Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3621 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 19:18

QUOTE(ShuDuck @ 29 Feb 2008, 19:14) <{POST_SNAPBACK}>
biltemaolje.. mineralsk. bruker det til å skylle gjennom motoren når jeg har bytta topp. Fikk ikke kjørt så langt med andre ord. Andre 1600 jeg dreper, og husker ikke hvor mange 1300 det er men det er en håndfull

er det 8V du tar rotta på da

jeg tror jeg får ta og bytte oljepumpa når jeg går over 1600 16V motoren min

Hvor lønner det seg å kjøpe oljepumpe

Edited by Nöcke Gunnar, 29 February 2008 - 19:18.

#3622 Benteruden

Benteruden

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 19:22

QUOTE(tåffår @ 29 Feb 2008, 18:51) <{POST_SNAPBACK}>
Jepp i mårå å søndag...

Hmmm bilen er langt i fra klar. Spørs om jeg ikke bare tar en tur å titter litt... biggrin.gif

#3623 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 19:23

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Feb 2008, 19:10) <{POST_SNAPBACK}>
Har ikke du 1600 motor da
Den skal ha Brelett
Har du fått noen pris på carbonfiberfolien?

Pris på carbonfolie er kr.1000,- pr løpe meter (bredde er 1,22cm)

Har tappa ut olje til 600 spenn og den er jo f...!!1 meg like tynn som kattepiss.
Statiol nest.

#3624 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 19:30

QUOTE(Svein54 @ 29 Feb 2008, 19:23) <{POST_SNAPBACK}>
Pris på carbonfolie er kr.1000,- pr løpe meter (bredde er 1,22cm)

Har tappa ut olje til 600 spenn og den er jo f...!!1 meg like tynn som kattepiss.
Statiol nest.

Nå er ikke jeg så kjent med kattepiss men det høres umiddelbart ikke særlig gunstig ut. Men tjæreolje smører jo ikke godt selv om det er tyktflytende.

På R1 mc var oljen ufattelig tynn. Det var en motor som sviva opp til 11 000 rpm og rundt 180 hester på en liter stor motor og de holder jagge lenge. På 600 som faktisk drar 15 000 turn så er det også en tynn skvipete olje. men drita dyr da.

Jeg synes dette med olje og type merke osv er fryktelig vanskelig å forholde seg til. Men på min nye motor blir det instruksjonsboka helt ut og ingen avvik. Sommerolje og vinterolje.

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Feb 2008, 19:28) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er ikke jeg så kjent med kattepiss men det høres umiddelbart ikke særlig gunstig ut. Men tjæreolje smører jo ikke godt selv om det er tyktflytende.

På R1 mc var oljen ufattelig tynn. Det var en motor som sviva opp til 11 000 rpm og rundt 180 hester på en liter stor motor og de holder jagge lenge. På 600 som faktisk drar 15 000 turn så er det også en tynn skvipete olje. men drita dyr da.

Jeg synes dette med olje og type merke osv er fryktelig vanskelig å forholde seg til. Men på min nye motor blir det instruksjonsboka helt ut og ingen avvik. Sommerolje og vinterolje.

Det hørtes da ikke som noen ille pris på den carbonfolien. Hvor mye går det med for å dekke en hel 413? Det hadde vært grisete rått.

Det hadde vekt oppsikt. Finnes det noen kvantumsrabatt eller har du allerede kjøpt en laang rull da?

#3625 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 19:58

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Feb 2008, 19:30) <{POST_SNAPBACK}>

Det hørtes da ikke som noen ille pris på den carbonfolien. Hvor mye går det med for å dekke en hel 413? Det hadde vært grisete rått.

Det hadde vekt oppsikt. Finnes det noen kvantumsrabatt eller har du allerede kjøpt en laang rull da?

