Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3661 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 08:31

QUOTE(ShuDuck @ 3 Mar 2008, 01:44) <{POST_SNAPBACK}>
Skal du lage deg nytt innsug selv da?
Er mye greier for å finne riktig lager, men etter litt forskning så fant vi nå ut av det. Og det er fysisk umulig å montere lagrene slik at oljehulla ikke passer overens. Lager på feil plass høres realistisk ut

Jeg sjekka tallene som sto på de gamle lagerene og alle hadde samme nr.og som sakt spurte jeg RSA og fikk bekreftet standar lager og ikke slipt veiv.
I dag setter jeg i gang og prøver og få tak i ny motor 1,6 16V. Enten blir det injektion eller jag lager ny manifoild til samurayguy gassere. Har sendt en bestilling til Jeremy bare for å se om han svarer.

#3662 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 09:01

Ja da var det gjort.Ny motor er kjøpt inn fra Møre, en gammal gubbe klarte å vrake bilen, 1999 mod.og nesten ikke gått noe, 1,6 16v med alle ledninger og speed sensor kr.7500,- med garanti, så da blir det harkjør i garantiperioden.

#3663 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 11:25

fan, her sitter eg på Møre og venter på motor og så finner du en med en gang? Kvar fant du den?

http://www.autodb.no...l.pl?nr=1800795
her er en delebil, for langt borte for meg..

der var den ja: http://www.nbfbildel...age_Id=37374599
denne sida har eg ikkje søkt på eg..

Edited by yakuza, 03 March 2008 - 11:41.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3664 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 11:46

QUOTE(yakuza @ 3 Mar 2008, 11:25) <{POST_SNAPBACK}>
fan, her sitter eg på Møre og venter på motor og så finner du en med en gang? Kvar fant du den?

http://www.autodb.no...l.pl?nr=1800795
her er en delebil, for langt borte for meg..
der var den ja: http://www.nbfbildel...age_Id=37374599
denne sida har eg ikkje søkt på eg..

Det var leit, men dem har en motor på Hedemark tlf.62359340 whistle.gif

#3665 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 11:56

jau har sett den, men syns den var dyr i forhold til tilstand. denne du kjøper er no mykje meir interresant og til ca. samme pris som den i hedemark.
Eg har igrunn ingen hast med motor heller.

Har vore innom sida til møre bruktbildeler før, men ikkje i det siste..
vær litt forsiktig med den garantien, det er ikkje verdens enklaste og mest serviceinnstilte bedrift.

#3666 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 12:28

QUOTE(yakuza @ 3 Mar 2008, 11:56) <{POST_SNAPBACK}>
jau har sett den, men syns den var dyr i forhold til tilstand. denne du kjøper er no mykje meir interresant og til ca. samme pris som den i hedemark.

vær litt forsiktig med den garantien, det er ikkje verdens enklaste og mest serviceinnstilte bedrift.

Jeg tar også garantien med en klype salt. wink.gif Jeg fikk også med komplett ledningsnett/hjerne og speed sensor, så jeg var førnøyd med prisen. Dem skulle i utgangspunktet ha 9000,- men med litt pruting og syting over knekt motor i helgen gikk han ned på prisen. rolleyes.gif
Var inne på google.se og søkte på bilskrotning og der fant jeg flere motorer til bra priser, det var også en 2000 modell 1,6 16V motor der.

#3667 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 14:06

Jepps, eg har også vurdert sverige, men er litt for langt å hente sidan eg er på feil side av landet, og frakt medfører moms. får heller satse på ting i sverige det er enklere å få aksept for å legge i campingvogna smile.gif kjøpte servo i fjor.

#3668 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 14:06

Den bilen hadde jeg glatt bygd opp igjen, har jo alle delene som trengs bortsett fra den pløsa på rattet...
Tlf: 98883546

#3669 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 15:38

hysj roar, vi vil slakte dei å ha motorane biggrin.gif

#3670 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 03 March 2008 - 15:51

QUOTE(yakuza @ 3 Mar 2008, 00:45) <{POST_SNAPBACK}>
grunnen til at det er forskjell på lagerslitasjen/raset kan være at det er komt feil lager på feil plass. det fins 4 grader av standardlager, og dei eg kjøpte på cylmo skulle være std men passa ikkje i det heile tatt.
det står innstempla tall og bokstaver i blokka, ramma, og på veiva (kan være punkter) som en sammenholder med en tabell i servicemanual eller haynes for å finne ut hvilke av dei 4 gradene av standardlager som passer. lager er merka med forskjellige farger men dette er nok borte på gamle lager, og en må ty til tabellen.
Dersom veiva er slipt f.eks 020 står dette merka på lager (020) og veiv.

dette har eg frå servicemanual og haynesmanual samt har erfart med mi 1600 blokk som Shuduck har kjøpt og no venter på nye lagre til. lagera eg kjøpte på cylmo er på veg tilbake, håper på refundering.

var akkurat dette jeg ville fram til ja...

