Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4941 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 12:13

Øverst i høyre hjørne er det et felt som heter "velg" her har det skjedd at den har forandret seg fra et eller annet, men har nå satt den på "standar" og da fungerer det igjen.

#4942 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 13:27

Gamlinger og EDB maskiner Svein biggrin.gif tongue.gif wink.gif

Har sett mange klage på offroad.no, og senere skjønt at de har fått endret litt på den "Valg" knappen...

Den har jeg faktisk ikke rørt ennå jeg da. Men rart ikke poden har klart det, han hamrer jo løs på tastaturet så fort jeg snur ryggen til han... Men hører hele tiden at han er tro kopi av sin far på alle måter, så får vel bare holde kjeft rolleyes.gif
Tlf: 98883546

#4943 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 13:43

valg.jpg
Det var en sånn lettelse å få tilbake rett layout at eg kan ikkje få sagt det biggrin.gif Oppdaga dette for etpar veker sidan. Skjøner vel ikkje heilt kvifor nokon skulle ønske å ha dette valget, så eg synes nok at denne funksjonen burde vore fjerna..

Har sjøl ei utagerande tastetrykker på 5år heime som er inne på nrk.no/barn og sol.no/barn og disney.com før eg får sagt foreldrekontroll biggrin.gif

Edited by yakuza, 29 January 2009 - 13:50.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4944 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 15:21

biggrin.gif Hadde vært greit å ha kunne styrt både unger og kjerring med data, men vi får vente litt til. tongue.gif
eller kanskje oss selv.
Til no helt annet, har et søskenbarn som har kjøpt seg en 99 Jimny, hvor får man offroad deler til denne, passer diffen fra 413 på denne? og transferkassa?

#4945 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 16:24

QUOTE(Svein54 @ 29 Jan 2009, 15:21) <{POST_SNAPBACK}>
passer diffen fra 413 på denne? og transferkassa?

nope

men du kan få kit så du kan bolte SJtransfer på plass .....d&gtuning.com eller noe slikt smile.gif

fikk litt noia jeg og da en dag forumet var helt på tur, men etter 0.2 sekunders panikk og 5 sekunders trykking så var det fiksa

Edited by ShuDuck, 29 January 2009 - 16:25.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4946 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 29 January 2009 - 18:52

www.dgtuning.com
Noen som vet om utveksling og diff er lik på Jimny og 413?

#4947 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 January 2009 - 21:30

Som jeg sa til Svein her forrige dagen har jeg ikke plaget BT så mye i det siste så nå har jeg sittet og finlest i kjøretøyforskriften for å finne noe å holde helvete med.

Gjett hva jeg fant. ? Dette vil sannsynligvis åpne for å endre maksimal aksellast foran på 413 til 650 kg fra 530 kg ved Trailmaster 50 mm fjærhevesett samt OME og de andre settene til Trailmaster.

Da blir det MYE lettere med motorbytte, vinsj, større dekk, servo, kufanger etc etc.

La innlegget her: http://www.offroad.n...ast-t99917.html

#4948 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 February 2009 - 10:32

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 31 Jan 2009, 21:30) <{POST_SNAPBACK}>

Heilt enig Gunnar, denne lovteksta gjelder berre der en sammenligner en bil med en lik bil av anna type/merke (sikkert chevy/GMC o.l.), noko som ikkje er tilfellet ved bruk av TUV då dette dokumentet gjelder spesifikt den biltypen det er meint for og ingen anna.

Men litt vidare: Sidan en må ha ei slik tekst berre når det spesifikt gjelder vekta, betyr det at en kan sammenligne med like biler når det gjelder andre spørsmål om endring av specs? Altså kan en komme å påstå at en tyskimportert nyare samurai 2-seter men med anna typegodkjenning er lik en SJ413 som er typegodkjent med 4 seter?

#4949 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 February 2009 - 12:53

QUOTE(yakuza @ 1 Feb 2009, 10:32) <{POST_SNAPBACK}>
Heilt enig Gunnar, denne lovteksta gjelder berre der en sammenligner en bil med en lik bil av anna type/merke (sikkert chevy/GMC o.l.), noko som ikkje er tilfellet ved bruk av TUV då dette dokumentet gjelder spesifikt den biltypen det er meint for og ingen anna.

Men litt vidare: Sidan en må ha ei slik tekst berre når det spesifikt gjelder vekta, betyr det at en kan sammenligne med like biler når det gjelder andre spørsmål om endring av specs? Altså kan en komme å påstå at en tyskimportert nyare samurai 2-seter men med anna typegodkjenning er lik en SJ413 som er typegodkjent med 4 seter?

Jeg ser hvor du vil og selv om det ikke er noen automatikk i den problemstillingen kan jeg være enig i at det åpner for noen spennende måter å angripe det å få endret specs på et kjøretøy. For som du skriver, de spesifiserer at når det gjelder vekter stilles spesielle krav, og da kan man ikke stille tilsvarende krav for specs som ikke går på vekter.

Absolutt spennende.

#4950 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 10 February 2009 - 10:45

Er det i det hele tatt noen som er forundret:

http://www.vg.no/bil...hp?artid=511701

#4951 McZuk

McZuk

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 10 February 2009 - 20:42

Er ikke overasket av av det, nei. De 'vanlige' bilene er kjedelig som **** og forhandleren prøvd å selge meg en Izuzu da jeg spurt om delene til SJ'en.

#4952 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 10 February 2009 - 22:42

[I dag har jeg sendt et brev til Suzuki motor corporation i Japan om max forakselvekt på min SJ og ber om forståelse for at jeg har behov for å kunne montere winch og snøplog men max aksellast er for lav didadida og så videre.

Lurer på om jeg noen gang får et svar, og hvordan i helvete skal de kunne sjekke opp ektheten på et svar om det er positivt? Hva om jeg kjente noen på fabrikken der som bare skrev et ok på fabrikkens brevark og underskrev det. Hvis det ikke er spesifisert hvilken avdeling vedkommende jobber på så er det en megde avdelinger og rundt 17 tusen ansatte hvor sikkert flere tusen jobber i administrasjonen. Et eledig opplegg fra myndighetenes side spør du meg, men det er det ingen som gjør så da blir det bare dustete alt sammen.

Men denne lovendringen kan vi takke amcarfolket for, det er de som fikset og ordnet så mye at denne regelen ble innskjerpet.

Men da er brevet sendt og mer kan jeg ikke gjøre i denne saken. Skal fortsatt mase på BT, men det er vel bare på pur ondskap fra min side for de kommer aldri til å gi etter.

Kanskje jeg må kjøpe en Jimny og sette på SJ kaross på den.

#4953 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 06:55

Er det lov da? Plutselig må du vel betale avgift på det da.... :-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#4954 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 11 February 2009 - 07:25

Autofil fikk jo bygd opp en heftig Jimny på Artic Truck. Har vært inne på tanken selv og få tak i ei ramme fra Jimny med papirer. Da har vi 680kg. forakselvekt 790 kg bak.

#4955 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 11:50

Hei

Korleis får eg av vindusveiva på dørene? SJ413. Må behandle sveisen på baksida
There's no substitute for cubic inches

#4956 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 12:49

presse dørtrekket litt innover så ser du et lite klips på akselen til sveiva som du kan lure av med ei lita nebbtang, eit lite skrujern e.l.

pass på så det ikkje sprett av og langt vekk til ein stad der ingen skulle tru at nokon skulle bu tongue.gif

Edited by yakuza, 14 February 2009 - 12:51.

#4957 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 13:53

Hei Arnfinn

Takk for svar, skal prøve dette seinare i dag smile.gif

#4958 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 14 February 2009 - 19:20

Har kjørt rundt med skjermbreddera til deg bak i bilen sidan romjula tongue.gif stikk innom deg plutselig en dag.

Var ned på myra med to motorar til ein med en lang ein med mykje rust, regnar med du kjenner han..

#4959 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 15 February 2009 - 22:53

Hehe er berre å komme innom biggrin.gif Jepp han ned på myra har hjelpt meg på min SJ og so vart han frelst han også biggrin.gif

#4960 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 February 2009 - 07:56

skulle såklart tatt med breddarane når eg var forbi deg med motorar, men då hadde eg feil bil og glømte dei..

sjeldan i ørsta med suzuki om vinteren, men skal bort i kveld/i morgon på eu så får sjå om eg kan få komt meg innom då.