Gå til innhold

Foto
* * * * * 2 votes

Frode sin garasje/ Nå CJ7 prosjekt

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
612 replies to this topic

#341 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 26 June 2007 - 08:38

QUOTE(Buhund @ 26 Jun 2007, 06:54) <{POST_SNAPBACK}>
Sier de noe om hvorfor dette baljebyttet ikke blir godkjent ?

Jeg får svaret skriftlig om en uke, går utfra at SFOOR da har grunngitt avslaget.
Jeg skal en tur innom Bækken i morgen, blir morsomt å se strokeren din.
IPB Image

www.terrengbil.com

#342 Buhund

Buhund

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 26 June 2007 - 10:03

Han skal skru på den i dag. Nå må du ikke hefte Bækken med skravling i morra :-) Jeg venter fælt om dagen :-))
Stopper bare for tog og elefanter !

#343 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 27 June 2007 - 22:28

Jeg var nok ikke noe forstyrrende element, nei. smile.gif

Jeg kom til han kl 09.00 og jaget ham ut i garasjen for å jobbe.
IPB Image

www.terrengbil.com

#344 mastermedic

mastermedic

Master of medics.

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 28 June 2007 - 22:07

Håper ikke dekkvalget blir dårligere en dette.. tongue.gif

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#345 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 28 June 2007 - 23:12

Hehe.. 44"???

Valget følger TÜV-papirene.. Dvs 35x12.5

Fikk papirer fra BT i dag... De skriftlige svarene er så runde at det er umulig å si hva de egentlig mener.
Jeg har jo snakket med fyren og vet at alt blir godkjent, men jeg skal uansett sende mail tilbake for å få mer spesifikke skriftlige svar på de tingene jeg listet opp.. En tanke kjipt å bruke masse penger på noe og så trekker de seg og sier jeg må ha misforstått... Jeg vil ha det skriftlig mad.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#346 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 July 2007 - 19:18

I dag har jeg bestilt komplett teppesett til CJ'en fra usa. Bestilte det sammen med teppesett og noen interiørdeler til Mercedesen. Teppesettet til CJ'en kommer på $350.
IPB Image

www.terrengbil.com

#347 Oseberg

Oseberg

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 507 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 09:13

QUOTE(Frode @ 9 Jul 2007, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
I dag har jeg bestilt komplett teppesett til CJ'en fra usa. Bestilte det sammen med teppesett og noen interiørdeler til Mercedesen. Teppesettet til CJ'en kommer på $350.

01)....og frakten koster ?
02)....hvor bestillte du det fra?

#348 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 July 2007 - 10:16

1) Det har jeg ikke peiling på.. Varene skal legges i en bil en kompis har kjøpt, så det blir vel ca gratis smile.gif

2) World Upholstry De lager ikke teppene til Jeep, men skaffer de fra annet firma. Til Mercedes lager de alt selv. Jeg har kjøpt ny cab og setetrekk/polstring til Mercedesen fra de før, god service og bra produkt.

Edited by Frode, 10 July 2007 - 10:17.

IPB Image

www.terrengbil.com

#349 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 07 August 2007 - 08:06

Litt oppdatering: (går litt sakte i sommer, men kommere sterkere tilbake.)

-Jeg har sendt kopi av TÜV dokumenter for felgene som gir meg godkjenning på 35x12.5" til biltilsynet. Forventer meg positivt svar spesielt siden mitt prosjekt er vesentlig forsterket utover det som TÜV dokumentene tar utgangspunkt i.

-Har vert heldig å få byttet rattstamme med girskifter og pedalsett med en som ønsker å bygge om sin CJ7 til manuell gir.

-Siste rest av deler for ombygg til spiral sendes Bækken i denne uka, bare ikke været blir for bra.
IPB Image

www.terrengbil.com

#350 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 August 2007 - 17:25

Skjer ikke såveldig mye i garasjen. Det som foregår er i prosjekttråden under jeep. Full ombygg av CJ7.

I natt kjøpte jeg meg en bil fra USA, den skal sendes sammen med en -63 T-bird convertible som en kompis har kjøpt. Her er Bilder :

Attached Thumbnails

• 1_vi.jpg
  • 6_vi.jpg
  • 8_vi.jpg
  • 26_vi.jpg
  • 17_vi.jpg

IPB Image

www.terrengbil.com

#351 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 August 2007 - 22:39

Hei, jeg bare digger XJ`en din.. Hvordan gikk det med godkjenning av denne? Tror du snakket i å prøve...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#352 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 August 2007 - 22:57

QUOTE(wazzza @ 12 Aug 2007, 22:39) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, jeg bare digger XJ`en din.. Hvordan gikk det med godkjenning av denne? Tror du snakket i å prøve...

