Gå til innhold



Foto

Tråden om Martins G-wagen

restaurering i sneglefart

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
988 replies to this topic

#81 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 30 April 2008 - 22:32

ikke for å være lei mot deg, men du får etterhvert nok kunnskap til å ta fagbrev som bilmekaniker her på forumet innen skiltene dine er på igjen;-)

Plasttank er definitivt best, men frykelig dyrt, og du må da også bytte armaturen i tanken. (Giver, suge - og retur fittings.) Tanken kan sveises, og du kan forsegle den innvendig med Bill Hirsch gas tank sealer. Da holder den i mange år til. Bytt ut stålrørene fra tanken til filteret med plastrør når du først eri gang, disse vil før eller senere ruste i filler. Dropp å bygge om til sidepåfylling inntil du er god på å sveise og tilpasse deler. Det er ingen jobb for amatører. Brukt påfyllingsstuss finnes evt. her.

Gummibufferen i fjæra skal hindre at den komprimeres for mye. Det kan tenkes det er dette som har hendt ettersom det er på den siden bilen henger ned. Begge fjærene må byttes til samme type. Her er det en del å evlge mellom ettersom du prioriteserer komfort eller tøft utseende, framkommelighet osv.

du må fjerne fjæra og sveise inn ny/reparere fjærskåla, der også gummikukken er festet.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#82 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 30 April 2008 - 23:57

Takk for tilbakespill smile.gif Jeg har mye å gruble på for tiden, så dette var nyttige tips. Tanken er tett heldigvis, men det er bare at den er litt rusten på undersiden (utenpå) og ellers ser den nesten strøken ut. Den MÅ ikke byttes, så mulig at jeg bare går over den og gjør den fin smile.gif Jeg får reparere påfyllingshullet bak på bilen så bra jeg kan. Muligens pusse den ned til stålet og kjøre noe sparkel-opplegg ? Må få tak i nye "stropper" under tanken (evnt. 1 stk) ihvertfall gå over den plata under tanken grundig, siden den ikke så veldig pen ut. Det lille dekselet som sitter utenpå bensinpumpa er mest ferdig av alle deksler, så der må jeg få på plass en annen løsning, eventuelt få tak i nytt deksel. Alle som tror de har deler jeg trenger til salgs (uansett hva det måtte være), skrik gjerne ut smile.gif

Det som virker mest trøblete er det som har med den fjærskåla å gjøre. Det tar nok bra med tid før jeg er ferdig, men jeg har ingen planer om å gi meg. Helvete fryser til is før jeg gir opp G'en biggrin.gif

Edited by tHaWuLf, 01 May 2008 - 00:11.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#83 tomivar

tomivar

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 65 Innlegg:

Posted 01 May 2008 - 09:06

QUOTE(Østerklev @ 30 Apr 2008, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
...(Giver, suge - og retur fittings.)...


QUOTE(Østerklev @ 30 Apr 2008, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
..der også gummikukken er festet.


Hva slags forum ER dette egentlig?? tongue.gif biggrin.gif

Tom Ivar
AKA "kofferthue". laugh.gif

#84 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 05:28

Drabåndene under tanken kan du reparere ved å sveise på blikkremser og gjengestag. Tilstanden på plata under tanken er av liten betydning, men det bør være fritt for rust mellom tanken og plata, og godt med rustbeskyttelse. (Tykk understellsmasse)

Var ikke klar over at du hadde bensinbil, her er hodet programmert for diesel. Da må du har trykkslange fra pumpa og fram, glem plastrør der.

Når du skriver påfyllingshullet, mener du da rørstussen fra tanklokket og ned til gummislangen, eller tenker du på karosseriplata rundt?

Tom Ivar: Du har litt for livlig fantasi;-)
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#85 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 09:13

Da jeg hadde av bunnplata til tanken gjorde jeg den skikkelig ren, slipte litt rundt kanten på innersiden,
vasket med lynol, så la jeg en jevn remse med karosseritetningsmasse 2 cm fra kanten rundt hele plata.

