Skal holde dere oppdatert om hvordan det går når jeg har fått snakket med BT.
Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !
#341
Posted 19 October 2013 - 22:20
#342
Posted 20 October 2013 - 07:34
Grått er perfekt. Hvor i landet befinner du deg og hvilken pris?
I Stavanger, Klepp.
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#343
Posted 20 October 2013 - 11:30
Ifølge han jeg snakket med var det slik at "spesialkompetansen" på dette er på Risløkka. Det virker som VD ikke informerer de andre trafikkstasjonene om at Knowmotive-papirer er ok, og da er det bare Risløkka som vil godta disse.
Klistremerket i fordøren trenger ikke å være til stede/intakt, men klistremerket i bakdør-karmen med EU-typegodkjenningsmerket er det en fordel at er der.
Om man har godkjent frontbøyle fra før blir denne med videre etter nedregistrering.
Min bil er førstegangsregistrert 27. mai 2004, så jeg må vente et drøyt halvår til før jeg kan fikse dette, men har begge bakseter og alt sammen klart..
Bergheim-løsningen er sikkert fin for den som har mye penger og lite teknisk innsikt eller "ork" til å gjøre det selv, men for min del er det uaktuelt å betale en snau månedslønn for noe jeg kan gjøre selv for 1/4 av prisen og noen timers innsats.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
#344
Posted 20 October 2013 - 12:54
Hvem var det du snakket med....
Ifølge han jeg snakket med var det slik at "spesialkompetansen" på dette er på Risløkka. Det virker som VD ikke informerer de andre trafikkstasjonene om at Knowmotive-papirer er ok, og da er det bare Risløkka som vil godta disse.
Klistremerket i fordøren trenger ikke å være til stede/intakt, men klistremerket i bakdør-karmen med EU-typegodkjenningsmerket er det en fordel at er der.
Om man har godkjent frontbøyle fra før blir denne med videre etter nedregistrering.
Min bil er førstegangsregistrert 27. mai 2004, så jeg må vente et drøyt halvår til før jeg kan fikse dette, men har begge bakseter og alt sammen klart..
Bergheim-løsningen er sikkert fin for den som har mye penger og lite teknisk innsikt eller "ork" til å gjøre det selv, men for min del er det uaktuelt å betale en snau månedslønn for noe jeg kan gjøre selv for 1/4 av prisen og noen timers innsats.
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#345
Posted 20 October 2013 - 20:13
Da jeg bor i Nord-Norge, synes jeg at det er blodig urettferdig at bare Risløkka skal kunne godkjenne dette.
Men det er nå bare meg...
Edited by Basso, 20 October 2013 - 20:17.
#346
Posted 20 October 2013 - 20:18
Da jeg bor i Nord-Norge, synes jeg at det er blodig urettferdig at bare Risløkka skal kunne godkjenne dette.
Men det er nå bare meg...
Og meg....
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#347
Posted 20 October 2013 - 20:43
Jeg lurer på om alle C1 Tahoer fikk byttet fjærer når de ble registrert i Norge. I såfall så må det ligge en haug fjærer ett eller annet sted.
#348
Posted 20 October 2013 - 22:21
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#349
Posted 20 October 2013 - 22:23
Og disse fjærene det må byttes til, er de hardere eller mykere?
#350
Posted 21 October 2013 - 05:40
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#351
Posted 21 October 2013 - 15:17
Samme fjærer om du leserpost lenger oppe...
Står ikke noe om fjærer lengre oppe.
#352
Posted 21 October 2013 - 15:42
Dette delernr er det som er standardfjæra for Tahoe. Både om en går på VIN eller søk på bil hos GM forhandlerer i statene. Samme delenr som en får hos de lokale GM forhandlere i Norge. Men det får en tåle om en får bilen regga ned, til en normal kost.Tok av klistremerket som sto på fjæra og delenummeret er 15182554. Det er orginale fjærer som går på mange GMC og Ghevy ser det ut til.
De gamle fjærene som sto på bilen la de baki, så om ei fjær skulle knekke setter jeg bare på de igjen. Det er sikkert samme fjæra. Hehe
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#353
Posted 21 October 2013 - 18:02
Kluet er vel at regelverket krever endring av understell når en bil skal registreres ned fra lastebil til personbil. Man kan jo plukke av fjærene, vri de en halv runde og så sette de tilbake. Det blir en endring.
Edited by Gurba, 21 October 2013 - 18:24.
#354
Posted 21 October 2013 - 18:34
Så det er nøyaktig de samme fjærene man må bytte til? Er det virkelig så høl i hue?!
#355
Posted 21 October 2013 - 18:41
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#356
Posted 21 October 2013 - 19:04
Jeg skjønner ikke. Hvorfor gjør de dette til et problem? Disse fjærene er jo ganske dyre.
Kanskje de mistenker at noen kan ha byttet ut orginale fjærer med noen uorginale? Og at det er derfor det er krav til dokumentasjon på fjærene?
#357
Posted 21 October 2013 - 19:10
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#358
Posted 22 October 2013 - 17:19
- Tok kontakt med SV, teknisk pr tlf i går. Fikk da opplyst at om jeg kunne få nedregistrert Tahoen om jeg skaffet vektgarantidokumentasjon på lokal BT.
- Jeg sjekket/leste dette dokument fra vdocs og ble ikke helt overbevist....Men hvem vet....
- Ringte BT og ble satt over til lokalet BT i dag, fikk tak i en fra kontrollhallen, som var svært interessert. Han bekreftet om jeg kunne skaffe vektpapirer fra importør, og skiftet/bygge om (fjærene sikkert) det som står på "vektpapirene" og skaffe rett/ny vektlapp ved dørstolpe, for og få bilen under 3,5tonn. Så var det bare og stikke innom, kort ventetid. YES!, tenke jeg, men Han kunne gjerne se kopi/ dokumentet før jeg kom, og jeg leste opp www.vdocs.eu og vi fant frem til "rett" dokument. Dette dokument tror han ikke er godt nok, han anbefalte ikke å betale for det, ennå.
- Vi avtalte og snakkes senere når en av oss hadde funnet ut mer. Han virket svært interessert, og utrykket at det som Risløkka kan gjøre, skal de også kunne gjøre. Han mente også at disse bilene er gode biler
Slik jeg fatter dette nå er :
Kan vi bevise/dokumentere at disse dokumentene fra vdocs er gode nok/godkjent, så er det "bare" bestille og skifte til nye fjærer og vise til lokalt BT. Det beste, rimeligste og enkleste for alle som ønsker og regge ned.
Håper noen har noen gode argumenter/bevis for at vdocs er rette dokumentasjon uten at de er fra importør.
Dette vil vel gå igjennom og bli likt for alle snart
#359
Posted 23 October 2013 - 16:17
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
#360
Posted 23 October 2013 - 16:24
Og nei, det ble aldri byttet fjærer da bilen var ny. Det er høl i hue å måtte bytte til nye helt like fjærer, men som en i etaten sa en gang: "Noen ganger må man bare legge sunn fornuft til side.."
Får være glad det er mulig å skaffe dokumentasjon, for det er akkurat mangelen på dokumentasjon av teknisk endring som gjør at biler registrert som Truck-Master, Tri-Star og sånt ikke lar seg nedvekte i det hele tatt i dag..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.