Test - Ferromax produkter
#141
Posted 30 January 2006 - 00:00
#142
Posted 28 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Problemet kan jo oppstå hvis du har en del sand og skitt inni ramma,trur ikkje eg har sett ei ramme uten det inni.denne er hardpakket og ikke så lett å få ut med trykkluft heller.må prøve å stake noe inni for å løse det opp.
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
Opprinnelig postet av Bøen
Har tenkt litt på dette shø, tror det skal gå bra å få ut det meste, ramma på Korando(CJ7) er jo såpass kort også. kjører noen runder med høyttrykkspyleren igjennom, muligens lage en stake patent med et par stålbørster på for å løstne resterende rust og dritt, spyle igjen,tørke og så corroflux osv. osv......
Har mulighet til å låne kamera for å kjøre igjennom rør på jobben, men faen heller da, måtte kor langt en skal gå,hehe, men vi får sjå, karnsje vært gøy det,hehe. før og etter bilder kansje..![]()
Autopakke nr 8 ja:D:D:D:D
AR
Opprinnelig postet av fillefranz
Ja legg gjerne ut bilder,det er gøy
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#143
Posted 13 June 2006 - 23:00
Torfinn
#144
Posted 27 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Problemet kan jo oppstå hvis du har en del sand og skitt inni ramma,trur ikkje eg har sett ei ramme uten det inni.denne er hardpakket og ikke så lett å få ut med trykkluft heller.må prøve å stake noe inni for å løse det opp.
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
Opprinnelig postet av Bøen
Har tenkt litt på dette shø, tror det skal gå bra å få ut det meste, ramma på Korando(CJ7) er jo såpass kort også. kjører noen runder med høyttrykkspyleren igjennom, muligens lage en stake patent med et par stålbørster på for å løstne resterende rust og dritt, spyle igjen,tørke og så corroflux osv. osv......
Har mulighet til å låne kamera for å kjøre igjennom rør på jobben, men faen heller da, måte kor langt en skal gå,hehe, men vi får sjå, karnsje vært gøy det,hehe. før og etter bilder kansje..
Autopakke nr 8 ja:D:D:D:D
AR
#145
Posted 19 November 2005 - 00:00
De svarte flekkene som ble i porene, skal de bare være der?
Kostet bare, brukte ikke varmt vann slik det forklares i denne tråden. Hva er konsekvensen for min del ved ikke å ha gjort det?
Har brukt curroflux og Ferrofix Rustfjerner. (ble sandblåst først) Hadde egentlig bare tenkt å lakke rett på det, før jeg leste hele denne tråden på 7 sider.... Er det meningen at det skal legges grunning på dette før lakkering? Skal gjøre dette på mandag, får derfor ikke skaffet noe mer fra dere før da.
Hva blir nå forskjellen på dette enn om at jeg kjører hele programmet deres?
Når det gjelder dette med flere strøk kontra herding, hvor lang tid skal man vente mellom hvert strøk? Jeg forholdt meg til 24timer også der. Prosessen tar jo en evighet, men det gjør det kanskje med andre produkter også. Første gang jeg tar rust på en bil. Er jo fotsoldat i en uke.....
Lukten fikk meg til å mimre om gamle sommerjobber og båtpussing...
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
#146
Posted 19 November 2005 - 00:00
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
#147
Posted 27 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Håper dette er et tilfredsstillende tilbud og at det også vil komme offroad.no til gode! Det er jo tross alt på offroad.no dette forumet ligger. Opprinnelig postet av aljoh
Kjempemessig med offroad-rabatt.. Hvis alt går som jeg vil sitter jeg snart med en bil som nok vil trenge autopakke nr. 8 :-)
Jeg har lagt link til dette emnet på et par mercedes-sider også.
fS
'92 MB 300 TD Turbo
#148
Posted 27 January 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Takker bukker så mye Ronny, er et bra tilbud dette!
Tror alle på Offroad.no synest dette er et bra tilbud, og mulig flere vil prøve ut og bruke produkter fra dere.
Vi får håpe på en vinn vinn ordning i lengden. Jeg blir vel nesten nødt til å kjøpe stor autopakke nå, blir jo billig og ikke minst forhåpentligvis skikkelig bra.
