Gå til innhold

Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#121 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 16:57

bare nyskjerrig, men hvordan klarte denne vestlands soppen å kødde til dette da?

Forklar hva du mener med det ? Om du ikke har noe mer seriøst å komme med så......... 

Hva skulle jeg gjort annerledes ?

Enkelt forklart:

- Tatt kontakt med den lokale trafikkstasjonen  og lagt frem saken og tilgjengelige dok.

- Sendt søknad som anbefalt.

- Vært i ytterlig kontakt med lokale trafikkstasjonen og sendt videre til Sørhol i veidirektoratet.

- Div korrspodanse frem og tilbake.

Trafikkstasjonen her ved teknisk  xx som jeg forøvrig kjenner fra tidliger jobb ved MC verksted har opptrått ordentlig og saklig og sjekka alt opp. De sier at de ikke har hjemmel eller lov å godkjenne, men likt skal være likt så det burde ikke være noe problem når skriv fra Veidir var klar.

Når Riseløkka IKKE vet på hva grunnlag de godkjenner på, så er det mildt sagt rart, hvorfor i all verden skulle jeg sette meg i bilen kjøre 50 mil, betale  kr 18-20 000 ,- for noe som ikke BT på Riseløkka kan definere eller de som tar betalt. Jeg ba aktuell forhandler om oppsett på hva jeg fikk utenom klasse B bil. Ville det ikke være naturlig å opplyse dette f.eks.

- Tekst i vognkort

- Vekter

- Fysisk endring, med hensyn til tilhengervekt.

- Opplysninger som at eventuelle kufanger måtte fjernes

- Div. 

Så før du kommer må sånne usaklige spydigheter så tenk deg om!   Om dette er nivået her så vurderer jeg å slette meg som bruker, ser det er flere som visst mener det samme i kulissene.

Edited by Olav'n, 11 January 2013 - 19:06.

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#122 The Stig

The Stig

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 19:55

Forklar hva du mener med det ?

Hva skulle jeg gjort annerledes ?

.

Du skulle gjort som det ble nevnt tidlig her i traaden. Holdt en lav profil.
Saa da gikk det som jeg trodde . En eller annen SOPP har kludra det til.
Sikkert glad han som dro fra Troms til Oslo naa.
Faar haape Bergheim rydder opp i dette igjen.

#123 Reex

Reex

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 20:00

Hmm.. 

Er det virkelig slik fatt, at "regelverket" skal "mykes opp", etter når og hvor, det firmaet som var med på å kludre det hele til fra starten av ser seg for godt til å begynne å tjene penger på det? 

Kanskje dette er en sak som burde blitt tipset om i media, så presset kunne kommet fra rette siden, og "regelverket" kunne blitt LIKT for alle. Hvorfor er det i dette tilfellet så vanskelig å vise til hva som er blitt gjort, så "vi" og kan gjøre det samme? Lukter av dette...

En annen ting, vær så snill å hev standarden litt... - å slenge med usaklige kommentarer og kallenavn, er det noe dere som gjør det ville godtatt selv om dere har noe meninger om ting??

Med VENNLIG hilsen.  ;)

Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)

Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!

#124 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 20:16

Skjønner egentlig ikke hva dere som syter og klager for vil frem til. Om dere gidder å lese så har jeg holdt på med dette over 1 år. Samlet dok og underlag fra Frankrike, Nederland , US og Norge. Så om dere har et svar på hva jeg skulle gjort annerledes så kom med det og ikke bare syt og klag.

Om der kan med hånda på brystkassa si at det er helt greit at enkelte deler av landet eller grupper uavhengig av sak blir forskjellsbehandlet enten det gjelder denne saken eller annet så blir jeg sjokkert.

Så om dere kan presentere noen meniger og tanker med hold i så kan vi holde saken og tread'n  på et saklig plan.

