Hvis.... Og hvis, det nå er kroken på døra, så er det jo ett fett om det er TV2 eller Al Jazera som setter lys på saken og presser frem evnt svar
Men kunne vært spennende å hørt svaret...
Posted 11 January 2013 - 22:04
Hvis.... Og hvis, det nå er kroken på døra, så er det jo ett fett om det er TV2 eller Al Jazera som setter lys på saken og presser frem evnt svar
Men kunne vært spennende å hørt svaret...
Posted 11 January 2013 - 22:08
Om du har brukt så mye på verksted så har jeg hatt billig bil. Har kun skifta 2 hjulager og bremser, det er vel maks 8-10 000 for delene. Jobben er jo så enkel at en kan gjøre det med en arm på ryggen. Men det var jo litt "off topic". Men jeg må levere PC'n på reperasjon og er relativt hjelpesløs med elektriske dingser og sikker mye annet. Så til slutt så utligner alt seg....
Du har nok hatt en billig bil...hadde jeg hatt en krystall kule å kikket inn i hadde jeg byttet motor i stedet.....
Posted 11 January 2013 - 22:15
Du har nok hatt en billig bil...hadde jeg hatt en krystall kule å kikket inn i hadde jeg byttet motor i stedet.....
Har til og med Voyager diesel med tålig bra utfall og 2 Jeep Cherokee diesel med bra utfall. Flaksen er nok snart slutt, eller......
Posted 11 January 2013 - 22:16
Har en Merc 211 -05 også, er ikke så mye billigere på årsbasis den heller.
Posted 11 January 2013 - 22:54
Kjedelig viss det er tilfelle at mulighetene for nedregg er stoppet. Dette var berre et tidsspørsmål før det kom til å skje uansett. At Bergheim skylder på en kar frå vestlandet på dette så kan dei jaggu berre legge ned heile sjappa. Makan til tullprat.
Når det gjelder likebehandling og Statens Vegvesen så er det ikkje berre på godkjenningsområdet dei ikkje følger likebehandling. Statens Vegvesen er i desse dager ANNMELT til Politiet grunnet mangel på likebehandling. Sakset frå artikkel.
- Dette er tjenesteforsømmelse og brudd på likebehandlingsprinsippet, mener Norsk TransportarbeiderforbundMen, det som er rart i her i denne nedregg saken er alt hemmeligholdet rundt dette. Nesten så man skulle tru at det er en utro tjener i BT systemet. Merkelige greier.
Ang det LPG nemner ang Tromsø! Hadde gjort akkurat det samme.
Posted 11 January 2013 - 23:25
Forklar hva du mener med det ? Om du ikke har noe mer seriøst å komme med så.........
Så før du kommer må sånne usaklige spydigheter så tenk deg om! Om dette er nivået her så vurderer jeg å slette meg som bruker, ser det er flere som visst mener det samme i kulissene.
Hva jeg mente med det? Leser du ikke de andre innleggene i tråden? Ok, beklager hvis jeg ikke "quotet" det Chevyhoe og Odd K5 skrev rett ovenfor mitt innlegg, men regna med alle skjønte hva jeg mente da jeg skrev "vestlands soppen" som de refererte til i innleggene RETT OVENFOR MITT! SÅ hva jeg mente var som følger: Hva har denne personen de da snakket om gjort som har fått følgene at ingen får nedregistrert bilene lengre?Hvorfor i allverden skulle jeg referere til deg som vestlandstullingen, hvis de mente deg, skjønte i allefall ikke jeg det. Håper du forstod dette innlegget da og ikke tok deg vanvittig nær av dette som du tydeligvis gjorde av det forrige jeg skreiv av en eller anna merkelig grunn!
Når du flyr i strupen på folk som skriver i mine øyne relativt uskyldige innlegg så kan du gjerne slette brukeren din her for min del.
Posted 12 January 2013 - 07:48
Jaja...
Edited by Olav'n, 12 January 2013 - 07:52.
Posted 12 January 2013 - 09:59
Har til og med Voyager diesel med tålig bra utfall og 2 Jeep Cherokee diesel med bra utfall. Flaksen er nok snart slutt, eller......
Elvis has left the buil….
Posted 12 January 2013 - 10:25
Tror det er en på Risløkka som har hatt litt mer å rutte med i lommeboka i høst jeg..... Greit å få rydda opp i sånt
Nei, Risløkka har kun blitt valgt fordi det er stasjonen nærmest Veidirektoratet.
Bergheim håpa at VD kunne ha tiltro til trafikkstajonen i Drammen, og satt i møte ang det her om dagen.
Det hadde kanskje åpna døra mer på gløtt for Olav'n og andre som håper de kan regge ned selv etterhvert.
Dessverre kan det hende de har gjort det vanskeligere for seg selv
Kai... Stemmer dette virkelig?
Jeg tror ikke du kødder altså, men det er jo helt for jævlig hvis det er rett
Jeg har ikke hørt noe fra de, har time 1. februar... Håper VIRKELIG dette lar seg gjøre.
