Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !
Posted 27 December 2012 - 07:30
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
Posted 27 December 2012 - 11:54
Jaja tolk som dere vil, vil bare få klassa ned bilen på samme forutsetninger som andre fikk/ får det gjort. Bare jeg ønsker å gjøre det lokalt. At nå BT/ Veidir bråsnur får være så sin sak.
Helt enig med deg. Dette må være likt over hele fjøla. De lokale BT-stasjonene kan ikke sitte på hver sin tue å være konger i eget reir.
Posted 27 December 2012 - 12:53
Helt enig med deg. Dette må være likt over hele fjøla. De lokale BT-stasjonene kan ikke sitte på hver sin tue å være konger i eget reir.
Spesielt når de ikke ville si, eller var klar over hva papir som Bergheim la frem til dem... Men dumt om dette ødelegger for dem som ikke har C1 stempla i førerkortet.
Camaro -79
Posted 27 December 2012 - 14:31
Posted 28 December 2012 - 22:47
Elvis has left the buil….
Posted 29 December 2012 - 18:03
Edited by The Stig, 29 December 2012 - 18:04.
Posted 29 December 2012 - 20:08
Camaro -79
Posted 29 December 2012 - 23:36
Edited by The Stig, 29 December 2012 - 23:42.
Posted 30 December 2012 - 00:08
Som nevnt tidligere i traaden her skulle man vel holdt kjeft og betalt foer det ble surr. Og noen har vel tydeligvis tatt det opp videre slik at det nå ikke er mulig for oss som kanskje ville benytte oss av dette. Skal sjekke med Bergheim ang dette. Aa si at Bergheim har kludret det til ved å lage en mulighet for de som vil registrere ned er jo bare latterlig!
Har du fått beskjed om at dette ikkje går lenger, eller berre noko du trur?
Posted 30 December 2012 - 00:14
Posted 30 December 2012 - 09:08
- Men for 18-20000,- kan du vel ta C1 lappen ?
- Om du hadde bodd 50-60 mil fra der som en kunne få klasset ned bilen ville ikke du fått sjekka ut mulighetene lokalt ?
- Dersom dette svaret var negativt, ville ikke du sjekka ut hvorfor ?
- Skal ikke det være likt for alle, uansett hvilken trafikkstasjon en hører til ?
-På toppen av alt når den aktuelle trafikkstasjonen IKKE vet på hva grunnlag de godkjenner.
- Den lokale trafikkstasjonen ber en ta kontakt med Veidir. i Oslo slik at dette kan ordne seg for dette skal være likt.
På min bil kan jeg legge frem :
- Orginale stickere som verfiserer vekt (orginale vekter)
- Decoding av VIN
- COC dokumenter som verfiserer nye vekter, dvs orginale byggevekter linket til VIN fra GM om den ble orginalklasset.
- Dele # på "norske fjører"
- Dele# på "orginalfjører" samme som over så det finnes ikke noe forsterkede fjører uansett om en er 6/7 eller 8 seter.
- Div typegodkjenninger COC på godkjente biler fra Europa/ Frankrike
Men alt bunner ned i manglende fysisk endring.
Camaro -79
Posted 30 December 2012 - 20:53
Om noen har kludret det til så er det BT på Riseløkka og Bergheim. Ikke skyld på meg !
Om du visste hvor skjørt det opplegget der er, så hadde du ikke stikki nesa inn i vepsebolet.
BT Risløkka har ikke mye med saken å gjøre, men det er vel stasjonen som er nærmest Veidirektoratets kontorer.
Etter det er jeg har forstått, er denne avtalen med VD såpass skjør at det skal fint lite til for å ødelegge for andre..
Har du fått beskjed om at dette ikkje går lenger, eller berre noko du trur?
Ingen som har fått beskjed om noe som helst, så tydeligvis funker dette fortsatt fint.
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 30 December 2012 - 20:59
Er tildels enig i det du mener, Men og det er et stort. Men:
Som det ble lagt frem, saa gikk det tydelig frem at Bergheim hadde papirer de ikke ga ut. Det har de vel rett til om de vil.
Ergo faller det med lokal godkjenning bort for de som ikke bor i Oslo.
Har også C1 lappen, saa det er ikke noe problem. Bor ogsaa 55 mil fra Oslo, men har ingen problemer med aa kjøre meg en tur dit om det er paakrevet.
Jobber også en god del med utlevering av nye lastebiler som skal til godkjening, og det med forskjellig tolkning av regelverk rundt om i landet er ikke noe nytt for meg. Vi er borti det daglig vi.
Dette med nedregistreringen ansaa jeg litt i graasonen og da burde man gaatt stille i dørene og svelget et par kameler.
Siden du skriver lenger opp i traaden: " At nå BT/ Veidir bråsnur får være så sin sak" , saa regner jeg med at du som har drevet aa sjekket dette kan her og naa avkrefte eller bekrefte at det er mulig for oss som vil, aa nedregge bilen eller ikke.
Edited by The Stig, 30 December 2012 - 21:02.
Posted 30 December 2012 - 21:05
Om du visste hvor skjørt det opplegget der er, så hadde du ikke stikki nesa inn i vepsebolet.
BT Risløkka har ikke mye med saken å gjøre, men det er vel stasjonen som er nærmest Veidirektoratets kontorer.
Etter det er jeg har forstått, er denne avtalen med VD såpass skjør at det skal fint lite til for å ødelegge for andre..
Ingen som har fått beskjed om noe som helst, så tydeligvis funker dette fortsatt fint.
Er nå faktisk KUN trafikkstasjonen på Riseløkka som har godkjent dette, var i kontakt med Arendal og Moss for ordens skyld og sjekka med dem.NEI var svaret, men Veldig spesielt at Riseløkka ikke visste hva/ hvordan de godkjenner !
Det som og er spesielt er at Berheim ikke er importør, det er Daf Norge som er det.
Edited by Olav'n, 30 December 2012 - 21:11.
Camaro -79
Posted 05 January 2013 - 09:24
Dere må huske gutter at ikke heller dette landet er blottet for korrupsjon...
Posted 05 January 2013 - 22:31
Men oppi alt dette, har noen prøvd å importere en Tahoe fra Sverige?
Posted 10 January 2013 - 22:56
Vurderer seriøst å ta en langtur. Ikke fordi det betyr noe for meg, men det er en del ting som blant annet andrehåndsverdi gjør at det er attraktivt å omregistrere til personbil. Men siden jeg har bakrekka, er det noen som har papirer på 8-seter?
4x4 - Gjør det enklere
Chevrolet Tahoe 2001, 5,3 Vortec, 8-seters personbil
Audi A8 V8
VW Polo 1,6 TDI, ansatt som sparebøsse - sparket for ulydighet
Posted 11 January 2013 - 11:38
Snakka med Bergheim i dag, og det er foreløpig stopp i nedregistreringen grunnet en SOPP fra vestlandet en plass.
De visste ikke noe mer om hvor han var fra, men denne personen har klart å skape krøll.
Bergheim er i en fase hvor de selv prøver å myke litt opp på dette regelverket, så jeg tror alle som ikke vil levere bilen i Drammen er tjent med å sitte på gjerdet og avvente litt.
Dritkjipt for de som har biler langveisfra til nedreg.
Akkurat nå hadde de nettopp fått en bil ned fra Tromsø for nedreg, og denne personen må i såfall la bilen stå til ting er løst.
Evt må han hente bilen opp til nord igjen med uforrettet sak.
De håper på å få ting i gang igjen i løpet av kort tid, men det kreves ny dokumentasjon fra GM for flere chassinr og masse jall.
Det er derfor ingen vits å ringe Bergheim, for de har ingen svar pr i dag uansett.
Som jeg sa: Dette er skjørt...
Kan ikke dere som absolutt vil registrere ned bilene selv, vente til andre har fått sjansen til å gjøre dette hos Bergheim før dere evt ødelegger alt?
Flere kokker, mer søl..
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 11 January 2013 - 15:53
Er nå faktisk KUN trafikkstasjonen på Riseløkka som har godkjent dette, var i kontakt med Arendal og Moss for ordens skyld og sjekka med dem.NEI var svaret, men Veldig spesielt at Riseløkka ikke visste hva/ hvordan de godkjenner !
Det som og er spesielt er at Berheim ikke er importør, det er Daf Norge som er det.
Det er ikke noe mere spesielt en at Bergheim må søke vegdirektoratet for hver ned reg og at den må fremvises for vegdirektoratet for godkjenning. Det er derfor alle bilene må til Riseløkka for ned reg.
Men som Chevyhoe påpeker så blei dette stoppet fra kl 1400 i går pga en talentløs SOPP fra vestlandet har greid å lage faen skap for alle.
75 Blazer K5
Posted 11 January 2013 - 16:22
bare nyskjerrig, men hvordan klarte denne vestlands soppen å kødde til dette da?