Du som mener Bergheim skal ordne opp, i hva og hvordan. I følge Veidirektoratet er jo ikke Bergheim importør, noe som vi alle vet. Det er DAF pr DD og når jeg starta på dette var det Klintberg.Mitubishi var og nevn her men de har ikke US GM

Forøvrig så var ideen med å løfte denne vinklingen frem i media spennende, selv om problemstillingen er litt annerledes en det som er kommet frem i Amcar og andre forum. "Mat" for TV2 hjelper deg selv om jeg ikke tror det hjelper. Kunne vært spennende å sett BT sin reaksjon og svar i intervju påTV2 hjelper deg. Noen som husker han karen med Mazda'n på TV2hjelper deg for 10-15 år siden ? Han kapitulerte helt,,,,

Edited by Olav'n, 11 January 2013 - 20:23.

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#125 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:32

Snakka med Bergheim i dag, og det er foreløpig stopp i nedregistreringen grunnet en SOPP fra vestlandet en plass.
De visste ikke noe mer om hvor han var fra, men denne personen har klart å skape krøll.

Bergheim er i en fase hvor de selv prøver å myke litt opp på dette regelverket, så jeg tror alle som ikke vil levere bilen i Drammen er tjent med å sitte på gjerdet og avvente litt.

Dritkjipt for de som har biler langveisfra til nedreg.
Akkurat nå hadde de nettopp fått en bil ned fra Tromsø for nedreg, og denne personen må i såfall la bilen stå til ting er løst.
Evt må han hente bilen opp til nord igjen med uforrettet sak.

De håper på å få ting i gang igjen i løpet av kort tid, men det kreves ny dokumentasjon fra GM for flere chassinr og masse jall.
Det er derfor ingen vits å ringe Bergheim, for de har ingen svar pr i dag uansett.

Som jeg sa: Dette er skjørt...
Kan ikke dere som absolutt vil registrere ned bilene selv, vente til andre har fått sjansen til å gjøre dette hos Bergheim før dere evt ødelegger alt?
Flere kokker, mer søl..

Kai... Stemmer dette virkelig?
Jeg tror ikke du kødder altså, men det er jo helt for jævlig hvis det er rett :(

Jeg har ikke hørt noe fra de, har time 1. februar... Håper VIRKELIG dette lar seg gjøre.
Jeg som hadde time rett før jul som jeg droppa grunnet sjukdom... Damn it!!!!!!

Elvis has left the buil….

#126 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:35

Jeg har sittet på gjerdet lenge og ikke sagt noe siden dette ikke har hatt noen betydning for meg. Men jeg ser nå at dette med likhet for loven etc ikke fungerer slik. Vi vet alle at BT er forskjellig fra sted til sted. Er jo derfor vi kjører en 20-30 mil for å få en kufanger godkjent nettopp fordi dette BT skjønner behovet for slikt......Det går igjen i mye her på forumet.

Hva er de beste dekkene og hvor får jeg de gratis......

Hvis jeg hadde sittet på en bil som jeg kunne fått ned registrert i Tromsø, og jeg hadde hatt behov for det så hadde følgende skjedd:

Bestilt time i Tromsø

Fått en fin kjøretur oppover

Tatt meg inn på Rica Ishavshotell med utsikt over sundet

Koset meg hele helgen på Skarven og Rorbua (hvis de finnes enda)

Når jeg en gang ble kjørbar på mandag så hadde jeg kjørt nedover 20.000 kr fattigere og et smil om munnen i min B-klasset suburban....

Hvorfor bruke et helt år på dokumentasjoner, kontakte alle slags land etc når tilbudet var der, bare man betalte en sum. Selv har jeg i 2012 brukt 4 ganger så mye penger på verksteder. 20.000kr er ikke mye hvis man får det man ønsker med en gang.

Hvis jeg fikk vite at man på en grenseovergang godtok 40 liter øl og ikke bare 5 liter, ja så hadde jeg da kjørt der.... ikke begynt å krangle om hvorfor ikke de andre kan godta det.....

#127 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:36

Kai... Stemmer dette virkelig?
Jeg tror ikke du kødder altså, men det er jo helt for jævlig hvis det er rett :(

Jeg har ikke hørt noe fra de, har time 1. februar... Håper VIRKELIG dette lar seg gjøre.
Jeg som hadde time rett før jul som jeg droppa grunnet sjukdom... Damn it!!!!!!

