestilling.
NB: For at dette skal funke i det hele tatt må bilen hete Chevrolet/GMC i vognkortet! Er den registrert som Truckmasters, Tri-Star eller lignende får man pr. i dag ikke nedregistrert..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 19 October 2013 - 17:50
Du må skaffe vektgarantidokument på bilen - så må du skaffe to nye, originale fjærer bak med det delenummeret som står på vektgarantidokumentet. Bytt fjærene, ta ut gitteret, sett inn setene, bestill time på Risløkka trafikkstasjon i Oslo. Ta med vektgarantidokumentet. Verre skal det faktisk ikke være.
Dette er gode nyheter!
Noen uklarheter for meg ennå:
Posted 19 October 2013 - 18:46
Du må skaffe vektgarantidokument på bilen - så må du skaffe to nye, originale fjærer bak med det delenummeret som står på vektgarantidokumentet. Bytt fjærene, ta ut gitteret, sett inn setene, bestill time på Risløkka trafikkstasjon i Oslo. Ta med vektgarantidokumentet. Verre skal det faktisk ikke være.
Høres nesten for godt ut til å være sant, men sier ikke at det er det...
Det vil jo i allefall bli en liten brøkdel i kostnader mot det Bergheim tok for å nedregge.
For nå kan det gjøres selv, istedet for å betale Bergheim 17-20000kr?
De vil kanskje føle seg litt snytt de som hasta med å regge ned før sommeren..
Posted 19 October 2013 - 18:50
De som regga ned sa jo at dette ville spares inn iløpet av kort tid så det er jo ikke noe problem.
Posted 19 October 2013 - 19:26
Før var det i hvert fall slik at hvis bilen var godkjent med bøyla når den var C1 så blir den godkjent med den når den nedregistreres.
Posted 19 October 2013 - 20:37
Da er vektgarantidokument bestilt fra vdocs.eu så får vi se om dette går igjennom. Må nå få kjøpt inn original fjærer og seter bak så blir det timebestilling hos trafikkstasjon nede på Risløkka. KAn vel risikere å bli den første med alle problemene det kan føre med seg.
Posted 19 October 2013 - 20:53
Hva farge sete trenger du, har et grått stående...
Posted 19 October 2013 - 21:16
Hva farge sete trenger du, har et grått stående...
Grått er perfekt. Hvor i landet befinner du deg og hvilken pris?
Posted 19 October 2013 - 22:06
Hva er det som er så spesielt med Risløkka at det kun kan gjøres der? Dette må da alle trafikkstasjoner kunne gjøre.
La oss få vite hvordan det gikk.