Jeg har ca 48 m igjen. Bilens lengde x 2 + panser, ca. 7 -8m kr. 5500,- for folie til hel bil. Skal gjøre det med min, eller vil du være først i Norge med hel Carbon loock på bilen!!! cool.gif

#3626 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 20:32

QUOTE(Svein54 @ 29 Feb 2008, 19:58) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ca 48 m igjen. Bilens lengde x 2 + panser, ca. 7 -8m kr. 5500,- for folie til hel bil. Skal gjøre det med min, eller vil du være først i Norge med hel Carbon loock på bilen!!! cool.gif

En hel bil med carbonlook deter sånt som passer på forsiden av et bilblad

stilig.

Klart det frister. Hvor godt sitter det og hvor mye tåler det. Sånn om det settes på utvendig

#3627 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 21:48

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Feb 2008, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
er det 8V du tar rotta på da

jeg tror jeg får ta og bytte oljepumpa når jeg går over 1600 16V motoren min

Hvor lønner det seg å kjøpe oljepumpe

ja en 16v og resten 8v.. Oljepumpene har det med å sette seg når de har stått litt, min stod 2-3 mnd og den hadde satt seg.. kjøp ny eller sjekk om fjøra i pumpa fungerer. Jeg kjøpte pumper fra USA, 1/3 av norske priser
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3628 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 22:19

QUOTE(ShuDuck @ 29 Feb 2008, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>
ja en 16v og resten 8v.. Oljepumpene har det med å sette seg når de har stått litt, min stod 2-3 mnd og den hadde satt seg.. kjøp ny eller sjekk om fjøra i pumpa fungerer. Jeg kjøpte pumper fra USA, 1/3 av norske priser

Pumpa er helt ny, sjekka olja på toppen,åpnet påfyllinga og der sprutet det olje på kammen som de skulle, tror kanskje at hullet i oljeføler kan tettet seg med et spon fra jeg gjenget opp, skal sjekke dette nå,har hatt litt problem med håndbrekk så jeg fikset dette + satte på hevy duty mellomaksel bak.

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 29 Feb 2008, 20:32) <{POST_SNAPBACK}>
En hel bil med carbonlook deter sånt som passer på forsiden av et bilblad

stilig.

Klart det frister. Hvor godt sitter det og hvor mye tåler det. Sånn om det settes på utvendig

Jeg får svar fra 3M i løpet de første dagene ang.holbarhet ute. Jeg så et bilde av en Mercedes som var trukket med samme folien og det var helt råååååååååååt.

#3629 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 29 February 2008 - 22:19

Når reise du tilSvarstad i mårra da?? Om du er usikker på kor det er, så kan du jo henga deg på oss
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3630 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 09:11

EN kjenning av meg med en spoa ombygd 410 er i ferd med å lage ny musikkvideo til ei låt med bandet sitt, "Fordømt". Suzukien på 33" spelar ei viktig rolle i filmen i ein potetkanonkamp mot ein honda accord..

her er link til den forrige videon gjengen laga:

oj, oj, oj, vi gleder oss biggrin.gif

Målet til bandet er å få videoen ut på svisj urørt på nrk, og då trengs det stemmer! legg ut info og slikt så snart videoen er ferdig om nokre veker.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3631 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 10:31

QUOTE(ShuDuck @ 29 Feb 2008, 21:48) <{POST_SNAPBACK}>

Er det samme pumpa som sitter i Sidekick 1600 16V. Jeg skal kjøpe en del nå og da kan jeg ta med ei oljepumpe. Kansklje like lurt å bytte vannpumpa også.

Og når jeg er i gang kanskje bytte cam og rockerarmer?

Noen som har peiling pa hva en 1600 16V ville tålt i ladetrykk. Hvor mange HK tåler drivlinja til 413 om en setter inn forsterkede stikkakslinger foran og bak.

Det hadde vært et prosjekt for deg Terje. En 1600 med så høyt ladetrykk at hele motoren bulet til den var trill rund av ladetrykk. blink.gif dribble.gif 200 HK i en SJ.