Kai er en av få personer jeg stoler på.......sier han det så er det dessverre slik....

#128 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:41

Når det er sagt, så er jeg ening med Reex... Endrer ikke på noen ting å slenge dritt til Olav.

Han kunne sikkert "holdt lav profil" hva nå enn det måtte bety... men fakta er fortsatt at det er noe som lukter svidd her, og jeg har forståelse for at han mener det bør være likhet for loven. Det tror jeg famtisk de fleste er enig i.

Hvis jeg kan nedregge en bil i Oslo, hvorfor skal ikke du få nedregge samme bil i henhold til samme regelverk i Troms?

Hvis... Og jeg sier hvis, denne ordningen nå viser seg å bli stoppet, så er ikke det Olav sin feil.
Feilen er gjort av Bergheim da bilene ble tatt inn til landet, og alt rundt hele denne lastebilregistreringa.

Da er det på tide med TV2 Hjelper Deg. Da burde vi forenes, og bruke energien vår på å få til dette, med likhet for alle, i stedet for å sitte på hver vår tue og bare tenke på oss selv.

Jeg er nå uansett optimist til det motsatte er bevist :)

#129 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:43

Jeg tror ikke TV hjelper deg betyr så mye... Vil nok tro at de BT som sier nei er de som faktisk forholder seg til lovverket.

#130 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:46

Skriver nå som moderator i forkant......

Det har ingen hensikt at man på noen måte begynner med personangrep. Slike innlegg blir slettet.  Uansett hva som her har skjedd - ikke skjedd,  så skal det IKKE forsure miljøet her på forumet.

#131 CHEVTOY

CHEVTOY

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 445 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:47

Tror det er en på Risløkka som har hatt litt mer å rutte med i lommeboka i høst jeg..... Greit å få rydda opp i sånt  :innocent:

Det vanskelige en bagatell, det umulige en utfordring

#132 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:50

Jeg har sittet på gjerdet lenge og ikke sagt noe siden dette ikke har hatt noen betydning for meg. Men jeg ser nå at dette med likhet for loven etc ikke fungerer slik. Vi vet alle at BT er forskjellig fra sted til sted. Er jo derfor vi kjører en 20-30 mil for å få en kufanger godkjent nettopp fordi dette BT skjønner behovet for slikt......Det går igjen i mye her på forumet.

Hvis jeg hadde sittet på en bil som jeg kunne fått ned registrert i Tromsø, og jeg hadde hatt behov for det så hadde følgende skjedd:

Bestilt time i Tromsø
Når jeg en gang ble kjørbar på mandag så hadde jeg kjørt nedover 20.000 kr fattigere og et smil om munnen i min B-klasset suburban....

Hvorfor bruke et helt år på dokumentasjoner, kontakte alle slags land etc når tilbudet var der, bare man betalte en sum. Selv har jeg i 2012 brukt 4 ganger så mye penger på verksteder. 20.000kr er ikke mye hvis man får det man ønsker med en gang.

Hvis jeg fikk vite at man på en grenseovergang godtok 40 liter øl og ikke bare 5 liter, ja så hadde jeg da kjørt der.... ikke begynt å krangle om hvorfor ikke de andre kan godta det.....
Ja vi vet at dette med likhet for loven ikke fungerer. Og ja, Vi vet at BT er forskjellig fra sted til sted...
-det er nettopp det som er så synd. Og så feil.
For det skaper da sånne situasjoner som vi nå har havna i.

Og personlig, så har jeg problemer med å akseptere det. Selv om jeg har "holdt lav profil", så er det noe inni meg som skurrer.

Jeg vil sette meg ned med personene ansvarlige for dette, med et TV crew, og be de forklare sine seere og innbyggere i dette landet, hvorfor de har forskjellige tolkninger av ett regelverk. Og hvem som har sagt at det er ok at de for lov å ha sine egne tolkninger.
De er ansatt av staten for å forvalte statens regelverk. Ikke synse og mene og føle...
Statens regelverk ang kjøretøyklasser og vekt MÅ være det samme i Agder som i Troms.

