Gå til innhold

Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#541 widowmaker

widowmaker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 14 March 2014 - 10:04

13143281013_2bd5c9b3f0_c.jpg

Og DERRRR kom det endelig et rammenummer frem ja.  Under masse tectyldrit, så poppet det frem.  På bildet her har jeg satt over en bit maskeringstape, så det er klart til visning senere idag.  Men bildet viser ihvertfall plassering på ramma, hvis andre lurer etterhvert. 

#542 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 14 March 2014 - 12:59

Var jo er eg sa.... :innocent:

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#543 Mr.Jack

Mr.Jack

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 14 March 2014 - 13:12

Midt på døra sånn cirka?

#544 widowmaker

widowmaker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 14 March 2014 - 13:37

JADDA!! Brått så var bilen under 3,5 gitt!  Møtte jo verdens hyggeligste karer på Risløkka, så dette gikk veldig fint.  Hjalp sikkert at kontrollørene begge kjørte Chevy også da, og var genuint interessert i bilen!  Bilder ble knipset, klistremerker og rammenummer sjekket, og så under bilen for å se på fjærene....  De så at det nok var orginalfjærene som satt på, for de kommenterte at de så ut til å ha sittet der en stund.  Men det var helt greit, for klistremerket med rett delenummer var intakt.  Og dermed fikk jeg servert rykende ferskt midlertidig vognkort, med totalvekt 3085kg.  Ingen grunn til å betale Bergheim eller andre 15K for detta.  Regnestykket for min del ble 277 euro for dokumentet inkl frakt, og 510 kroner til Biltilsynet!  Og x antall timer med banning før jeg fant rammenummeret.  God helg!!

#545 ustrucks

ustrucks

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 19 March 2014 - 14:43

hei ønsker å kjøpe bakfjører til 03 tahoe med autoride? hvor er evt best å bestille nytt om ingen har brukte?

#546 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 10:42

hei ønsker å kjøpe bakfjører til 03 tahoe med autoride? hvor er evt best å bestille nytt om ingen har brukte?

Hva delenr skal du ha ?
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#547 douglas.bader

douglas.bader

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 10:43

Hei

forstår på tråden at vekt-klisterlappen i førerdøra må være tilstede. Min er dessverre helt hvit, bokstavene er vasket bort i årenes løp.

Trenger en egentlig denne for nedregistrering dersom en har vektdokumentet fra knowmotive  - der står jo VIN, som finnes både i vinduet og innstemplet i ramma(Bergheim) ?

Og hvis den trengs, ser jeg at knowmotive selger disse også til 195 euro....

mvh Jo

#548 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 10:44

Så var den vist og anbefalt godkjent. Vognkort kommer.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#549 Tahoe-03

Tahoe-03

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 10:50

Sjekk merke i bakdøra på førersiden. Hvis vekten er overstrøket med tusj kan det enkelt vaskes bort.

#550 douglas.bader

douglas.bader

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 11:58

Har kun merkelapp i døra (er en 95 Sub bensin, totalvekt under 3500 originalt). Er ikke rett tråd for bilen min, men spørsmålet går mer rundt behovet for klistermerke siden vektene står i Knowmotive-dokumentet, samt der står VIN , som igjen står i framrute pluss innslått i ramme.

Kanskje er det bare en av de tingene som en ikke skal stille spørsmål med ihht SVV.

Det firmaet i USA som lager nye stickers for opprettingsindustrien (de eneste som er lisensierte) kunne bare lage ny sticker hvis jeg hadde bilde av den gamle med all info.

Men Knowmotive selger slik klisterlapp for 195 euro som nevnt, bare lurer på om jeg kunne spart meg for denne.

Forstår at Knowmotive ber om bilde av klisterlappen når folk bestiller vekt-dokumentasjon for nedreg (Permissable Masses etc). Kan dette være en showstopper som gjør at jeg ikke får vektdokumentet, siden mitt klistermerke er helt hvitt (utslitt)? Eller er det bare Knowmotive som vil selge klisterlapper hvis en ikke har....

#551 Generalen4x4

Generalen4x4

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 977 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 12:12

Så var den vist og anbefalt godkjent. Vognkort kommer.

Fekk du godkjent den i Stavanger?

Sent from my iPhone using Tapatalk

#552 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 12:31

Anbefalt godkjent, så vi får se...
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#553 ustrucks

ustrucks

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 20 March 2014 - 16:08

trenger fjærer med delenummer   15182558

#554 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 26 March 2014 - 15:59

Så var den godkjent, vognkort kom i dag...
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#555 widowmaker

widowmaker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 26 March 2014 - 22:24

Grattis, og velkommen etter!

#556 geir159

geir159

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 10 Innlegg:

Posted 27 March 2014 - 00:35

Hvor sånn ca skal dele nr sitte på fjærene?

