Ja, er en tagg ved bakdøra og. Var bilde av denne eg sende til Vdocs.
Fjærene kjøpte eg hos www.buygmpartsworldwide,com Desse kom på 1300 NOK med frakt, Er noe biligere på www.gmpartsonline.net, men fikk bare feilmelding under bestilling her.
Posted 27 October 2013 - 18:40
Ja, er en tagg ved bakdøra og. Var bilde av denne eg sende til Vdocs.
Fjærene kjøpte eg hos www.buygmpartsworldwide,com Desse kom på 1300 NOK med frakt, Er noe biligere på www.gmpartsonline.net, men fikk bare feilmelding under bestilling her.
Posted 28 October 2013 - 07:07
Står dette delenr på papirene fra VDOCS ?
Posted 28 October 2013 - 11:46
Ja, det gjør det. Det står i nederste avsnitt at de vektene som er oppgitt i vektgarantien forutsetter at kjøretøyet er utstyrt med fjærer bak med delenummer <xxx>. Dette gjelder som dokumentasjon på teknisk endring som kreves.
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 October 2013 - 14:38
Posted 28 October 2013 - 14:49
Ja, er en tagg ved bakdøra og. Var bilde av denne eg sende til Vdocs.
Fjærene kjøpte eg hos www.buygmpartsworldwide,com Desse kom på 1300 NOK med frakt, Er noe biligere på www.gmpartsonline.net, men fikk bare feilmelding under bestilling her.
Blir da ikke godtatt at jeg oppgir APO som stat, er jo ikke noe annet alternativ for Europa. Valgte du bare en stat....
Posted 28 October 2013 - 16:05
Blir da ikke godtatt at jeg oppgir APO som stat, er jo ikke noe annet alternativ for Europa. Valgte du bare en stat....
På buygmpartsworldwide så valgte eg APO som stat, da gikk det, ikke hos gmpartsonline. Fikk nettopp mail fra dem at siden fjærene var såkalt "overweight", så blei frakta noe dyrere. Nå er frakta på $99,50 med US Postal og 175 med FedEx. Er uansett mye billigere enn å kjøpe dei i Norge.
Posted 28 October 2013 - 19:24
Posted 28 October 2013 - 19:51
Helt greit at noen prøver å gjøre butikk på dette, men jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å informere folk om at man er litt nevenyttig og klarer å kjøpe og skifte fjærer selv samt handle i en nettbutikk (Vdocs) og sette av en dag til visning av bilen kan man gjøre dette for rundt 5k..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 October 2013 - 19:52
Angående fjærer kan det være lurt å sjekke hva det koster med Jetcarrier. Ofte vesentlig billigere enn å få butikken der man kjøper delene til å sende internasjonalt..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 October 2013 - 20:15
Da, etter mye plunder, fikk jeg bestilt 2 fjærer fra buyGMpartsWorldwide.com. Pris 146,04 dollar + frakt = antar mellom kr 2.000 og 2.500 totalt.
Fikk tilbud fra to leverandører i dag, rimeligste på ca 2.000 + frakt.
Posted 28 October 2013 - 21:23
Tatt rett fra hukommelsen, men jeg mener å huske at Suburban 1500 med 6.5TD har original totalvekt på 3650 kg mens samme bil som 2500 har original totalvekt på rett under 4000 kg. Da er sikkert 1500 5.7 bensin akkurat de 150 kg lettere i totalvekt som gjør at man kan få den under de magiske 3500 kg..
Jeg har fjernet lakken på tag'n i dør vf. Der står det:
GVWR 8050/3652, GAWR FRT 3925/1780 GAWR RR 4800/2177 LB/KG
Rune
Posted 28 October 2013 - 21:30
Da, etter mye plunder, fikk jeg bestilt 2 fjærer fra buyGMpartsWorldwide.com. Pris 146,04 dollar + frakt = antar mellom kr 2.000 og 2.500 totalt.
Fikk tilbud fra to leverandører i dag, rimeligste på ca 2.000 + frakt.