Edited by FairDinkum, 11 January 2013 - 21:51.

#133 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:50

Bestilt time i Tromsø

Når jeg begynte med dette så var ikke dette "tilbudet" tilgjengelig, hverfall ikke kjent for meg. Som jeg og skrev tidligere så er dette ikke livsviktig for meg, C1 lappen har jeg, EU/ PKK hvert år er ikke noe problem, bilen skal jo være OK uansett, Kjettinger er greit å ha og bomringen er så sin sak. Alt dette var jeg klar over når jeg handla.

Om du har brukt så mye på verksted så har jeg hatt billig bil. Har kun skifta 2 hjulager og bremser, det er  vel maks 8-10 000 for delene. Jobben er jo så enkel at en kan gjøre det med en arm på ryggen. Men  det var jo litt "off topic".  Men  jeg må levere PC'n på reperasjon og er relativt hjelpesløs med elektriske dingser og sikker mye annet. Så til slutt så utligner alt seg.... :blink:

Edited by Olav'n, 11 January 2013 - 22:00.

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#134 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:55

Jeg tror ikke TV hjelper deg betyr så mye... Vil nok tro at de BT som sier nei er de som faktisk forholder seg til lovverket.

Lovverket er likt for alle, men det skulle vært intressant å provosert frem et svar fra veidirektoratet/ BT på hva grunnlag denne godkjenningen/ nedklassingen ble godklent på siden ALLE var klar over dette ikke skulle la seg gjøre. Dette skrivet som veidirektoratet sendte ut omhandlet til og med VIN som ikke skulle godkjennes.'

TV2 har nok ikke noe å stille opp med her :wacko:

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#135 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:58

Dette har ingen betydning for de som har fått det igjennom... vil bare sette en permanent stopper for de stakkarene som nå trodde at de stod i kø og alt var i orden.

#136 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 21:59

Hvis.... Og hvis, det nå er kroken på døra, så er det jo ett fett om det er TV2 eller Al Jazera som setter lys på saken og presser frem evnt svar :)

#137 FairDinkum

FairDinkum

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 22:00

Jeg kommer til å bli mektig skuffa kjenner jeg... Og Olav, jeg kommer på besøk!!!!!!

;D

#138 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 22:00

BT har også lov til enkeltgodkjenne kjøretøy. (det er de ikke så flinke til å opplyse om)

men det er mannen i hallen som bestemmer om han vil godkjenne eller ikke godkjenne

treffer du rett kar/kvinne så er alt mulig eller umulig.

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#139 Olav'n

Olav'n

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 22:03

BT har også lov til enkeltgodkjenne kjøretøy. (det er de ikke så flinke til å opplyse om)

men det er mannen i hallen som bestemmer om han vil godkjenne eller ikke godkjenne

treffer du rett kar/kvinne så er alt mulig eller umulig.

Ikke disse, er eget skriv i systemet på GMT800 chassiset. 

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Camaro -79

#140 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 11 January 2013 - 22:03

Ja vi vet at dette med likhet for loven ikke fungerer. Og ja, Vi vet at BT er forskjellig fra sted til sted...
-det er nettopp det som er så synd. Og så feil.
For det skaper da sånne situasjoner som vi nå har havna i.

Og personlig, så har jeg problemer med å akseptere det. Selv om jeg har "holdt lav profil", så er det noe inni meg som skurrer.

Statens regelverk ang kjøretøyklasser og vekt MÅ være det samme i Agder som i Troms.

Dessverre er nok ikke loven slik vi tror det er. Slik er det over alt. Både jeg og du vet at eks utenlandsoperasjoner ikke fungerer etter intensjonen til politikerne. Norge er ikke i krig, men vi får kister hjem. Norge deltar ikke, men vi hospiterer i operasjoner med US flagg på skulderen.... slik er det her hjemme også..... smi mens jernet er varmt... der det er varmt.... slutt å prøve å få det varmt et annet sted, eller stå i kø bak et kaldt et....