Forbered dere for snø i stavanger området! Jeg har lagt om til sommerdekk. slår aldri feil, kommer som regel alltid noe snø etter at jeg har byttet dekk på en av bilene!
Det var en fin bil. Er den så strøken som det ser ut på bildet så må du virkelig ta vare på den i original tilstand for det er ikke lenge til flesteparten av 410 er borte og vil prisene på dem begynne å stige. Ser i Tyskland går helrenoverte LJ80 for hundre tusen kroner nå. Men da er de mint condition.
Husker på 70tallet når de gravde ner gamle furuantikviteter i møkkahaugene bak låven og kjøpte respatex. Det slår aldri feil. Når noe blir borte så stiger prisen på de få som er igjen og 410 begynner å bli utdøende så det går ikke mange år før prisene stiger på dem.
Så noe helt annet og det er til de FAQ diskusjonene eller rettere sagt innspillene.
Å lete etter ting i det gamle forumet er et håpløst foretagende synes jeg. Mulig det er noe der jeg ikke mesterer men jeg synes det gamle forumet er bare rot. En masse omkasting av ting mellom datoer og bilder som ikke lenger er mulig å hente opp uansett hvordan en vrir og vrenger.
Jeg satte meg ned forrige dagen og gikk gjennom alle innleggene jeg fant om forgasser. Fikk opp 8 sider med linker.
Det er stort sett det samme som går igjen i de aller aller fleste innleggene. og det er "bilen min starter ikke...bilen min fusker...bilen min har høyt turtall...bilen min stopper... hvordan justerer jeg... Så kommer det en masse øsningsforslag tatt litt ut av lufta siden vi har utilstrekkelig beskrivelse av problemet.
Når det gjelder forgasser er det laget EN bra veileder som de aller fleste kunne løst sine problemer med om de leste gjennom den men det gidder ikke folk.
Mitt forslag er at vi lager nye FAQ på det meste. Vi kan bruke opp det som er bra.
Om vi holder oss til forgasser synes jeg det burde være:
1. Hvordan justere en aisin: bruke den som jsw har laget for den er helt topp.
2. Hvilke forgassere VET vi passer på 413 innsuget.
3. Typiske tegn på ising og tiltak.
4. Kjente feil på forgasseren og feilsøkingsteknikk.
5. Flottører Hvilke symptomer på punktering og hvordan justere dem.
6. Dyser og hvordan bytte dem.
7. .............. osv med ting som vedrører forgasser på 413.
Jeg kan godt starte en tråd om dette og lage en FAQ men da skulle jeg hatt mulighet til å redigere innlegg som kommer i dem linken slik at jeg kan flette sammen og tilpasse etter hvert som ting kommer inn.
Hva synes dere om dette og er det mulig å få til å kunne redigere en link?
Jeg vil gjerne bidra men det må kunne legges til rette for at jeg skal kunne jobbe på den måten jeg ser formålstjenlig eller blir det ikke noe av det, det er bare sånn det er.
Edited by Nöcke Gunnar, 02 March 2008 - 15:00.