Det skjer ikke så altfor mye for tiden, hagen, husmaling, dåp, campingvogn osv tar mye av tiden nå når snøen er borte. Ramme og akslinger er som kjent hos Bækken. Han venter på at jeg skal ettersende delene fra LJ70 som skal brukes for å få spiralfjærer framme på CJ7'en. Jeg er nesten ferdig å skjære de løs fra aksling og ramme, legger ut bilde snart.
Bækken kom forresten med en genial løsning for problemet med at diffen på frontakslingen kommer for lang ut til ene siden. Vi bruker en akslinghylse og stikkaksel fra en D44 Dodge, og får dermed flyttet diffen lenger inn mot diffen. Da får vi også endret på Caster (?)-vinkelen.
Jeg purret på mannen på BT i Trondheim, siden det er lenge siden jeg sendte inn forhåndssøknad. Fikk mail fra ham i dag. Jeg hadde listet opp alt som skal gjøres/bygges om på bilen og forklarte hvilken dokumentasjon jeg ville levere med. Jeg skrev også at jeg vurderte bytte av balje til YJ-balje.
Det viser seg at det som har tatt så lang tid er dette med bytte av balje. All annen ombygg vurderte de selv, men bytte av balje ble lagt fram for SFOOR
Etter 2 måneder kom naturligvis SFOOR til at bytte til YJ-balje ikke kan godkjennes, selv om jeg hadde forklart detaljert hvor like de er. Noen som har hørt om noe SFOOR har godkjent??
Uansett så er ikke dette et problem siden CJ-baljen skal brukes. Dessuten ville de jo aldri ha sett det om jeg byttet uten å spørre.
Alt annet ble godtatt dersom jeg legger frem dokumentasjonen som beskrevet. Dette er lett tilgjengelige papirer og byr ikke på noe problem. Eneste han ville se før han forhåndsgodkjente er TÜV på felgene som gir meg 35" dekk. Amund skaffer meg en kopi som de kan vurdere.
Jeg fikk en god dose med øket arbeidlyst i dag. Kommer til å legge ut XJ'en til salgs for å ha penger til videre framdrift på CJ7.
Edited by Frode, 25 June 2007 - 23:22.