Remsen ble bygget opp i 2-3 runder med tetningsmasse og jevnet ut med finger, så tørket så den ble hard.
Nå dette ble montert fungerer dette som en pakning slik at vann, salt, sand og stein ikke legger seg
mellom plata og tanken. Etterpå montering måtte jeg lappe på tettingen, så malte jeg over med tectyl.
Ble veldig bra.

#86 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 10:38

QUOTE(Horch @ 2 May 2008, 09:13) <{POST_SNAPBACK}>
Da jeg hadde av bunnplata til tanken gjorde jeg den skikkelig ren, slipte litt rundt kanten på innersiden,
vasket med lynol, så la jeg en jevn remse med karosseritetningsmasse 2 cm fra kanten rundt hele plata.

Remsen ble bygget opp i 2-3 runder med tetningsmasse og jevnet ut med finger, så tørket så den ble hard.
Nå dette ble montert fungerer dette som en pakning slik at vann, salt, sand og stein ikke legger seg
mellom plata og tanken. Etterpå montering måtte jeg lappe på tettingen, så malte jeg over med tectyl.
Ble veldig bra.


Du risikerer kondens i luftlomma mellom tanken og plata, selv om du unngår inntrenging av søle og sand/skitt. Jeg tror mer på å fylle mellomrommet med tykk understellsmasse.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#87 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 14:35

QUOTE(Østerklev @ 2 May 2008, 06:28) <{POST_SNAPBACK}>
Når du skriver påfyllingshullet, mener du da rørstussen fra tanklokket og ned til gummislangen, eller tenker du på karosseriplata rundt?

Tom Ivar: Du har litt for livlig fantasi;-)


Jeg tenker på rørstussen fra tanklokket og ned til gummislangen (må også ha en ny gummislange, siden denne var lekk og lite å ta vare på). Den er i bunn og grunn rusten og det er en sprekk i den rundt halvveis som går i retning høyre på tvers. Går det an å bytte rørstuss, eller det smartest å pusse denne fri for rust og kjøre noe stålsparkel eller noe av samme type jeg bruker til å sparkle karosseriet med ?


PS: Sveising blir nevnt så mange ganger her etter hvert, at jeg snart må gå til anskaffelse av et sveiseapparat og lære meg kunsten smile.gif

QUOTE(Horch @ 2 May 2008, 10:13) <{POST_SNAPBACK}>
Da jeg hadde av bunnplata til tanken gjorde jeg den skikkelig ren, slipte litt rundt kanten på innersiden,
vasket med lynol, så la jeg en jevn remse med karosseritetningsmasse 2 cm fra kanten rundt hele plata.

Remsen ble bygget opp i 2-3 runder med tetningsmasse og jevnet ut med finger, så tørket så den ble hard.
Nå dette ble montert fungerer dette som en pakning slik at vann, salt, sand og stein ikke legger seg
mellom plata og tanken. Etterpå montering måtte jeg lappe på tettingen, så malte jeg over med tectyl.
Ble veldig bra.


Takk for tips. Det jeg tenkte på var å pusse ned all rusten under tanken. Det ser ut som den var kledd med noe plast-aktig som er veldig tynt denne tanken på undersiden. Planen er å pusse den ned til stålet og behandle den på samme måten som jeg gjør når jeg fikser sidene av karosseriet bak. Har faktisk kommet over noe takrennemaling (svart), som jeg tidligere har brukt på skjermene bak. Denne har vært på i flere år uten at noe rust har greid å trenge igjennom (lurer på hva dette er laget av, men det er saker). Lurer på om jeg kliner inn tanken med det samme. Det høres litt reodor felgen ut kanskje, men så lenge rusten holdes vekk, er jeg fornøyd. Tanken er i allefall fullt brukbar har jeg kommet til.