Forstår ramma må tørkest bra etter behandling ja,tenkte å først bruke trykkluft, så varme med dieselvarmere og en varmepistol.Når stålet i ramma er bra varmt blåser jeg med trykkluft igjen, slik at event vannpytter spres utover og fordamper fort.
Tror det blir bra dette, gjenstår bare å begynne jo!
AR
Opprinnelig postet av fillefranz
Problemet kan jo oppstå hvis du har en del sand og skitt inni ramma,trur ikkje eg har sett ei ramme uten det inni.denne er hardpakket og ikke så lett å få ut med trykkluft heller.må prøve å stake noe inni for å løse det opp.
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#149
Posted 12 June 2006 - 23:00
#150
Posted 22 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Har brukt curroflux og Ferrofix Rustfjerner. (ble sandblåst først) Hadde egentlig bare tenkt å lakke rett på det, før jeg leste hele denne tråden på 7 sider.... Er det meningen at det skal legges grunning på dette før lakkering? Skal gjøre dette på mandag, får derfor ikke skaffet noe mer fra dere før da.
Er ikke helt stødig her, men sånn jeg har forstått det anbefales det alltid å behandle det corrofluxbehandlede/sandblåste stålet med rustkiller. Og skal du da lakke over må du nok bruke Isogrunn for å ikke få reaksjoner.
Det var slik jeg gjorde det på Subaruen jeg holdt på med i vår/sommer. Det er nok for tidlig å vite sikkert enda, men det har ikke dukket opp noe på tiden frem tiol nå i hvertfall.
Hvis du bruker isogrunn, husk å sil den først. Var plaget med endel klumper i min som til stadighet tettet sprøyta. Fikk vite i ettertid at den må siles. De mente det var en glipp at det ikke stod på bruksanvisningen, for det var visst helt vesentlig. Mulig at de har fått det med nå. Ellers var den veldig grei å sprøyte, lett å få jevn (når sprøyta var åpen) og tørket fort.
De andre tingene du nevnte har jeg ikke prøvd.
Lykke til!
Stefan
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
"Valplaus, men ikkje motlaus!"
#151
Posted 11 June 2006 - 23:00
AR
oohh! silly me, again...
#152
Posted 23 November 2005 - 00:00
De svarte flekkene som ble i porene, skal de bare være der?
De svarte flekkene ser du bare bort i fra. Men de må vekk hvis du skal legge Zinga.
Kostet bare, brukte ikke varmt vann slik det forklares i denne tråden. Hva er konsekvensen for min del ved ikke å ha gjort det?
Det går fint ann å bare koste etter rensing med Corroflux, men det er bedre å skylle med varmt vann og så Rustkiller. Grunnen til dette er at Corroflux er et syreprodukt. Du får da en meget god syregrunning inn mot metallet og deretter Rustkiller som er et oljeprodukt som har komponenter i seg som aller helst skal reagere med metallet. Men løsningen vil nok holde noen år allikevel. De fleste er jo vant til at ting ikke holder, så fornøyd blir du sikkert.
Har brukt curroflux og Ferrofix Rustfjerner. (ble sandblåst først) Hadde egentlig bare tenkt å lakke rett på det, før jeg leste hele denne tråden på 7 sider.... Er det meningen at det skal legges grunning på dette før lakkering? Skal gjøre dette på mandag, får derfor ikke skaffet noe mer fra dere før da.
Etter denne behandlingen anbefaler vi skylling i varmt vann. La tørke godt opp (gjerne med hårføner varmepistol etc.). Deretter Ferromax Rustkiller eller Zinga som grunning (bare Zinga hvis stålet er helt rent).
Hva blir nå forskjellen på dette enn om at jeg kjører hele programmet deres?
Ikke for å skryte, men kjører du programmet vårt etter vår bruksanvisning og er nøye med at overflaten er skikkelig tørr osv., så blir du helt sikkert fornøyd. Det ruster ganske enkelt ikke på mange, mange år. Jeg har inntrykk av at omtrent ingen er fornøyd med de produktene/programmene de har forsøkt før. Og det gjelder de som sier de har forsøkt alt også. Men så kjører de programmet vårt og blir våre mest trofaste kunder. Det er den store forskjellen.
Når det gjelder dette med flere strøk kontra herding, hvor lang tid skal man vente mellom hvert strøk? Jeg forholdt meg til 24timer også der. Prosessen tar jo en evighet, men det gjør det kanskje med andre produkter også. Første gang jeg tar rust på en bil. Er jo fotsoldat i en uke.....
