Iver fikk pekt ut en god del ting som må fikses på. Pakningen ved bunnpanna på automaten må byttes, og videre en pakning-thingy på baksiden av mellomgirboksen. Ikke akkurat der hvor akslingen stikker ut, men ved siden av. Videre fant Iver at det mest sannsynligvis er oljefilteret eller giveren over som lekker olje. Ellers er det muligens noen foringer som må byttes i bærearmene. Det kommer et saftig "klunk" når man vrenger rattet jævlig hardt til venstre og høyre når man kjører i fart. Noen ideer? Iver antydet foringer, men det er en viss usikkerhet enda.
Videre bør jeg bytte eksosanlegg bakerst over bensintanken, eller legge noe eksosrør ut på siden foran bakhjulene. Oborgen fant et område der hvor det var klart at eksosen hadde sprutet på karosseriet og laget en sort flekk(over tanken. Synlig fra venstre hjulbue). At det er hull der var ikke vanskelig å se.
Ellers ser kanskje bremserørene foran skifteferdige ut(de som man ser når man stikker hodet rett ned ved radiatoren), men de bak så ikke så ille ut. Fjellstad burde føle seg ansvarlig for dette, siden de monterte noen orginale og rusteglade bremserør for 2 år siden da de ble byttet ut. Det er altså ingen vits å bytte bremserør hos Fjellstad! Her bør det altså monteres kobberrør.
Videre er det en gummiknott-sak(nå er vel min fagterm - innsikt avslørt for lengst) inni fjæra på venstre side som har løsnet og ligger helt nederst. Ellers bør kanskje noe greier i knokkelhuset byttes(en gummi-sak med fett inni som går rundt noen ledd ) slik at ikke fettet tyter ut.
Noe jeg har glemt ? Jeg har nok å ta tak i om noen måneder Til tross for at listen ser lang ut som et vondt år, ser det ikke så vanskelig ut dette her Kjekt er det i hvertfall å ha noen gode "sakkyndige" som tar seg tid til å hjelpe en G i nød
Hvis VTP eller andre har deler jeg trenger, kom gjerne med tilbud! Listen over er vel det groveste, men next on the list blir vel å avfette og skure understellet på G'en. Tror det er 8 år med oljeoppsamling snarere enn voldsomme oljelekasjer det er snakk om. Tipset om å rengjøre bilen før EU-kontroll og kjøre på et lag med olje en gang i sesongen er noe jeg skal ta med meg.
Edited by tHaWuLf, 27 December 2007 - 23:46.