QUOTE(yakuza @ 1 Mar 2008, 09:11) <{POST_SNAPBACK}>
EN kjenning av meg med en spoa ombygd 410 er i ferd med å lage ny musikkvideo til ei låt med bandet sitt, "Fordømt". Suzukien på 33" spelar ei viktig rolle i filmen i ein potetkanonkamp mot ein honda accord..

oj, oj, oj, vi gleder oss biggrin.gif

Målet til bandet er å få videoen ut på svisj urørt på nrk, og då trengs det stemmer! legg ut info og slikt så snart videoen er ferdig om nokre veker.

Cool nok den der. kanskje ikke akkurat den musikken en 50 år gammal samfunnsviter sitter å hører på hele dagen.

Men hadde litt sansen for den, artig.

#3632 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 18:35

Gunnar jeg kom over den linken til bildet av tube doors jeg ga deg.
Her finner du litt mer om dørlåser og sånn.

http://www.zukikrawl...hread.php?t=519
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3633 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 19:01

Kansje en enklere løsning?

#3634 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 19:13

Dette var helt toppers. Det er hva jeg kaller å få ting servert på et fat.

#3635 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 March 2008 - 19:36

Bare å lage ei fjør som holder låsen ilås

#3636 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 09:59

Ja da var min første tur til Svarstad og kjøring for første gang gjort unna. Det var kjempegøy. Det som ikke var gøy var det som hente på hjemturen. Jeg nevnte litt lengere frem i forumet at jeg hadde problemer med Olje og lavt oljetrykk. Problemet startet rett før Drammen, motoren begynte og dra litt dårliger og det kom en rar summende lyd, lå da og kjørte i 90 km og plutselig så jeg blårøyken sto bak bilen, før jeg viste ordet av det så sa det pang i motoren og det blei bråbrems, fikk hevd bilen inn på siden og da jeg ståppet så jeg ikke en jæv.. ting pga. røyk, bilene bak måtte bremse ned for å se kjørebanen, Trodde hele drit.. skulle ta fyr. Da røyken hadde lakt seg fikk jeg opp panseret og så hva som hadde hent.
Hele motoren var sprekt i forkant. Så det var det.
Hvis noen vet om en 1,6 16v så gi meg beskjed, må ha bilen til EU kontroll innen utgangen av Mai, det hadde vært greit med en motor i så jeg slipper å dra ned uten motor.

#3637 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 10:39

ohmy.gif
Veiva løsna eller????
Såg jævlig ut det der.
Var det en 1600 maskin?

#3638 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 11:22

Det var rett og slett kjedelig å se at du har vraket motoren på den måten. Kommer du til å splitte den for å se hva som har gått galt, eller går den bare rett på skroten?

Du skal vel ha ut cam og gassere som du flytter over, eller vil du flytte hele toppen?

Ellers kan jeg bare si:

Motor bensin - SUZUKI - VITARA - 1,6 STV - Årsmod. 93
- Kvalitet: B- DeleNr: 85886- Pris: 7000 Eks.mva
- Karosseri: 5D ST.VOGN- ChassisNr: JSAETD01V00114987- Farge: MØRK GRØNN- Motor: 4 CYL INSP- MotorStorrelse: 1,6 416B- GearKasse: 5 TR MAN- KmStand: 132000- Opplysninger: OK 16V
Hedmark Bilsenter - Telefon: 62 35 93 40 - Faks: 62 35 93 50

Hvis du kjøper denmed servopumpe kan jeg gi deg en pris på pumpa om du ikke skal ha den selv.

#3639 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 11:49

Oh crap.. råden din har vært på ville veier der, det var synd. gjort det samme inne i oslo og det er ikke noe morro

forresten, om du kjøper motoren nøcke har linka til så er jeg interessert i toppen med kam smile.gif

Edited by ShuDuck, 02 March 2008 - 11:53.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3640 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 02 March 2008 - 12:31

Det var synd med motoren din, ein dempar på ein så fin dag..

Bilen din virka til å væra bra i sanden, håper du får den i orden snart...
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt