Gå til innhold



Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#421 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:33

Klarer ikke lokalisere understells nummeret på rammen. Er det noen alternative plasser jeg bør sjekke. Ellers kan det vel være en fordel å banke det inn før jeg drar til BT  :innocent:

 

Samme her. Finner ikke rammenummer på ramma. Hvor skal dette være, litt mer nøyaktig. så slipper jeg og pusse vekk mye understellsbehandling.



#422 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:35

Klarer ikke lokalisere understells nummeret på rammen. Er det noen alternative plasser jeg bør sjekke. Ellers kan det vel være en fordel å banke det inn før jeg drar til BT  :innocent:

 

Fant heller ikke mitt før jeg vasket vekk gugga som er brukt som understellbeskyttelse. Det er nok der, men er ikke rettfrem å finne enkelte ganger. Sterk avfetting og steaming/høytrykksvasker er nok det enkleste å bruke. Er en slags svart voks som sitter på bilen som overflatebehandling, såfremt den ikke er tectylert eller lignende i etterkant da.. Om ikke selger de vel rammenummer på boks hos diverse jernvarehandler.....  ;)


Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#423 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:44

Fant heller ikke mitt før jeg vasket vekk gugga som er brukt som understellbeskyttelse. Det er nok der, men er ikke rettfrem å finne enkelte ganger. Sterk avfetting og steaming/høytrykksvasker er nok det enkleste å bruke. Er en slags svart voks som sitter på bilen som overflatebehandling, såfremt den ikke er tectylert eller lignende i etterkant da.. Om ikke selger de vel rammenummer på boks hos diverse jernvarehandler.....  ;)

 

Har litt nærmere beskrivelse på plassering. Har hatt Tahoe`n på understellsbehandling for kort tid siden...... Midt under dørstolpe, førerdør bakdør? Kunne vært kjekt og vite ;)



#424 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:44

Samme her. Finner ikke rammenummer på ramma. Hvor skal dette være, litt mer nøyaktig. så slipper jeg og pusse vekk mye understellsbehandling.

Mitt var på passasjersiden, ca midt mellom for -og bakdør. Ca rett ved der "knekken" på ramma begynner.


Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#425 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:47

Takker, får lete mer konsentrert. :)



#426 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 23 November 2013 - 17:56

Kunne tatt bilder, men lite lyst ut i snøføyka bare for det ærendet...  :P


Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#427 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:16

Noen som har en link, eller forklaring til hvor jeg kan bestille dette dokumentet fra? :)



#428 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 977 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:25

Bestille i fra www.vdocs.eu



#429 Toro81

Toro81

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 282 Innlegg:

Posted 26 November 2013 - 21:36

Takker.

Bladde tilbake i tråden her og så at dokumentet skulle hete "Permissible masses statement".  Er det riktig?



#430 Roysen

Roysen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 27 November 2013 - 07:00

Takker.

Bladde tilbake i tråden her og så at dokumentet skulle hete "Permissible masses statement".  Er det riktig?

Ufattelig korrekt.



#431 tfas

tfas

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 17:30

Hei, her ser dere eksempel på hvor rammenummeret vises

 

rammenummer oversikt.JPG

rammenummer detalj2.JPG



#432 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 28 November 2013 - 23:57

Da er nedregistreringen utført for min del i morges.

Kort oppsummert hva som skjedde på BT er:

 

To som skulle sjekke. Han som bruker og sjekke var der også litt, i begynelsen. Fikk egentlig feil dag av tlf 02030. Men sporty og hyggelige folk der på Risløkka BT !

  • Papirer overleveres; vektdokumentasjon, begge vognkort, kvittering bakfjærer.
  • Klistermerker på bakfjærer sjekkes, rimelig skitne.... Men det holdt.
  • Betale gebyr kr 490,-
  • Hyggelig prat i hallen.
  • Kufanger var ok.
  • De tok flere bilder av bilen, rundt, under og innvendig.
  • Også midlertidig vognkort: 

 

De ville vite om det var vanskelig og skaffe dokumentasjon. De får vist telefoner  om at det er "umulig" og skaffe dok på nettet. De to mente jeg var først/ blant de første til og fikse dokumentasjonen selv....  tfas  har jo vært der, var vel hos han som "bruker" og ha disse kontrollene på mandag og fredager.

 

Uansett resultat: xpost-26355-0-23018100-1385670897_thumb.

 

 

 

Noe mer utfyllende og detaljer finnes i garasjen min: http://www.offroad.n...385-tahoepeder/



#433 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 29 November 2013 - 02:33

Kjapt spørsmål: Vil nedregistrering utgjøre noen forskjell på kostnadene ved forsikringen?



#434 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 29 November 2013 - 03:25

Hadde ingen betydning når jeg nedregistrerte i sin tid



#435 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 29 November 2013 - 16:10

Noen som kunne gitt et eksempel på hva som står i dokumentene fra vdocs?

Altså om det kan refereres til at om en har på den og den typen fjær, utgjør det opp eller ned i vekt osv.

Tenker da på mitt eget prosjekt der jeg vil ha den opp i vekt... Artig om dere som hadde disse dokumenten kunne svart meg på det, eller om det kun gjelder for NEDvekting.

 

På førehand takk!  :)


Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#436 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 29 November 2013 - 23:03

Såvidt meg bekjent finnes det bare to originale totalvekter på Tahoe - 3085 kg og 3130 kg. Sistnevnte er for biler originallevert med 3. seterad, men de har akkurat samme fjærer som de andre.. Hvilken vekt vil du ha bilen opp til?


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#437 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 30 November 2013 - 01:35

3130. Ja, jeg vet alt om hva som må til. Har alt jeg trenger og, teknisk sett og av deler. Det jeg lurer på er om disse dokumentene tillater veksling mellom disse to vektene. Grunnen er at jeg har alle seterekker, men får bare brukt halve tredjerekke pga at den er registrert for 6, og ikke 7.. Mangler noen usle kilo for å få den som 7 seter..

Sent from my C6603 using Tapatalk


Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#438 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 30 November 2013 - 18:58

Nei, dokumentet man får er utstedt ut fra hva bilen er levert med fra fabrikk. Noe annet enn dette får man dessverre såvidt jeg vet ikke tak i gjennom Knowmotive/Vdocs, da må man evt. gå rett på GM i USA, og jeg mistenker at det blir vanskelig. Å argumentere ovenfor SVV med at 3085 og 3130 har samme fjærer nytter ikke.

 

Hva er egenvekt på din bil uten fører ifølge vognkortet? Har sett at dette varierer en del (har sett alt fra 2400 til 2520) slik at noen biler uten problemer blir 8-seter mens andre ikke har sjans..


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#439 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 03 December 2013 - 07:12

Fikk nyeste utgaven av amcar i posten i går, der sto det en annonse der dem kunne nedregge 2000 tahoe og nyere for 10 laken + mva.

http://www.techlineb.../startside.html


Terje "Trønder`n" Bjørgvik
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!

#440 TahoePeder

TahoePeder

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 03 December 2013 - 16:43

Fikk nyeste utgaven av amcar i posten i går, der sto det en annonse der dem kunne nedregge 2000 tahoe og nyere for 10 laken + mva.

http://www.techlineb.../startside.html

 

 Gjør du d sjøl bruker du en kveld på å bestille "Permissible masses statement"  fra www.vdocs.eu . Ha kopi av vognkort og pass/førerkort, samt bilde av klistermerke i bakdøra(der bakseter kommer :)  ) En kveld brukte jeg på kopi og skanning etc, 2-3 timer med min engelsk kunnskap og kopiering.....

Bestille bakfjærer ut ifra dokumentet, du får fjærer etter ca 4 dager.

Montere bakfjærer og evnt baksete, tidsforbruk 2 til 4 timer.... Alt etter hvor kjap du er til og bytte...

Bestille time, vise, betale 490kr hos BT og vips så har du personbil.

Koster ca 2tusen for dokument med frakt og ca 2tusen for fjærer fra gmpart (noe mer hos Norske leverandører)

 

Det blir nesten kr 4.000,- i stede for 12.500,- pluss avg BT :)

Pluss noen timer i bestilling og montering, God timebetaling for og utføre sjøl !