Den platen under Får jeg pusse ned og muligens sparkle og gjøre hel og fin, for deretter å gjøre noe på samme måten som tanken under. Jeg får se når jeg får pusset litt på tingene og se. smile.gif

Edited by tHaWuLf, 02 May 2008 - 14:29.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#88 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 15:53

Påfyllingsstussen er skrudd i bakplata, lett å bytte, kan hende jeg har en ekstra, muligebs også slangen til tanken. Har du vanlig tank, eller har du ekstratanker i hjulhusene?
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#89 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 02 May 2008 - 20:29

Jeg skrudde, eller for å være mer presis, rev i filler påfyllingsstussen som bare var noe drit. Den var bare en sammenhengende rustklump. På innersiden av den vet jeg ikke om det er noe som kan kalles en tank, men det er et stort hulrom med et nytt hull nede til venstre der den feite gummislangen går videre ned til tanken. Det er altså ikke et sammenhengende rør, men kunne like så godt vært det. Påfyllingsstuss kan være interessant om du tror du har det jeg trenger smile.gif

Ellers fikk jeg tak i ny "gummikuuk" hos VTP i dag, sammen med nye "stropper" for tanken. Ellers hadde de brukte plater til å ha under tanken fra gamle militære G'er. Den jeg har tror jeg har sett sine bedre dager, så tar nok turen bort dit igjen og handler brukt, sammen med et eksosanlegg som bare er å bolte på nå. Videre hadde de fine fjærer der borte som var av en "progressiv" sort som de anbefalte sterkt. Det er mulig at det er en slik en jeg har på høyre side, mens den på venstre side er av en annen type. Det ender vel med at jeg handler 2 stk. Ellers styrer jeg noe jævlig med å få av fjærene med "fjærklemmer"(to plater med en lang bolt igjennom med mutter i hver ende, men tror jeg trenger noe annet gitt), men det er jammen ikke lett å komprimere nok til tross for at jeg først jekker akslingen til maks kompresjon for så å slippe den helt. Hva slags verktøy bruker folket?

Ellers hadde de ekstra "fjærskål-stykker" som jeg kan sveise på. Det ser ut som jeg må lære meg å sveise gitt. I bunn av fjæra ser det ikke så pent ut heller, og det er på en måte hull der også, slik at "gummikuuken" delvis kan gå igjennom "gulvet". Et eller annet må gjøres der.

Men, jeg river stadig vekk gammelt driit. Returrøret fra bensintrykks-regulatoren var bare en rustent stykke rør som ikke var å samle på. Her finner jeg vel det jeg trenger på biltema. Ellers fikk jeg tips om å gå over akslingene med stålbørste og male dem opp igjen for å gjøre det pent under der. Foreløpig vinner ikke understellet mitt noen skjønnhetskonkurranser, men tenkte jeg skulle fikse litt opp på den estetiske biten også smile.gif

Edited by tHaWuLf, 02 May 2008 - 21:23.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#90 Østerklev

Østerklev

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3360 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 07:47

Du har ekstratanker (safaritanker, vingtanker) og da har jeg dessverre ikke de delene du trenger. Slangen fra påfyllingsstussen til den første tanken er da også spesiell, med to diametere, slik at du ikke kan bruke metervare. Mulig VTP har noe sånt også? Hvis ikke er det gode muligheter i Tyskland. Om du samler opp en del ting du trenger og bestiller under ett, kan du spare en del i forhold til å gå til VTP hver gang du trenger en skrue.

Biltema har ikke plastrør for bensin. Jeg har i flere diametere, mål diam. og lengde, så kan jeg sende deg. Ikke så dyre greiene, i alle fall mye billigere enn gummislange eller kopperrør.

Å male litt er ingen dum ide. Det blir lettere å få vekk møkka siden, og malingen beskytter mot rust. Anbefaler Bengalac med 20 - 30% Owatrol i første strøket, ren Bengalac i toppstrøket. Owatrolen trenger ned i rusten og forsegler den.
Øyvind

-man kan ikke lese seg til praktisk erfaring

#91 gnarkill

gnarkill

    Abrahamsen

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 600 Innlegg:

Posted 03 May 2008 - 08:29

jeg hadde også safari tanker... etter 20 år på norske salta veier var det bare en eneste stor rustklump, rev det bare bort og plugga igjenn de slangene som var der...
Tor Magnus Abrahamsen
TLF. 93457656
Nissan Navara Fjallasport 03mod.