#3671 holmis

holmis

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 00:11

QUOTE(yakuza @ 3 Mar 2008, 11:56) <{POST_SNAPBACK}>

Er en grunn til at Hedmark Bilsenter har MANGE Suzukier..... billige er de ikke.... blink.gif

- Asle Holmbakken -
Jeep CJ7 Renegade 1984

blackout_offroad_liten.jpg

Medlem nr.480 Jeep Club Norway
Medlem nr.29 Suzuki Klubb Norge

Cerwin-Vega Recone Service:  http://cerwinvega.multi2net.com

#3672 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 March 2008 - 11:21

QUOTE(holmis @ 4 Mar 2008, 00:11) <{POST_SNAPBACK}>
Er en grunn til at Hedmark Bilsenter har MANGE Suzukier..... billige er de ikke.... blink.gif

Det er som han skrotisen oppe ved Tromsø ville ha kr 7.000,- for to sammy akslinger og da manglet tromler abk. Da blir det liggende . Verdien er 2-3 tusen.

#3673 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 15:27

Nå har vi fått snø sad.gif i Stavanger, ser frem til helgen med påskeferie med litt Suzuki kjøring uten cabb.
24 + grader i Hellas langtidsvarslet for de neste 10 dager er SOL SOL SOL gleder meg som et barn.

Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3674 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 March 2008 - 16:29

Såg herlig varmt ut.
Vi fikk snø på stord og idag biggrin.gif Da er gøy laugh.gif laugh.gif

#3675 Harald Th

Harald Th

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 06 March 2008 - 10:35

QUOTE(Aiolos @ 5 Mar 2008, 15:27) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har vi fått snø sad.gif i Stavanger, ser frem til helgen med påskeferie med litt Suzuki kjøring uten cabb.
24 + grader i Hellas langtidsvarslet for de neste 10 dager er SOL SOL SOL gleder meg som et barn.

XXX devil.gif xxx di.... %%€&&&%&€%& 24+ i Hellas.
Tromsø: masse sol 10- kaldt og sne som ligger til juni

GOD TUR
Harald
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#3676 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 March 2008 - 14:15

Bare sitt der i varmen og kos dere. sad.gif

Jeg liker å sitte her og fryse mens fingrene mine blir blåfrosne av å holde på verktøystål i en uoppvarmet garasje. Misunner ikke varme i det hele tatt, jeg synes det er ok at delene jeg hadde liggende ute over natta er fulle av is og sitter litt fast. blink.gif

Det plager ikke meg at vinduene på bilen må skrapes om morgenen, for bilen får jo ikke plass i garasjen for der har jeg fylt opp med deler som ekstra akslinger, motorer, ruter, girkasser, 4 sett med dekk og annet nødvendig. whistle.gif

OK. rofl.gif Jeg gir meg. Jeg er drita lei av kulde, snø, vinter og hele skiten. jeg lengter etter varme sommerdager. devil.gif Kjøring uten tak på bilen. Sette inn halvdørene. Kunne sitte og skru på bilen i varmen med kald drikke.

SOMMER OG VARME !!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

#3677 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 06 March 2008 - 14:19

Ikke bare solskinn i Hellas heller dette er jordskjelv de siste 14 dager røder er siste 24 timer.
Huset mitt står i den verste klyngen av jorskjelv.
Hadde jordskjelv på 6,9 den 14 februar ca 40 km fra huset så jeg er spent på om alt er som det skal der nede.

http://www.emsc-csem...20080214_GREECE

Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3678 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 March 2008 - 23:32

Huff du må tåle mykje der nede.. Hetebølger, skogbrann, og no jordskjelv.. Trøsta er vel at Suzukien nok tåler jordskjelv bedre enn brann smile.gif

Men ærlig talt så syns eg denne vinteren har vore nokså bra, snøbyge nr. 3 i vinter no. dvs 3. gongen eg har måtte ta fram snøskuffa. siste to mnd har vi hatt berre et fåtall frostnetter. har berre måtte skrape is av bilen 2 gonger i år når eg er ferdig på jobb. om natta står den inne, mine deler er stabla opp etter veggane.

Har berre vore opphald 2 dager i februar så det er ikkje akkurat Hellas likevel. Maila med en suzukikjenning i Florida og han hadde mykje godt samme morgentemp som meg i november-desember. hos han vart det varmare på dagen såklart.

Edited by yakuza, 06 March 2008 - 23:39.

#3679 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 07 March 2008 - 00:06

QUOTE(yakuza @ 6 Mar 2008, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
Huff du må tåle mykje der nede.. Hetebølger, skogbrann, og no jordskjelv.. Trøsta er vel at Suzukien nok tåler jordskjelv bedre enn brann smile.gif
Men ærlig talt så syns eg denne vinteren har vore nokså bra, snøbyge nr. 3 i vinter no. dvs 3. gongen eg har måtte ta fram snøskuffa. siste to mnd har vi hatt berre et fåtall frostnetter. har berre måtte skrape is av bilen 2 gonger i år når eg er ferdig på jobb. om natta står den inne, mine deler er stabla opp etter veggane.

Har berre vore opphald 2 dager i februar så det er ikkje akkurat Hellas likevel. Maila med en suzukikjenning i Florida og han hadde mykje godt samme morgentemp som meg i november-desember. hos han vart det varmare på dagen såklart.

Hører du har en kjenning i florida. Kjører han zuki? skal ned dit 24 april og det hadde vært artig og besøkt en zuki klubb der.

#3680 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 01:16

Vel maila litt fram og tilbake med han då rundt GSXR-Jeremy forsvant. han hadde en sammy med GSXR forgassere, og forska ut en god del moment rundt dette. han har solgt sammyen sin no pga familieforhold og kjøpt sub.

Mosquito county offroaders ellerno? rundt Miami trur eg. hyggelig fyr, kan sende deg eposten hans om det er dit du skal.