Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4381 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 18 August 2008 - 22:20

Var på autoslalom i haugesund i dag...tenkte eg skulle ta sukien på banen,men så ar det fult og fikk ikke være med sad.gif
men denne sukin var med

Fikk testet litt fleks idag smile.gif

#4382 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 13:33

Vil si at det er alternativt å stille i autoslalom med suzuki! men på en annen måte, så har jeg imponert svogeren min med grepet i Vitaraen. Sitter greit, tross høyt tyngdepunkt.
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#4383 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 14:46

Han kom ikke så dårlig ut smile.gif
biler med 400 hk var med og sukien slo dem med glans...mest fordi dem med så mange hester hadde ikke kontroll over bilen,alt for stor fart inn i svingen så dem måtte hive på bremsene lete etter riktig gir finne banen igjen og prøve fortvilt å få bilen på rett kurs for igjen måtte bremse sykt ned til neste sving.

#4384 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 20:03

Eg slo mange folk med BMW M3 o.l med min '85 ascona 1.6 i hine hårde dager i autoslalom. Dei fleste trudde det var fordi eg hata bilen noko som nok stemte. Brukte som regel å ramle av et eller anna av bilen kvar gong eg var utpå, men det var skikkelig artig i alle fall.
Egentlig det einaste sport eg har vore god i, og så kjøper eg meg den bilen som kanskje er minst egna for slikt.. jaja..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4385 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 21:05

kunne godt tenke meg å prøve med en original SJ i autoslalom jeg...

tror nok mange hadde blitt lange i maska når de så at med en sjåfør som kjener disse bilene og vettet (absolutt ikke) i behold ikke falt av banen i første sving...

tror en standard uhevet SJ hadde klart seg langt bedre enn mange hadde trodd

#4386 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 19 August 2008 - 23:09

Sant det...det er som regel ikke bilen det kommer ann på.
Var en ganske ny M3 med noe svære R bremser,kjørte som om han hadde stjelt bil.
Første strekka trør han bånn gass,kjekle...bremse???næææ...grøft og dekk....Pang...rett i.
Sjekk linken smile.gif
Dere ser meg på bilde nr 4....den tøffingen som står;)
http://www.superstre.......sc&start=15

#4387 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 08:46

kva om en tok jekkestropper rundt aksel og ramme og jekka SJ sammen i understellet??
Som ei sånn temporær senking?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4388 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 08:51

Da ville jeg heller sveisa på et grovt firkahtrør på tvers av ramme på midten og satt på støttehjul. biggrin.gif ohmy.gif whistle.gif rofl.gif

#4389 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 10:03

laugh.gif laugh.gif

#4390 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 14:31

QUOTE(Svein54 @ 20 Aug 2008, 09:51) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg heller sveisa på et grovt firkahtrør på tvers av ramme på midten og satt på støttehjul. biggrin.gif ohmy.gif whistle.gif rofl.gif

Det er faktisk det de gjør når de tester hvor mye som skal til før bilene velter. Der de skal presse dem opp til velt.

Noen ganger blir det uplanlagt velt uten støttehjul men det er dyrt for de som driver med mye sånn testing.

En SJ kan faktisk kjøres ganske hardt på svingete vei. Før mens jeg turde kjøre bilen opp på to hjul i svingene kunne jeg dra fra en del andre sjåfører i vanlige biler.

Han som kjører ut rett frem i svingen med bmw. Det der er å stivne på bremsen. Skal banne på at bilen kunne vært tatt gjennom svingen i den hastigheten det ut fra bremsestrekningen ser ut til at han har.

#4391 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 15:56

Kansje...men en u sving i 120 er litt av en utfordring wink.gif
var å fikk målt co på sukien idag...ser mørkt ut for eu kontroll....fikk 11 blink.gif ohmy.gif max lovlig er 3.5 på så gammel bil
Må få meg ei mindre bensinpumpe og få justert gasserne på et verksted som har peiling på slike dry.gif

Edited by terje takras, 20 August 2008 - 15:57.

#4392 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 16:44

slalom med samurai http://video.google....9...murai&hl=en
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4393 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 17:23

Hei Terje,
Jeg selger min Trail Tough pumpe, kan du bruke denne. Se annonse på til salgs.

#4394 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 20 August 2008 - 18:12

Etter å ha satt på di nye hjula tenkte jeg at det hadde vært kjekt å putte det gamle 255x65x16 bak som reservehjul. Tror dere det passet på festet sad.gif

#4395 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 09:53

QUOTE(Svein54 @ 20 Aug 2008, 19:12) <{POST_SNAPBACK}>
Etter å ha satt på di nye hjula tenkte jeg at det hadde vært kjekt å putte det gamle 255x65x16 bak som reservehjul. Tror dere det passet på festet sad.gif

Du skal være forsiktig med å henge for tunge dekk på festet bak på svingdøra. Festet/dørhengslene tåler det rett og slett ikke.

Lag en ny fanger bak med et skikkelig stativ for reservedekk.

Et annet problem for deg når det gjelder reservedekk er jo at du har LSD i bakakslingen. Hvordan tror du det blir om du skal kjøre med to dekk bak med kanskje 10% forskjell på rulleomkretsen. LSD kommer til å jobbe seg ihjel for å begrense det den oppfatter som hjulspinn og vil forsøke å dra bilen skrått ut av vegen med all kraft den har. Siden det ikke er noe hjulspinnmen godt veggrep på begge bakhjul vil LSD få tilført mye kreft og den vil delvis skape hjulspinn og delvis skyve bilen ut til siden.

Tror ikke det er noen god løsning. Jeg skal ha 5 like dekk/felger slik at jeg har reservedekk i samme dimm. Det ser litt cool ut også med et 33" bak på en suki. Det dekker nesten hele bakparten.

#4396 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 10:08

Dette er jo bare en nødløsning, så det blir nok ikke lange turen på reservehjulet hvis jeg punkterer.

En annen mulighet er at jeg kan skifte over fra foran til bak, eller la være og punktere på bakhjula. biggrin.gif

#4397 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 10:11

QUOTE(Svein54 @ 22 Aug 2008, 11:01) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er jo bare en nødløsning, så det blir nok ikke lange turen på reservehjulet hvis jeg punkterer.

nei, det vil nok også LSD bidra til. biggrin.gif

Ha en riktig god helg. Ta en ekstra sving for meg. Jeg sitter her i Trondheim og analyserer noe så abstrakt som "innholdsløs meningsfull prat" og har ikke engang bil med meg.

Regner med jeg skal til Oslo å hente ramma om drøyt ei uke og da vil etterhvert oppbyggingen begynne. Da kan jeg montere motor, fjærer, akslinger etc og all den andre skromsen som ligger utover i garasjen.

HA EN RIKTIG GOD HELG TIL ALLE DERE SOM DRAR PÅ TREFFET: neste år skal jeg være med om jeg så skal kjøpe meg en bil bare for treffet. biggrin.gif biggrin.gif

#4398 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 10:35

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 22 Aug 2008, 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
HA EN RIKTIG GOD HELG TIL ALLE DERE SOM DRAR PÅ TREFFET: neste år skal jeg være med om jeg så skal kjøpe meg en bil bare for treffet. biggrin.gif biggrin.gif

det er sant. om ikkje annet så følger jeg å det eksemplet hvis zukien står i garasjen neste år også av en eller annen grunn ..

#4399 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 10:41

God helg til deg og Gunnar, Skal ta masse bilder tongue.gif cool.gif

#4400 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 22 August 2008 - 15:19

lenge sida eg har skrivet noko no, men har nettopp fått kufangaren min lakka å galvanisert på ørsta stål biggrin.gif

There's no substitute for cubic inches