#557 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 27 March 2014 - 05:42

Merkelapp midt på.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#558 ticom

ticom

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 28 March 2014 - 09:00

Hei folkens, ufattelig lenge siden jeg har vært her inne og sett nå, men så til min største forbauselse og glede denne posten. Nå har jeg jo vært så "dum", at jeg har bestillt nedregging på min bil gjennom en av disse som tar seg noen kroner for jobbben, men gjordt er gjordt. En kompis av meg har akkuratt fått dette gjordt av samme person og på hans bil ble det ikke løsnet en skrue... Hvorfor er det slik at dere bytter fjærer hvis dette ikke er nødvendig? Jeg ser jo at det er snakk om denne fysiske endringen, men  det virker rart at de som tar seg betalt for dette "slipper" å gjøre dette... Han jeg kjenner som fikk dette gjordt hadde ikke BT bilen i hallen en gang... Det var på Risløkka da, men det virker jo helt idiotisk at vi som bor andre steder i velferdsstaten må kjøre land og strad for å få det gjordt. Ser at du Olav'n har fått det gjordt hos kongene på Forus, noe jeg er mektig imponert og forbauset over. Jeg fikk i bak setene mine i desember der ute, og da var det helt utelukket å få reg ned sa de. Jeg fikk faktisk kontrolørnen til å gå inn å sjekke med andre kolegaer også, tilslutt va det meg mot en hel haug med små konger i hallen hahaha... Jeg hadde med regnummeret til kompisen min som hadde fått nedreg et par uker tidligere og spurte om de kunne forklare meg hvordan det hadde godt seg til...??? Og på en måte jeg ble eskotert ut av hallen kunne en tror jeg var landsforeder nr 1. Det var tydeligvis ikke så populært... Med beskjed om at dette ikke skulle gå ann... Og ble truet med magellapp på kufanger og ekstra lys hahaha. Men jeg gleder meg til å se hvordan dette skal gå, jeg betaler nå disse 10000 plus mva, så ser vi hvordan det går seg til. De snakket om at jeg muligens kunne vise bilen min her, så får vi se hvordan det fungere. Tror kansje det blir vanskelig for meg hahaha Det er uansett en fin tur til Østlandet hvis det må til da...  Skal holde dere oppdatert. 

Ha en flott helg. 

#559 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 28 March 2014 - 10:38

Om merkelappen på fjærene er på da er det sikkert unødvendig med skifte. Det som jeg ble forbauset over var at de fjærene som jeg tok av var 1mm tykkere i coil'n . All dok sier det er sammme fjærer lastebil eller ikke.Både hos Sven Kvia og om en går på VIN hos GM forhandlere i Statene.
Når det gjelder BT i Stavanger var de veldig hjelpsomme, tok kontakt og oppdaterte meg da de var litt usikre på noe. Og opplyste meg nå var dette OK og bare å vente på vognkortet.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#560 widowmaker

widowmaker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Innlegg:

Posted 28 March 2014 - 22:44

Hei folkens, ufattelig lenge siden jeg har vært her inne og sett nå, men så til min største forbauselse og glede denne posten. Nå har jeg jo vært så "dum", at jeg har bestillt nedregging på min bil gjennom en av disse som tar seg noen kroner for jobbben, men gjordt er gjordt. En kompis av meg har akkuratt fått dette gjordt av samme person og på hans bil ble det ikke løsnet en skrue... Hvorfor er det slik at dere bytter fjærer hvis dette ikke er nødvendig? Jeg ser jo at det er snakk om denne fysiske endringen, men  det virker rart at de som tar seg betalt for dette "slipper" å gjøre dette... Han jeg kjenner som fikk dette gjordt hadde ikke BT bilen i hallen en gang... Det var på Risløkka da, men det virker jo helt idiotisk at vi som bor andre steder i velferdsstaten må kjøre land og strad for å få det gjordt. Ser at du Olav'n har fått det gjordt hos kongene på Forus, noe jeg er mektig imponert og forbauset over. Jeg fikk i bak setene mine i desember der ute, og da var det helt utelukket å få reg ned sa de. Jeg fikk faktisk kontrolørnen til å gå inn å sjekke med andre kolegaer også, tilslutt va det meg mot en hel haug med små konger i hallen hahaha... Jeg hadde med regnummeret til kompisen min som hadde fått nedreg et par uker tidligere og spurte om de kunne forklare meg hvordan det hadde godt seg til...??? Og på en måte jeg ble eskotert ut av hallen kunne en tror jeg var landsforeder nr 1. Det var tydeligvis ikke så populært... Med beskjed om at dette ikke skulle gå ann... Og ble truet med magellapp på kufanger og ekstra lys hahaha. Men jeg gleder meg til å se hvordan dette skal gå, jeg betaler nå disse 10000 plus mva, så ser vi hvordan det går seg til. De snakket om at jeg muligens kunne vise bilen min her, så får vi se hvordan det fungere. Tror kansje det blir vanskelig for meg hahaha Det er uansett en fin tur til Østlandet hvis det må til da...  Skal holde dere oppdatert. 

Ha en flott helg. 

Kost på deg en fin tur til østlandet, med overnatting på hotel og god middag!  Stikk opp på Risløkka, tok under 10 minutter, MED orginalfjærer på.  Du sparer fortsatt myyye penger, kontra å få et firma til å gjøre jobben.  Pluss at du kjører hjem med en bil under 3,5T....