#92 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 12:48

Siden jeg skal være i Tromsø og levere en masteroppgave de neste ukene, kommer bilen til å stå her nede inntil jeg kommer tilbake.

Jeg satte den ned på hjulene bak i går, og i dag så jeg at olje hadde lekket ut av trommelen nederst på venstre side bak (på en side jeg ikke har byttet bremserør på), som siden hadde rent ned på felgen og litt nedover gummien. Det er ikke snakk om store mengder. Hva kan det være ? Den har stått på bukk i noen uker nå. Er det vanlig ? Sannsynlig at det er bremseveske eller er det noe fra diffen tro ?

Ellers får jeg komme tilbake til dim på påfyllingsstussen og alt det andre. Jeg har lyst til å rive bort ekstratanken. Ser ikke vitsen med det greiene der smile.gif Ellers får jeg sette meg inn i sveising i mellomtiden tongue.gif

Edited by tHaWuLf, 06 May 2008 - 12:51.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#93 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 15:40

QUOTE(tHaWuLf @ 2 May 2008, 20:29) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg skrudde, eller for å være mer presis, rev i filler påfyllingsstussen som bare var noe drit. Den var bare en sammenhengende rustklump. På innersiden av den vet jeg ikke om det er noe som kan kalles en tank, men det er et stort hulrom med et nytt hull nede til venstre der den feite gummislangen går videre ned til tanken. Det er altså ikke et sammenhengende rør, men kunne like så godt vært det. Påfyllingsstuss kan være interessant om du tror du har det jeg trenger smile.gif

Ellers fikk jeg tak i ny "gummikuuk" hos VTP i dag, sammen med nye "stropper" for tanken. Ellers hadde de brukte plater til å ha under tanken fra gamle militære G'er. Den jeg har tror jeg har sett sine bedre dager, så tar nok turen bort dit igjen og handler brukt, sammen med et eksosanlegg som bare er å bolte på nå. Videre hadde de fine fjærer der borte som var av en "progressiv" sort som de anbefalte sterkt. Det er mulig at det er en slik en jeg har på høyre side, mens den på venstre side er av en annen type. Det ender vel med at jeg handler 2 stk. Ellers styrer jeg noe jævlig med å få av fjærene med "fjærklemmer"(to plater med en lang bolt igjennom med mutter i hver ende, men tror jeg trenger noe annet gitt), men det er jammen ikke lett å komprimere nok til tross for at jeg først jekker akslingen til maks kompresjon for så å slippe den helt. Hva slags verktøy bruker folket?

Ellers hadde de ekstra "fjærskål-stykker" som jeg kan sveise på. Det ser ut som jeg må lære meg å sveise gitt. I bunn av fjæra ser det ikke så pent ut heller, og det er på en måte hull der også, slik at "gummikuuken" delvis kan gå igjennom "gulvet". Et eller annet må gjøres der.

Men, jeg river stadig vekk gammelt driit. Returrøret fra bensintrykks-regulatoren var bare en rustent stykke rør som ikke var å samle på. Her finner jeg vel det jeg trenger på biltema. Ellers fikk jeg tips om å gå over akslingene med stålbørste og male dem opp igjen for å gjøre det pent under der. Foreløpig vinner ikke understellet mitt noen skjønnhetskonkurranser, men tenkte jeg skulle fikse litt opp på den estetiske biten også smile.gif


For å bytte fjær løsner du på bremseslanger, sperreslanger og ledninger. Skru løs demperen og jekk opp bilen på ramma. Da kommer akslingen såpass ned at det er bare å ta ut fjæra å sette inn en ny. Hvis akslingen mot formodning ikke skulle komme langt nok ned så er det bare å løsne litt på mutrene til bærearmene der de er festet til ramma.
Mattis. Offroader og pirat....