Det fine med Ferromax Rustkiller er at den trenger ikke nødvendigvis være helt herdet før du påfører FerroPrimer. Men vent til den begynner å bli ganske seig før du tar neste strøk. Har du dårlig tid så la den ligge på 6-7 timer og tørk så med varmluftpistol/hårføner. Da speeder du opp tørketiden drastisk. Men vær forsiktig med tørkepistol! Det skal ikke ryke av den.
En annen fordel med Rustkiller er at når du har lagt den på en skikkelig tørr overflate trenger du ikke la bilen stå. Du kan bruke den som du vil, selvom det begynner å regne. Bare se til at det er skikkelig tørt igjen før du påfører neste strøk.
Ronny Johansen
#153
Posted 26 January 2006 - 00:00
Tror alle på Offroad.no synest dette er et bra tilbud, og mulig flere vil prøve ut og bruke produkter fra dere.
Vi får håpe på en vinn vinn ordning i lengden. Jeg blir vel nesten nødt til å kjøpe stor autopakke nå, blir jo billig og ikke minst forhåpentligvis skikkelig bra.
Forstår ramma må tørkest bra etter behandling ja,tenkte å først bruke trykkluft, så varme med dieselvarmere og en varmepistol.Når stålet i ramma er bra varmt blåser jeg med trykkluft igjen, slik at event vannpytter spres utover og fordamper fort.
Tror det blir bra dette, gjenstår bare å begynne jo!
AR
#154
Posted 11 June 2006 - 23:00
Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke
#155
Posted 24 November 2005 - 00:00
Big block.. yess
#156
Posted 24 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Jeg har en relativt ny bil, men jeg kunne tenkt meg å satse på å være føre var (det er jo som kjent ikke bare julepålegget som ligger i saltlake nå fremover..) Kan jeg spraye på Ferromax Rustkiller på hele understell og dørk uten å fjerne evt tectyl først? Vil stoffet trenge inn og gi beskytte? Hvordan går det evt med tectylen vil den bli hard av denne behandlingen? Bør jeg spray noe inne i ramma og? Har dere andre forslag?
Det lureste du kan gjøre er å sprøyte tectyl med Ferromax Rustkiller. Rustkilleren vil trenge inn i tectylen og gjøre at den ikke forvitrer/oksiderer, blir hard og sprekker. Hadde alle gjort dette med jevne mellomrom(hvert 4.-5. år) ville aldri tectylen blitt gammel. Ferromax Rustkiller trenger ikke helt igjennom til godset, men tectylen vil holdes "frisk" og tett. Og hvordan skal det da bli rust?
Husk å mette tectylen godt et par ganger med 12 timers mellomrom.
Lykke til!
Ronny Johansen
#157
Posted 24 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Når det gjelde produktene Elegance og Hardsealer, er dette et suplement til vox, eller er det en erstatning?
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
Opprinnelig postet av Chevy-LPG
Aljoh: Kunne du svart på denne også?
Hvordan påføres de?
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
#158
Posted 25 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
[quote]Når det gjelde produktene Elegance og Hardsealer, er dette et suplement til vox, eller er det en erstatning?
Heisan! Denne har jeg visst oversett.
Ferromax Elegance og Renomè Hardsealer er ikke et suplement til voks, men erstatter alt av porefylling, voksing og polering. Elegance fungerer best som porefyller og oksideringsdreper. Er lakken synlig oksidert bør den først renses med CleanSealer. CleanSealer fjerner selve oksideringen og nøytraliserer "spenningen" som er selve årsaken til at lakken oksiderer. Samtidig fyller CleanSealer lakkens porer med aktive nøytraliserende mikroskopiske pluss- og minusioner som over lang tid vil nøytralisere "spenninger" i lakken.
Det er disse spenningen som er selve betingelsen for at oksidering eller forvitring kan oppstå. Uten ionevandring som oppstår når det blir spenningsforskjell på atomnivå(kall det gjerne galvanisk spenning) kan ikke et stoff forvitre. Dette gjelder også lakk.