Jeg som hadde time rett før jul som jeg droppa grunnet sjukdom... Damn it!!!!!!
Dette stemmer. Dag og tidspunkt ble nevnt her oppe også. Akkurat det samme jeg fikk høre.
Jeg hadde også time i starten av februar.. Håper de får det opp og gå igjen.
Når det gjelder personangrep, så skrev jeg bare hva jeg tenkte da jeg hørte hva som hadde skjedd.
Ante ikke at det var Olav'n, men må jo innrømme at jeg hadde mine mistanker
Beklager hvis jeg var for brå.
Jeg har full forståelse for at du har lyst til å regge ned bilen din, og at dette er noe du har jobbet med en stund.
Problemet er at du er ikke den eneste som har jobbet lenge med dette, og Bergheim fant en løsning.
Den innebærer at Bergheim får møte VD på Risløkka en eller to ganger i uka, og de får kun lov til å nedregistrere en bil pr møte.
Jeg prøvde lenge å anmode om forsiktighet, og jeg gjør det fortsatt.
Kan du være så snill og legge dette prosjektet på hylla inntil vi andre har fått svidd av de 20.000 NOK vi har lyst til å bruke?
Det skader da ikke saken din noe om du venter litt før du fyrer opp kanonene igjen?
Så får heller vi andre føle oss litt lurt, når det kanskje blir mulig å regge ned selv for mye mindre penger i fremtiden.
Jeg handla selv en GMT-800 Tahoe i desember, og kan ikke beholde den om jeg ikke får nedregistrert.
Joda, jeg har C-lappen, og resten (kjetting, EU osv) er bare irriterende ulemper.
Bomringskjøring i oslo flere ganger daglig derimot, er en uoverkommelig utgift som tung bil.
Dobbel piggdekkavgift er en annen.
Igjen, beklager hvis jeg "angrep" deg på noen som helst måte, men jeg ber bare om at du ikke ødelegger for alle oss andre som allerede har stilt oss i køen med pengene klare.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 12 January 2013 - 10:51
Oki da skal jeg heller ikke være så krass. Som jeg skrev over:
- Bergheim alle muligheter å svare opp meg ang hva en får/ fikk for 20000,- Hiver ikke ut 20' på noe som en ikke vet hva er, eventuelle ulemper.
- Riseløkke aner ikke på hva grunnlag de godkjenner på eller godkjente.
- Veidirektoratet ved Sørhol og deres saksbehandler kjente ikke til denne møtevirksomheten tydligvis.
- Når det er skrevet svart på hvitt i skriv som er gått til alle trafikkstasjonene at dette IKKE skal gjøres er det det naturlig å sjekke opp hvorfor utvalgte gjør det.
- Om Bergheim visste de var på tynn is så valgte de å kjøre på, selv om de sannsynligvis var/ er klar over denne tread'n. Hadde/ har alle muligheter å svare meg opp det er nevnt over.
- Jeg blir anmodet av lokale stasjonen å søke VD direkte
Ingen av dere krtiske sjeler svare opp det som faktisk er saken over.
Så om Bergheim eller andre velger å kalle meg fjott så bør de være så voksne å ta kontakt med meg å forklare.
Klart det er dumt for dere som er avhengige av dette, dere får kjøpe en varbilregistrert bil å sette bakseter i etter hvert.
Ing
Posted 12 January 2013 - 11:28
Jeg må innrømme at jeg holder med de som sier at det må være likhet for loven. Å gå stille i dørene i slike saker blir rett og slett for dumt. Enten så må alle få nedregistrert bilen sin på den lokale trafikkstasjonen sin, eller så må ingen få det. Det kan ikke være sånn at en trafikkstasjon kan gjøre dette, men bare hvis vi sniker oss rundt i skyggen og bare hvisker om det så ingen hører det. Vi bor tross alt i Norge og ikke i Russland. Jeg er for at dette må gå runden som skal til for at en dag alle som vil nedregge GMT800-bilen sin skal få lov til det. Det må kunne gå an å komme gjennom til BT siden tross alt Norge er det eneste landet i verden som nekter dette. Papirer fra andre land som viser at bilene faktisk er godkjente som personbiler med det understellet de har synes jeg er en god ide. Vi får bare håpe at rette folka tar tak i dette og ordner opp. Har planer om GMT800 selv og Personbil hadde vært kjekt selv om C1 ikke er noe problem.
Posted 12 January 2013 - 11:31
Oki da skal jeg heller ikke være så krass. Som jeg skrev over:- Bergheim alle muligheter å svare opp meg ang hva en får/ fikk for 20000,- Hiver ikke ut 20' på noe som en ikke vet hva er, eventuelle ulemper.
Ing
Hva du får for kr 20000? En Tahoe under 3500kg, det er du vel klar over..og en bil som er vesentlig lettere å selge når den tid kommer.