Jeg kom til at jeg heller bruker kreftene på en CJ7. Der skal alt være godkjent, har faktisk fått forhåndsgodkjennelse for nesten alt allerede.
Ang XJ'en er det to ting som må skje dersom man skal få skilt på den. En tur til foreks TÜV i Tyskland og man må betale ca 70k i importavgift ved reg i norge.
Mulig at bilen burde vert regga som orginal bil i Norge først, men det er litt sent, nå.
Tror nok TÜV ville gått god for den, bilen er bra bygget og med annerkjente deler.
Jeg tror ikke at det er mange som kjører fra den bilen i terrenget på Rena.
Men siden jeg bor en del mil unna bra kjøreområder, er det mest fornuftig med en bil som jeg også kan bruke på vei.

Som du sikkert har sett er den til salgs, egentlig for billig. Ombygget er ca 2 år gammelt og bare delene som står der koster over 100k. Dersom noen har 60k å bruke på en skogsbil, er dette bilen..
Om noen har planer om å bygge opp en XJ er alternativet å kjøpe denne, og flytte over de allerede tilpassede delene.

Edited by Frode, 12 August 2007 - 23:00.

IPB Image

www.terrengbil.com

#353 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 12 August 2007 - 23:04

Begynner i nordsjøen om en måneds tid.. Får håpe den er tilsalgs enda:p Synes 60K var billig, men det er ikke så mange i norge med Xj og som har 60K og punge ut med for en delebil... For å si det sånn...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#354 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 August 2007 - 23:48

Nei, du har rett i det, men man kan jo selge det man ikke har bruk for også.
Hadde jeg hatt tid så hadde jeg sikkert solgt i deler.
IPB Image

www.terrengbil.com

#355 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 16 August 2007 - 15:39

I dag må jeg bare skryte litt!!
jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif jump.gif

Etter å ha mast på Amund i flere mnd for å få kopi av TÜV til felger, sendte jeg mail til ASP Eberle og ba om det samme. 3 timer etterpå lå papirene i faksen. Jeg scannet de og mailet de til min mann på BT i Trondheim. Forklarte litt rundt papirene, og at jeg legger opp til vesentlige forbedringer i forhold til hva papirene forutsetter. Jeg fikk mail tilbake i dag, med løfte om godkjenning av 35 X 12.5!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Han ville gjerne ha papirene på Norsk, og det er greit siden BG leverer med det når jeg handler felgene. Papirene jeg fikk på fax så fine og grei ut. BT har et krav om at ekthet skal kunne dokumenteres.

Jeg har mao fått forhåndsgodkjent hele mitt prosjekt fra A-Å. Litt stolt av meg selv. Bare å begynne å bygge, nå thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#356 Buhund

Buhund

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1600 Innlegg:

Posted 16 August 2007 - 16:15

Det var ikke dårlig. Gratulerer :-)
Stopper bare for tog og elefanter !

#357 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 18 August 2007 - 07:50

Da er bilene sendt fra Quincy, IL.
Bilfrakteren var jo av den tøffe sorten.
Nå går det 20-30 dager før vi kan ta fatt på turen fra Oslo til Ørsta.
Støtfanger framme mangler på pickupen, selger skulle være snill og sette på de krommede støtfangerne før han sendte bilen. Han fikk skrudd de av før han ble syk av influensa. Så nå ligger de baki. Jeg må nok skru den på før jeg drar fra Oslo.

Attached Thumbnails

• IMAGE009.jpg
  • IMAGE024.jpg
  • IMAGE025.jpg
  • IMAGE029.jpg
  • IMAGE034.jpg
  • IMAGE032.jpg
  • IMAGE011.jpg
  • IMAGE022.jpg

IPB Image

www.terrengbil.com

#358 Jeeps

Jeeps

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 18 August 2007 - 09:23

Dæsken! Eg har lyst på en sånn! dribble.gif

Bilfrakteren asso biggrin.gif biggrin.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#359 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 18 August 2007 - 13:46

Ikke værst den, nei..

Men det må jo være upraktisk med så lang hytte i Norge når det er begrensinger på totallengde?

Småbilene på planet er jo også fine biler??
IPB Image

www.terrengbil.com

#360 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 October 2007 - 12:06

Litt oppdatering...

-Teppesett er kommet, ser veldig bra ut.
-Sett for ombygg til skivebremser er lokalisert. Takk til Oseberg. smile.gif Link til tråd.
-Har bestemt meg for Warn sitt full float sett til bakakslingen. ARB og giring bestilles samtidig. Litt usikker på hva slags giring, men 4.56 er et alternativ.
-Bækken drar til USA og skal jakte hjort med pil og bue. Når han er tilbake om en 14-dagers tid begynner han på tilpassing av aksler og ombygg til spiralfjærer framme. Tipper at jeg kan hente hjem ramme og akslinger om ca 1.5mnd. Så begynner kosearbeidet i vinter.
-Motor blir sendt til borring og tilpassing av veiva, så snart stemplene kommer fra Summit.
IPB Image

www.terrengbil.com