Det er kunnskapen om hvordan vi nøytraliserer denne spenningen når den oppstår som gjør produktene våre så spesielle. Å nøytralisere spenningen i det øyeblikket man behandler kan mange, men det å nøytralisere i det ionevandringen vil starte etter feks. et år eller to, det er det ikke mange som skjønner seg på. Da må man ha aktive komponenter som fungerer på atomnivå i preparatene.
Det er jo dette som gjør rust, forvitring, oksidering, forråtnelse, tæring osv. så vanskelig å unngå i de fleste billige materialer.
Men tilbake til CleanSealer: Etter å ha renset lakken for oksyd vil lakken være svært "åpen". CleanSealer fyller disse åpne porene med gjennomsiktige akrylkuler som fremhever lakkens glans og fornyer lakkens styrke og holdbarhet. Dette sammen med de aktive komponentene som nøytraliserer "spenningen" gjør CleanSealer til et meget spesielt og anvennelig produkt. Man snakker altså ikke her om en tradisjonell rubber. For CleanSealer rubber ikke, men allikevel vil lakken bli kraftig renset og fremstå med skikkelig glans og fornyelse.
Følgende behandling anbefales altså:
Synlig oksidert lakk:
1. CleanSealer
2. Elegance eller Hardsealer
3. Man kan også legge Elegance først og så Hardsealer over.
Ikke synlig oksidert lakk:
1. Elegance eller HardCealer
2. Man kan også legge Elegance først og så Hardsealer over.
Huff! Dette ble kanskje litt vel teknisk. Dere får bare si fra hvis dette blir for vanskelig å følge med på. Det er veldig intressant å holde på med disse tingene. Det er egentlig ikke så vanskelig å forstå hvis man setter seg litt inn i det.
Ronny Johansen
#159
Posted 25 November 2005 - 00:00
Skal det poleres av igjen som med voks?
Hvor lang holbarhet har det, antall vasker eller er det tidsrom?
Hvor holbart er det mot eks høytrykk, avfetning?
Er også dette et allround produkt som kan brukes på crom også, eller er det et annet produkt?
sig
Hjelp meg å holde ajour ! http://www.gjelstenl...sjonerNorge.htm
www.LPGguiden.no
#160
Posted 25 November 2005 - 00:00
Kopi av melding:
Hvordan påføres dette, blir det godt synlig hvor du har lagt det på?
Skal det poleres av igjen som med voks?
Hvor lang holbarhet har det, antall vasker eller er det tidsrom?
Hvor holbart er det mot eks høytrykk, avfetning?
Er også dette et allround produkt som kan brukes på crom også, eller er det et annet produkt?
Elegance og Hardsealer påføres grundig rengjort flate. Elegance har en holdbarhet på et par år. Den er ekstrem motstandsdyktig mot kjemikalier, høytrykk og avfettingsvæsker. Men selvfølgelig har alt sin begrensning. Noen vasker bilen annenhver dag andre en gang i uken og andre igjen en gang i mnd. Det er hovedsakelig vask som sliter på Elegancen. Men ved normal vasking 2-3 ganger per mnd. står den seg bra.
Elegance gir noe høyere glans, men er ikke en polish. Den legges på og tørkes umiddelbart bort igjen. Den skal nøytralisere oksideringen i lakken og fylle porene. Tørkes bort umiddelbart etter den er lagt på til du ikke får mer på papiret/frottèhåndkle etc. Dette er veldig viktig. Les bruksanvisningen nøye!!!
Det har forekommet at man forsøker å gjøre slik man gjør når man bruker polish: Legger på og lar tørke, for så å polere. Da får man seg en meget uhyggelig overraskelse. Elengancen blir da nesten umulig å få av. Man må på med aceton, lut eller lign. Og det er jo ikke akkurat så heldig for lakken, og så er det en forferdelig jobb.
Hardsealer ligner mer på en ordinær voks. Holdbarheten på denne ligger på mellom 6-9 mnd. ved normal vask. Den tåler høytrykk godt. Hardsealer gir meget høy glans.
Hardsealer legges på grundig rengjort flate, man lar den så tørke opp og polerer bort det vite belegget.
Når det gjelder forniklede og forkrommede objekter anbefaler vi alltid at det legges Elegance. Evt. at det legges Hardsealer over.
De store fordelene med disse produktene er deres langvarige nøytraliserende effekt på alle former for rust, oksidering og forvitring.
Og det er jo alltid det beste å forebygge enn å behandle.
Ronny Johansen









