Frode sin garasje/ Nå CJ7 prosjekt
Posted 17 October 2007 - 11:19
Skjer lite i garasjen før ramma er kommet hjem, men jeg handler litt deler, spesielt nå etter at XJ'en ble solgt.
-Full float kit har Warn sluttet å lage. Holder øyne og ører oppe i tilfelle jeg skulle komme over et.
- Desverre for Amund kom jeg over giring (4.56) og ARB'er for begge akslinger, til en god pris.
- Hevesettet (4") er levert opp til Bækken, han trenger det når akslingene skal monteres.
-Felger fra ASP-Âberle er bestilt hos BG. TÜV på 35 x12.5
-Dekk er også under vurdering. Vil ha noen som funker bra på vei, men har offroad-look.
-Ombygg til skivebremser bak er utsatt i håp om at jeg får tak i fullfloatkit.

www.terrengbil.com
Posted 18 October 2007 - 23:24
Til CJ:
- 2 x ARB Dana 44 Scout II
- Giring 4.56
- Overhalingssett til akslingene
- Overhalingssett, 4.0:1 lavgirsett og heavy duty utgående aksel til Dana 300
-Diff cover D44
Til TJ (Roadrunner):
-ARB til Ford 8.8
-ARB til dana 30
-4.56 giring
-overhalingssett
-monteringssett for montering av Ford 8.8 på TJ
Det ble rimelig mange mailer til Larry hos www.mad4wd.com i går, og utover kvelden gikk vi over til MSN.
Jeg satt og chattet med ham til kl 03.30 i natt. Vi kom veldig godt overens, bilder av familien og greier.
Han skaffer alt av deler. Han sa også at jeg kunne sende en liste over brukte deler jeg trenger, selv om de ikke driver med det til vanlig.. Jeg har avtalt å kjøpe brukte aut pedaler og rattstamme hos ham, tar det på en senere sending.
Har også bestilt felger med TÜV av Amund på BG-nor. Jeg valgte Alu siden Amund har fått tilbakemelding på det følger med TÜV papirer til 35" også på de.
Jeg begynner nå snart på balja, vil nok ta litt tid.

www.terrengbil.com
Posted 19 October 2007 - 00:13
Skal du gjøre noe med finishen på disse felgene ?? Jeg har et slikt sett stående her i garasjen min, men er i sterk tvil om hva som bør gjøres. Aluen er av slik type som dritt setter seg fort fast på og korrosjon på saltet vei kan bli et problem. Vet flere sliter med dette på MT II felgene. Stemmer at TUV på 35" er og på disse... Alt er vel et lag klarlakk, men dette blir vel heller ikke pent over tid...
Du skal bli overrasket på TUV merkingen på disse felgene
En annen ting..
Har funnet ut at du trenger motorfestet jeg kjøpte av deg når du skal sette i 4literen i Cj`n din. Fikset mitt feste så da brukte jeg ikke det jeg kjøpte av deg. Hvis du trenger dette har jeg det liggende her..
Asle Holmbakken
Edited by holmis, 19 October 2007 - 00:16.
- Asle Holmbakken -
Jeep CJ7 Renegade 1984
Medlem nr.480 Jeep Club Norway
Medlem nr.29 Suzuki Klubb Norge
Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com
Posted 19 October 2007 - 08:21
Du skal bli overrasket på TUV merkingen på disse felgene
En annen ting..
Har funnet ut at du trenger motorfestet jeg kjøpte av deg når du skal sette i 4literen i Cj`n din. Fikset mitt feste så da brukte jeg ikke det jeg kjøpte av deg. Hvis du trenger dette har jeg det liggende her..
Asle Holmbakken
Har ikke sett felgene enda, men vi har jo lakket mye felger og det holder en stund. Dette blir vel ikke den mest brukte bilen på tunet, så det går vel bra. Dessuten er det vel slik at er det først kommet 35" i vognkortet så ser vel ingen så mye på felgene. Er nok litt søkt å si at akkurat di felgene gjør at bilen tåler 35".
Merkingen er grei nok, den. Det er forsåvidt fritt fram for hvem som helst å ta en serie felger til TÜV, bare spørsmål om å betale for jobben. Etter de nye reglene er vel ikke klistremerke bra nok for lysbøyler, men om det gjelder felger aner jeg ikke.
Var det feste fra motoren eller fra bilen? Dersom du ikke skal bruke det kan det jo være godt å ha. Vi tar det ved anledning.
Edited by Frode, 19 October 2007 - 14:50.