Jeg vurderte å kjøpe en GMT800 Tahoe i fjor høst, når Bergheim fikk på plass denne løsningen, men er glad jeg sto over det
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
Posted 12 January 2013 - 11:39
Mere info ang. nedregistreringsproblematikk finnes i et Amcar blad fra 2003, det var da det startet med at en eller annen i Vegdirektoratet "synset" om at den fysiske endringen som ble gjort på G30 van, var for liten (noe u-bolt greier rundt fjærpakke) og resultatet ble at Biltilsynet nektet å godta dokumentasjon utstedt av GM Norge/Autocar Support AS.
Og ja, vi bor tross alt i Norge. Hvis disse bilene ikke hadde blitt solgt som avgiftsfri lastebil, så hadde de ikke fått solgt dem.
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
Posted 12 January 2013 - 15:13
Hva du får for kr 20000? En Tahoe under 3500kg, det er du vel klar over..og en bil som er vesentlig lettere å selge når den tid kommer.
Jeg vurderte å kjøpe en GMT800 Tahoe i fjor høst, når Bergheim fikk på plass denne løsningen, men er glad jeg sto over det
Om det er C1 som er kjøp eller ikke så finnes det vel løsninger på det. Ta førerkort for C1.
Kjøper ikke bruktbil med tanke på videresalg, det som er viktig for meg er at prisen er riktig. Det som du skriver er at en får bil under 3500kg for 18-20'. Men hva mer , som jeg skrev over så vet ikke jeg det. Ingen info om nye vekter eller den blir i henhold til VIN. I ytterste konsekvens kunne det blitt som de første Cossiene som ble bygget om "godkjent uten bakseteplass".
Dere som mener at Riseløkka fikk gjøre dette pgasentral plassering så er det et tynt argument.... Vi designer og bygger utstyr for offdhore. De siste anleggene som vi har levert er til Singapore og Samsung i Korea. Dette klarer vi uten å flytte der ned. Finnes masse snedige hjelpemidler som f.eks mail som vi bruker.
Dere som mener at denne lastbilregelen var bra siden vi har fått disse bilene er vel litt trangsynte. Disse bilene er vel ikke bedre en konkurentene som Landcruiser og Patrol f.eks. som vi kunne kjøpt istedet.
Edited by Olav'n, 12 January 2013 - 15:14.
Posted 12 January 2013 - 17:03
Dere kjenner til offentlighetsloven? Siden det er offentlige instanser ved Veidirektoratet, og nevnt trafikkstasjon, og det gjelder en sak som berører flere, har "vi", folket rett på innsyn.
Ikke er jeg ekspert på området, men etter hva jeg skjønner så er vel ikke dette en sak som kan unndras offentligheten? Det er vel og krav om saksdokument, møtereferat og journalføring ved saker som dette? (correct me if im`wrong)
Her kommer da vel kanskje og loven om forskjellsbehandling inn. Ved å unnlate "oss", og ikke opplyse om de faktiske forhold. At Bergheim velger å ikke si noe om det er nå så sin sak, - men det har ikke det offentlige lov til?
Kanskje noen burde spørre Veidirektoratet om disse dokumentene og journalene? Det er vel ikke slik at det bare har vært muntlig godkjent? Hvis det er tilfelle - så er det forskjellsbehandling... Men som sagt, jeg kan ta feil.
Mvh R
Posted 13 January 2013 - 14:24
Det jeg synes er litt merkelig er at GM har bygget de for maxvekt på 3080kg. Med matchvekten de fleste amerikanere kan oppvise så overskrider de jo det lett med 5 mann i bilen uten bagasje.
Posted 13 January 2013 - 18:53
Som bilinterresert og en av de som bruker mye tid på lettere modifikasjoner synes jeg det er mest skremmende å høre at skylden legges på enkeltpersoner. Hadde vi hatt ett oppegående godkjenningsorgan for bilmodifikasjoner her til lands så hadde ikke dette vært en problemstilling og da er første bud at saker må håndteres likt på alle trafikkstasjoner. C1 er selfølgelig en løsning men for min del betyr det 2x C1 (meg og min samboer) og da finnes det bedre løsninger. At slike saker kommer for offentligheten gjenspeiler at vi trenger et godt godkjenningsorgan her til lands og på sikt så har nok denne oppryddingen en positiv effekt.
Posted 17 January 2013 - 21:29
Edited by FairDinkum, 17 January 2013 - 21:31.
Elvis has left the buil….
Posted 17 January 2013 - 21:44
Update:
Jeg måtte selvsagt ringe Bergheim i dag for å høre hva som skjer siden jeg har time 30/1 og begynte å bli litt nervøs.
følge Drammen så er det tut og kjør fortsatt for 2000 modellene. Det er midlertidig stopp for 01 og 02 sa de, men de trodde det var på stell igjen snart.
So... There it is.
Ah, da må han ha misforstått meg, eller jeg misforstått ham.
Ja, jeg har også 2000-modell. Ringer dem i morgen. Må ha en bekreftelse på time..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 17 January 2013 - 23:33
Ah, da må han ha misforstått meg, eller jeg misforstått ham.Ja, jeg har også 2000-modell. Ringer dem i morgen. Må ha en bekreftelse på time..
Så bra, da blir det årnings for oss begge to alikka væl da
Elvis has left the buil….