Sikker ikke av interesse siden jeg har en SUB, men sjekke med VDOC (via VIN-nummret) om de kunne skaffe papirer på min bil om det skulle bli aktuelt, og det kunne de.
Rune
Posted 24 October 2013 - 20:43
Sikker ikke av interesse siden jeg har en SUB, men sjekke med VDOC (via VIN-nummret) om de kunne skaffe papirer på min bil om det skulle bli aktuelt, og det kunne de.
Rune
Posted 24 October 2013 - 23:50
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 24 October 2013 - 23:54
Flere sub av den kategorien som går med B sertifikat. Mange av de er UE merket...Sunnmøre...fiskere som betalte det det kostet....
Posted 25 October 2013 - 00:22
Ja, Sub går også, men den er vel over 3500 også originalt, så da har det vel lite for seg?
Edited by Sub_1994_diesel, 25 October 2013 - 00:23.
Posted 25 October 2013 - 12:04
Ja, men egenvekten spiller ingen rolle i det hele tatt, det er tillatt totalvekt som er det avgjørende. Om klistremerket i dørkarmen viser en original totalvekt under 3500 kg kan det være håp om nedvekting med nytt vektsertifikat (dersom de på dette dokumenterer fjærer bak sånn som på Tahoe), om original totalvekt er over 3500 kg er løpet kjørt. Var det ikke slik at Sub 1500 har original totalvekt under 3500 mens Sub 2500 er over 3500 kg?
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 25 October 2013 - 17:05
Det finnes 2000+ Suburban som er registrert som personbil under 3500kg. De jeg har sett har 5,3 literen.
Posted 25 October 2013 - 18:41
Det finnes 2000+ Suburban som er registrert som personbil under 3500kg. De jeg har sett har 5,3 literen.
Elvis has left the buil….
Posted 25 October 2013 - 19:34
Da har jeg også bestilt vektgarantipapirer fra knowmotive til Tahoe 03. Ble ca Nkr 2.200,- Håper dokumentene blir godtatt, noen sjanser må man vel ta. De skal komme etter 2 til 4 uker.....
Er det flere som er i gang med og få utført uten Bergheim?
Får igjen bilen i neste uke fra understellsbehandling og flytting av gasstank. Så da blir det PKK og bakseteinnsett etterpå. Samt bakfjærbytte.
Noen som har tips om hvor jeg bør kjøpe bakfjærer? Er det mye med og skifte disse?
Er det noe man bør huske/tenke på ved baksetebytte, eller er det rett frem? Bortsett fra og ikke bruke de før godkjenning.
Posted 25 October 2013 - 20:24
En kollega snakket senest i dag med Risløkka og fikk bekreftet at det er bare tut og kjør med Knowmotive-dokumenter.
Bakfjærene kan man enten kjøpe hos Bergheim eller fra utlandet. Vet ikke hvordan det ligger an prismessig.. Veldig enkelt å skifte, bare å løsne demperen nede, løfte bilen på rammen og plukke ut/sette inn.
Baksetene sklir rett inn når man har alle delene. Når man har bilen nedregistrert til opprinnelig totalvekt er det max 8 plasser om man har begge seteradene. Selve jobben er veldig rett frem.
Hvor fikk du flyttet gasstanken? Min skal få gjort det nå om tre uker, men jeg tar det i forbindelse med ferietur til Tyskland..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 25 October 2013 - 21:36
Siste oppdatering fra meg:
Mail torsdag 24/10 fra VDOCS.COM
Dear Sir/Madam Olsen,
The Status of your Order No. 909 has been updated.
New Status is:
____________________________________________________________
Shipped
____________________________________________________________
Så det tar tydeligvis litt tid å behandle ordren.
PS! Om noen har baksete å selge så send PM.
Edited by Roysen, 25 October 2013 - 21:37.
Posted 25 October 2013 - 21:56
Gjelder nedregistreringa for alle Tahoer før 2003?