www.terrengbil.com
Posted 22 October 2007 - 18:27
Må stille et spørsmål til dere med litt mere peiling hær, hvordan er denne TUV godkjenningen på felgene, er den på bilmodellen eller godkjenner den felgen med 35" på hvilkensomhelst bil! som den passer på?
Posted 23 October 2007 - 09:19
Papirene som følger felgene jeg kjøpte tillater vesentlig mindre dekk på TJ enn på CJ7..

www.terrengbil.com
Posted 28 October 2007 - 18:13
Han er klar til å starte på ramme/aksler på mandag og jeg gler meg som et barn til de første bildene kommer.
Giring/ARB er nok på plass hos ham om en ukes tid.
Ser veldig fram til at rammen er ferdig og jeg får delene hjem og kan starte på resten av bilen.

www.terrengbil.com
Posted 06 November 2007 - 00:12
Bækken har startet på den delen av prosjektet som jeg ikke føler meg kompetent til (og som jeg ville brukt altfor mye tid på om jeg likevel skulle prøve), montering av akslinger, ombygg til spiral fremme, montering av giring og ARB.
Delene går fra USA i dag, og er hos Bækken på fredag.
Jeg har også bestilt ny bakerste travers, den gamle er som bildet viser ikke noe å samle på.
Her er litt bilder jeg har fått fra Bækken i dag.

www.terrengbil.com
Posted 06 November 2007 - 20:44
"There is only ONE true American sportscar...the JEEP" -- Enzo Ferrari
Posted 07 November 2007 - 11:44
Planen er at bilen skal følge slekta i generasjoner fremover. Fra far til sønn greie
Jeg selger den vel som vanlig etter en stund...
Jeg liker å vite at alt er bra, ikke bare at akslingene er bra, hva blir det neste som ryker?
Har god tid, ikke noe som haster.
Edited by Frode, 07 November 2007 - 17:20.

www.terrengbil.com
Posted 10 November 2007 - 12:29
Posted 14 November 2007 - 00:50
Holmis meldte seg frivillig til å ta noen bilder av sitt bakre støtdemperfeste, samt måle avstand fra akselhylse framme og opp i ramma. Takk skal du ha
Her er bilder av akslingen, casteren flyttes fra 0 til ca 7 grader:

www.terrengbil.com
Posted 14 November 2007 - 00:53
Fri lengde fra enden av øyet på støtdemper og opp til balja er ca 3cm.

Lengden hos meg fra akselhylse og opp til ramme er ca 14cm. (Beklager noe dårlig bilde her :-) ).

Asle Holmbakken
www.multi2net.com
Edited by holmis, 14 November 2007 - 00:53.
- Asle Holmbakken -
Jeep CJ7 Renegade 1984
Medlem nr.480 Jeep Club Norway
Medlem nr.29 Suzuki Klubb Norge
Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com
Posted 25 November 2007 - 00:11
Til meg:
-Bremseskiver, klosser, hjullager og pakninger til forakselen.
-Skivebremsesett, hjullager og pakninger til bakaksel.
-Servosnekke (PCS), Forsterket servosnekkebrakett og støttestag.
-Bakerste travers.
-Stempler, ringer, veivlager, rådelager, camlager og nye bolter til rådene.
-Frihjulsnav
-Pitmanarm 4" drop.
Til Roadrunner (TJ):
-Bremseskiver, calipere, klosser til Ford 8.8
Til Finepix (Isuzu):
Nedgiringssett fordelingskasse.
Adapter til ratstamme ved bodylift.
Edited by Frode, 25 November 2007 - 00:13.

www.terrengbil.com
Posted 13 December 2007 - 00:45
Skjønner jeg jo godt. Bækken vil selvsagt ikke at Jeepdelene skal blekne i glansen av skikkelige biter når han sender skrytebilder til deg
Ellers så ser det lekkert ut dette ja, liten tvil om at det er kvalitetsarbeid som blir gjort her. Blir spennende å se nærmere når den kommer oppover igjen. Fått noen indikasjoner på når det blir?
Posted 13 December 2007 - 01:02
Har to alternativer til deg ang hvorfor Isuszu delene ikke fikk bli med på bilde:
1. Han syntes ikke Hiroshimablekk var verdig å bli med på bilde sammen med Detroit stål ( er muligens ikke der de lager Jeep, men høres kult ut).
2. Han ville ikke pakke ut tannhjula i fall de skulle bli skadet. Punkt 1 gjelder også her.
Edited by Frode, 13 December 2007 - 01:03.

www.terrengbil.com