Ja, da fikk jeg tilbakemelding om at delenr 15182554 er feil for min Tahoe. Det skal etter VIN være 15182556. Nå lurer jeg virkelig på det står på vektdokumentene når de kommer.........
se beskjed fra buygmpartsWorldvide:
The springs you have on the order do not
match the VIN you supplied. This vehicle has
the Z55 suspension so the rear coil springs are
15182556 .
Kan det være jeg har annen type fjær enn mange av dere andre? Bilen har automatisk nivåregulering, trodde alle Tahoe av disse årsklasser har det....? Vet at en 02 Tahoe har 54 til slutt i delenr, iflg knowmotive...
Posted 28 October 2013 - 21:39
De aller, aller fleste har fjæren som slutter på 2554. Dersom bilen har kode Z55 (Autoride) eller Z71 (originalt litt hevet) er det andre fjærer.
For å være på den sikre siden tror jeg at jeg hadde avventet litt til Knowmotive-dokumentet dukker opp og så bestilt. De 2554-fjærene blir man jo kvitt enkelt som bare det, men Autoride-fjærer kan være litt mer vrient, vil jeg tro, da det ikke er spesielt vanlig på Tahoe..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 28 October 2013 - 23:12
Ja, da fikk jeg tilbakemelding om at delenr 15182554 er feil for min Tahoe. Det skal etter VIN være 15182556. Nå lurer jeg virkelig på det står på vektdokumentene når de kommer.........
se beskjed fra buygmpartsWorldvide:
The springs you have on the order do not
match the VIN you supplied. This vehicle has
the Z55 suspension so the rear coil springs are
15182556 .
Kan det være jeg har annen type fjær enn mange av dere andre? Bilen har automatisk nivåregulering, trodde alle Tahoe av disse årsklasser har det....? Vet at en 02 Tahoe har 54 til slutt i delenr, iflg knowmotive...
Kan hende æ tar de fjærene Peder:-)
Posted 29 October 2013 - 09:14
Posted 29 October 2013 - 20:18
Dette er veldig bra Litt sånn utenom emnet: Skiftet kjærring for snart et år siden og hun nye ser sikkerhet fremfor drivstoff økonomi. Hun har pekt ut Tahoe fra 03 og oppver som familiebil. Så litt mørkt ut ang C1 reg siden vi begge har kun B (E) Men nå skal vi jammen surfe finn.no etter familiebil
Posted 29 October 2013 - 22:13
Hvis det er originalfjørene til en tahoe med autoride du trenger så har jeg muligens det liggende... Fikk med noen fjører når jeg kjøpte min som skulle være originalfjører. Min er allerede b-registrert, så tror ikke jeg får bruk for de... Jeg kan prøve å huske å sjekke nummeret på dem når jeg kommer hjem
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Om det skulle være 15182554 fjærer du har liggende så kjøper jeg dem gjerne.
Posted 30 October 2013 - 09:17
Posted 30 October 2013 - 16:24
Det er nok fordi bakfjærene er like på biler som er C1- og B-registrert - det er bare at SVV krever at delenummeret er leselig på fjærene og at det stemmer med vektgarantidokumentet når bilen kontrolleres. 2556 er Autoride-fjærer, 2554 er "vanlige" fjærer. Autoride-fjærene er såvidt jeg vet litt mykere slik at bilen blir "sidrumpa" om man kombinerer Autoride-fjærer med vanlige dempere..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
Posted 30 October 2013 - 19:01
Det er nok fordi bakfjærene er like på biler som er C1- og B-registrert - det er bare at SVV krever at delenummeret er leselig på fjærene og at det stemmer med vektgarantidokumentet når bilen kontrolleres. 2556 er Autoride-fjærer, 2554 er "vanlige" fjærer. Autoride-fjærene er såvidt jeg vet litt mykere slik at bilen blir "sidrumpa" om man kombinerer Autoride-fjærer med vanlige dempere..
Elvis has left the buil….