#94 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 14:34

Jeg har nå byttet alle bremserør bortsett fra den som går under radiatoren, men tar den senere. Ser ut som det er lettere å komme til om jeg tar ut radiatoren, men det er vel på tide å bytte ut vesken uansett. Jeg tester ut ting for å se etter lekasjer, og har fylt på litt bremseveske igjen, men ser at trommelen på høyre side bak i dag har lekket det jeg antar er bremseveske. Det samme skjedde tidligere med den på venstre side, der jeg kan se på felgene bak at det har dryppet fra selve bremsetrommelen. Det er ikke i bremserør-nippelen det kommer, men altså fra trommelen i skjøten i bunn.

Hva skyldes dette ? Er det normalt ? Det virker ut som det skjer etter at jeg har jekket opp bilen og setter den på hjulene igjen. Kan det være olje fra diffen som lekker ut gjennom akslingen?

Apropos bremser fikk jeg et kjerringråd hos VTP for alle som sliter med ujevn bremsekraft bak, og det er å laste opp bilen til max bak og ta seg en tur på grusen og bremse til trommelene gløder omtrent. Det pleide visst å gjøre susen. Det er et stykke til jeg er dit, men skal prøves smile.gif

Ellers har jeg revet ut ekstratanken og skal i gang med å pusse ned tanken til stålet under og kjøre på litt takrennemaling. Har kommet over noe heftige saker jeg har brukt på fangeren bak som aldri har gitt etter for rusten. Tipper den duger her og. Ellers må ny påfyllingsstuss på plass smile.gif Nytt eksosanlegg må på plass, men der er planen å gå for et nytt rør fra VTP over tanken. Det virker billigst og mest smooth. Nytt bensinfilter (skaffes hos VTP) og utbytting av noen rør her og der må også til, men tipper jeg finner det jeg trenger hos biltema.

Ellers kjenner jeg en som er rå med sveiseapparatet, så får skaffe en ny rammedel på toppen av fjæra fra VTP, slik at en ny gummibuffer lar seg feste. smile.gif Dette er den største jobben av alt.

Er glad i 125 cc scooteren min biggrin.gif Den bruker jeg til og fra VTP når jeg skaffer deler tongue.gif På tide å slenge skilter på W123'en snart når større deler skal hentes smile.gif

Edited by tHaWuLf, 26 May 2008 - 14:59.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#95 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 19:13

Legger ut noen bilder av hva som foregår. Dere ser nok hva som står på to do - listen:








Ellers er det deilig å skru G for tiden, siden været er så fint biggrin.gif

Edited by tHaWuLf, 26 May 2008 - 19:22.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#96 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 21:12

Man trenger ikke laste opp bilen for å få max regulering på lastearm, det er bare vippe kuleleddet av
på diffen og strippe armen i max stilling. Uansett er ikke dette metoden som anbefales, men å gjøre
grunnjustering riktig, finjustering, så bremse kraftig forover OG BAKOVER flere (min. 5) for å aktivere
automatjusterer for fremre og bakre bremsebånd. Tror jeg skal gi VTP en update før de leverer for mye
feilinfo på dette?

#97 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 23:20

Jepp, du får gjøre det smile.gif De sa at det var en på verkstedet som tok det trikset på sin bil, og etter det ble bremsene bak helt fine. Før dette var det mer enn 30% forskjell på bremsekraft bak, og etter var det helt fint.

Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#98 Iver460

Iver460

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2473 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 23:31

Om det drypper bremsevæske fra trommelen og kommer fra sprekken er det bare å konstantere at bremsesylindrene er gåene. Det fine er at du får to for en 500-lapp på Mekonomen, og at du da sansynlig vis også har penger igjen til en is!

#99 Horch

Horch

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 633 Innlegg:

Posted 26 May 2008 - 23:42

Jungelord fra Iver460 kan misforstås, selger de is på Mekonomen..?? icecream.gif biggrin.gif icecream.gif

Edited by Horch, 26 May 2008 - 23:54.


#100 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 27 May 2008 - 12:54

De har mye annet, så hvorfor ikke? biggrin.gif
oops!?!