Posted 25 October 2013 - 22:32
Da har jeg også bestilt vektgarantipapirer fra knowmotive til Tahoe 03. Ble ca Nkr 2.200,- Håper dokumentene blir godtatt, noen sjanser må man vel ta. De skal komme etter 2 til 4 uker.....
Er det flere som er i gang med og få utført uten Bergheim?
Får igjen bilen i neste uke fra understellsbehandling og flytting av gasstank. Så da blir det PKK og bakseteinnsett etterpå. Samt bakfjærbytte.
Noen som har tips om hvor jeg bør kjøpe bakfjærer? Er det mye med og skifte disse?
Er det noe man bør huske/tenke på ved baksetebytte, eller er det rett frem? Bortsett fra og ikke bruke de før godkjenning.
Skal du prøve og nedklasse bilen i oslo eller på din lokale bt?
Posted 26 October 2013 - 08:48
Fjærene koster $125 for to stykker på www.gmpartsonline.net som selger bare originaldeler. Tenker det, selv med moms og frakt, er mye billigere enn å kjøpe dem i Norge..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 26 October 2013 - 10:03
Skal du prøve og nedklasse bilen i oslo eller på din lokale bt?
Om jeg ikke hører noe fra lokale BT (de skulle ta kontakt om de kunne godta Knowmotive) så bestiller jeg time til Risløkka. Vet ikke hvor lenge jeg "tør" og vente.....Sparer mye på og gjøre det selv, gjenstår og se om det går ok.....
Posted 26 October 2013 - 13:53
Jeg er heldig sånn sett siden Risløkka er mitt lokal BT
Posted 26 October 2013 - 14:29
Samme her, bor 10 minutter på sykkel fra Risløkka, men må smøre meg med tålmodighet frem til 27. mai neste år før jeg kan nedregistrere uten avgift..
Hadde forresten vært interessant hvis noen med Suburban 1500 registrert som lastebil, men med original totalvekt under 3500 kg sjekket med Knowmotive om det finnes en lignende sak med nummer på fjærer bak for de bilene også, for da kan også de nedregistreres til originalvekten..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 26 October 2013 - 15:47
Hadde forresten vært interessant hvis noen med Suburban 1500 registrert som lastebil, men med original totalvekt under 3500 kg sjekket med Knowmotive om det finnes en lignende sak med nummer på fjærer bak for de bilene også, for da kan også de nedregistreres til originalvekten..
Hvordan er det med disse GMT-400 Subbene med 6.5 TD og "1500 chassie" med 8 hjulbolter, ser de er registrert med tillatt tot.vekt 3800 kg, er dette fabrikkvekt eller er de under 3500 kg i utgangspunktet??
Bensin-Subb (350) med 1500 chassie og 6 hjulbolter er vel under 3500 kg i utgangspunktet.
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
Posted 26 October 2013 - 16:19
Tatt rett fra hukommelsen, men jeg mener å huske at Suburban 1500 med 6.5TD har original totalvekt på 3650 kg mens samme bil som 2500 har original totalvekt på rett under 4000 kg. Da er sikkert 1500 5.7 bensin akkurat de 150 kg lettere i totalvekt som gjør at man kan få den under de magiske 3500 kg..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 27 October 2013 - 17:41
Posted 27 October 2013 - 18:00
Da var vektdokumentet fra VDOCS og fjærer bestilt. Skal regge min som 5 seter over 3,5 tonn den 15. November på Stavanger trafikkstasjon, så skal hørre med dem om dei godtar papira fra Knowmotive.
Taggen på førerdøra er det merka over med sort tusj på 3 plasser. Har dette noe å si med tanke på nedregginga?
Jeg vasket bort tusjen så det ble leselig. Men er vel tagg med vekt i bakdøren din også.
Hvor har du bestilt fjærer fra og til hvilken pris?
Edited by Roysen, 27 October 2013 - 18:18.